COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, July 31, 2009

Aktiviti Siang Hari di Tasik Kenyir


Kat tasik kenyir niee.... mainly aktivitinyer tak lain tak bukan adelah memancing... so pada sapa2 yg kaki pancing tu... tasik kenyir nie merupakan tempat yg palinggg sesuaaaiiii ok! Aku nie bukan lar kaki pancing... tapi aku suka tengok org pancing ikannn... bile ikan tu terkena pada pancing.. pastu org tarik naikkan ikan dlm boat..... waahhh... akak amat teruja ok.. sometimes leh kecur2 air liur aku tengok ikan yg kental2 buntal tuuu... hehehee...
Selain dari aktiviti memancing... kat tasik kenyir ade lar beberapa waterfall yg boleh di lawati... cumanyer dekat ngan jauh jek dari main jetty dia tuuu...

Main Jetty is Gawi Jetty
*Kenyir LakeView Resort yg aku duduk tu tak jauh pun dari Gawi Jetty tuuu*


Oh ya... selain dari melawat kawasan air terjun... kat tasik kenyir nie kite leh gak melawat Gua Taat & Gua Bewah... tapi sila tahu yerrr... kat map tu korang nampak cam kecik jer kan kawasan tasik kenyir tu.. tapiii.. kawasan yg sebenar-benarnyer adelah amat besar... Actually tasik kenyir nie dia bersambung ngan kawasan Taman Negara kat Pahang tu tauu.. so dah kire sempadan dah tuuu..... kalau nak gie visit gua tu mengambil perjalanan almost 1 day trip lar... and harge per boat hampir mencecah RM500 and above... mahal gilerrzzz kannn?? yerrr of course lar mahal sbb jauh sgt perjalanan nyerrr... however, boat tuk boleh accommodate almost 15 people kalau tak salah aku... so, kalau nak murah kene share2 lar ngan visitor2 lain... So, utk itu.. kami tak ke gua sbb kami tak lar ramai mana... jadik kami hanya pergi keee......


*~Archive Picture~*
@ Main Gawi Jetty


*~Archive Picture~*
Kami di dlm boat...


*~Archive Picture~*
Nampak tak sebatang kayu kat tengah2 tasik tuu?? Tu lar trade mark for tasik kenyir niee.. kalau dulu2 banyak giler lar btg2 pokok yg dah mati camtuh kat tasik kenyir niee.. but now semua nyer dah mati & tidak kelihatan lagii....


*~Archive Picture~*
Tuk gambaran batang kayu yg lebih jelas... korang tengok muka hubby aku ker korang tengok btg kayu tuu??? hahahaha... takyah lar tengok muka hubby aku tuu.. dia tu buat penyeri gambar jek... wahh.. berseri ker you Bee?? Ahaks!!


*~Archive Picture~*
Cam kat Langkawi pun ade gak kat sini... memang cooling tempat nih!


*~Archive Picture~*
Ok.. dah tiba dah... mengambil masa 1/2 jam atas boat... sampai lar kami di Saok Waterfall...


*~Archive Picture~*
We @ Saok Waterfall


*~Archive Picture~*
Not bad lar waterfall dia..... cantik gak...


*~Archive Picture~*
Sojukkkk wooo air dia... ku hanya merendamkan kaki ku sajok sambil merehat-rehatkan minda disitu sambil mendengar burung2 bersiulan & deruan air terjun yg sungguh mengasyikkan!


*~Archive Picture~*
Kaki kami pun nak bergeddiksss sama gakk.... huhuhuhu...
Kami tak mandi manda disitu... sbb keseronokkan mandi sungai nie nak kene ade geng... kalau takat aku ngan si nuar jer ok lagi lar.... but disebabkan ayahanda ku ade sekali.. so sian lak dia nanti ku tinggalkan sorang2 di gigian air terjun tuuu...


*~Archive Picture~*
Kiss cikit Bee... tapi laki ku tak layan.. dia layan camera... hahahaha...
Nampak tak anak2 tangga tu... so, seperti biasa lar yer.. kalau ke waterfall nie siap sedia tuk memanjat anak tangga!!


*~Archive Picture~*
Dah sampai kat bawah dahhh.... nak balik ke main jetty balik...
Tapi kat jetty saok waterfall nie aku suka sgtt... sbb air dia amat2 lar cantik... very da greenisshh gituhh..


Ok.. tuk trip ke Saok Waterfall nie.. pakcik boat tu kire RM120 per boat.. tak kire berapa org naik.. kalau ko naik sorang pun ko kene bayar RM120 jugak... sbb dia kire per boat.. dia tak kire per person.. but maximum on da boat aroud 8 - 10 pax lar... like us that day.. since sedara ku ramai di t'ganu.. aku bawak sekali anak2 & cucu2 PakNgah aku for this trip.. so tak lar rugi kan bayar RM120 per boat...

Jadi, moral of the story kalau korang pegi berdua-duaan jer and tak nak bayorrr memahal sampai RM120 per boat tuu tuk korang berdua jerrr, so kene lar tunggu boat tu penuh or carik lar pelancong2 lain yg nak pegi ke waterfall yg sama tu jugak yerrr..... tapi kalau korang nak beromantika di amoourr berdua-duaan atas boat tu pun leh gakk.. tak der salahnyer.. asalkan korang sanggup lar nak bayar RM120 satu boat kannn...
OK larr... mesti korang heran & boring... apsal aku asyik letak gambar archive jek kann?? Ye larr.. tuk pengetahuan korang.. first time aku pegi tuuu... cam exicited lar tuk bergambar sakan kannn... nie dah masuk 2nd time pegi.... memang cam malasss jekk nak amik gambar... kureng sikit arrr.. sbb 1st time tu dah sakan2 bergamboo... lagipun cam trip2 to waterfall nie pun hanya pegi sekali jer... buat apa nak gie 2-3 kali kannn... so yg second time aku pegi tu more on relaxation kat chalet jek... anyway... but don't worry baybehhh.... aku tatapp ade mengambil beberapa shots gambar tuk tatapan korang... so just be alert lar yer.. mana2 gambar yg aku TAK LETAK *~Archive Picture~* tuuu... makanyer gambar2 itu adelah gambar2 terbaru dari ku yerrr...

Keh.. jom layanannn beberapa gambar terbaru hari tuuu... Since we ollzz tak kemana2 pada 2nd trip hari tuu... maka kami hanya menghabiskan masa di kawasan sekitar resort sahaja....

Hubby layan main dart ngan daddy... nampak tak dart tu tengah terbang! huhuhu...


hahahaa... hubby ku termenung keseorangan... tak dak sapa nak layan dia main ping pong.. harapkan aku sorry lar yerr.. aku tak pandai main ping pong.. baik aku main dart lagi... hehehehe... haaa kalau ade En. Shah.. harus diaorg dah bantai main pingpong nie sampai tak hengat dunia kannn....


Daddy & PakNgah lepak2 kat Lobby Hotel...



While us husband & wife.... dok layan tenet! huhuhu.. akak suka.. berbalooii rasanyer bawak Lappy on that day! sib baik ade free wifi kat lobby hotel.. harapkan beruk branddd... harammmmmmm kot adee....


Biler tenet dah ade... apa lagi... melayan FB, Blog & Chatting larr... sempat gak lar aku ber YM ngan my buddy yg sedang berhanimuning di sarawak tuuuu.... sayangnyer tak leh nak wat webcam time tu.. aisehh.. apsal entah.. cuba2 2-3 kali pun tak leh gakk... aiyohh... maybe ade protection kot tuk org yg berhanimuning tu kotttt.... hahahahaa...


Tetiba ku rasa cam nak buat SPA waktu itu... tapiiiiiiii.... hargeeenyer leh tahan mahal... full body massage RM200 tuuu.. ishh.. mahal larr.. baik aku buat kat KL nie baru RM75 full body massage kat Blue Wave Shah Alam... anyway... walaupun aku tak dpt buat SPA kat sana... aku still mendapat "free massage" yg begitu special sekali di dlm bilikkk... Oppppppppppssssssss....... *wink* *wink*


Biler ptg sikit we ollzz lepaking kat bilik jerr.. sambil menikmati keindahan tasik...


Daddy & PakNgah still lagi berborak... ok lar tu.. ade gak bapak aku tu kannn.. kalau tak sian gak kat dia... dok bilik tu sorang2 kannn...


Oh yaa... lepas dah ade aktivity siangg.. harus ade aktivity malam lak kannn.... errrmm.. apakah aktivity malam aku tu yer??? sila tunngguuuuuuuuu.... hahahaha.. :))


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails