COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, October 24, 2012

Shopping Baju Raya @ CARREFOUR Ampang!

Ini bukan cerita raya haji.. tapi ini cerita raya puasa yg telah pun naik kulat!  haha...

Memang banyak lagi citer² during raya puasa yg aku tak sempat nak blog out kat I'm Yourss nie!  hari jumaat nie dah nak masuk raya haji.. raya puasa dah 2 bulan berlalu pergi... well pada pengikut setia I'm Yourss nie memang dah lali dgn konsep tuan tanah gorjes gonjeng yg kerap menyajikan cerita basi!  Ohhh apakan daya.. bukan si gorjes saja² nak bagi sajian basi pada anda semua.. tapi dek kerana kengkangan masa... dek kerana percaturan kehidupan yg tonggang terbalik skit sejak lepas lepas Syawal yg lalu.. teruss tertangguh segala cerita hari raya aku yg lalu!

Kalu korang serik nak baca cerita basi.. aku mintak maaf lah ye.. sbb aku memang tak mampu nak update up to date buat masa nie! yg citer miscarriage tu je lah pun dpt update up to date skit sbb aku on MC for 2 weeks... so, dpt lah aku all out skit update ngan citer yg panjang berjela!  actually aku ade skit lagi update about pregnancy especially Try To Conceive isu nie.. more for information la tuk kite semua as seorang wanita ataupun bakal ibu!  but will share it out later² lah ye.. kite take a break jap dari cerita yg meruntun jiwa nie!

Anyway.. walaupun citer basi.. aku tetap nak share jugak kat I'm Yourss nie! tak kire!! :p

Kalau hari tuh aku dah share ngan korang about baju raya yg aku pakai di hari raya pertama i.e. my Mangosteen Full Lace Dress By NAJJAH Boutique.. 
 

so hari nie aku nak share ngan korang baju yg aku shopping secara last minit di Carrefour Ampang nie!




DSC_9675 copy delete
aku ingat lagi aku shopping baju nie just around 3 hari sebelum hari raya aidilfitri hari tuh! actually plan asal pegi ke Carrefour tuh nak beli barang² masakan utk hari raya.. 


sekali waktu lalu kat bahagian ground floor carrefour yg ade banyak² kiosk org menjual tuh.. aku ternampak jubah belang-belang nie di pakai kan disebuah patong! teruss aku STOP! haha...


DSC_9676 copy delete
memang aku berkenan sgt ngan jubah nie!  material jenis Lycra.. aku suke jugak jenis lycra nie sbb tak panas! 

DSC_9709 copy
yg buat aku lagi suke ngan jubah nie at first sebab ade hoodie nie!

DSC_9710 copy
hoodie yg di attached kan sekali with jubah!

DSC_9714 copy
waktu beli.. tak perasan sgt yg hoodie tuh cam terpendek skit!  cam tak berapa nak tutup dada! itu lah akibat org terlalu excited nak berShopping kan! huhuhu...

DSC_9704 copy
waktu aku shopping tuh... aku pegi ngan ayah aku tau!  sbb en.teman belum balik dari keje lagi time tu... so waktu kat kiosk tuh... aku MMS lah gambar jubah yg aku cuba nie kat en.teman.. as usual setiap baju yg aku nak shopping mesti kene dpt pendapat & approval dari en.teman dulu.. kalau dia suke baru aku beli! kalau let say aku like 50-50 antara suke ngan tak suke.. so tak tahu nak beli ke tak.. if en.teman kata dia suke.. dia suruh aku beli.. then aku beli!  tapi kalau ade baju yg dia tak suker tapi aku suker.. aku beli jugak! hahaha.. 

So, bile dah MMS gambarnye.. dia kata mcm OK.. so boleh lah beli satu since harga sehelai around RM150.. tapi akak yg jual tuh kasik RM140! kot dia kelentong aku memang harga nya RM140 tapi dia up seploh hinggit then kata bagi discount aku tak tahu lah... nama pun business strategy kan! but aku tak kisah lah.. coz pada aku harga tuh still cam ok lah boleh diterima!  So aku pun beli lah jubah belang yg berwarna maroon/burgundy nie!

Bile dah balik umah... aku pun tunjuk lah kat en.teman jubah yg aku dah beli tu... siap try terus depan dia!  sekali dia kata.. "eh cantik... ade color apa lagi?"  aku pun ckp lah.. "ade color purple.. coklat.. hitam/putih.."  Terus dia kata kalau rasa suke nak beli lagi satu.. beli lah since dah jumpa jubah yg aku suke dan sesuai ngan aku yg baru mula² dlm process nak berhijab dan berjubah di kala itu!  Wahh.. apa lagi.. cukup mahal offer dari en.teman tuh tau! sumpah jarang giiler lahh dia nak buat offer camgitu! so ibarat pucuk dicipta ulam mendatang.. maka lepas berbuka kami pun pergi lagi sekali ke Carrefour Ampang utk beli lagi sehelai jubah belang² nie! gigih kann?? hehehe.. :p

DSC_1350 copy
dlm banyak² warna yg ade.. end up aku memiilih warna purple jugakkk sebab bile en.teman compare dgn warna² yg ade di kiosk tuh.. warna purple nie jer yg paling cantik dan paling sesuai ngan aku!

Sebenarnye kalau korang nak tahu.. waktu firstt aku nak pilih dan beli jubah nie... bile aku tengok antara selection warna² yg ade.. memang hati aku sgt tertarik ngan warna purple!  dan aku memang nak sangattt kat jubah warna purple!  tapi kenapa end up aku beli warna Maroon/Burgundy tuh?  sebabnya aku paksa jugak diri aku beli warna tuh sebab aku takde lagi collection jubah dlm tone warna tuh... and as for purple.. kan aku dah shopping jubah lace yg gorjes kat Najjah tuh warna purple..


DSC_1349 copy
so tu yg aku berkira-kira nak amik jubah nie warna purple lagi!  Memang dah nak jadik rezeki aku utk memiliki warna purple nie kekdahnya kan.. TQ Bee! :D 

DSC_1346 copy
Btw, since hoodie jubah ni pendek skit.. so, aku telah pun carik akal camne nak manipulate hoodie tuh supaya labuh skit! tapi cara aku nak manipulate tak berapa nak menjadi.. end up ku pakai double layer jer.. atas hoodie ku sarungkan aje tudung jarang ala TokTi ni...    

DSC_1356 copy
dan ini lah hasilnya... :D
Nak tahu kat mana aku beli tudung ala TokTi tuh?
Insyallah.. will share with you guys later yea!
Aku nie shopping baju tak kire kat mana.. bukan semestinya nak kene shopping kat butik yg ala-ala exclusive and couture aje! Yes.. Aku sgt cerewet dlm pemilihan baju yg aku nak beli... kalau baju selesa & sesuai dgn aku yg memakai... ko jual lah kat tepi jalan sekali pun.. insyallah aku akan beli punye! (:

Oh yaa.... actually ade lagi satu jubah yg aku shopping kat Carrefour Ampang nie jugak... will update it later lah ye sbb gambar belum sempat bubuh chop mohor! hehehe..

8 comments:

Anum said...

cantik baju2 sis

IDAZS said...

cantiknya!

Biqque said...

masa i start berhijab pun i menung jer tgk wardrobe i...mmg byk kena tukar a.k.a beli :D

for me, jubah plg senang...agak2 malas nak pikir baju apa, sarung jer, terus ok :)

currently, jenuh nak pikir pakaian utk travel, sbb before this freehair...so far, tested two trips, ok la, senang :) alhamdulillah

Gieyana said...

Nice....:-)

Tudung tok ti tu pon nice...:-)

Sofie Sofiah said...

Cantikkk.....

Rasp said...

iyelah sis...
tak kiralah baju branded ke tak...
asalkan kena dgn citarasa kita....
boleh jer kan....

neway u look gorjes!
pakai apa pun u memang gorjes...

MsBabble said...

pakai apa pun ..still look gorjes

NeenaAnuar said...

TQ so much all! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails