COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, September 18, 2009

Juadah Sepanjang Ramadhan


Esok kemungkinan besar Ramadhan bakal berakhir... sedih gak... harap2 kite semua dpt bertemu ngan bulan yg mulia nie di tahun hadapan... Insyallah..


Ok.. sepanjang ramadhan... most of the time aku tak masak... especially hari bekerja Isnin sampai Jumaat.... kalau weekend masak lar... So, aku memang hari keje tu semua nyer lauk tunjuk sajaa...

Antara lauk pauk yg aku beli sepanjang ramadhan...



Siput Sedut Masak Lomak Cili Api!
This is my favorite!


Masak Asam Pedas Ikan Pari!
Hubby's Favorite!


Pajeri Nenas!
Aku nyer pebret gak!


Actually ade beberapa lagi lauk yg menjadi sajian kami sepanjang berbuka puasa... antaranyer sayur kerabu, masak lemak daging salai, dan jugak sambal udang!

Kalau kuih muih pulak...


Karipap Kentang & Kuih Talam Ubi...


Tepung Pelita!



Ok.. biasanyer kan, kalau kuih tepung pelita nie org pakai daun pisang kan tuk sarung dia tuu... tapi kat pakcik yg aku beli kat pasar ramadhan nie, dia guna bekas plastic empat segi camtu... memang.. kalau tengok cam tak best and tak ori sgt lar kann... but dari segi rasa.. perghhhhh.... memang sedap! aku sebenarnyer tak suka ngan kuih nie tauu.. sbb kebanyakkan yg aku makan semuanyer tak sedap! sampai lar beberapa tahun dulu aku tak ingat lar... tapi memang dah lama... before aku kawin lagi kalau tak salah aku... adik aku penah beli kuih dari pakcik niee... so aku pun just give a try sbb sampaikan arwah mak aku kata sedap!

Aku kalau dah mak yg kata sedap... harus lah aku mencubanyer... memang betol! memang sedap! rasa dia veryyyy original! walaupun dia tak pakai sarung daun.. dia pakai sarung plastik.. tapi dari segi rasa... memang tip top lar pada aku... and memang laku kuih pakcik niee... berpapan2 setiap hari dia jual & sentiasa sold out.. sampai beratur lar nak beli... so ternyata lar sedap kalau camgitu kannn.... aku very year memang tak missed lar beli kuih tepung pelita pakcik nih! pakcik mana lak yg aku ckp nie kan.. sorry lar.. tak der gambar pakcik tuuu.. korang imagine jer lar satu pakcik yg pakai ketayap, ade misai2 kumis sikit... haa.. pakcik tu larr...

Ok.. now move on to air laks!



Air Tebu!


Lagi satu air pebret air soya larrr... so sepanjang bulan pose memang selang2.. air tebu.. air soya...

Kesemua menu2 diatas merupakan menu wajib ade tuk we ollzzz buka puasa.. like karipap & tepung pelita tu leh dikatakan setiap hari lar... dan jugak siput sedut tuu... tiap2 hari aku lalu jerr tekak nie makan siput sedut tuuu...

aku tak tau lar.. ramai org like geli nak makan siput sedut nie.. aku dulu2 pun geli gakk.. tapi since makan makcik tu punyer siput sedut... memang best! aku hanya makan siput sedut yg dimasak oleh dia sahaja.. dan jugak arwah mak aku punyer... kalau org lain masak memang tekak aku tak lalu.. sbb kebanyakkan org buat hanyir! masak siput sedut nie pun nak kene pandai.. kalu takkkk.... memang kembang tekak lar jadik nyer!

2 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

oic patut la tngk tepung pelita tue petak nyer cntik jerk ropenyer dia pakai bekas plastik...
ohh kta sangat menggemari karipap...harus ada karipap kan time nak berbuka..dan karipap sadin adalah paling suka..hehehehe

NeenaAnuar said...

Purpelicious:
haaaaa... memang bekas plastik buat kuih tu nampak kemas...
ooohhh... sis pun suka karipap yer.. hihi.. kite lak suka karipap kentang the most lar...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails