COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, May 21, 2012

Halal Pizza Hut @ Bali!

Dari Tanah Lot, kiteorg terus balik ke Tune Hotel... cecepat mandi, solat and teruss zaaasssszzz keluar balik utk gie makan malam!  Laporrrrrrrrrrrrrrrrrrr weeeiiiii setelah seharian berlenjan dari pagi ngan aktiviti water rafting, pastu berjemuran plak di Tanah Lot.. maukk tak berkecoronggg perot kami???

DSC_4434 copy
We ollzz terjah Pizza Hut yg terletak sebelah Hard Rock Hotel!
Gambar luaran restaurant Pizza Hut tak diambik sebab nak cepat makannnnn! hahahaa... giler kebulur dah memasing!

DSC_4440 copy
Air yg super sedap!  Btw, jgn ingat kiteorg tak mandi tau! kiteorg memang suker lenjan satu baju habis habisan kalau time bercuti.. baru ade feel mat salleh skit! :p

DSC_4436 copy
serious collection di sana tak terdapat di Malaysia!

DSC_4479 copy
I terpegunn dengan your approach! serious tak terasa makan kat restaurant fast food!
Gilerr comey cewekk yg datang amik order nie! hehehe...

DSC_4454 copy
Minum air pun penuh excited si gonjeng nieh! haih... mana lah tak excited, sebab air tuh sedap! :p

DSC_4464 copy
Yeay! Pizza kami dah sampai!!!

DSC_4466 copy
Tak ingat apa ke nama pizza nie... uhuhu... tapi serious sumpahh sedappppppppp!!!!!

ini pizza pilihan Zaa & Lee!

DSC_4487 copy
dan ini pilihan aku & en.teman!  jgn risau.. caption gambar tak salah sbb memang saja kiteorg bergambar ngan swap the pizza yg diorder! :p

Serious memang dah tak ingattt apa ke nama pizza2 yg kami order nie... tapi yg pasti satu tuh udang and satu lagi tu daging blackpaper!  memang for all of us.. pizza kat sini sedapp dan sgt lain dari yg lain!  Sorry to say lah yg pizza kat Bali nie rasanya lebih banyak varieties selection of foods & drinks nya... lebih bagus servicenya... lebih enak rasanya... bukan nak agung kan yg tempat org.. tapi kalau elok.. aku kata elok! kalau tak.. harus aku kondem coz I'm not bias! :p

Dlm hati terdetik.. napa lahh pizza hut kat Malaysia tak camgini?  service memang hampeh! selalu aku pegi mesti nak naik darahh sbb service adelah super lembbbsssss!!! then roti terkadang liat! then flavor @ topping pizza tak berapa nak tasty!  but again.. soal citarasa nie payah nak ckp hokey!!! pada tekak kami berempat memang lah sedap pizza di Bali nie.. topping dia memang lain dari yg lain which we olllzz tak penah rasa lagi sebelum hari nie.. so kalau aku kata SEDAP itu tak bererti kat tekak korang sedap jugak eh!  nanti jgn pulak biler korang pergi pastu nak kata.. "TAK SEDAPP ponn cam mana yg si gonjeng dok kepoh kan tuhhh!!".. aku panggggggg sekali nanti! 

Kalau tak sedap.. itu nasib korang lah ye! hehehe.. sbb kat anak tekak kami berempat sedap... so aku bleh rumuskan memang sedap pizza kat sini.. kalau aku jer rasa sedap tapi org2 lain kata tak sedap.. then lain lah cerita!  So senang citer, nak tahu pizza kat Bali nie based on citarasa korang ke tak?  pi lah terjah sendiri if korang berada di sana!

Ok! Persoalannya...  HALAL keee Pizza Hut kat sini?  seriously tang halal nie memang aku sendiri pun dah terkujattt berukss!!! duluuuuuuuu way back in 2005, 2008 waktu aku ke Bali dulu.. memang aku tahu all fast food kat Bali adelah Tidak Halal!  coz waktu first time aku pegi ke Mc'D nak tengok2 lah kot2 boleh makan burger Mc'D.. sekali tengok ade jual Hamburger! and memang takde sebarang tanda halal pun di restaurant! then memang majority fast food kat sana memang time tuh tak halal.. aku survey pizza pun sama.. ade jerk menu yg berasakan Bahabi!  So, since then aku dah fixed to my mind yg kalau gie Bali paling mudah nak makan adelah pi makan kat kedai masakan Padang/Minang and also 100% seafood restaurant!

Sampai lah hari tuh ade terbaca kat sorang blogger yg baru balik dari Bali.. dia citer dia gie makan Mc'D.. aku cam ehh feliksssss! halal kahh?? so aku dah ckp kat en.teman.. this time kite pegi kite kene investigate all the fastfood.. kalau halal.. wahh senang lah hati kite sikit nak makan.. takde lah balik2 makan nasik padang jerr kann...

Then tu yg aku pegi survey.. tengok2 eeeehhhh... memang betol lahhh.. semua majority fast food kat Bali dah ade Halal Certification dah skg nie.. bagusssssssss!! camtu lah.. diaorg2 yg makan bahabi tuh tak matikk pun kalau tak dpt makan menatang tuh! uhuhu...  Tapi hari tuh tak sempat nak pi amik gambo halal certification tuh... sebelum makan dah tak menyabar nak makan.. dah lepas makan.. dah tak menyabor nak pi SPA pulak!  sib baik lah aku ade amik gambar menu2 kat Pizza Hut nie!

DSC_4472 copy
memang takde langsung menu yg berasaskan bahabi disini! so confident level tinggi skit!

DSC_4473 copy
kot lah ade yg terlebih Was-Was nya.. fikir tang daging tuh halal kah?? itu tepuk dada.. sendiri carik jawapannya! kalau dah confident ngan halal certification yg diberikan... makan lah tanpa was-was! kalau dah ade rasa cam errrmm.. eerrkkk.. hmmm.. better not!! simple kan? :)

DSC_4474 copy
air dia semua sedap! kiteorg order air yg berlainan... then semua org rasa sikit2 org lain punyer minuman... hehehe.. ternyata kami semua berpuas hati makan di Pizza Hut ini! :D

DSC_4429 copy
Lepas makan ingat nak shopping kat Rock Shop nie.. tup2 tengok jam dah tak sempat utk kami buat SPA!! Owhh.. shopping boleh tunggu.. SPA harus diutamakan dahulu sebab murahhh! hahaha...



2 comments:

mama tisya said...

mmg menu2 tu tkde kt pizza hut msia...hehe

Cik Fie said...

Jemput Join GA Ni :) 200++ Hadiah Telah Disediakan Khas Untuk Pemenang ^_^ http://mynameishafizah.blogspot.com/2012/05/random-giveaway-by-cik-fie_19.html

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails