COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, May 24, 2012

Penginapan @ 1-Bedroom Pool Villa di The Khayangan Dreams Villa Kerobokan BALI!

Selepas menginap selama 3 hari 2 malam di Tune Hotel Kuta.. dan jugak setelah sakan memenatkan diri dengan pelbagai aktiviti dari pagi sampai lah ke malam (pasal tu lah aku pilih utk stay di hotel budget Tune)... so dihari yg ketiga kami akan berpindah tempat penginapan yg mana tempat penginapan nie memang WOW!!!  

Ok... Ok... WOW pada aku... pada korang aku tak tahu.. nak tahu WOW ke tak WOW pada korang... so lihat dan nilai lah sendiri resort seterusnya ini ye!  Ok.. kami ke hotel mana?  Kami ke sini..... 

IMG_1131 copy
Kami menginap selama 2 hari 1 malam di The Khayangan Dreams Villas Kerobokan yang terletak di kawasan Umalas!  

IMG_1140 copy
Ini adelah The Khayangan Dreams Villa Reception area!  Giler bapak sempoi reception area.. nampak cam umah bunglow sebijik jerk.. very simple... serious at first impression memang tak nampak langsung cam sebuah resort or hotel!

DSC_4568 copy
Kami di bawa dari Tune Hotel Kuta ke The Khayangan Dreams Villa dengan official shuttle car resort nie!
Serious service Villa nie terbaik!  Aku purchase penginapan nie secara online thru Air Asia Go Holiday.. so waktu purchase memang diaorg takde kasik any info or details yg mengatakan adenya free pick up shuttle service!  So aku dah budget memang nak amik Pak Yantok jer utk transfer kan kiteorg dari Tune ke Khayangan nie!  Pak Yantok ok jerr kalau nak arrangekan... as long as ko bayar transportation tu then jalann lah kan!  hehee.. then aku nie memang saja suke mencuba dan suke exploring... so aku sesaja lah gatal pi email kat The Khayangan nie.. saja tanye ade tak FREE pick up service kalau aku duduk kat area Kuta!  then tak pulak aku sangka yg diaorg boleh buat pickup service tuh secara percuma! alhamdulillahh.. selamat lah duit sikit.. tak yah lah membazir bayar lagi transportation kann..  lagi pun biler aku bukak website villa nie.. memang ade listed shuttle and airport transfer dlm guess facilities dia.. cumanya aku tak pasti Free or Chargeable.. so biler aku email diaorg kata Free.. Ohhh memang terbaik lah kann! coz sometimes ade hotel2 yg charge for airport transfer and seriously sangat jarang lah resort2 nak kasik free shuttle and airport transfer nie!

Ok soal berapa harga penginapan disini aku saja takmo reveal kat korang awal2... biar surprise sikit biler korang dah tengok gambar2 yg aku tepek kat sini.. pastu aku bagi tahu berapa harganya.. then baru korang ckp WOW ke tak WOW tempat nie dengan harga yg aku dpt tuh ek? :D

DSC_4578 copy
Yeay! kami adelah pompuan2 hover excited bile disini! jom tak sabar dah nak check in nie! :p

DSC_4587 copy
Welcome to The Khayangan Dreams Villa!

DSC_4582 copy
Buzy meng-Check-In-kan diri memasing...

DSC_4589 copy
kan kami dah ckp yg kami hover acting biler berada disini! T___T

DSC_4594 copy
Masa nie sessi memilih menu sarapan pagi for the next day!

IMG_0106 copy
Wahh!! Aku pun tak tahu resort nie ade menang award! uhuhu...

DSC_4595 copy
OK.. Jommm ke Villa kami jom!

DSC_4607 copy
Si gorjes gonjeng nie memang memanjang jerkk hover excited nye!  Tapi serious koo.. mau tak teruja biler tengok laluan nak ke Villa pun dah cantek bukan main! aku nie memang pencinta kehijauan dan alam sekitar.. so harus lah biler ade part yg greenny greenyy camgini aku otomatik jadik hyper! haha.. :p

DSC_4670 copy
Tadaaaaaaaaaaaa!!!! ceeehh!!! macam lah korang turut sama excited cam aku! hahaa..
Ok.. ini lah dia our 1 Bedroom Pool Villa di The Khayangan Dreams Villa!
As ko bukak pintu Villa.. dan ini lah yg ko akan lihat!
Aku just nak ckp yg mulut aku terngagaaaa besar! :O

DSC_4672 copy
Pintu Villa ditutup.. terus aku duduk di private gazebo comel ini.. dgn rakusnya aku menyuruh en.teman jalankan tugasan dia!  haha!

DSC_4667 copy
Perrrgghhh!! seriously terasa nyaman.... tenang...... relax....... bahagia.. eh semua ade lah!
Time nie ko hanya dengar kicauan burung yg berkicauan dan deruan air pancut dari kolam!



Memang luass gilerrrr Villa kiteorg nie!  Puas lah kiteorg main kejar2 kat dlm compound Villa nie! hehehe...
Btw, nie aku nak citer sikit kat sini... based on this picture, kalau korang tengok Villa nie sebenarnya adelah 2 bedrooms Pool Villa.. tapi since kiteorg datang as a couple.. dia tutup satu pintu bilik Villa nie utk dijadikan 1 bedroom aje!  sebab apa jadik camgitu? sebab kat The Khayangan Dreams Villa Kerobokan nie dia memang takde 1 bedroom pool villa.. kat sini semuanya 2 and 3 bedrooms sahaja!  So utk org2 yg datang secara couple.. diaorg akan just kuncikan satu pintu bilik dari villa yg 2 bedrooms nie! So just like yg macam kiteorg dpt nie.. Pintu bilik yg terbukak tuh adelah master bedroom! so itu lah bilik kiteorang.. while pintu bilik yg tertutup rapat di bahagian pool tuh adelah second bedroom. so yg tuh berkunci, kiteorg tak leh masuk pun!  


DSC_4674 copy
Seriously this awesome place memang boleh lupakan segala masalah.. hilang segala penat lelah... your mind is really free when you are here!

DSC_4625 copy
Ok.. jom nak bawak korang masuk Villa pulak!

DSC_4619 copy
Konsep katil yg sentiasa menjadi pojaan hatiku!  aku memang suker concept katil berkelambu camgini and di Bali memang mudah nak dpt hotel2 yg biliknya berkonsepkan sebegini!

DSC_4628 copy
LOVE on THE BED!
Yang nie pun diberikan secara PerCuMa!

DSC_4633 copy
View dari dalam bilik!

DSC_4634 copy
pilih lah nak duduk atas katil ke.. atas kerusi kat your own private pool ke... nak duduk kat sofa diruangan tamu ker or ko nak gi duduk di bawah private gazebo nun!

DSC_4655 copy
ruang makeup!

DSC_4642 copy
OK... skg masuk part toilet yg mana sentiasa menjadi keutamaan aku dlm memilih sesebuah hotel! kalau resort gah2 tapi toilet kotor and hampeh.. confirm aku tak stay! but biasanya kalau hotel gah2 nie toilet adelah super duper best jugak!  It's an open air toilet concept! 

DSC_4856 copy
Kalau hari hujan.. ko mandi dua shower.. satu tab shower and satu lagi rain shower! haha...

DSC_4641 copy
Ko jgn takot nak mandi kat sini sebab ko ade peneman! hahaha....

DSC_4651 copy
aku heran betol camne diaorg boleh jaga batu2 putih tu sentiasa putih bersih!  takde lumut dan kekotoran langsung! serious aku terkesimaa!  Takkan lah diaorg kerap tukar batu2 tuh eh? errmm....

DSC_4650 copy
tempat gosok gigi... cuci muka.. pakai baju.. and korek hidung pun boleh jugak! hahaha..

DSC_4647 copy
Bayangkan.. kat luar dah ade private pool.. dlm villa ade lagi bath tub! biler ko nak mandi dlm nie? serious aku dah tak pandang dah tub nie! dari check in sampai check out.. bath tub tuh masih lagi ade rose patels camgitu! heheh.. ye lah. dah ade private pool.. memang lah tak pandang dah tub nie.. cer takde private pool.. tub nie jugak lah yg bukan main aku terjah kannn! :p

DSC_4660 copy
Ok.. part dlm villa tuh jer.. now kite proceed kat luar Villa pulak.. nie dia punyer living hall...

DSC_4675 copy
bersebelahan ngan living hall ade pantry!  lengkap cam umah dah kirenya!  Serious ko like boleh berkampung kat sini.. nak masak boleh nak simpan daging boleh.. sebab peti ais bukan main besar.. dapur siap ade hood.. memang lengkap seperti sebuah rumah!

DSC_4617 copy
Disebabkan terlalu banyak tempat nak LEPAK & DUDUK.. so jgn kata tak merasa duduk setiap tempat... dpt duduk seminit dua utk amik gambar pun dah berbaloi dah rasanya..  so takde lah rasa ralat! hehehe...

DSC_4664 copy
Ok.. sebelum matahari terbenamm.. adelah lebih baik kite pergi terjun dlm kolam! kolam tuh dah memanggil manggil aku masuk ke dalam dah tuhh!!!

DSC_4683 copy
Kan aku dah kata.. jgn tak duduk setiap ruangan yg ade.. ade lazy chair kat pool nie pun harus diletakkan bontot ye! :p

DSC_4717 copy
Leh pulak aku terlupa nak bawak pario.. so pool towel lah yg menjadik mangsanya!

DSC_4705 copy
Eh.. tengah lepak2 santai.. ade pulak male bibik datang tolong bawakkan air! hahahaa... boleh gitu male bibik? :D

DSC_4723 copy
Sila tahu yg minum juice ditepian private pool sambil diiringi bunyi deruan air pancut yg kecil didalam kolam adelah sungguh nikmat!

DSC_4729 copy
Ok.. Pool in action pulak!

DSC_4730 copy
Basically tempat nie memang super duper privacy gateway!  I loikee it dammnn much!!

DSC_4734 copy
Aktiviti wajib biler dah duduk pool villa.. haruslah berendam sepuas puasnya di dlm private poolnya! dan apabila menyebut tentang private.. yes ianya benar benar terjamin tahap privacy nya! jgn risau utk mandi bogel secara berdua-duaan sebab takkan ade sesiapa pun yg bisa terjah kedalam Villa kamu melainkan ko terlupa nak kunci pintu Villa! hahahaa....

DSC_4740 copy
Errmmm... Welll... I malas nak describe! muahahahahahaa... :p

OK.. basically biler dah duduk kat private villa camgini.. memang kiteorg berkurung diri dlm villa jek lah gamaknye! Lee & Zaa pun enjoying their own villa which just next to our villa.. memang this is the great time to spent each other.. have a heart to heart talk.. do what ever you wanna do together... nak buat yg dah biasa buat or nak buat yg something luar biasa tuh terpulang lah pada kretiviti korang sendiri.. ehh.. sorry... hahaa.. tak kisah lah ko nak buat apa pun.. but seriously biler ko dah stay kat tempat yg sungguh sulit begini.. memang ko akan lebih fokus to each other! and seriously aku & en.teman really had a good & quality time here together!  memang lain biler ko pergi bercuti.. rentak ko berborak pun boleh jadik lain.. ko punyer environment tuh kengkadang mempengaruhi emosi dan perasaan ko secara tak langsung! org lain aku tak tahu dpt rasa ke tak.. but seriously itu lah yg aku & en.teman dpt rasakan.. biler kat umah nak ckp bende2 yg romantik nie kengkadang tak terkeluar.. nak ckp perkara2 yg sensitif dan penuh emosi pun terkadang tak feel biler nak bercakap.. nak have a heart to heart talk pun cam rasa kurang feel.. so this is the right time.. kami sama2 tengah relax.. so kalau nak tegur kekurangan antara satu sama lain confirm boleh terima punyer! hehehee...

Alrite.. matahari telah pun melabuhkan tirainya.. so malam telah pun menjelma! Eh tapi aku rasa entry nie cam dah panjang sangat lahh.. so kite stop lah dulu kat sini yer... nanti on next entry aku sambung ngan cerita aktiviti disebelah malam nya pulak ye!  ;)

12 comments:

SYANI said...

Auw.. gambar yang last tu.. hahahaha

-anidaothman- said...

akak, melOpong jaa mulut nih ha....tgk pic-pic dlm n3 ni..seriusssss nampak BESTTTT

bilaa laa agaknya leh smp sini.
apa yg akak kata last tuh sngt setuju.....

Unknown said...

Fuhyo...kagum x abis lagi walaupun dah abis baca...

shuhadah Zainol said...

bestnyeeee villa ni kak nin... speechless..huhu..

ellynadyra said...

gambar last tu yang tak menahan tuh.....penat tunggu rate nih!

- AZIE - said...

oh my..super awesome kak...cantik gilosss..

Mrs. Ady Firdaus said...

weeee seronoknya...............

wAnNy said...

sukeeee gambar yg last itu..jeng3 :-)

Ah Win said...

wah wah wah...
cantikkkknyaaaaaaaaaaaaaaaa <3 <3

mesti nak stay rasa cam x mo balik mesia kan?
hehehe

~silent reader pada mulanya...skrg x dah sbb cantik sgt villa nih!

mrs chenta said...

menagis air mata darah dah ni!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dee said...

cantiknya tempat ni...gambar yg last tu..wewiiiittt!! terbyg2..hahaha..

mama tisya said...

time tgk entry yg ni ngan anak daraku tp tksempat nk komen so tgk gmbr dlu..ni baru dtg komen...so die nmpk gmbr last yg pool tu.siap die tnye..naper bj mandi dlm tu...hehehe...pastu laju je ckp "mama nk pegi rumah swimming pool" cz aritu bw die p grand lexis kn

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails