COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, May 4, 2012

Hola BALI Buat Kali Ke-Empat @ 21 April 2012!

Soalan
Neena yg gorjes tapi gonjeng... Ko tak boring ke pergi Bali over and over againnn???????

Jawapan
TIDAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK!!!!!!!!!!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!
NEHIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!

Masa kan aku ke Bali buat kali ke-4 kalau aku dah bosan kan?  hehehe... Kan aku dah penah ckp yg Bali tuh dah ibarat cam kampung aku ngan en.teman jerr kekdahnyaa... so kalau ade peluang dpt promo tiket... harus aku grab it! :D

Ok... trip kali nie aku pergi selama 5 Hari 4 Malam jer! memang sumpah tak cukup gak rasanya! uhukk uhukkk... kalau tak memikirkan cuti perlu disimpan utk travel ke tempat lain dlm tahun nie.. memang dah selamat dah aku tibai cuti ke sana selama 7 hari terus! :p

Actually trip ke Bali was an unplanned trip!  semuanya berpunca dari sebuah hotel yg aku terjumpa kat Air Asia Go Holiday buat promotion yg menggila with 50% OFF!! korang tak rasa gile takpe.. sbb aku memang terasa hampir nak giler gak lah coz that hotel tu memang agak mahal gak lah for 1 night stay... so biler dia wat crazy promotion camgitu, takkan lah aku takmo grab! serious rugii bebenor kalau aku tak grab it! so tuh yg terpanggil nak survey2 flight tiket.. kebetulannnnnnnn lah pulak time tuh leh dpt promo tiket gak ke Bali.. memang sajaa lah tuh nak kasik aku gie Bali lagi sekali kann! hahahaha...

Then waktu nak purchase flight tiket tuh.. tetiba aku teringat pulak kat my fren Zaa!  Dia memang teringin nak ke Bali coz dah tengok aku banyak kali pegi ke sana.. so dulu dia penah lah pesan kat aku yg kalau aku terjumpa any good promotion just roger her.. if dia OK dia nak pegi.. dia akan pergi!  so aku pun terus lah roger Zaa ckp kat dia yg aku nak gie Bali nie.. Nak ikut tak??? Terus Zaa ckp OK nak itot!! hehehe...  

Aku teringat kat Zaa pun coz dia tinggal pesan kat aku camgitu.. if dia tak pesan.. rasanya trip ke empat nie pun aku pegi berdua jugak lah kot ngan en.teman! hehehe.. ye lah kalau Zaa tak nyatakan interest dia mungkin aku pun tak tahu yg dia berminat tuk follow cuti2 yg aku pergi kan.. lagi pun Zaa penah ckp yg dia kurang pandai nak survey harga2 pakej yg menarik.. so dia kata since aku rajin wat kerja2 survey nie.. so tu yg dia pesan kalau jumpa apa2 yg good deal tak kire lah kat mana2 sekali pun.. just roger her!  Cam Zaa memang aku dah tahu dia memang interest sangatt nak ke Bali.. so tuh yg aku pun tak melepaskan peluang ajak dia sekali ngan kiteorg kali nie.. Like Awien dia kan baru ade baby kecik.. so memang susah lah nak travel with infant baby kan.. takpe.. hopefully next trip, tak kire lah kemana sekali pun... harap teman2 yg lain can join us jugak! :D

So aku pun buat lah segala booking and purchasing activities... Dah terasa cam travel agent lak watkan booking utk 4 org passenger kekdahya! hahahaa.. but it was such a wonderful experience biler ko kene buatkan booking utk org lain! selalu buat utk laki & diri sendiri jer! but serious I do enjoy doing it walaupun cuakk giler biler tiket si Lee dah tersalah bagi nama! hahaha.. sib baik boleh tukar! :D

Ok.. citer pasal hotel yg discount sampai 50% tuh aku akan citer later2 keh.. biasalahh aku kan suker cerita ikut kronologi... so kite ikut step by step yer.. so siri penjelajahan ke Bali aku bermula dari hari pertama... Pagi2 buta dah kuar umah utk ke LCCT coz flight kiteorg kol 9:25 pagi.. kol 6 dah sampai KL Sentral utk amik bus ke LCCT directly.. kiteorg suker naik bus dari KL Sentral nak ke LCCT.. rasa lebih relax dari naik Teksi yg dah tentu2 mahal pastu bisa membuatkan aku pening kepalaaa biiler duduk didalam nya!

Sampai LCCT around 7 lebih... en.teman nak breakfast dulu sementara tunggu Lee & Zaa!  gedik laki aku nie... 2 kali breakfast nyaa... walhal aku dah beli siap2 dah breakfast nasik lemak utk melantak dlm kapal terbang nanti tau... takpelah biar dia banyak makan dari kurang makan.. haha.. ok then, gedebak gedebuk Lee & Zaa pun dah sampai... wat check in segala.. dan utk waktu berlepas ke Bali udah tiba!

Kami naik Indonesia Flight!

DSC_3685 copy
Saya Super Happy biler tengok Kawan saya Happy! hehehe..
Zaa is soo excited to reach Bali for the first time!
While Lee this is second visit for him... First time dia ke Bali waktu dia dpt wedding job kat sana!
CST Production
merupakan the official Cinematographer for this canadian couple! Korang terjah video yg super awesome nie... wedding yg dilakukan di St Regis Bali Indonesia ft Gayat Team @ Aerial Helicopter!

DSC_3695 copy
Weeeeeeeee..... kami berempat akan berjimba di Bali!

DSC_3682 copy
sempat lagi tuh! senyum macam pandang kamera walhal bijik mata dok tatap FB! :p

DSC_3683 copy
tak abis2 fomfuan2 gorjes dua org nie... sempat lagi update sebelum kapal terbang berlepas! :p

IMG_9127 copy
3 jam dlm flight.. I pandang you.. you pandang I lah jawabnya! haha...

DSC_3704 copy
Yeahhhh.. landing buat kali ke-4 @ Ngurah Rai International Airport, BALI!
serious cam tak percaya jer dah 4 kaliiiiiiiiiiii???? hahaha...

IMG_9158 copy
aku suker gambar nie sbb nampak en.teman yg cam palinggggggggggg outstading aura touristttt dia!! hahahahaa...

DSC_3713 copy
OK.. memang kebetulan, abg Syed & Wife (Team Gayat-CST) pun satu flight with us... hehehe...

IMG_9160 copy
Yang nie memang surprise!!! aku tak tahu dan tak sangka langsung akan dikalungkan bunga kemboja nie di airport.. selalu kalau terima pun kat hotel2 yg aku menginap jer.. but nie lepas kiteorg dijemput oleh pak supir / travel agent kiteorg (baju putih - Pak Made & baju hitam - Pak Yantok).. tup2 kami di datangi oleh cewek Bali ini... owh TQ so much to my lovely travel agent, Pt. Merrys Tours & Travel Service for this surprise! hehehe..

DSC_3716 copy
aku teruja sbb dpt terujakan Zaa yg first time dpt treatment camgini.. hehehe..

DSC_3723 copy
Kami bersama Pak Yantok (Tour Manager)...
Pak Yantok bilang sama aku yg kalungan bunga ini sebagai tanda welcome mereka terhadap kami semua... dan jugak bukan semua org yg turun dari flight di Bali akan terima kalungan bunga sebegini.. so ikut travel agent lah... So kalau korang nak kalungan bunga camgini setibanya di Bali airport... meh sini aku recommend kat korang Travel Agent aku yg nie! Insyallah korang bakal terima service yg super duper mantop! Aku tiap kali pergi Bali memang terus jer berurusan ngan Pak Yantok melalui YM (Yahoo Messenger).. senang jer wat booking.. takde masalah!  Semuanya kami lakukan secara Online! :D

IMG_9174 copy
Gadis dan bunga tidak dpt dipisahkan! eh gadissssss ker?? muahahaa....

DSC_3729 copy
Pak Yantok bilang laki gua makin Ganteng @ Geddir! Hahaha.. yer lah dulu2 dia tengok en.teman kurus cam Hang Kebun.. mau tak nya skg dia tak kata en.teman ganteng??? :p

IMG_9181 copy
masuk jer dlm mobil kami.. terus hujan turun rintik rintik...

DSC_3733 copy
Ohhh!!! terujaaa I tengok nama I disitu! :p
Mobil nie milik kami.. so sepanjang kami bersama Pak Made (Tourist Guide) utk touring aktiviti.. kertas nie akan terpampang di cermin hadapan mobil! jgn lepas2 nie ade org Bali ternampak aku jer kat Bali terus bertempik...
"Ms. Neena Johari!!!" hahahaha...

IMG_9183 copy
Ok.. this is our first hotel! 
Selama 3 hari 2 malam kiteorg stay kat TUNE Hotel Kuta!
Memang aku saja stay kat Tune hotel coz selama 3 hari 2 malam tuh kiteorg full of activities.. kuar hotel pagi.. balik kang dah malam.. so duduk hotel mahal2 pun buat rugi jerr... hari tuh aku dpt purchase 1 bilik @ Tune Kuta nie at rate RM182.50 for 2 nights stay! so satu malam jatoh around RM91.25 jer with 24 hours air-conditioning!  Yang aku suker ngan Tune Hotel nie satu jer.. motto dia "5 star sleeping experience at a 1 star price" memang betol2 dikotakan dan direalisasikan!  walaupun sempittt.. tapi hotel dia sangat bersih, tilam & bantal yg sgt empuk serta lokasi yg betol2 di Kuta town yg membuatkan aku suker jer nak stay kat sini over and over again! (: 

DSC_3740 copy
Dah Check In.. terus solat dan segar bugarkan badan sekejap.. then terus kuar balik!  coz petang tuh jugak kiteorg ade tour aktiviti! :D

Ok... sebelum gie tour, kiteorg gie makan tengahari dulu! nanti aku sambung citer kat next entry yea! :)


8 comments:

shuhadah Zainol said...

ok..dah save no.pak yantok...hihi..

wAnNy said...

syoknya balik kampongggg..hehe ouhh,,senangnya berurusan dengan pak yantok,,on9 je..blh la try nnti khidmat mereka..;)

miss paola said...

kak neena gorjes..nnt kalo dpt offer murah2 kat air asia+tune hotel tu inform bole x kat fb?nk g gak...

mama tisya said...

klakar la neena part yg nanti org bali jerit "ms neena johari" cz tgk nama tu...hehehe

Nieda said...

happy travelling.

Mooniqueen said...

Wahhh bestnya...kne tunggu ank besar sikit Baru syok Jalan...

mummy alisha said...

AKAK... nape blog akak x leh nak tgk gambar... dia jd putih..

[z@ck] said...

berapa total cost kalau amik pakej kat Pak Yantok tu kak?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails