COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 12, 2012

2nd Day @ Redang Island ~ Subhanallah... Doaku Termakbul!

Disebabkan kat pulau redang bukan tempat utk melihat keindahan matahari terbenam... so gigih lepas solat subuh on next day tuh aku tak sambung tido balik sebab nak melihat keindahan matahari terbit!

DSC_1468 copy
Alhamdulillahhhh... syukurrr sangat kerana diberi kesempatan utk terus melihat keindahan ciptaaanMU Ya Rabb!


DSC_1471 copy
aku suke tengok air laut diwaktu pagi... air dia tak berombak dan sangatt tenang!

Sebenarnye kan... lepas solat subuh pagi tuh... aku nie punye lah berdoa kat Allah... punyer aku memohon supaya cuaca cerah secerah cerahnya pada hari kedua sewaktu aku berada di Redang hari tuh!  Ye lah.. on first day aku sempai kat redang cuaca cam mendung... lepas Asar baru ade sinaran matahari skit... so tuh yg aku berharap sgt jgn lah hujan sepanjang hari kedua waktu aku berada kat sana sbb tuh adelah full day aku kat redang.. kalau nak hujan atau mendung sekali pun hujan lah selebatnye pada hari aku ketiga which hari tu aku akan check out dari Redang!

DSC_1485 copy
Memang terkesima jugak lah rasanya bile doa aku cam termakbul lak rasanya bile matahari memancarkan sinarannya seawal 7 pagi lagi!

DSC_1476 copy
Bile cuaca cerah... maka langit pun semakin membiruuu!

DSC_1473 copy
Oh! sukenyaaaaaaaaaaaa sayaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!

DSC_1489 copy
dekat pukul 8 pagi... kite breakfast dulu!

DSC_1497 copy
lepas breakfast.. terus amik port bawah pepohon Rhu utk bersantai sepanjang hari!

DSC_1521 copy
kengkonon nak lerr lepaks berduaan dibawah pepayung ini.. tetapi abaikan je lah nak feelings omputih coz ko akan turn out to be omhitam gamaknye kalau duduk lelama camgini!  unless dah lewat petang.. matahari dah membelakangi ok lah skit!

DSC_1658 copy
tapi bile duduk bawah pokokk.. rasa cam permandangan terhalang dek banyak bende pulak!

DSC_1661 copy
aku kalau boleh nak duduk depannnnnnnnnn pantaii tu bebetol sebenarnye! huhuhu...

DSC_1635 copy
Eh.. tak leh jadik nie... jom lah pegi tepi pantai tuh!

DSC_1640 copy
serious aku sgt happy bile cuaca sepanjang hari adelah begitu cerah!

DSC_1675 copy
tak leh duduk lama.. duduk kejap kat depan nie pun jadik lah!

DSC_1680 copy
dpt pose gediksss santai skit jadik lah wat kenangan!

DSC_1736 copy
kasikkk lah dia chan nak feeling omputih!

DSC_1743 copy
dah baring.. duduk pulak!

DSC_1744 copy
org gie snorkeling... gie swimming... gie jogging...  tapi aku masih layan angin bayu membawa diriku ditepian pantai!


DSC_1514 copy
En. teman nie meman dasarrrrrrr tau! nanti aku nak suruh dia apply keje ngan Papparazi!

DSC_1518 copy
amboih... gambar nie cam ala BayWatch kann... 

DSC_1618 copy
Jgn ingat mat & minah salleh jer boleh buat gaya santai BayWatch!  

DSC_1607 copy
lebih cool bile bergaya santai with full outfit ditengah panas terik mentari!

DSC_1535 copy
eh jap... ade org call plak!

DSC_1536 copy
Hello... ya.. haa.. 

DSC_1543 copy
Apak aku yg call... dia bagi tahu dia pun tengah bersantai-santaian kat Angullia Beach Resort!

DSC_1561 copy
walaupun panas berdepinggg.... tapi sedikit pun aku tak rasakan kehangatan disebalik outfit yg gorjes itu! 

DSC_1564 copy
But I do feel like a 'HoT Babe'! :p

DSC_1576 copy
Yes I do... I do! 

DSC_1598 copy
YipPeeEe! Betol lah org kata... kalau tak lalui kite tak tahu... tapi sesungguhnya memang aku cam terkasima jugak bile berpakaian begini sebenarnye tak lah panas mana pun.. tak de lah berpeluh-peluh cam nak rakk pun!  it just that you should know what type of material of clothes you should choose!  carik lah jenis material yg lebih lembut, serap peluh & yg sejuk.. Insyallah korang akan rasa sgt comfortable bile berada dibawah sinaran matahari!  

DSC_1610 copy
Dan jugak disebaliknya tersimpan seribu hikmah bile ko takkan kene sunburn!  ini yg paling aku happy sekali sebenarnye! hehe.. ye lah.. selalu asal balik dari bercuti ditepian pantai jerk... siap lah tang tangan, kaki & muke memang teruk lah tahap kehitaman nya! but skg tidak lagiiiiiiiiiiii!!! hehe... 

DSC_1717 copy
Ok... ini kawan baik en.teman!

DSC_1492 copy
en.teman mana nak berjemur cam aku.. dia kan putera lilin... so dia cukup suke lepak kat bawah pokok Rhu nie sbb kawan baik dia banyak kat sini!

DSC_1725 copy
ini lah keje dia bile tiap kali datang bercuti ke Coral Redang nie.. melayan all the tupai-tupai kat sini! siap moncong² mulut ko ye Bee!  aku rasa tupai nie dah kategori cucu cicit muit dah gamaknye! dah tu bile tiap kali datang ade jer tupai² sihat kat sini.. and ini memang salah satu tarikan kat Coral Redang Island Resot nie!

DSC_1505 copy
ade free trip snorkeling pagi & petang... tapi aku ngan en.teman tak pegi pun sbb this time pegi memang just nak relax tepi pantai.. nak duduk  & mengadappp laut yg membiruuuuuuuuu aje!

DSC_1624 copy
So keje nya.. mengadap....

DSC_1625 copy
mengadap....

DSC_1627 copy
adapp lahhh....

DSC_1628 copy
hendap lahhh....

DSC_1629 copy
tatap lahhhh.....

DSC_1630 copy
ooopppsss... Terinterprem plaksss!

DSC_1670 copy
kat hujung tuh dah ade jetty... duluuuu aku dtg pantai nie kosongg.. tak banyak boat.. and takde jetty pun!

DSC_1584 copy
cam best pulak tengok org lalu kat titi nie!

DSC_1590 copy
aku pun lalu lahhh! haha!

DSC_1692 copy
Ya allah.. berkaca air nyaa!!!

DSC_1705 copy
Ok.. tak tahan.. lets dip dip!

DSC_1711 copy
serious kalau aku kata ini kat Maldives pun boleh dipercayai kan?? memang waktu nie kan.. dan dannn aku teringat kat kenangan ku di Maldives okkkk!

DSC_1714 copy
But frankly speaking... I don't like to see this!  kayu nie diturunkan dari sebuah boat... diaorg ade kerja renovation kat pulau... tapi ngan kaedah ini aku rasa cam pantai senang tercemar! pasal tu lah coral kat pulau redang dah banyak sgt yg mati... ini lah sebahagian dari penyumbang nya secara tak langsung! :(

DSC_1684 copy
hari dah makin ke lewat petang... beach dah agak kosong dari kumpulan mat & minah salleh yg dambakan cahaya matahari terik!

Yeay! now my turn to mandi manda! :D


13 comments:

Anum said...

cantiknya gambar2
nie comfirm camera mahal

-iLLa- said...

ctknya gmbr2 neena..suka tgk..

- AZIE - said...

seme pic akak memg super ohsemmm..

shuhadah Zainol said...

subhanallah..cantik sgt redang...suda tukar pikiran nak gi redang instead perhentian..hehehe... kak nin pon lawa sgt..suka dress & cardigan kak nin...:)

Sheherazade said...

Comelnya,suka tupai.cute2

Nory Zoulkefle said...

sumpah cantik...

Qaseh Suhaida said...

sungguh indahnya pemandangan di pualu redang...pantainya putih lautnya membiru...wow sungguh aku terpesona.

Rinna said...

Cantiknya pemandangan di Pulau Redang.. pas tuh gambar yg diambil pun cantik2

Dee said...

pic awesome..view super awesome..xyah jauh2 cuti..dlm negeri sendiri pun dah cukup kan..

Iryani Noor said...

Oowhhh wowww subhanallah cantik sangat pulau redang nie.. air die pun jernih... tak pernah sampai sini lagi...

n neena u look so gorgeous wearing hijab, makin maniss.. m so happy for you.. Alhamdulillah... =p

humaira balkiss said...

cantiknyaa :)

Biqque said...

#untungla ada hubby photog pro :D cantik2 gambar! bestnyer!

Unknown said...

catiknya pic tak puas tengok..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails