COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, May 5, 2011

Gorjes Gonjeng Mengait Buah Rambutan!


Umah mak mertuakuu ade pokok rambutan... dulu ade dua jenis.. satu buah rambutan kuning.. and satu lagi yg berbuah rambutan merah!  tapi sayangnyer pohon yg berbuah kuning tu dah kene tebang sbb dah di makan oleh anai-anai... so yg tinggal hanyalahh....

DSC_0042 copy
Pohon rambutan merah ini sesaja!  Aku memang geramm jerk tengok buah rambutan nie kalau dah masak ranum! bergayut-gayut dan berendut-endutt kat atas pokok tuu..

DSC_0014 copy
kebetulan balik kampung mak mertuaku baru2 nie.. memang buah rambutan tengah masak ranum.. so haruss lah aktiviti mengait dilakukann!

DSC_0016 copy
Yer! kalau ade yg tak percaya saya boleh ikat kain batik secara tradisional.. skg tolong lah jgn percaya pulak yg saya boleh melakukan kerja2 mengait buah2 tempatan! :p

DSC_0017 (2) copy
nampak mudah.. tapi boleh tahan gak cabaran mengait buah rambutan nie..

DSC_0019 copy
Yeay! mak ngah ngan Nabilah sama2 excited kain buah berbulu itu!

DSC_0023 copy
yg duduk kat atas bumbung lagi banyak! eeeeeeeeiiiiii.. geramm sungguhh aku tengok!!! kalau boleh semuaa ku nak kaitt dan kautt sampai licin!

DSC_0027 copy
Mmmmmmmpppphhhhhhhhh!!! *sepenuh perasaan.. sib baik tak terkentot*

DSC_0028 copy
Sampai satu tahap.. gorjes gonjeng dah tak larat.. so kait bertukar tangan!  en. teman settlekan!

DSC_0039 copy
Org tinggi senang jerr dia wat kerje!


DSC_0036 copy
Nabilah tukang kutip buah-buahan yg berguguran!

DSC_0049 copy
Gonjeng excited!

DSC_0053 copy
Bukti saya bukan menantoo hantoo!  Tolong MIL bungkus2 kan buah rambutan yg telah berjaya dikait! :p

DSC_0055 copy
Nie boleh jatoh dlm kategory menanto hantoo niee.. buat kerja nyer sikit.. makan jerk lebeyyy!! takpe.. MIL aku kata.. makan lerrrrrrr!! ngagaga.. :p

DSC_0056 copy
ha'ah.. molek bebenorr lah rope tu!  but seriously specis rambutan kat umah MIL nie sangatt manisss & lengkang!!

DSC_0057 copy
banyakk gak hasil tuaian kami hari tuu!  tapi itu pun tak semua dpt dikait perabih.. sbb terlaluuu tinggi atass pokok... tak sampai...

DSC_0065 (2) copy
rambutan yg telah dibungkus rapi... dibahagi sesama anak beranak... pendek kata.. memang puassss gilozz lah kami makan rambutan hari tu...

DSC_0066 (2) copy
my mother in law! the only mother that I have right now! Luv you makk!! ♥♥♥

p/s:  Come and joint my 1st Contest! I'm Yourss 1st Contest: Do I Look Gorgeous in a KEBAYA?

11 comments:

SURIA AMANDA said...

bestnya..kat kg along lom musim buah lagikkk...

sW33tdARLiNG said...

uhuk uhuk.. batukkkk!!! kalau makan makin melarat laa jawabnya..!

errhhh ur MIL iras en. teman arr.. ehh terbalik

Shu Shinju said...

bestnyeeeee..buah feberet shu tu... kalau shu.. panjat pokok terus..makan atas pokok..baling kulit jer kat bawah...ahahaha...

bestnye kak... bila lah pokok rambutan kat kebun abah nak berbuah ni...huhuhuhu...

Our Diaries said...

alahai..terliurnya tgk buah rambutan tu

-oP_ida- said...

CER TENGOK..CER tenGOk.....
memang GOJERS laah akak nie....kait rambutan PUN WAJAH still beseri...hadoiilaaa....

akak meh peturun Ilmu skit..nak ceriaa mcm nie selalu...hehehehe

buah MOKTAN....sedap tuh...

NeenaAnuar said...

SURIA:
wahh.. nanti turn along lak mamamm buah rambotan! :D

NeenaAnuar said...

sW33tdARLiNG:
hehe.. memang punn! anak omakk lah katakan! :D

NeenaAnuar said...

Shu:
wahhh.. shu lagi bestttt!! siap panjat lagi.. akak kene try gak tu nanti! hehehe...

NeenaAnuar said...

Our Diaries:
huhu.. kalau ade lagi leh poss kan sikit!

NeenaAnuar said...

oP_ida:
hoho.. mana adaa ilmu apa2 adikk ku sayang nida buchuk machammmm... awak pun chomelll sangatt!! so sama2 nanti kite leh kait boah rambotan yea~ :D

Iryani Noor said...

weii kait rambutan pakai batik.. dasyat you... tp tetap maintain chomell..

bnyk ekk rambutan korang dapat... kalu buang kulit pastu sejuk kn, mayukkkk la makan time tgk tv.. nyumm

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails