COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 31, 2012

Online Hijab E-Boutique (OHB) ~ Online Hijab Butik Pertama Yang Aku Kenal!

Aku mula berhijab sepenuhnya pada 1 Ramadhan.. tapi aku mula mencari baju² muslimah dlm bulan June yg lalu! macam mana aku boleh berhijrah & berhijab? ok.. that one aku story later² la ye! now nak citer about the first online butik yg telah menarik minat aku utk memiliki baju² yg sopan seperti sorang muslimah!

semua nya angkara facebook! haha... entah macam mana ade satu hari tuh aku ternampak ade org like gambar baju² di FanPage OHB nie... so aku pun click lah kat fan page tuh... selepas di godek².. akhirnya memang berkenan sgt pada collection jubah² yg dijual oleh OHB nie! waktu tu pulak dah dekat nak masuk bulan puasa.. lagi lah banyak collection² jubah yg dikeluarkan oleh OHB! and majority kesemua jubah² yg di jual.. rata² semuanya hampir menarik minat aku!

Then aku pun terus check contact details dekat website OHB nie.. tengok² dia ade kedai dekat Plaza Damas, Sri Hartamas! waa.. serious aku happy giler sbb dia ade kedai... well kalau korang nak tahu aku nie agak outdated skit dlm part² shopping secara online nie! aku lebih suke dan puas hati kalau dpt shopping dekat kedai coz aku boleh try it on immediately! so kalau sesuai.. aku boleh terus beli!

Since dah berkenan dgn dress/jubah yg menarik di OHB.. aku terjah lah butik OHB nie!


DSC_7696 copy
my first impression about this boutique lulus dgn kepujian sbb dia punye butik sgt bersih, kemas, cantik & selesa!

suke pada lampu chandelier itu!



DSC_7694 copy
suke jugak pada ruangan ini sebab bile setiap kali aku berShopping.. en.teman or pak joe boleh duduk bersantai disini! :D

DSC_7773 copy
yg tu Lela.. bukan yg kenit tu.. yg tu anak dia.. hehe.. yg bertudung hitam putih tu lah Lela the owner of OHB!  aku kagum ngan anak mude zaman skg yg boleh bukak business online + ade butik sendiri!

Aku kalau datang butik OHB nie memang tak penah yg sekejap.. berjam-jamm aku duduk dlm kedai tuh! bukan apa.. nak buat pilihan yg terbaik dan bijak lah konon nya!  tapi percaya lah yg setiap kali aku dtg butik nie tak penah nya yg aku balik tangan kosong! ^_^


DSC_7780 copy
kalau korang tak pandai nak mixed and match kan.. Lela sedia membantu!

DSC_7781 copy
owh.. sungguh saya tak sesuai dgn inner syria! T__T

Jom tengok baju apa yg dah selamat aku rembat dari OHB nie!


DSC_7792 copy
blouse & skrit aku rembat.. tudung tuh tak.. just for trying purposes only!

DSC_7801 copy
Jubah purple, inner neck awning (several colors) & black shawl nie aku rembat!

DSC_1365 copy
tudung ala tokti nie pun aku rembat dari OHB!

DSC_1353 copy
suke sbb tudung nie labuh!

DSC_1366 copy
Inner neck warna purple tuh pun dari OHB!

DSC_1383 copy
layan je lah sbb banyak gambar.. haha!

DSC_1385 copy
OK dah! :p

DSC_9434 copy
Jubah pink nie adelah antara jubah yg paling awesome dari OHB... 

DSC_9449 copy
serious aku suke sangatt sbb kain cotton with simple design and cutting! siap ade poket lagi tau! :D


DSC_9447 copy
inner neck warna pink tu pun aku beli kat OHB!  dia jenis lycra which sama dgn inner neck warna purple kat atas tadi!

DSC_1282 copy
disebabkan aku terlalu obses dgn jubah pink yg gorjes itu.. eh bukan warna pink jer.. actually utk design nie ade banyak color tau.. and aku obsess sgt kepada kesemua warna yg ade.. tapi apa kan daya.. takkan nak rembat kesemuanya...  maka aku pejamm mata pi beli lagi satu jubah yg sama tapi warna yg berlainan.! 

DSC_1280 copy
actually en.teman yg suke sgt ngan warna hitam nie sbb dia kata kalau pompuan pakai jubah hitam nampak elegant! Iyolahh... dah kauu kata cantik.. maka kauu bayar ini jubah! muahahaha.. :p

DSC_1281 copy
Tudung & inner neck yg nie dari kedai lain.. insyallah will share with you guys later!

DSC_3349 copy
and of coz jubah belang-belangg yg sejibik sejebonn dengan my iPhong case nie dari OHB jugak!  but tudung ala tokTi yg nie not from OHB ok!
Actually ade lagi a few baju² yg aku shopping kat OHB tapi tak sempat nak snap gambar lagi.. takpe nanti bile ade gambarnye aku share kan ye!  Oh ya.. nie ade lagi satu antara jubah terawal yg aku shopping kat OHB... ingat tak pada jubah yg aku pakai during Karnival Hijabista 2012 dulu?  tak ingat? takpe.. sila terjah entry NIE.. and yes jubah kelabu dan tudung biruu tu pun aku shopping kat OHB! :)

DSC_9439 copy
Bee.. nanti kite shopping kat OHB lagi ye!

DSC_9435 copy
Insyallahh.. boleh jer kalau ade yg saya berkenan & awak suke!

DSC_9438 copy
Ehhh.. saya sentiasa sukaaa ajee! tak nampak saya tengah riang suke bergembira nie??? :p

20 comments:

Unknown said...

saya suka jubah purple tu. sesuai sangat ngan awak.

mama tisya said...

sesuai sgt ngan neena yg tgi..pki apa pn cantik

ameris said...

neena; letak harga skali utk jubah yg awk beli tu. bole la kami2 semua ni buat bajet kalu nak beli sama....

Anum said...

so sweet

shuhadah Zainol said...

cantiknyeeee...

shu paling suka pic no.8... jubah, tudung tu sgt matching ngan kak ni.. nampak sweet sgt....

NeenaAnuar said...

Makbed:
hehe.. TQ! I memang sgt sinonim ngan purple color kan! :D

NeenaAnuar said...

mama tisya:
TQ so much sis! :)

Biqque said...

seriously, i started hijab-ing during this ramadhan as well :) had a major wardrobe change sampai my sister and hubby blanja beli tudung.

jubah mmg option terbaik, senang, skali sarung, settle. i cari kat first lady jer, murah buat kena pandai pilih. ada yg cantik, ada yg biasa.

anyhow, i selesa dgn t-shirt and coat/jacket, match with pair of jeans. tudung ala2 hana tajima jer. senang.

NeenaAnuar said...

ameris:
harga you boleh refer direct dekat website OHB yg I dah link kan kat entry nie dlm tulisan warna biru tuu! and it is much better to check direct kat website sama ade koleksi2 yg ade masih available or not! :)

NeenaAnuar said...

Anum:
TQ dear! ;)

NeenaAnuar said...

Siti Shuhadah:
hehe.. thanks dear.. time tuh shawl tuh akak main belit2 jer.. agak selekeh disitu! :D

NeenaAnuar said...

Biqque:
yup! Like me memang sgt2 prefer to wear jubah / dress nowadays.. senang sekali sarung.. then loose banyak angin leh masuk! hehe..

-iLLa- said...

ctk jubah pink tuh..

Gieyana said...

Bebila kalau turun kl leh terjah nie...nice sume nyer...:-)

Nieda said...

tahniah , manis bertudung.

mizzura said...

yang pink tu mmg lawa la...kureng sket jubah2 ni sbb katik tapi terasa plak nak tiru sejibik sejiban..
kalo online selalu sugarscarf n radiusite..dulu rajin e-dast..ohb tak try lagi..

oshinz said...

kite suke je tengok akak pakai inner syria tu. nampak comel!!

-anidaothman- said...

akak..sume chantikk!!!!
pasni pelan-pelan akak jadik modeL ohB....sangat sesuai.sbb akak nampakk cutee sangatt dalam semua pesalinan dr ohB

Mimy Hamid said...

baju baju ko semua ohsem..ada size aku tak kat OHB ni..tu masalah aku tu..size limited..kesian aku kan

Unknown said...

cantik baju dia

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails