COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, October 11, 2012

Ku Mensyukuri Setiap Nikmat & Ujian DariMU!

Assalammualaikum my lovelies readers!

Sesungguhnya aku rindu pada banyak perkara!  banyak sgt perkara ingin aku kongsikan disini... sampai kan aku dah naik tak tahu nak mula dari mana! *sigh*

Sepatotnya nak berkongsi cerita pengalaman indah saat aku di sah mengandung tempoh hari! memang macam² detik dan memori indah yg dah berlaku ingin aku kongsi di I'm Yourss nie... tapi belum sempat aku nak bercerita pengalaman manis itu.. aku plak melalui peristiwa sedih bile aku kehilangan permata hati aku pada hujung minggu yg lalu!

Well.. kite hanya mampu merancang, tapi Allah yg menentukan setiap perjalanan yg dilalui!  aku tidak sekali meratapi ujian yg melanda diri ini... tetapi... aku mensyukurinya!


Ya Allah Ya Tuhan ku...
Sebagai hambaMU... aku perlu sentiasa mensyukuri setiap NIKMAT yg Engkau berikan...
Dan aku juga perlu mensyukuri segala UJIAN yang Engkau berikan pada ku!
Kerana sesungguhnya Nikmat itu satu Rahmat dan Ujian itu pula ade hikmahnya!



DSC_1470 copy
tipu lah kalau nak kata aku tidak merasa sedih atas ujian yg melanda diri ini... tipu lah kalau nak kata tiada titisan air mata yg gugur membasahi pipi ini... tipu lah kalau hati ini tidak berombak seperti ombak yg menghempas ke pantai!



DSC_1474 copy
Hanya si dia sang suami yg lebih mengetahui akan setiap bicara hati ini!  Selain dari mengadu pada mu Ya Allah.. Suami ku lah tempat aku mengadu segala-galanya!



DSC_1477 copy
Terima Kasih Ya Allah atas kurniaan insan yg bernama SUAMI ini disisiku!  tanpa dia aku lemah... tanpa dia tidak mampu utk berdiri teguh... tanpa dia aku tidak mampu utk sekuat hari ini... Syukran Ya Rabb!

Insyallah... walaupun aku miscarriage... aku tetap akan berkongsi segala pengalaman indah aku sepanjang melalui detik indah bergelar seorang ibu walapun hanya buat seketika!  Just give me a little bit of time utk aku update entry nie yea.. aku akan ceritakan dari detik pertama macam mana aku boleh preggy (ramai sgt yg nak tahu part nie)... then aku buat UPT.. then aku gie check ngan doctor Gynae... then sampai lah ke detik paling sedih bile aku disahkan keguguran!  Insyallah.. akan aku kongsikan segala pengalaman pahit manis ini disini tidak lama lagi yea! ;)


18 comments:

mummy akmalyaqil said...

sabar ye kak neena.. setiap ujian allah tu ade hikmahnya.. sabar, redha n jgn berhenti berdoa.. moga ada rezki yg lebih baik buat kak neena nanti

FIERA said...

akak, salam takziah kak, fira tau macam mana perasaanya, lagi2 bagi orang macam fira ni, 2 tahun menunggu, bila dengar kawan2 miscariagge, i feel sad too... Jaga kesihatn baik2 kak....

Lynda Che Lah said...

Kak Neena..ada sesuatu yang lebih indah untuk kamu selepas ni..Insya Allah

Anum said...

pasti ada hikmah di sebalik kejadian

PILOT LOVER said...

sis don't be sad.. we always love u then.. percayalah everythings comes with hikmah... hug and love for u my dear sis :)

Sue-Rya Qistina said...

sabar ye sis. i know u're a strong person. sabar doa dan tawakal pdNya....

Mrs Lurve said...

sabar sis...semenya ada hikamah..moga trus diberi kekuatan

Sue Echan said...

sue doakan kak neena peroleh rezeki lagi kelak. asalkan kak neena tak jemu berdoa dan berusaha. bertabah ye kak neena :)

myza said...

Ya ALlah..takziah neenanuar..
Apapun Allah menguji mengikut kemampuan hambaNya..B happy because still ada sinar utk neenanuar berusaha utk pregnant lg after this ya.b extra strong!

Waney Zainuddin said...

sabar ye neena. pasti ada hikmah disebaliknyer. jgn putus asa & teruskan berdoa. semoga dimurahkan rezeki lps ni :)

thebinipolischeritha said...

sabar kak Neena.. be strong yer.. kalau akk xkuat nk story mory.. for me..let it be ur moment je.. dun push yourself kak.. sesungguh-Nya Allah tahu setakat mana kemampuan hamba-Nya.. Dia uji akk dgn dugaan mcm ni sbb Dia tahu akk mmg mampu hadapi semua ni..Dia xkn bg ujian yg hambaNya tak mmpu tanggung.. sesungguhnya Dia lebih Maha Mengetahui.. WaAllahualam.. be strong kakak!!

Dee said...

moga tabah..insyaallah..ada rezeki lain nanti tu..Allah Maha Mengetahui..Maha Adil :)

AIN NAZRI said...

u are the most person yg strong kak.. bersyukur sgt di uji bukan mudah nak di buat.. tapi alhamdulilah akak mampu.. sesungguhnya akak kuat.. sedih mmg ada tapi tidak melarat.. apa2 pon.. sila berpantang tau.. sayang akak ketat2

PhatLady said...

sabar yer..ujian Allah mmg berat tp kita bertuah sbb kita antara insan yang terpilih..

insyaallah ade rezeki nnt tu...mudah2an... buat kita semua...dan saya jugak... amin

BaTiK_PiNk said...

kak neena,

yani menaip ni dalam keadaan menangis baca entry akak neena. dah dekat seminggu yani tak jenguk blog akak, ingatkan hari ni nak baca perkembangan kandungan akak, tiba-tiba bila go thru satu persatu entry, terbaca perkhabaran sedih ni..Ya Allah kak...sungguh yani menangis sekarang ni. yani dapat rasakan kesedihan akak suami isteri. tapi yani tahu akak dan suami insan-insan yang tabah, semoga Allah ganti semua cahayamata akak secepat mungkin....yani doakan selalu untuk akak neena ye!

Iryani Noor said...

sabar ye neena.. sesungguhnya setiap ujian dari Allah itu pasti ada hikmah nya kerana Allah tidak akan menguji hambanya melebihi kemampuannya. be strong dear

Mrs.Yana @ K.M & B.U.M.P said...

baru tahu tentang ini, sabar ye sis.. Allah swt sedang menguji. Insyaallah akan ada yang lebih baik menanti

NeenaAnuar said...

TQ SO MUCH ALL FOR YOUR SUPPORT & DOA! SUNGGUH SAYA TERHARU DENGAN SETIAP COMMENT YG DITINGGALKAN DISINI..

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KALIAN SEMUA.. SESUNGGUHNYA KALIAN JUGA LAH SEBAHAGIAN DARI SUMBER KEKUATAN SAYA DIKETIKA INI! BILE BACA KOMEN2 YG DIBERIKAN.. SAYA TERUS DPT SEMANGAT DAN KEKUATAN DEMI KEKUATAN!

LOTS OF HUGS AND KISSES TO YOU GUYS! ♥ ♥ ♥ :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails