COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, July 19, 2011

Cita-Cita Saya Sebenarnya Ingin Menjadi Seorang Pramugari! Tapi Macam Mana Saya Boleh Jadik Seorang Secretary?


Asal cita2 nak jadik pramugari.. tapi end up jadik seksitari.. ok lahh.. ade lah jugak bunyik rii riii kat belakang tu.. ahaha.. :p

Naper aku bercita-cita dan berminat nak jadik pramugari? Coz aku kan sukerr sangatt gie travel dan terbang ke sana ke mari.. aku suker gie tengok & jejalan kat negara org.. timba pengalaman.. aku tahu kalau nak kumpul duit sendiri and nak discover the whole world.. memang tak termampu lah kann.. unless aku kawin ngan anak raja! :p

So atas sebab teringin bebenor nak travel around the world… tu yg aku teringin nak jadik pramugari coz pekerjaan nie ibarat sambil menyelam kite leh minum air.. kerja2 jugak.. biler dah sampai dinegara org especially negara yg jauh2 which diaorg akan stop for a few days.. so kat situ dpt lah anak2 kapal gie jejalan kat sesebuah negara tu.. penginapan dah tentu2 nya percuma… bawak duit poket jerk.. pastu gie shopping!! Best kann… dah lah allowance jadik kakitangan diawan biru nie berbaloi-baloiii.. so dari situ lah leh buat duit shooppinngg! Ehehehe…

Actually waktu tunggu keputusan SPM… aku ade jugak intai2 peluang utk pegi interview as pramugari.. coz time tu tak tahu lagi ke mana arah tuju aku time tuu… and at the same time application ke UiTM pun dah dihantar.. so just waiting panggilan dari UiTM and nak tahu result aku berjaya masuk IPTA or not... tapi dlm pada menunggu tu saja lah pulak aku intai2 and nak cuba2 nasib lah konon utk menjadik seorang pramugari… sbb hati time tu yg bebenor nya malas nak belajar… ahahaha… tapi memang doa seorang ibu tu termakbul gamaknyer kannn… memang arwah mak aku nak sangattt aku masuk IPTA.. ye lah ibubapa mana yg tak mahu tengok anak2 nya ke menara gading kann… so nak dijadikkan cerita.. aku dpt pun pegi interview with MAS waktu tuu.. coz time tu economy cam tengah gawat kan dlm tahun 1998.. so MAS banyak buang org and tak recruit staff baru.. then memang dah takde rejeki nak jadik pramugari… surat tawaran dari UiTM pun sampaii ke rumah… waimaaa…

jadik lah aku sorang pelajar pengajian tinggi & berjaya bergelar graduan UiTM…
Actually waktu isi borang UiTM tuu.. aku punyer first choice mintak bidang secretary nie lah.. then second option mintak bidang pelancongan & penghotelan... see.. still ade unsur2 holiday kan... ehehe.. tapi memang dah nak jadi rejeki menjadi seorang seksitari gamaknya.. and memang aku minat pun wat kerja2 dlm office.. so tu yg letak first choice dlm bidang pengurusan pejabat... :)

Alhamdullillah... so far I'm really happy to be in this field! (:
Dengan apa yg aku kecapi kini.. tidak sedikit pun aku rasa menyesal tak dpt bergelar seorang kaki tangan diawan biru… Alhamdulillahh… berkat restu my parents.. dan jugak memang minat aku dlm bidang pengurusan pejabat... hari nie aku mampu lah jugak utk ke sana ke mari dengan hasil titik peluh aku sendiri… walaupun tak mampu lagi nak jejakkan kaki ke bumi eropah.. tapi masih bersyukur kerana dah dpt pergi ke sebuah negara yg ala2 eropah… hampir satu benua Australia aku dah jelajalah… walaupun takat berada dibandar2 nya sahaja.. but yet rasa bersyukurrr dpt menjejakkan kaki disana… apatah lagi biler dpt pegi bercuti ngan suami terchinta bukan saja dibenua Aussie malah dibeberapa buah negara jugaa… dan yg paling pasti.. pegi bekerja & bercuti adelah tidak sama kann.. lagi pun katakan lah kalau aku dpt lah keje as pramugari kan.. mesti en. Teman selalu kene tinggal… uhuhu.. tak sangguup.. tak sangguup.. waktu bujangg ok lahhh.. but biler dah kawin rasanyaaa mauu meroyann aku… uhuhuhu…

But yet tidak dinafikan biler acap kali aku nampak stewardess… mesti aku rasa cam ‘jeles’... adore & sukerrrr jek tengok diaorg… suker tengok pembawakkan diri diaorg.. suker tengok diaorg diaorg dlm uniform diaorg.. isshh.. memang suker & admire sangat lahh! Nak2 pulak biler tengok diaorg gie jalan sana sini.. lagi lahhh aku rasa cam dann dannn nak apply jadik pramugari! Ahaha.. tapi skg biler dah kawin nie.. rasanyer takmo lah.. sbb bercuti sorang2 tak best.. and tak sama cam pi bercuti ngan seseorang yg bergelarr lelaki a.k.a suami! :p

Ok.. tak dpt nak jadik pramugari MAS or Air Asia... tak mengapa.. aku dpt jadik pramugari LRT pun ok dah gamaknya! ehh LRT ade pramugari ker?? adeeeeeeeeeeeeeeeeee... tak caya tengok nie! 



"Selamat datang ke Station LRT Aliran Ampang!"  :p

jadi lah dpt merasa pakai kebaya yg ala2 pramugari MAS! pasal tu lah jugak aku suker berkebaya! ehehe..
Oh yaa.. btw, baju kebaya hijau nie merupakan my first kebaya nyonya that I ever have in my kebaya collection... baju nie aku tempah sewaktu di jaman anak daraa lagi... kalau tak salah aku in 2003 aku antar jahit kat my favorite tailor.. she's a chinese lady.. dia merupakan arwah mak aku punyer tailor.. tapi sayangnya now dia dah tak menjahit lagi sbb sakit tulang belakang.. tapi aku memang puas hati sangat2 ngan tailoring dia... kalau pakai rasa sangat selesa.. coz ianya sangat2 terletakk dibadan dan jahitan nya pun sangat kemas... :)

41 comments:

sLeepIng beuty said...

yg penting glamer u .. hehehee

Liyana said...

hadoiiiii badan kak neena buat saya rasa nak nanges skanggggg!!! *slimnya*

Unknown said...

ok la tu..dapat gak keje yang glamer ala2...

nazayiena said...

Gaya 2 memang dah macam pramugari,tp rezeki di bidang lain xpe dan ada hikmah di sblknya semua itu......

shuhadah Zainol said...

ok la tu..jadi pramugari dihati suami...:)

Hanis MY said...

cunnyer...mmg gojes, agak2 kalau jd pramugari tu jumpa tak ur hubby hehe...

NeenaAnuar said...

sLeepIng beuty:
ehehe.. glamm ke? ngeee~~ :D

NeenaAnuar said...

Liyanaroxx:
uhuhu.. jgn lah nangess lalinggg.. nanti akak pun nanges sama.. amacam? :D

NeenaAnuar said...

O'gosh:
isshh.. takde lah glamer mana punn.. :D

NeenaAnuar said...

Keluargaku Syurgaku:
yeaa.. betoi2.. rezeki kite dah tertulis dan tersurat kann.. alhamdulillahh.. sentiasa mensyukuri nikmatNYA! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
ehehe.. betoi2.. itu yg paling utama kannN! :D

NeenaAnuar said...

Hanis:
eeerrmm.. rasa nya maybe jumpa dan dah kenal jugak kot.. sbb kami berkenalan before I masuk UiTM lagik... :D

Mimy Hamid said...

tak terlmbat ko nak mengejar cita cita ko neena..heheh..member aku sebaya kita la lebih kurang..minat nya pasal...sanggup tinggalkan kerja eksekutif masuk MAS jadi pramugari...tapi tu la..dia single beb mmg senang ..dah kawen payah...takpe beb sekretari pun bos apa..bulan april is secretary weeks..hoyehh

pena rozie said...

Dulu pun ade gak cite2 nak jd pramugari. Entah mcm mane sekarang duk pegang kokulator jer. hu..hu...hu...

Bitt (double IS) said...

kalo apply lagikk en.suami kasi tak??? akekkekke

Mak Izz said...

hihi.. cita2 sy nak jd guru tp end up jd secretary. dpt jd guru kt anak2 jer :)

Qaseh Suhaida said...

cantekkk kebaya tuuu

NeenaAnuar said...

Mimy:
ehehe.. kalau tak kawin lagi.. mungkinn kot beb! dah kawin nie.. takmo arr... mana leh pisah lama2.. terpisah gie keje pun dah berpuluh kali dok talipon! ahahaa..

NeenaAnuar said...

pena rozie:
ehehe.. ok lah tu dear... :D

Lia said...

takpe neena, you jadi pramugari utk hubby di rumah.. cantik neena berkebaya ye.. :)

NeenaAnuar said...

Bitt:
errmm.. entah tak pulak penah bertanya.. tapi kalau dia bagi pun rasanyer I takmo kottt.. tak sangguupp berpisahh! ahahaa...

NeenaAnuar said...

Mak Izz:
hihi.. good2.. at least masih menjadi guru kann.. :D

NeenaAnuar said...

Qaseh:
tQ dear! :)

NeenaAnuar said...

Lia:
ehehe.. itu lahh.. jadik pramugari buat somi terchintaa! sajikan makanan minuman dan macam2 lagi extra service yg boleh diberikan kann kann.. ngeeee~~

thanks sis! :)

Lelord said...

pheeweeeet sweet sgt berkebaya tu

mama tisya said...

kecik2 mmg cita2 nk jd pramugari gk..ada gk p interview lps spm..dpt gk lps stage 1 cz byk stage interviewnye..lps tu bila ckp nk further study so die ckp better further study...heheehhe

Ako Retna said...

neena,
hahahaa betul2.. kita pun pernah gak gi interview pramugari..

waktu tu dah keje dah kat tempat skrg ni, tapi saja gatal2 nak cuba nasib... masuk interview last stage gagal plak .. sadis sungguh.. uhuh..

pape pun tetap rasa syukur ngan keje skrg ni *wink

keet said...

jenjalan sini :)

sW33tdARLiNG said...

hehehehe.. nak jari pramugari tu standard cita2 budak2 pompuan kot coz myself pun ada verangan jugeeek tp dah tak cukup tinggi, muka pun tak berapa nak cantik so tak lepas ler

NeenaAnuar said...

Lelord:
ehehe.. TQ dear! :D

NeenaAnuar said...

mama tisya:
waa.. ok lah tuu.. at least u merasa gak lah pegi interview kann.. cam me just dok verangan2 mat jenin jerk! ehehe.. :D

NeenaAnuar said...

AKO @ retna:
waa.. kamooo jugak! ramai jugak yer yg penah gie interview.. bagus2.. ehehee..

takpe2.. at least dah ade experience kan.. of coz apa yg ade skg adelah yg terbaik buat kite kann.. :)

NeenaAnuar said...

SumBody Me:
TQ for visiting me! :)

NeenaAnuar said...

sW33tdARLiNG:
alaa.. skg bukan kire muke cantik ke tak beb.. even tinggi pun dah tak menjadik keutamaan dah skg nie.. dulu2 mungkin laa.. so apa lagi beb.. try ur luck la.. mana tahu ade rejeki dikala kini.. :D

eLLy said...

Klu pengerusi MAS baca n3 ko nie mesti dia tepuk dahi ...

ChekNin said...

nina amik office management masa diploma... dlu cita2 nk jadi secretary tapi skrg kerja bukan secretary... hehe....

NeenaAnuar said...

eLLy:
ahahaahaha.. asal lak kakkk?? =))

NeenaAnuar said...

akubukanpenulis:
owhh really? so skg u keje apa? takpe lah.. rezeki skg pasti yg terbaik kann.. :D

ChekNin said...

skrg nina jadi org editorial. hehe.. mmg menyimpang terus dari cos office management dlu. hehe... gudluck utk akak... mmg nampak muda, jeles sket... hehe

NeenaAnuar said...

akubukanpenulis:
oohh.. ok lah tu dear.. must be more challenging kannn.. ehehe.. TQ soo much my dear! :D

fatini said...

hai kak.. pramugari lrt ni ade lagi ke ?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails