COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, May 14, 2012

Saat Bergelar Seorang Ibu!

Biler???

Insyallah... semoga aku diberikan kesempatan utk merasai saat indah sebagai seorang IBU suatu hari nanti!  Aminnnn!!!


Menjadi ibu saudara kepada anak-anak buah aku merupakan satu moment paling indah dlm hidupku!

Pada aku, menjadi seorang ibu ini bukannya mudah!  begitu besar pengorbanan seorang ibu sebenarnya!  walaupun aku belum pernah merasa saat mengandung 9 bulan.. tapi itu tidak bermakna aku amik mudah dan tidak ambil tahu tentang ilmu menjadi seorang ibu!

Aku tidak minat membaca buku.. tetapi aku minat mencari info di ruangan internet!  Segala informasi ade didunia cyber nie.. org yg belum berkawin dah boleh cari informasi tentang ilmu rumahtangga.. begitu juga org my belum menjadi ibu.. boleh aje melayari dunia internet utk menambah ilmu parenting!  so macam aku, macam mana aku suker layari internet utk mendapatkan info2 percutian.. begitu lah juga aku akan mencari ilmu-ilmu yg berkaitan alam rumahtangga di dunia alam maya ini!  In fact dengar ceramah ugama pun melalui YouTube... Favorite slot by Ustaz Azhar Idrus & Ustaz Asri!   *serious.I'am.cyberholic*

Anyway... Pasti ade beribu hikmah diatas sesuatu ketentuan... aku perhalusi setiap ruangan yg ade!  Aku bermuhasabah diri, jika masihh banyak kekhilafan diri sendiri... bagaimana mampu utk ku mendidik anak dengan sebaik mungkin?  Semua org mahukan anak yg soleh & solehah suatu hari nanti... tapi kalau dah diri kite sendiri pun menunjukkan contoh yg tidak elok.. macam mana anak kite nak menjadi yg terbaik dan baik-baik?  Anak ibarat kain putih yg dicorakkan.. kalau kite tersalah corak.. maka tiada kualiti lah kain tersebut!  ibarat kain sutera yg tersalah rekacorak... sudah pasti akan susut nilainya!  Tetapi, jika kite telah pun memberikan yg terbaik buat anak2 kite.. kalau mereka masih menjadi sebaliknya, itu mungkin satu dugaan dari Allah s.w.t buat kite.. sekurang-kurangnya takde lah kite nak rasa ralat dengan kesilapan dan kegagalan diri kite dlm mendidik mereka suatu ketika dahulu! 

Semoga ruangan yg diberikan kini.. aku gunakan sebaik mungkin utk terus mencari hidayah dan bermuhasabah diri sendiri!  Moga suatu hari nanti, akan ade si comel yg menghiasi hari-hariku!  Aminnn....    

~Mak... walaupun mak dah takde di depan mata angah... Ketahuilah yg sesungguhnya Mak sentiasa berada teguh di dalam hati & sanubari angah! Setiap nafas yg dihembus, dan setiap degupan jantung... aku tahu adanya kamuu! Terima kasih kerana selama 28 tahun engkau telah menjadi ibu yg terbaik buat diriku! I love you and I miss you forever mom! Al-Fatihah buatmu...~

~Ibu Mertuaku... terima kasih diatas segala kasih sayang & layanan yg terbaik mak berikan buat anak menantu 'hantu' mak nie! Saya sgt gembira biler tiap kali jumpa mak, sbb tak pernah sekali perot nie kosong.. selalunya memang akan overdose! sampaikan terkadang saya jadik 'susah hati' lepas balik jumpa mak sbb berat badan saya naik sampai 2 kilo! takpe, hakikatnya saya tetap happyy sbb saya selalu kene ingat yg air tangan mak saya dpt rasa sekarang... esok lusa belum tentu! Sayang mak banyakkk banyakk!!!~


Sana sini semuanya bicara tentang Hari Ibu!  Aku dengar ceramah Ustaz Azhar Idrus kata ianya Haram utk disambut!  Dulu aku tak tahu pun yg ianya haram.. but since Ustaz dah kabor ianya haram... jadi sebaiknya kite jauhinya lah ye!

Pada aku... hari hari aku ingat kat arwah mak aku.. dan hari hari jugakk aku ingat kat mak mertua aku sbb rindu nak makan sedap-sedap! hehe.. memang sah lah menantu hantu! :p  So.. as for me.. takde hari yg specific utk aku mengingati mereka!  Selagi mereka bernyawa.. hargai lah mereka sebaik mungkin... kerana kite tidak sama sekali tahu biler kite akan kehilangan mereka! ;)


9 comments:

:: Riri-Fatieha ::~ said...

semoga akak di murahkan rezeki utk menimang cahaya mata, Amin.. Berdoa bnyak2 kak...

Biqque said...

my mother's day stopped on my 18th birthday...though she's no longer with me, i sentiasa ingat kat dia dalam doa2 i...

al-fatihah to our dearly mom...

Aini said...

Saya doakan kak neena.... InsyaAllah, satu hari nanti ada baby comel ala-ala kajol Malaysia dalm blog ni pulak =)

mizzura said...

insyaallah...semoga tuhan permudahkan dan percepatkan sis untuk mendapat baby :-)

Kak Vit said...

As-Salam perkenalan..;-)

Mimy Hamid said...

Insya Allah beb...satu hari nanti akan tiba jua saat indah manis itu ..amin ..

juelee said...

insyaallah... semoga ada neena and hubby.. yg penting jgn putus berdoa

nairaariaa said...

insyaAllah aminn nnt ade rzeki menjadi ibu..cume mase tak smpai lg.mungkin ckt mase lg...

Deqna said...

InsyaAllah, ada rezeki nanti akan sampai lah jugak masanya itu... yg penting kita yakin denganNya dan tidak putus berdoa dariNya...

anak buah pun cam anak kita jugak kan....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails