COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, May 9, 2012

Bercanda @ Dreamland Beach Bali!

Ok lets sing together!!!!!!!

DSC_3828 copy
Bercandaa di pasiran pantai....
Kite bersama bermaduu asmaaaraaaa...
Cintaaa setiaaaaaaaaa!!!

Ok!  serious tempat nie sangat cantik!  Pergi ulang kali pun tak busan punyer! this is my second visit to Dreamland Beach!  dulu around 2008, aku dah pernah datang kat pantai nie.. tapi time tuh, kawasan pantai nie masih lagi dalam keadaan belum sepenuhnya dibukak pada tourist! masih ade kerja2 menaik taraf sedang giat dijalankan disekitar kawasan pantai tuh utk tarikan pengunjung!

Ok.. jom akak gorjes gonjeng bawak you ollzz melihat kawasan sekitar pantai Dreamland nie ye!

Oh by the way... before aku meneruskan bebelan.. utk pengetahuan korang, gambar2 kami sepanjang di Bali nie ade yang datang dari camera En.Teman dan jugak ade datangnya dari camera Lee! ko bayangkan lah dua org photographers.. gambar dah dekat 5K! hahaha.. memang berpinar bijik mata aku nak pilih utk diuploadkan kat sini tauk??? tapi aku gigihkan jugak.. yg jadik banyak tuh bukan apa.. diaorg nie suker amik banyak2 in order to get the best moment and best picture lah kononn nya! hehhehee.. so, tak kire lah dari camera sapa sekali pun.. dah pegi sama2.. so gambar 2 org photographers nie adelah hak milik bersama gitu! hahhaha....

Ok.. petang tuh, lepas makan nasik padang @ ACC Minang Restaurant.. we ollzz proceed ke Dreamland Beach yg terletak lebih kurang 30 min dari bandar Kuta!  cuaca adalah begitu baik sekali.. panasssssnya berdepinggg depingggggg!!!

DSC_3767 copy
sesampainya kami di pantai Dreamland.. memang matahari dah dlm process nak terbenam.. but yet masih panasss!!!

DSC_3770 copy
Yang lakik kerja nya amik gamboo jerk! yg binik kerjanya pandai2 lah budget vogue utk masuk dlm gambar walaupun dari arah belakang vuntut! uhuhuhu....

DSC_3763 copy
memang ramaii betol org petang tuh!
btw dulu waktu aku dtg sini around 2008, tempat nie lah yg diaorg masih lagi dok buat renovation.. tempat2 shopping nie nan hado lagi time tuh... this time  aku datang.. wahhhhhhhhh!! dah banyak tempat shopping rupanye! hehee... tapi kiteorg tak shopping pun coz nak cepat kejarkan ke pantai takot nanti tak sempat utk ke Uluwatu pulak!

DSC_3766 copy
en.teman kata.. "Pose boleh.. beli JANGAN!!!"
*sib baik lah topi tu aku tak berkenan sgt.. kalau berkenan, confirm aku tak feduliksss dia kata JANGAN! hehehe*

DSC_3772 copy
Here you are Dreamland Beach!
Pantai nie memang sangat sesuai utk org main Surfing!

Tapi kan dulu waktu aku dtg around 2008 tuh, cuaca memang gloomy giler...ombak pun besar bukan main!  Pada aku tak best lah kalau dtg time musim hujan!  So nie TIPS dari aku yer.. kalau nak ke Dreamland Beach nie datang lah around musim panas di Bali.. dulu in 2008 aku around bulan January.. time tuh dia masih lagi dlm musim hujan.. so the best time to visit Bali pada aku around bulan April - September!  Bukan apa.. kalau amik gambar pun cam sayuuu jerk rasanya.. langit mendungg.. so tak berapa nak cantik.. laut pun kurang membiru kekdahnya!  Kalau tak percaya gie terjah entry aku yg INI.. kat sini korang leh compare kan gambar yg aku amik during musim hujan.. 

Tapi kan... aku still ade gak sedikit rasa sedih biler dtg kat Dreamland Beach kali nie.. harapan aku menggunung tinggi nak tengok Dreamland Beach nie camgini sebenarnya!

*pic by gOOgle*
Memang kalau korang terjah Dreamland Beach nie before matahari nak terbenam... insyallah korang leh tengok the various of blue tone color di pantai Dreamland cam gambar kat atas nie!  Serious aku tak tifuu coz dulu aku pernah tengok sorang member blogger aku pegi sini somewhere around June and dia dpt amik gambar kat sini ketika waktu laut tengah membiruuuuuuuuuuuuuuuu!! 

Aarrrggghh!!!!! stressssssss haku sbb tak dpt nak amik gambar ngan lautt membiru cam kat dlm gambar kat atas nie! sbb serious... memang cantik sangatttt sangatttttttttttttttt!! so, camne nak dptkan peluang bergambar dilautan yg sedang membiru?? ko kene lah pergi ke Dreamland nie before sunset!  basically timing lebih kurang time matahari tengah tegak atas kepala ko.. around tengahari adelah yg terbaik!  tapi bersedia lah utk menjadik ikan masin utk disalai sehingga garing ye! hohohooho... Takpe2.. mana tahu aku ade rezeki lagi sekali ke Bali... aku akan cuba gak terjah Dreamland Beach nie buat kali ketiga dan aku akan pastikan cuaca adelah super panas dan berada disana sekitar tengahari utk dptkan situasi lautan membiru! :p

DSC_3802 copy
But yet... view ketika hendak sunset ini tidak lah begitu mengecewakan buat aku! 
See.. picture yg di-captured-kan oleh en.teman nie....
Subhanallah.. awesome rite??
Serious, pada aku gambar nie gorjes sgt!
Walaupun laut dah tak berapa nak nampak kebiruannya... tetapi langit tersangatttttttttt lahhhh membiru!
Sumpah gorjes!!!
Ok lah! nothing much to bebel right now... jom lah layan gambar2 kami berempat yg sedang bercanda di persisiran pantai Dreamland!

DSC_3796 copy
Air tengah surut.. dpt lah kami berposing kat sini! 

DSC_3783 copy
But at the same time cuakk jugakkk sebenarnyer!
Ombak kat sini besarnya boleh tahan okkk! 
beberapa kali jugak lah kiteorg terkena water Splash yg masin iteww! eeeuuwww!!!

DSC_3833 copy
untung jugak lah datang time nie... dpt dok posing2 kat area Rock Cliff nie!
Dulu waktu aku dtg in 2008, air tengah pasang.. so memang kat area nie tak leh lalu langsung coz air naik sampai ke bahagian batu nie!

DSC_3805 copy
Cantik Cliff nie kan!

DSC_3815 copy
bertambah cantik dgn tertepek nya dua wanita jelitassss disitu! muahahaha.... :p

DSC_3807 copy
Such a lovely sky and unique Cliff... plus gorjes couple!! ehhh! :p

IMG_9396 copy
Lakik masing2 dok leka nak amik gambar sesaja... sampaikan kesudahannya binik masing2 dok peluk sesama sendiri sambil berangan cam peluksss lakik sendiri! muahahahaha...

IMG_9460 copy
Aksi wajib kami ketika bercuti together-gather!

DSC_3851 copy
gambar nie klakar! time nie budget nak wat muke serious.. tup2 Zaa sorang jerk yg serious! org lain semua tak leh pakai biler senggeh sampai nampak gigi! hahahaha....

DSC_3853 copy
Haaa.. nie baru betol masa utk bergambar secara ceria!

DSC_3855 copy
Nie aksi melampau!  Paling melampau si gonjengg... tendangan padu ditibainya! hahahaha....

Anyway, korang nak tahu sapa yg tolong amikkan gambar kiteorg berempat nie???

IMG_9463 copy
Pak Made @ Supir kami!
See... mana ko nak dpt Pak Supir yg pandai amikkan gambar ko ngan penuh skill cam gini??? :D

IMG_9485 copy
Ok.. masa utk tinggalkan Dreamland Beach kerana kami perlu ke Uluwatu pula selepas ini!

DSC_3858 copy
Waktu pulang singgah jap kat pintu masuk ke Dreamland Beach.... kat sini memang ade beberapa resort 5 star!

DSC_3862 copy
Tata Dreamland... Insyallah we will meet you again in the future! :)



6 comments:

Anonymous said...

wahhhhhhhhhhhh cantiknye beznye!!!

Unknown said...

5k gamba? dasatnya...mesti x henti2 bunyi click2 je memanjang kan.....anyway, gegambo semuanya gojes okeh..jeles...

ellynadyra said...

gonjeng, cantik gila gambar korang.......upload banyak lagi ye.....ko ada combination yang baik, en teman pandai amik gambar, pas tu bini dia yang gonjeng plak suka betul berposing......superb combination!

wAnNy said...

aishhh dreamland mmg cantekk,tp sy x ke sana waktu pergi bali hari tu...next trip nk pegi tour pantai sesajaaa :-)

^*NaNa*^ said...

kak neena..cntik sgt pemandangan kt sana..neway..baju belang2 u pakai tu kak nmpak cam u preggy..he he...

[z@ck] said...

subhanallah...........cantiknya tempat ni..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails