COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, May 4, 2011

Walaupun Saya Anak Jati Bandaraya Kuala Lumpur... Tapi Jangan Ingat Saya Tidak Pandai Berkain Batik Seperti Seorang Gadis Kampung!


Kalau balik kampung mak mertua.. aku cukup suke berkain batik! salah satu sebabnyer.. kalau berpeluh dan berlengass wat kerja2 kampung... senang jerk aku nak lapkan peluh2 yg menitis... sejuk pun sejuk.. sbb angin senang masuk! hahaha.....

DSC_0005 copy
kain batik peninggalan arwah mak!

DSC_0003 copy
No tali pinggang.. kain batik itu sumpah disimpul secara tradisional!

DSC_0012 copy
menanto hantoo yg bukan purak2 rajin.. tapi memang rajin! See.. dedaun sehelai dua pun disapu siap! :p

DSC_0006 copy
walaupun berkain batikk.. biler tang gediksss.. harussss lah gedikss!! :p

p/s:  Come and joint my 1st Contest! I'm Yourss 1st Contest: Do I Look Gorgeous in a KEBAYA?

24 comments:

ratusiput said...

aku pakai kain batik masa dlm pantang je.ehehe..tu pun kalau boleh pakai suo dh lama aku pakai.

Shu Shinju said...

ayunyer kak neena...:)

Jiejah @ Iza said...

berkain batikpun kamu tetap gorjes dear ;-)

Lia said...

wahh.. pandai neena pakai ye.. lia ni berkain batik masa dlm pantang aja tu pun cuma 4 hari.. lia simpul kain tu janji lekat aja dan tak terburai.. ahakss..

Nana said...

HEHE SAYA NI
mmg tak reti pakai kaian batik
time dalam pantang dlu
pakai skirt hahah
sebab takut terlondeh

AkUiStInI3 said...

btul la kak neena..u mmg always gojes wlaupun pakai kain batik..clap*clap

Are'Ja_(",) said...

hehe.. seksi r akak pakai kain batik.. hehee... tapi sy pun dah lama tak pakai kain batik nie..asik tercabut jek..huhu

MiYOKO SuKi said...

waaaa...sgt2 ayu..saya tak reti pakai kain batik...

wat tutorial bole??

AKO @ retna said...

hehehe sapu pun sempat lagi posing ek :p

suka la tgk pic2 taken by ur hubby kan?? :)

-oP_ida- said...

FHEWWWITTTTTTTTTTT...

ayu's nyaa diaa.......... menantuu sapa lah nie...


owh kakNeena, kak pakailah apapaun memang nampak CHANTTIK........

Nurul Aima Hj Kaim said...

patut buat contest ayunya berkain batik..

NeenaAnuar said...

ratusiput:
hehehe.. aku pun jarangg giler pakai kain batik yg benornyer.. sekali sekala kalau berada kat kampung jerk baru pakai! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
huhu.. TQ darling!! ♥♥♥

NeenaAnuar said...

Jiejah @ Iza:
hohoho.. TQ soo much dear! ♥♥♥

NeenaAnuar said...

Lia:
hihi.. ala.. boleh lah Lia sikit2... tak lah pandai mana pun.. cuma ikut ajaran arwah my mom dulu.. dia yg ajar cara ikat kain batik.. tapi lama2 duduk pun I punyer leh terburai gak! nak plak kalau lasak2 giler! hehehe.. :D

NeenaAnuar said...

Nana:
hehehe.. takpe.. nanti pelan2 blajor.. best gak sekali sekala pakai kain batik nie taw! :D

NeenaAnuar said...

AkUiStInI3:
huhuhuuuu.. blushing.. blushinggg.. TQ veryy much darlingg!!! ♥♥♥

NeenaAnuar said...

Are'Ja:
SekSI??? hahaha.. seksaa ade la! ngagaga.. owh.. kain batik tu kene simpull lebih sikit tuu so that dia ketat! :D

NeenaAnuar said...

MiYOKO:
*gulp* nak tuturial?? haha.. ok ok.. nanti akan diusahakan..

btw thanks dear! ♥♥♥

NeenaAnuar said...

AKO @ retna:
yea.. all pictures taken by my hubby dear.. tu lah.. menyapu punnn sempat lagi bergediksss kan! hehehe.. thanks dear! :D

NeenaAnuar said...

oP_ida:
ngagag.. menantooo hantooo niee! :p

TQ so muchhh darlinggg!!! ♥♥♥

NeenaAnuar said...

Nurul Aima:
haha.. akan dipikirkan! thanks! :D

SURIA AMANDA said...

oh tidakkkk...
along x pandai langsung pakai kain batik

NeenaAnuar said...

SURIA:
takpe.. leh jerk blajar.. senang jerk! :D

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails