COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 5, 2012

UpSet ~ Coral Redang Island Resort Yang Dah Tak Berapa Nak Best!

3 kali menjejakkan kaki ke Pulau Redang.. 3 kali jugak lah aku stay kat....


Coral Redang Island Resort nie!

First time and second time stay kat sini.. was very awesome! Unfortunately.. not on my third times! aiyohhhh... memang giler vaviess punyer night mare lah! memang tak sangka aku Coral Redang yg aku rasa one of the best resort @ Redang Island akan turn out to be this way.. org kata makin lama satu product/service tuh sepatotnye makin bagus, maju dan advance! ini terbalik plak aku rasa ngan resort nie!

Well.. waktu first & second trip aku dulu.. aku purchase pakej 3 hari 2 malam dekat Matta Fair.. pakej as usual lah memang dah termasuk boat pergi balik.. snorkeling trip and full board meal... harga time tuh seingat aku around RM400++ for deluxe room and around RM350++ for standard room!  dulu 2 kali pegi aku memang stay kat deluxe semi-D room! kire advance skit lah dari bilik standard... So utk trip kali ketiga kali nya nie.. aku masih percaya pada Matta Fair.. tapi Coral Redang tak bukak booth pulak kali nie.. so diaorg sub kan pada travel agent!  aku plak memang tak penah seumur hidup pi book ngan travel agent.. biasanya aku book direct je ngan pihak hotel.. tapi since nie Matta Fair.. so aku ingat murah lah skit harganya... tu lah kali nie kurang buat homework.. ikut perasaan nak cepat settle kunon nya... terus je purchase 3 hari 2 malam punye pakej kat Ping Anchorage Travel & Tours during Matta Fair bulan 3 hari tuh!

Time nak purchase tuh memang aku perasan.. harga agak berbeza.. well makin turun mustahil lah kan.. of coz lah makin naik... tapi disebabkan aku nie waras.. aku paham lah.. dah dekat 5 tahun pun gap nya.. takkan lah diaorg pun nak maintain harga yg sama kan.. cost semuanya makin tinggi! lagipun kata travel agent nie.. diaorg dah renovate the whole resort in to new look! waahh itu buatkan aku tak sabar nak gie.. so aku pun rasa cam Ok lahh kott.. kire berbaloi gak lah kalu bayar mahal skit coz diaorg dah upgrade resort diaorg.. katanye semua bilik dah BARU!  ok bile aku dengar bilik baru.. aku pun decide malas lah nak duduk bilik yg mahal.. coz nanti nak lepaking kat bawah pokok depan beach jugak sudahnya.. so aku decide utk amik bilik paling murah i.e. bilik standard!

So, aku pun purchase lah pakej 3 Hari 2 Malam with this travel agent.. bile balik baru gedik pi bukak website Coral Redang.. tengok pada harga yg di offer.. laaaaaaaa.. takde apa berbezaan pun!  sama jee kekdahnya! kire tak guna lah ko join Matta Fair kan! ok.. nak salah kan org yg berniaga tak guna... aku salahkan diri aku yg benggap plak kali nie bile buat planning tak betol².. selalu bende² camgini yg aku particular sgt! takpe lah bende dah nak jadi.. ade masa datang lah hari bodohh aku tuh kann! hahaha...

Ok lah lupakan pasal ke-bengap-pan aku tuhh... yg pasti semangat aku berkobar-kobar nak ke Coral Redang Island Resort nie hari tuh... tetapiiiiiiiiiiiiiiiiii... sesampai nya aku kat resort nie.. lain plak citer nya! apa yg dicanangkan oleh travel agent tuh adelah kurang tepat!!  nak marah kat travel agent atau tak aku pun tak tahu sudahnya... duit dah bayar penuh.. so nak tak nak pasrahhh kan aje lah! T___T

Apa info kurang tepat yg travel agent tuh kasik kat aku?  Kan Travel agent nie ckp kat aku yg Coral Redang nie dah fully renovated!  means semua bilik dah fully renovated lah... so aku pun ngan tak sabar nak tengok bilik standard yg dah diubah suai tuhh... Sekaliiii bile nak check in ke bilik... ini lah rupenya....

DSC_1650 copy
masih bilik standard yg lama hokey! tensiiiiiiiiii haku! ko nampak tak muke tensi aku disitu?? T________T

Geramm gak lah aku bile travel agent tak leh kasi info yg tepat! bukan aku travel luar negara punnn... takat dlm negara still tak leh kasik info yg tepat aku memang rasa nak pangggggggg jerk diaorg nie semua tauk! haisshh! harga dah mahal nak mammmm utk standard room... aku ingatkan with that price bilik dah fully renovated lah... sekali bilik jenis yg standard room nie jer dia belum renovate katanya! bilik² yg jenis lain cam contoh bilik deluxe yg aku penah stay in my previous visit memang dah takde... semuanya memang dah ditukar ke building baru!


DSC_1752 copy
lagi buat aku hangin bile bilik standard nie rupenye semuanye twin bed.. dia takde double bed!

DSC_1753 copy
interior memang masih ortodok!  sib baik lah air-cond superb! hilang stress skit sbb dpt tido ngan nyaman sekali!


DSC_1758 copy
bilik air memang cukup buat aku sentap!  water pressure sgt lah hampeh! aku memang benci gile kalau tang bilik air water pressure slow nak mammmm!  rasa cam air kencing lagi laju memancut dari shower yg dia sedia kan! @___@

Soalnya disini aku bukan tension sbb duduk bilik standard yg belum renovate... tapi aku geramm satunya bile travel agent tak bagi information yg tepat... and then pihak resort pulak main tibai harga utk bilik yg belum diubah suai cam bilik nya dah di ubah suai bukan main superb! kalau ko charge aku harga cam 5 tahun lepas... aku pun bukan lah bengap sgt tak paham concept org berniaga kan!  kalau you pay cheap.. ko dpt tempat tinggal pun in a cheap category lah kan... tapi kalau ko bayar boleh tahan mahal.. so of coz lah ko expect to get a good place to stay right? seriously aku memang rasa tak adil lah resort nie nak charge harga baru utk bilik yg masih belum di baik pulih nie!  nak naik skit tuh aku boleh terima lah.. kalau dah naik harganya sama ngan bilik² baru yg diaorg dah renovate.. aku memang rasa tak berbaloi lahh!
 
DSC_1495 copy
nie lah suasana baru di Coral Redang Island Resort!

DSC_1834 copy
semua bilik² kayu dah bertukar ke rumah batu ala dua tingkat camgini!  harga utk bilik baru yg dah diubah suai nie lebih kurang RM600++ - RM700++ per person kalau tak salah aku! 


DSC_1841 copy
yg depan sekali nie bilik honeymoon suit which betol² mengadap laut!  harga memang terbaikk lah!!

DSC_1836 copy
bilik standard di sisi kanan gambar... tinggal itu jer yg masih belum di ubah suai... yg bilik² lain semua dah berubah wajah which aku suke lah tengok bilik baru yg dia nak renovate nie.. nampak cam ade style lah skit.. tapi tak guna kalau ade style tapi service hampeh!
Seriously kalau aku tahu yg bilik standard nie belum di baik pulih... rasanya mungkin aku akan stay jugak kat bilik yg diaorg nak fully renovate nie... bayar mahal skit takpe.. janji puas hati during our stay...  itu memang prinsip aku!  daripada ko bayar yg difference nya around RM200-RM300.. yet ko duduk kat bilik yg hampeh itu memang lagi boleh bikin sentap sebenarnye!

DSC_1643 copy
Pool masih belum berubah wajah!

DSC_1838 copy
and also Reception area & tempat makan dia still maintain the same!
Actually kan.. tang dpt salah info dari travel agent & also dpt bilik yg tidak memuaskan hati tuh aku boleh pejam mata sebelah mata lagi lah!  tapi ini ade satu kejadian yg betol² telah menghilangkan tahap kesabaran aku yg gorjes nie! diaorg nie memang sajaaa nak tengok aku bertukar jadik gonjeng kannnnnnnnnnnnnn??? T________T

Meh nak tunjuk gambar then baru aku bercerita!
Ular
Bukak mata korang besar² dan cuba amati... nampak tak apa yg ade kat lubang itu???

Yes.. Itu adelah ULAR! bukan ranting kayu ataupun tali reben ye!

Kejadian nie berlaku pada hari pertama kami tiba di resort lagi... lepas lunch, kiteorg gerak balik bilik... waktu nak naik anak tangga kat bilik tuh.. tetiba en.teman pegang tangan aku & ckp... "Ehh... Jap! Jap! Jangan naik dulu"  Then aku cam terkejut.. apasal dia ckp camgitu.. pastu dia tunjukk ke arah ular yg melingkar kat lubang di anak tangga tuh!  EeeeeeeeUuuuuuuWwwwww!!! melompat aku sedikit kebelakang time tuh! geli gelemann hokeeyyyyyyyyy!!! takottt dan tentu lah kann... dah nama nye ularrr tak kire lah.. ular tuh bahaya ataupun tak.. pada aku Ular tak boleh dibiarkan.. we must do something coz dia ade gigi dan dia boleh patok walaupun takde bisa yg merbahaya!

Then en.teman pun terus pegi buat report kat sorang male malay staff yg berada kat Cicak Bar di Poolside coz dia yg entertain kiteorg waktu kiteorg buat check in!  Aku tak follow.. aku just perati dari jauh je.. then nampak dia macam ok ok kat en.teman.. then we waited for almost 10 minutes... still no action being taken! semua staff dia cam boleh buat tak tahuu je! aku memang dah geramm time nie! tapi aku still bersabar.. sbb kalau aku yg dah bersuara kanggg memang jahanamm lah jadiknya!  so aku ckp kat en.teman.. pegi lah ngadu for the second time.. remind them maybe diaorg sibuk dan dah terlupa with our report!

Tup² lepas second report pun masih takde apa² tindakan dari pihak resort.. diaorg boleh biarkan kami just like terkontang kanting kat situ!  then aku nampak ade sorang chinese lady which dia pun salah sorang staff yg entertain kiteorg waktu kiteorg buat check in.. aku nampak yg staff lelaki yg en.teman buat report tuh ade cam bagi tahu kat this chinese lady sambil dok tunjuk² kat bilik aku dgn mengatakan ade ular!  

Then aku nampak jugak yg mamat tuh amik walkie talkie dia and roger something but I'm not pretty sure dia roger pasal apa! So aku pun budget positif... takpe lah.. harap ade lah staff dia yg akan dtg tengok² kan ular tuh nanti!  sambil² tuh.. this chinese lady yg memang keje kat bahagian reception... after dah tahu bilik aku ade ular.. she took 1 cup of ice cream and  nicely walking in font of me yg stand by the pool side.. buat tak tahu.. tak ckp apa pun.. buat dekkkk jerk! serious public relation (PR) out giler! at least kalau ko ckp ngan aku yg nanti ade org dtg ke bilik tengok² ular tuh.. then aku pun boleh lah tone down sikit.. nie ko buat dekkk cam takde apa² hal berlaku.. wah.. hebat mung!


Tapi tak yah nak rasa hebat sgt lah ye.. sbb aku punyer kehebatan ko tak tahu lagi! lepas menunggu hampir 15 min... wahh.. ini sudah lebeyy! aku tak leh tahan lagi dah... en.teman tunggu depan bilik sambil perati kan ular tuh takot in case dia bergerak ke mana².. tu yg dia sempat amik gambar ular ngan iPhone tu... while me pegi ke Cicak Bar.. and tanye lagi sekali kat mamat yg en.teman dah buat report tuh!

Aku: Nie berapa lama kiteorg patot tunggu nie? takkan takde sorang staff pun yg boleh tolong?


Male Staff: Ohhh.. kejap².. kite dah bagi tahu dah tadi...
Aku: ini masalah ular.. bukan kucing...

Male Staff: kalau akak nak complain akak pegi je report kat reception sana!

Wahhh.. cara dia ckp dan layan aku adelah agak kurangg ajar ok! serious aku geramm.. semua org main tendang bola je! serious aku geramm dahh... aku pegi kat bahagian reception and nampak staff chinese lady tadi nicely and enjoying her cup of ice cream sambil menjadi mandor tengok staff ² coral redang yg busy memunggah barang dari boat di tepian pantai!

Time nie masih dlm tempoh lunch time! so org adelah super ramai kat atas deck tempat makan tuh!  and tempat reception tuh adelah satu kawasan ngan tempat makan!

DSC_1830 copy
nie gambar pada hari last day.. tapi aku snap gambo nie utk kasik nampak tempat reception adelah nunn dibelakang aku & pak salleh tuh!
Sumpah hati aku memang terbakar giler biler tengok dia bukan main enjoy makan aiskrim while masalah aku takde sapa nak entertain.. waimaaaa.. aku pun bersuara lahh!

Aku: I've waited for almost 15 mins.. I dah complain 2 times.. but yet no action being taken... Ini soal ular! kalau bukan Ular I tak kisah sgt... and you nicely eating ice cream here!!!


Lady Staff: Ohhh.. kite punyer staff dah tahu.. tapi diaorg semua busy coz ade barang sampai so diaorg kene punggah barang!


Aku: Helloo!! Your items can wait!! but this is a SNAKE! you think that snake can wait for you?? OH common! Your items can wait for you.. but that snake can't wait ok? If it travels.. then how? Is this people call as 5 start resort?

Lady Staff: eh.. we're not 5 star resort!


Aku: oooh.... but the price you charge very 5 star! and so called international resort huh?

Lady Staff: but all our staff very buzy right now!

Aku: so you want me to wait some more??? bull shit!! this is really bull shit!!!

Haaaa... amik kauuuuuuuuuuuuuu!! aku dah kata jgn kasik aku naik sheikHh memang aku boleh lupa diri.. hilang semua gorjes.. gonjengg jek yg terserlahh kekdahnya!! tapi aku fedulikksss apa! ini aku bayar okk! dah lah bayar bukan murah.. service cam haramm jadah! issh.. memang aku geramm betol time tuh.. lepas aku ckp bullshit tuh... aku blah jer tinggalkan minah tuh dari tempat reception sambil aku membebel.. "such a useless resort! not worth it!!" time nie aku tahu memang ramaii yg memerhatikan what's going on! and majority adelah mat & minah salleh ok!!! aahhhhhh.. apa aku feduliksss... yg pasti aku kene jugak bagi tahu apa yg berlaku tu tak sepatotnye berlaku.. ko nak argue ngan aku.. cara ko makan aiskrim tuh je dah tunjukkan tak professional ok!

Seriously... aku bukan nak buat onar tak tentu asal ok! tapi kalau ko dah amik duit aku.. tapi ko bagi service cam taik... haa.. ini lah habuan nya! I must stand for my own rights...

Pastu memang dah nak dijadikan cerita yg sgt besttt pada aku lahh kekdahnya kan.. lepas aku dah meroyan kat tempat makan tuh... aku pun turun lah balik ke bilik aku utk jumpa en.teman.. en.teman kata ular tuh tersangkut tuh kot.. dia tak leh nak bergerak ke mana²! then kami pun tunggu lahh sampai staff dia dtg kalau kot ade yg nak membantu... tup² ade lah sorang staff ngan tuala (dia staff diver centre rasanya) dtg tanye kat kiteorg... Kenapa? ade apaa?

En.teman pun tunjuk lah ularr tuh.. then mamat bertuala nie kata.. "Alahh.. ular lidi je ni!" aku geramm aku ckp.. "Tak kire lah ular lidi ke apa ke.. soal nya ini ULAR! tetap ade bahayanya!"

Then mamat bertuala nie pun tunjuk ala hero skit lah ngan nak menolong... pegi amik ranting kayu dari dahan pokok.. then pegi kuisss kuiiss ular tuh keluar.. cara dia nak kuisss ular tuh pun penuh ngan rasa takot! ehhhhhhhhhhhhhhhhhh.. herann sungguh aku.. tadi ko kata "alahhhhhhh.. ular lidi je nie" gaya bercakap mcm lah ular tuh tak merbahaya kan?? nie apa kes sampai ko cuakk sgt nak main kuisss kuisss ular tuh ngan ranting kayu dari jauH? kalau ko terror sgt.. guna tangan lah Bro.. baru macho ngan tuala yg nak terlondeh tuhh!! T________T

Selepas percubaan dia nak menguiss ular tuh tak berjaya.. akhirnya dtg lah satu family malay yg turun dari tempat lunch! ok actually family malay nie kiteorg dah notice dari waktu kiteorg lunch lagi... sbb meja kami makan ngan malay family nie sebelah menyebelah je! waktu makan tengahari tuh en.teman ade lah ckp ngan aku... "hmm... kat sini semuanya macam majority dah mat salleh je kann.. family melayu kite ngan meja kat sebelah kite nie jer.. and nampak family nie cam org kayaa jerr cara diaorg tuh" aku ckp.. "ha'ahh.. maybe lah kot!"

So bile dah kecoh² ngan aksi gonjengan aku tuh.. family malay yg terdiri dari seorang uncle yg agak berusia dan bersama 4 org anak dia kalau tak salah aku... dtg ke depan bilik kiteorg and tanya... apa masalahnya? So, en.teman pun ckp lah yg ade ular.. tapi staff kat sini terukk tak membantu... dah banyak kali complain... but no action... aku pun tambah lagi... serious useless tempat nie... kiteorg dah dtg banyak kali kat sini.. dulu best tempat nie.. but now tak tahu kenapa macam nie teruk service diaorg! Then uncle tuh cam dengar jerk kiteorg dok kutuk tempat nie... at times dia senggeh-senggeh!

Then aku punyer mulut memang dah tak leh diam... aku geramm aku keep bebel je lah... teruk tempat nie.. service hampeh.. charge mahal.. dulu dtg best aje semuanya.. tak sangka skg dah banyak berubah kearah yg lebih tak best! Aku sambung bebel lagi.. kiteorg nie selalu travel ke luar negara.. tapi service kiteorg dpt sentiasa memuaskan hati! bayar mahal² berbaloi je rasa.. bukan macam nie!

Uncle tuh senggehh sinis lagi! aku cam heran gak apahal org tua nie? tapi aku tak pedulik lah.. hati nak sentap kann.. nasib lah.. ko dengar jek lah bebelan aku time tuh! pastu one of uncle nie punyer son pegi tolong mamat bertuala tuh alih kan ular tuh! Brader tuh sempoi.. guna tangan je utk tangkap ular kat tangga bilik aku tuh!

Lepas tu en.teman ngan aku keep on saying Thank You pada Uncle dan anak² nya sekeluarga coz dah tolong kiteorg.. aku siap ckp lagi... "tengok.. at last guest jugak yg buatkan.. harapkan staff sekor pun tak leh pakai!" Then, Uncle tuh keep on senggeh lagii...

Uncle tu cuba borak² lah ngan kiteorg.. duduk sampai bile kat resort nie.. penah travel ke mana before this.. then dia ckp anak dia yg berjaya tangkap ular tuh memang dah biasa main ngan ular so tu yg dia boleh tangkap ular tuh... so kiteorg pun layann je lah Uncle nie coz rasa terhutang budi plak dia dah menolong kan...

Sekali dlm pada borak² tuh.. dia ckp lah.. " Actually I'm the Director of Resort sebenarnye!" haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... memang awesomeeeeeeeeeeeeeeeee!!! "peluru" berpandu aku kene tepat pada sasaran nya!!! hahaha.... but serious aku rasa dia memang patot tahu dan amik tahu pun! aku bukan nak menjatohkan resort tuh.. tapi aku sedih dgn service yg aku dpt! ini soal ular.. pada aku ular tetap merbahaya... so immediate action is required! Jauhh dlm sudut hati aku sebenarnye sedih sgt coz Coral Redang adelah salah satu resort yg aku suke nak pegi over and over again.. tapi bile dah jadi camgini.. serious rasa cam serik pun ade gak!

Tapi Dato' Director nie ckp lah ngan kiteorg yg dia akan cuba carik jalan penyelesaian atas apa yg berlaku... dia kata budak² dia manja skit! owhh.. no wonder lahH! tapi serious staff kalau camgini memang boleh bawak musibat! Satu lah yg aku notice staff² dia kat Coral Redang nie... diaorg cam tak berapa nak layan org local.. aku tak tahu lah kenapa.. bile ngan kiteorg org local nie.. majority diaorg semuanya buat muke ketat! kite senyumm dan ckp lah elok² ngan diaorg cam mana sekali pun... tetap diaorg buat muke ketat.. aku dah notice bende tuh since aku sampai ke resort tuh lagi... but yet bukan semua staff lah.. ade gak sorang dua staff yg baik sgt aku notice.. I do appreciate them!

DSC_1833
Bukti ko lihat lah sendiri.. betapa tersenggeh nya staff dia bile melayan foreigner guest!

DSC_1525 copy
Terima kasih lah Dato' Director (berbaju putih) & family yg susah payah tolong kami berdua!

DSC_1645 copy
Nak mintak pindah bilik tak dpt sbb bilik semua dah fully booked!  tapi tiap kali nak naik tangga nie memang rasa cam nak melompat je terus sampai ke atas bilik!  

DSC_1829 copy
On food wise pulak ok lahh.. takde lah teruk sgt.. ataupun sedap sgt! but seriously based on pengalaman aku dah 2 kali dtg ke resort nie.. aku tetap prefer waktu 2 kali aku dtg dulu.. waktu tuh food memang adelah super duper awesome and marvelous!  the varieties of food memang banyak giler!! sampai dah tak larat² nak makan... then chef dia pun maybe dah berubah kot.. coz dulu punyer chef punye air tangan lagi mantop!!

DSC_1466 copy
Food taste aku still boleh kasik credit lah... takde lah mendukcita kan sgt... still kenyang kami makan!

DSC_1504 copy
Satu service yg aku salute gak lah dari pihak resort nie bile ade staff dia yg bersusah payah men-carry-kan luggage² guest yg stay kat resort nie.. jauh gak nak berjalan dari jetty ke resort!  Terima kasih atas service yg anda berikan ini!

DSC_1512 copy
Sbb kalau compare ngan resort lain kat kawasan sekitar tuh.. diaorg gunakan tractor nie utk angkut barang dan jugak guest sekali gus! hahah.. this is funny pada aku but yet interesting doh!

DSC_1402 copy
Cuma satu lah pandangan & pendapat aku kepada pihak resort... jgn hanya kerana resort kite di monopoli hampir 99% oleh customer dari luar negeri... kite ade double standard dlm memberi service! kalau rasa nak buat double standard.. sila lah bagi harga yg double standard jugak!  utk foreigner letak harga bombastik.. utk org local nie letak harga cap ayam je laa.. so senang kiteorg pun tak bising kalau service tidak memuaskan.. sbb kalau org waras dia boleh fikir lah bile bayar mahal² harus lah dpt best service kan.. kalau bayar murah.. sendiri mauu ingat lah derrr!

DSC_1826 copy
Then jaga lah facilities² yg disediakan!  kalau aku pegi luar negeri... bende² camgini pun diaorg jaga dan amik berat!  tiap² hari diaorg bersihkan day bed nie!  at times ade tempat yg aku pegi tempat tinggal yg murah... tapi service giler vaviess punyer terbaik!  itu yg buat kite nak pegi berulang-ulang kali pada resort tuh lagi!

Apa pun.. bukan isu ular yg menjadi besar sgt disini.. aku paham terkadang binatang² camgini memang kite tak dpt nak elakkan bile time bercuti... but yg menjadi isu adelah service yg diberikan!  jgn amik mudah walaupun customer complain ade taik kucing depan pintu bilik dia.. you as a resort.. still kene amik action dgn membersihkan taik kucing depan bilik customer tuh! kalau dah diaorg yg kene bersih kan sendiri.. then no point lah guest bayar customer service charge lah.. goverment tax lahh.. so ingat... bile nak charge kat customer.. bukan main lagi charge itu ini.. tapi bile customer complain.. awk nak pejam sebelah mata aje... just remember one thing.. Customer Is Always RIGHT! :)

22 comments:

Anum said...

wow panjangnya entry sis
but stay best

shuhadah Zainol said...

haaa...kan dah ngamuk kak nin kite... eee..geli tgk ular tu... shu pasti dato tu lepas kak nin balik dia wat meeting ngan staff dia...hihi..

ijan said...

kagum dengan keberanian neena..sebab Jan bukan kategori mcm neena yg jenis berani..:P

tapi memang pun, kadang2 resort ni mat salleh depa layan kaw2..org local, hampeh! padahal bayar mahal, bukan tak mampu.

resort/hotel yang bagi bad service memang menyampah!

boleh lak tuh staf menjawab! Hushh lagi hangin!

kita bayar, haruslah kena satisfied..Jan setuju ngan neena

suwara entertainment said...

wuhuuuuu..baca laju2. mmg giles panjang n3 kali ni. tapi tang ular tu mmg saya senirik pun x puas hati. heheheheheh. sabo ye neena :D

Biqque said...

i mmg kalo benda2 hal service ni, pantang sgt...sbb kita yg dah biasa travel oversea mmg dah terbukak minda dan mata, so kita dpt bezakan...

Gieyana said...

darlink..agreed with u...mmg x patut kalau diberi layanan dble standar wherby price yg kita byr pon sama mcm foreigner byr or mybe diaorang prabably using rack rate..rsnya semua staff dier locall ppl so tht diaorang punya cuatomer service mmg out!...

Aperpon gorjes..jgn marah2 k..n take a gd care babeh..:-)

Miss Moon said...

mmg patut pun nko wat cam tew dik oooi kalau akak pun sama jugaks sebab kita dah ckp elok kan ...


pastuh kalau tempat tak di jaga mmg bikin malu kat pelancong kan . Tambah plak neena kan dah biasa jalan jalan kan ..,misti rasa tak best bila tgk tempat org elok terjaga facilities nya tp kat tempat sendiri cam hampehs.com je kan

hahahah mmg rezeki director tew la dpt jumpa ngan nko neena ...baru la dia tahu kannnnnn

Mak Long said...

The resort's staff prefer foreigners sbb they all bagi "tips" lebih dr local people. I selalu bg tips kat bell boy dlm RM10, tapi mat salleh paling kurang pun bagi at least RM20.....masyukkkkkk :-)

~Beb~ said...

ya Allah potong gile klu dapat coti2 mcm nih.. Mood nak pg teruje! Skali haru di buatnye.

Akak Kembang said...

awesome pic!

Unknown said...

ok... sy dah blacklist resort ni dlm senarai sy. tq neena.

Marlia said...

babe seriusly? aduhai baru i plan nak gi next year. ok confirm cancel! nila masalah nya... kalai nak bercuti dlm negeri. benda2 bengap mcm ni yg diorg x perasan. double standard.

lagi agungkan mat n minay celup. wait how much did u pay for thw standard room babe and apa diorg bagi? dulu exklusif sbb ada chalet2 single tukan. owh. cantik sgt.

now mcm batu2 tu... alahai...
how i wonder if the staff know yg naik angin ni bukan calang2 blogger and did they ever know that we can translate this blog to english?!!!

aku plak hangin. hahahaha

Marlia said...

jap nak sambung lagi bab double standard. mmg most of the island kat malaysia ni double standard. lebih pentingkan pelancong luar dari rakyat negara sendiri? aku kena sekali kat perhentian "full xda bilik kosong. semua x check out today." bila dtg couple celup ni, terus bilik ada kosong!!!

menteri2 dlama malaysia ni manala tau semua ni. diorg semua cuti gi oversea. xlayan malaysia. cait! marila melawat malaysia?!!!!

Marlia said...

muhahahaha sorry mummy tobe.... mcm blog eden plak eden buek!

anna hashim said...

kak neena, biasanya saya ni silent reader blog akak jerk..but kalini saya mmg betol2 terkesan kat hati baca entry ni...apa yg akak cakap mmg betol..kebanyakan staf2 resort2 yg terdapat kat malaysia ni mmg pilih bulu hokeyyyyy..nak mesra ngan pelancong asing jerk..hello..kite ni kan sama2 rakyat malaysia...sebangsa kot..sepatutnya mereka layan kita ni laaaaaaagi bagus kot..haaaiiihhhh....then apa yg akak buat tu mmg patot punnnn...customer is always right..haaiihhhh emo betol saya baca ebtry akak ni..hehehehheeee

just azura! said...

agree agree!! memang double standard sangat diorang ni. lebih pentingkan foreigners dari rakyat sendiri. pernah kena jugak. but in perhentian. kitorang pergi makan seafood kat situ, masa nak bayar cakap kuat-kuat 'rm213 please!' hello, ingat kitorang tak mampu bayar ke?

campak dalam laut kang. boleh berenang pulak.. rasa nak pukul dengan pinggan...

Bitt (doubeIS) said...

agree!!! customer always right!

Iryani Noor said...

huhu.. bad service... mmg hangin ble baca n patot pon kena bebel dengan u... pasni blacklist la tmpt nih...

Ibu Aqmar said...

Salam perkenalan...baru usha2..ingat nak pergi pualau redang hujung bulan ni. thanks on ur experience. take noted ttg double standard..nnt bole buat persiapan kat sna. hehehe

wetotla said...

Salam neena, jumpa blog nie pun pasal sok search tentang pulau redang, i pulak sentap n geram betul baca experience you, tak suke resort yang bayar mahal n layan kita dengan layanan 'murah'.. salute dengan keberanian u tegur staff yang hampeh tu.

Platinumrockstar said...

Alamak....kite pun selalu berulang ke resort ni. Dah tuko dah chalet batu n servis bn favcilitieszaman batu .kecewa.so ape resort tgh best sana?

blackyellow said...

Slm sejahtera..
Saya seorang runner pekej bercuti ke pulau dn tasik di terengganu
Sesiapa yang berminat sila hubungi/whatsaap saya.0179799773
Atau lawat blog saya di..blackyellowholiday.blogspot.com

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails