COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 3, 2012

Bercuti di Pulau Redang Buat Kali ke-3!


DSC_1455 copy
Di Syawal ke 8 hingga 10.. aku & en. teman pegi bercuti di Pulau Redang, Terengganu! 
Ayahanda aku tak follow coz dia memang tak selesa dah nak turun naik ferry bagai skg nie!  So dia lepak kat tempat favorite dia bile tiap kali balik kampung.. mana lagi kalau tak kat Angullia Beach Resort!  Sana dia dah biasa.. so makan minum dia semua terjaga coz owner Angullia nie pun dah  macam sedara kiteorg gak kekdahnya! So, aku pun tak risau sgt tinggalkan dia coz kebetulan ade pakcik & makcik aku yg tak balik lagi ke KL.. diaorg semua pun stay  kat Angullia for few days sampai hari aku balik dari pulau!

Hari tu.. seawal pagi dah check out dari Merang Suria Resort coz aku nak catch boat pukul 9 pagi.. so, ayah drop kiteorg kat Jetty Syahbandar.. pastu diaorg proceed ke Angullia.. while us to Redang Island! Redang trip nie aku plan dah lama.. actually this is our 3rd trip to Redang Island.. walhal Pulau Perhentian kiteorg tak pernah jejaki pun lagi.. tapi hati tak berminat nak ke Perhentian.. tak tahu kenapa!  aku rasa Redang adelah sebuah pulau yg paling cantik di Malaysia nie.. so no wonder dia listed as one of the most beautiful island in the world!

First time aku jejakkan kaki ke Pulau Redang dalam tahun 2006... Then in 2007 pegi lagi sekali! dua kali trip tu aku pegi sekeluarga ngan arwah mak aku.. memang arwah mak aku pun suke sgt² ngan Pulau Redang nie.. pasal tuh lah kiteorg pegi dua tahun berturut-turut! :D

Trip ke pulau redang nie aku saja gedik plan nak gie during cuti hari raya hari tu dah kebetulan bercuti panjang.. so saja lah nak merehatkan diri dgn menikmati keindahan serta kejernihan air di pulau yg mendapat tempat di mata dunia ni!

DSC_1392 copy
macam biasa kalau kerja² check in nie memang lah keje aku kann! T__T

Sampai² perot lapar giler sbb tak breakfast! haha.. so menunggu ngan penuh semangat utk having good lunch lahh konon nya!  Before lunch kami terus check in dulu ke dlm bilik... Hal bilik dan resort nie aku nak buat special entry.. sbb macam² kejadian dan story yg aku nak share ngan korang.. so utk entry pembukaan nie.. kite layan gambar je lah dulu ye! :p

DSC_1395 copy
Ready for lunch!

DSC_1399 copy
haha! muke tak puas hatii... tak puas hati kenapa?? pasal makan kahh?? pasal tempat tinggal kah? hihi.. nanti lah kite story! 

Lepas makan.. kiteorg balik bilik.. tido dan berehattt!  actually kalau cuaca cerah.. memang aku tak rasa aku balik bilik tido... sbb aku lebih suke lepak ditepian pantai utk melihat kebiruan lautan yg terbentang luas didepan mata aku.. tapi malangnya cuaca sedih plak hari tuh! haishh! takdak rezeki on first day nak tengok langit cerah dan laut biru.. so pujuk hati.. masuk bilik.. lantas ZZZzzzzZZZzzzZZzz! haha.. lagi pun memang kiteorg kurang rehat dan tido since first day sampai kat Terengganu coz incident ayah & jugak majlis perkahwinan cousin aku hari tu.. so dah langit pun mendungg je.. memang sesuai sgt lah utk kami golek² dlm bilik je!

Set jam nak bangun around Asar.. sib baik sedar... tinjau melalui tingkap.. nampak ehh.. cam langit dah cerah lahh.. so apa lagi.. lepas Asar terus keluar bilik..

DSC_1404 copy
as usual.. ramai lahh yg bersidaii!

DSC_1454 copy
Happy nya gonjeng dpt tengok laut membiru walaupunn di petang hari!

DSC_1407 copy
pandangan sisi kiri...

DSC_1409 copy
pandangan sisi kanan!

DSC_1413 copy
duduk duduk...

DSC_1414 copy
dan santai-santai aje!

DSC_1421 copy
kalau ade sunset mesti lagi awesome!

DSC_1430 copy
tapi apakan daya sunset membelakangi kami!

DSC_1422 copy
meh nak pelok skit!

DSC_1423 copy
Ooopppsss!! Spot the difference between me and those 2 hot babes! :p

DSC_1424 copy
org lelaki tak pakai baju.. tapi laki saya suke pakai baju sbb nak jaga badan takmo kasik hitam katanye! amboihh.. macam lah dia putih sgt.. ok ok.. kire putih lah dia lagi dari aku kekdahnya! 

DSC_1427 copy
Bukan main blushing muke en.teman ek! cam pakai botox plak mamat nie!

DSC_1426 copy
Subhanallah... Allah Maha Pencipta!  Tak jemu mataku memandang keindahan ciptaanMU!

DSC_1431 copy
Dia dah mula dahhhhhh!

DSC_1432 copy
Walk along the beach!

DSC_1439 copy
baru amik feel berjalan tepi pantai coz feel nak mandi laut belum tiba lagi!


DSC_1441 copy
saja meroyan amik gambar bebanyak takot esok mendung lagi! T____T

DSC_1435 copy
Walauupunn angle yg lebih kurang sama.. tapi percaya lah yg gambarnya tak sama! haha.. :p

DSC_1438 copy
boat ade bendera Terengganu Kite & Bendera Malaysia!  bukti ini sebuah pulau di perairan Malaysia dan bukan di Maldives ya! :p

DSC_1444 copy
tak abis lagi?? haha.. layannn!

Pabila biru & pink bergabung.. melatopss kan? Yg pasti ko lagi outstanding dari laut yg membiru tuh! hehehe...

DSC_1459 copy
Laki aku memang dah kemarukk amik gambar laut... sampai ke tahap cermin mata aku pun dia boleh jadikan bahan! kalau takat specs aku leh tahan lagi.. tapi tang muke 'bogel' aku tuh yg aku tak leh tahan tuh.. tapi takpe.. 'bogel-bogel' pun tetap sucii kan muke I? :p


21 comments:

Anum said...

bestnya gambar2

oshinz said...

tetapppp menawan tau..

wAnNy said...

canteknye redang ;) x penah sampai lagi..

shuhadah Zainol said...

bestnyeee...laut cantik.. model pon lawa & hensem !!

♥MAMASYAZA♥ said...

cantik pemandangan

mizzura said...

last week g melaka copypaste agenda sis neena kat melaka...tapi restoran asam pedas tu tutup la plakkk....nasib ada kedai berhampirannn...
btw..bila start pakai...nampak sangat lama tak view blog ni..whatever pun u olwes gorgeous gituuuu...

NM02 said...

rindu pantai dan laut..

arrrr...tk sabar nk tunggu qays besar, dh lama tak jejalan..

nway, neena menten gorjes tau!

suwara entertainment said...

cantik n gorjes la kamu neena. hehehe :D

Unknown said...

sgt cantik gambarnyer dear..leh x ajar mode ape pakai..kite nk ambik gambar kite jek..hehe

Wahidah said...

masyaAllah cantiknya redang niee

Deqna said...

tingat pulak tragedi kena sengat tebuan semasa di redang.... kenangan manis sgt...hehe

QUEEN of Heart said...

cantiknyee, tetibe rasa nak pegi jgk

BAYU HEBAT SDN. BHD said...

rasa mcm nk pergi lagi...redang mmg cantik!!

dwatyKNY said...

cantiknya.... tak sampai pulau redang lagi...

Unknown said...

telah menjengah ke blog ini & meninggalkan jejaks... :D

Unknown said...

Slm. Awk dok kt resort mana d pulau redang ni?

Juwita Citra Terindah said...

Assalamualaikum neena..So sweet...percutian yg menakjubkn...saya teruja dgn keindahan itu...subhanallah

Juwita Citra Terindah said...

Subhanaallah...indahnye...so sweet...

Unknown said...

Hai Pulau Redang tunggu ya saya juga akan kesana cuti sekolah mac
2014 inijumpa disana......

Unknown said...

Salam sis..sis pi pulau redang duduk kat mne ye? Sy nk pi tpi still confuse sbb x tau mne 1 yg ok..plz reply..tq

blackyellow said...

Slm..semua..sy seorg runner pekej bercuti ke pulau redang.. Sesiapa yg berminat nk ke sane boleh call or whatsup no ni..0179799773 atau lawat fb page sy di..
Blackyellowholiday

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails