COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, September 15, 2009

Operasi Pembersihan..


Hari Sabtu lepas operasi pembersihan sempena aidilfitri telah pun dilakukan... walaupun umah sewa... aku tetap jaga cam umah aku sendiri ok! sbb aku kalau umah bersepah2 nie... kepala serabut arr... kalau ikutkan aku suka bersihkan umah dlm 2-3 hari nak raya... tapi since aku balik kg sabtu nie... so tak der masa dah lar...


Actually kerja pembersihan umah nie bukan lar dibuat setibanyer aidilfitri sajer... gilerr apaa?? mau segala tok nenek binatang leh bersawang dlm umah aku tuu kalau setahun sekali jer dibersihkan.... aku memang every 2 weeks once akan bersih kan umah aku tuuu.... baru lah maintain tahap kebersihannyer... soalnyer betol ker aku yg bersih kan umah aku tuu?



Tak der maknenyerr...



All done by my Indonesian Maid...


Aku employ akak maid nie setiap 2 minggu sekali tuk dtg bersihkan umah aku.... tak larat lar aku nak buat sendiri.. kalau takat basuh, jemur kain baju tu memang lar aku buat sendiri... kalau itu pun tak leh nak buat memang saja jer lar nak kene lukuuu ngan En. Teman!

Maid aku nie akan buat keje2 yg lebih berat lar especially perkara2 yg berkaitan ngan habuk2... aku sgt2 lar elergi ngan habuk... pasal tu aku dah siap2 bagi tau hubby waktu baru2 kawin dulu... "kalau you nak umah nie bersih.. sila carik maid tuk I yer... if not you lar have to do it.... I tolong gak larr.. but tengok jerr.... hikk.. hikkk..."

Kalau ikutkan memang rasa2 cam nak amik fully maid jer... tapi buat masa nie tak yah lar kot... coz aku rasa aku still leh manage.... unless kalau dah ade anak & dah pindah umah baru nanti... maybe I'll consider to have 1 full time maid....

Lagi pun now nie aku lebih selesa berdua-duaan jerrr ngan hubby ku! tak der nak risau soal nak cover2 linee... nak tonggang... nak terbalik... nak berbaju... tak berbaju... verryy the free & easy! hehehe... let say kalau ade pihak ketiga kang.. everything nak kene jaga... susahh seehh... takkan lar aku nak biarkan jer laki aku tu lepak dlm umah berseluar @ tak berseluar ngan keadaan yg seksi seksa kann?? aku tak perr.... dah sah2 pompuan... maid pun pompuan... but still lar kene jaga aurat... coz sesama wanita pun ade batas2 nyer kannn.... so since tengah dok boleh nak enjoy berdua nie.. baik lah aku enjoyy bebetoiii!!


Ade org lain yg sgt rajin juga di situu...



Yerr... my hubby bay-bee sgt rajin hari itu!
TQ Bee... coz doing some touch up for my kitchen! muaahhh!!


Apa lak yg nak dia buat tue?



Dia bersih kan Klippan Chair...


Roller pembersih abuk tu aku beli kat Ikea... harga baru RM5 jerr.... tapi memang bagus tuk sapu abuk.... Roller tu dia ade gam tau kat kertas dia tuu... so as kite dah roll on... then kite koyakkan bahagian yg dah diguna tuu.. kire pakai buang lar... senang sgt guna roller nie...

Umah aku tak der lar susah sgt nak dikemaskan punn... coz tak byk sgt brg... majority brg dlm umah tu pun disediakan oleh tuan rumah... kire aku umah sewa nie more like semi furnished lar.... antara brg2 yg tuan umah sediakan seperti cabinet TV, coffee table, meja makan (walaupun aku tak suka sbb besar bapak & old fashion.. tapi aku pakai lar jugak sbb nak nak beli yg baru jer terus tuk umah baru aku nanti!.. langsir satu umah pun tuan rumah dah sediakan...

So persediaan raya tuk umah nie tak de lar hebat mana... just biasa2 jerr.. sbb umah sewa.. so aku malas nak over2 sgt.. kalau umah sendiri lain lar kannnn...

p/s: tak sabarnyer nak tunggu umah sendiri siap! uhuk.. uhuk...

6 comments:

Norlida said...

betul tu neena...maid ni amat membantu la kalau dari segi vacuum, mop n settle habuk2 ni.. ida agree sesangat.. but ida sume wat sendiri la.. tiap2 minggu.. so far hubby tolong la.. lega la jugak..

mahal tak bayar dia for 2weeks once??

eh mcm best jer roller tu.. ikea erk.. harus cari ni.. thansk for the info dear...

Unknown said...

good info nak beli ler roller tu tak larat ari2 kena vakum sbb bela tuceng

untungnyer badan ada org tulun buatkan...hehe

Suki Cida said...

wahhhh bagus sungguh.. nak rayakan... mestilah kemas2...

Pepel BoNda AmaNi said...

hehe nanti dah pindah kat umah sendiri leh la pikir2kan tuk amik maid sis...yang penting jangan amik stok mantop2 sudah...heheheheh bahaya sangat tue..

Deqna said...

aku pun sama sensitif sgt ngan habuk.. tu psl kerja2 mengemas sumer nya diserahkan kat shah.. dia pun fedap kalau aku buat sbb lepas jer aku kena habuk terus bersin tak henti2...

yer yer.. kalau ko ada maid sekang i mean yg full time memang tak de privacy lah.. memang tak boleh nak tonggeng langgan.. hehe tapi i agreed to have part time maid tuh...

NeenaAnuar said...

lidasyah:
ok lar kann.. at least ade hubby nak tolong.. kalau sorang2 lagi susah kite kann.. nak kene handle sume sorang2...
sekali dia dtg.. neena bayar RM40 for 5 hours lar..
you're welcome! cari lar kat Ikea yer... memang sgt bagus dlm collecting habuk!

POSH76:
oooo.. ianyer memang sgt2 sesuai tuk pembela kucing...

Cida:
yeaa.. raya harus lebih sikit kasi kemas lar kann..

Purplelicious:
hahahaha.. tu lar pasal kannnn... yg mantop2 now nie sgt lah merbahayaaa... hihihi..

Deqna:
tu lar tuuu.. biar lar kami senang lenang bertunggang langgan berdua-duaan dulu buat masa nie kannn. hihihii...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails