COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, October 30, 2012

JODOH Yang Tak DiSangka!

Pagi tadi topik pagi di HOT FM tentang JODOH YANG TAK DISANGKA!

Binik: ehh Bee! topik nie sesuai sgt ngan kite laa.. kene call nie!
Lakik: haa.. call lah!
Binik: malasss laa! hehe...

Pastu aku tersenggeh sendirian.. mengimbau kenangan lalu bagaimana kami laki bini boleh bertemu jodoh tanpa disangka! We both are strangers... do not know each other! In 1998, dia mengorat aku dekat shopping mall tempat aku bekerja part time dgn memberi nombor HP dia... tapi aku jual mahal sbb dia sgt tak handsome diketika itu... haha!

Tapi dalam jual mahal.. aku simpan jugak nombor phone dia! lepas 2 tahun lost contact, during my semester break.. aku bosan tak tahu nak buat apa kat umah.. aku pun 'gatai' tangai pi dial number phone dia! Sampai ke hari nie, bile aku fikir² balik apsal aku call dia pun aku tak tahu.. bukan nya dia dah bertukar handsome atau macho pun time tuh! haha..

Dah memang nak jadi jodoh kan... dlm pada calling² yg atas dasar just nak buat tambah² kawan diketika itu... after 5 years berkawan, end up aku kawin jugak dgn org yg aku tak kenal asal usul nya! which so contra dgn requirement calon menantu ayah & arwah mak yg tak berapa berkenan kalau aku berkawan dgn strangers!

Itu lah jodoh namanye kan! walaupun laki aku tak handsome serta tidak menepati citarasa aku utk dibuat suami diketika itu... tapi disebabkan air muke dia yg suci lagi murni lalu membawak ke hati itu yg mungkin membuatkan ayah & arwah mak say "YES.. approved!" walaupun he's a stranger to me! hihi..

Bee.. ketahuilah yg kamu sgt handsome lagi macho skg nie! Oh yaa.. sangat baik hati juga! serious saya terharu sbb kamu adelah org yg saya tidak kenali hati budi nya.. tetapi kamu sangat sweet, funny lagi berhati mulia! kalau lah saya ikut kata hati dulu tak mahu kawin dgn kamu sbb kamu tidak menepati citarasa saya utk dibuat laki... semestinya saya menyesal kerana sesungguhnya kamu satu dlm seribu! *puji laki dgn ikhlas insyallah dpt pahala*

Eh... rasanya dulu aku dah pernah citer in detail about Our Loves Chronology kat sini!  kat situ siap ade gambar tak handsome en.teman! haha..  itu aku bercerita cara penulisan.. nie kami laki bini bercerita secara live in video recorded by CST Production!  dah lama tak layan video tuh.. now bile tengok balik.. ya ampunn.. rasa gonjengannn sungguh laahh bile kene berlakon depan camera! haha... 


No wonder pagi tadi mood nak pakai something yg cheerful like a rainbow! rupe-rupenya topik @ HotFM pagi tadi sangat membuatkan saya mengukir senyuman kerana terkenangkan sejarah percintaan kami berdua... aaauuwww! :p

Korang ade yg berjodohan secara tak sengaja & tak disangka jugak tak? kalau ade meh lah kongsi kat sini! :)

28 comments:

Cik Puan Tqah said...

hohoho.. ms tgk kt dashboard gmbr ni.. td teringat kt masjid jamek.. nina pakai baju electric blue kan.. siyes.. rs cm nmpk nina.. tp dari jauh nampak muda sangat.. cm 20an je.. hohohoho.. betul ke tak eh.. sbb shawl sebijik..cara pakai tudung pon sama

NeenaAnuar said...

Cik Puan Tqah:

Eh.. ye lah tu kot! my dress nie top warna black.. and bottom warna biru! hihi..

aaauuww.. muda 20an??? hoho.. kalau tegur tadi boleh belanja awk breakfast! hehe.. btw TQ dear! ;)

shuhadah Zainol said...

sama la ngan shu kak.. lagi lawak.. 1st nak dating ngan org laen.. tup2 dia bawak kawan..& kawan dia dah terbekenan ngan shu... & kawan dia tu adalah fairuz..bakal suami shu tak lama lagi... insyaAllah...hik..hik..

NeenaAnuar said...

Siti:
kann.. kalau dah jodoh ye tak! kawan yg teman pun boleh jadi calon suami kite! hehe..

Ann said...

rsnye kami pun jatuh jodoh tak disangka kot sebab dari asal bukannye kwn sm sekolah ke ape..(he my rumet best fren- which i terangkat phone call HubB utk my rumet that time)..kami melalui long distance relationship 7 tahun and now we happily married..bile fikir2 mmg mcm xpercaya jek.

Anum said...

wow so sweet

Cik Puan Tqah said...

hoho.. so tak salah org la.. xde rezeki tqah la nk bfast free..padahal ms tu da nak masuk tren da..nina ke arah kj..tqah ke arah klcc

SURIA AMANDA said...

alamak....dah lama x bukak kisah ni dalam hidup along, x yah la citer pasal x hubby dulu,now bercinta ngan cik abg..kisah along kenal cik abg thru internet..cinta mula berputik lepas jumpa..hehehe...giler..cinta internet..

NeenaAnuar said...

Ann@zanyra:
wow! kamu sgt tabah for 7 years long distance relationship! salute you! :)

NeenaAnuar said...

Anum:
TQ sweetie! ;)

NeenaAnuar said...

Cik Puan Tqah:
ye lah tu kot! hehe.. takpe mana tahu ade rezeki lagi lepas nie kot terserempak kat tren station kan! ;)

cydayf said...

sweetnye!

NeenaAnuar said...

SURIA AMANDA:
cinta internet pun ok apa along! skg nie ramai je yg kenal lalu kawin thru internet! insyallah neena doakan semoga kalian berkekalan dan berbahagia hingga ke jinjang pelamin hendaknya! aminnn..

NeenaAnuar said...

Cik Cyida:
TQ dear! :)

cikeyrah said...

Qira pun bakal berkahwin dengan org yang qira tak sangka hehehe . . tak pernah jumpe tapi next week akan bertunang :)

Lynda Che Lah said...

kak neena..
jodoh tak kemana kan..dan tak disangka..
sy n hubby satu sekolah rupanya...
dia senior sy dan dia pernah usha sy masa sekolah..
tp sumpah sy tak hengat langsung..
after 2 years..kebetulan dok dalam satu course dan kelas yang sama..
end up..kawen dan mmg tak sangka..he's actually my senior bila imbau kenangan balik..my best frens ever :)

suwara entertainment said...

so sweet kan bila kenang balik cerita ceriti dulu2. hihihi. saya pun sama gak kena ngorat ngan husb mcm neena jugak. hehehe. masa tu husb saya tgh wat performance. tiba2 je pas dia abis perform, dia tunjuk kat telefon saya. saya x faham, dia terus bagi phone no dia kat saya. pk gak 3-4 kali nak sms/call ke x. haha. at last, dia yg call saya n ajak detim.

Mimy Hamid said...

neena kebetulan aku nak buat entry ni jugak....hahaha..secara tak sengaja megat baca blog aku dan jatuh cinta lalalalal...kini suami ku

azzpinky said...

Kata org, klau dh jodoh x ke mana..huhu...

Yes, I have had my own experience about this...sy ngan en.suami berkenalan kat Ice Skating, Sunway Pyramid! hehe...if my BFF that time tak tegur my husband yg same campus with him, so mgkin xde can kitorg kenal kot...huhuu...

Munn Jaafar said...

hihihi..sy kenal hubby kat tenet je..kat chatroom..lg la xkenal.muka pun xde la hensem mana...hahahaha

Anonymous said...

bile bab mula2 berkenalan tu la yg paling sweet sekali :)

eLLy said...

kenangan lama nengusik jiwa :p

Gieyana said...

Kenangan lama mmg sweet kan...alhamdulillah he was ur Mr Right..:-)

Rasp said...

kalo dah jodoh tak ke mana...
so sweetttt...

yang sengal itu aku said...

hehehe.. sy pon jodoh xsangka.. dlu kawan 'baik' dgn best friend husband, tiap kali 'kwn baik' tu nk date ngan sy dia ajak hubby I kluar sama tmnkn dia, sbb dia xde trnsport.. skli hubby I yg masuk line & confess dlu.. last2 kami kawen.. tp skrg best friend hubby I tu pn da kawen, dah ada anak dah pun..kami je belom.. =P

rimieilya said...

wiwi...sy pn dgr gak hot fm pg td..rasa nk call tp tgh rush nk p keje.

sy n en.suami aslnye adik n abg angkat hampir 13 tahun.masing2 pernah bercinta dgn org lain. end up, kawen dgn abg angkat sendiri.hehe...

Anonymous said...

jodoh tak disangka takda la. semua macam dah boleh jangka. hehe :)

Liyana Shuhaimi said...

wah..xdisangka...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails