COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, November 9, 2009

MJ_This Is It!!


Dengan tayangan diseluruh dunia selama dua minggu sahaja... sehingga ke hari ini kutipannyer telah pun dianggarkan sebanyak USD$100,000,000.00 (seratus juta dollar amerika!)... memang sgt2 mengkagumkan... sesungguhnyer 'dia' seorang yg sgt2 berbakat... aura sgt2 kuat malah ianyer tidak dimiliki oleh sesiapa pun didunia nie... sesungguhnyer 'dia' seorang penghibur no. 1 dunia.... tiada galang gantinyer... 'dia' lah...


MICHAEL JACKSON



Disebabkan aku die hard fan of MJ... maka aku tidaklah melepaskan peluang tuk tengok movie This Is It @ GSC hari tu...


Such a great movie!


Aku tak tengok wayang nie secara berdua-duaan ngan en. teman.. tapi aku pergi secara berenam-enamaan pada hari itu...



Awien, Me & Za..
Plus pasangan masing2...


Nak tau apa sinopsis citer nie? hah.. baca nie... aku malas nak citer panjang2... aku copy and paste jer dari GSC punyer website.. :D

Synopsis: "Michael Jackson's This Is It" offers Jackson fans and music lovers worldwide a rare, behind-the-scenes look at the performer as he developed, created and rehearsed for his sold-out concerts that would have taken place beginning summer 2009 in London's O2 Arena. Chronicling the months from April through June 2009, the film is drawn from more than one hundred hours of behind-the-scenes footage, featuring Jackson rehearsing a number of his songs for the show. Audiences will be given a privileged and private look at the singer, dancer, filmmaker, architect, and genius as he creates and perfects his final show.

Ohhh.. aku memang sgt2 kagum tengok movie nie... memang bombastik giler dia punyer preparation tuk concert yg sepatotnyer berlangsung di kota london tuu... and sesungguhnyer aku tak leh bayangkan camner lah agaknyer kalau dia masih hidup.. and konsert tu berlangsung ngan jayanyer... sure gempakk habis!!!!! I really had a "goose bumps"!!!

Movie nie banyak mengisahkan MJ punyer final preparation for da This Is It Concert kat London... so dari situ korang leh tengok betapa detail & seriusnyer MJ dlm dunia yg dia ceburi tu... dia sgt2 committed with his work! setiap inchi preparation dia sgt2 detailed & mengkagumkan... ade bende yg korang tak terpikir pun tapi MJ boleh pikir sedetailed itu! he's superb!!

Segala effect2 yg dirancang... seperti teknik blue screen & drama... sesungguhnyer satu preparation yg sgt2 hebat pada aku... the whole team was great!!


Salah satu aski MJ dlm movie This Is It!





Also 1 of da scene in This Is It!


Takper lah.. walaupun aku tak der rezeki tuk pegi tengok live consert dia lagi dah lepas nie... sekurang2nyer aku puas hati coz dpt tengok movie dia nie... aku tak peduli apa yg buruknyer tentang MJ nie.. coz pada aku... aku tidak melihat dia sebagai seorang individu tetapi aku melihat dia sebagai sebagai seorang PENGHIBUR DUNIA!!! Lepas abis movie.. we ollzzz bergerak ke Chawan Cafe kat Bangsar...


Lee & Za tengah nak order makanan...
(soweee ar gambar gelap giler! nie pun dah edit dah nie..)



Lee yg buat 'direct selling' kat aku malam tu...
hahahaha.. sesungguhnyer aku berminat Lee...
Tapi..... ahaks!!



Thanks to Rudy & Awien coz tolong bookingkan...
Tiket wayang This Is It nie! ;)



Sowwee.. tak banyak gambo yg aku snap malam tu.. sbb en. teman tak bawak 'baby' dia tu... so, aku snap pakai camera phone aku jek! itu pun biler suasana golap... abih kelaut gambo2 aku sume!! ishh... tu lar mata nie biler dah sedap tengok gambar2 yg cunnn jer.. biler golap2 camgini dah tak suke tengok dah... haish!! nie pun en. teman dah tolong buatkan editiing kat photoshop... kalau tak buat editing.. lagi terukk gambo2 aku tuu taww...

4 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

bestnyer sis cita nie..hari tue member kita ada gak ajak g tengok..tpi kita tukar movie lain tiba2..hehehehe

Suki Cida said...

adakah cerita ni di buat setelah dia mati?? dan kenapa org dah mati je boleh buat duit? hahaha... tak faham tul kan???

Deqna said...

sori tak dapat join pada malam tersebut :(

lar..cam tak caya jer en. Teman meninggalkan kameranya di rmh... selalu kan tak boleh berenggang... hehe

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
owhh.. memang best sis! kite enjooiccee giler that day.. laarrr.. camner leh tukar citer lak tu.. hehehe..

Cida:
Owhh.. rakaman nie sewaktu dia masih hidup.. waktu rehersal! but movie nie dibuat dan dibuat dari sedutan2 rakaman rehersal dia tuu..

Deqna:
its ok fren.. fully understood! ;)
hahahaha... biasalah.. ade masa tetap kemalasan tu timbul secara tiba2.. heheheheh...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails