COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 12, 2012

Jom Mandi Manda @ Pulau Redang With Ogival Burqini Muslimah Swimwear!

Dah berhijab... tak bererti aktiviti manda manda terbantut!  cannott cannottt! hati aku mengelupurrrrr weeiii kalau tak berendam dlm air laut yg membiru lagi berkaca itu!!! dah lah airnya jernih bersih... mauu tak geramm??  aku kan pencinta alam semula jadi... tak kire lah air laut ker.. air tasik ke.. air sungai ke.. air terjun ke.. janji ade aktiviti air.. memang lah favorite aku!

So awal² lagi aku dah shopping baju mandi! heeeeeeeeee~~~

BURQINI by Ogival Swimwear!

DSC_1772 copy
aku beli baju swimming muslimah nie kat Parkson KLCC je...  lepas less 20% dpt lah around RM250.00!

DSC_1776 copy
aku amik saiz M biar besau skit.. memula cam nak amik L.. tapi cam gedobohhh sgt sampai tang bahu tuh jatoh.. so M just nice!

DSC_1782 copy
jgn takot atau risau kalau baju anda terangkat sewaktu mandi manda.. sesungguhnya tali ini perlu di ikat rapi antara baju & seluar sewaktu anda memakai Burqini ini!  So takde lah baju ko terangkat ke atas atau pun timbul blopp bluuurpp! hehe...

DSC_1780 copy
head cap tuh attached sekali ngan baju mandi.. serious aku rasa cam comel giler pakai baju nie! hahaha.. statement nak matikkk! :p

DSC_1770 copy
en.teman lagi senggal.. bukan nak puji binik dia cantik ke apa... dia boleh kata aku macam org nak ke bulan dlm pakaian nie! T____T

DSC_1765 copy
ko hingat aku nak nanges ko kata aku cam org nak gie bulan?? lagi aku gelakkk ade sbb aku tahu org² vougedevasss jerk yg layak ke bulan kann?? :p

DSC_1784 copy
matahari dah nak terbenam baru nak mandi... tapi ini lah hakikat org Asia..  mat & minah salleh semuanya dah get ready for dinner... diaorg dah siap pakai baju cantik² & wangi² utk makan malam! while us masih lagi bersnorkeling kat sini! hehehe..

Actually kan memang betol lah pulau redang nie dah tak terpelihara.... dulu waktu aku dtg ngan arwah mak aku in 2006 & 2007... kat tempat aku berdiri dlm air seperti gambar diatas nie... memang banyak giler ikan² dan terumbu karang yg cantik² tauu! memang kawasan nie favorite spot utk org² yg malass nak ikut boat tour gie snorkeling trip.. so kat sini at anytime boleh jer kite terjah utk kasik ikan makan dan beramah mesra dgn ikan² yg sgt jinak disitu! Aku ingat lagi time tuh memang ikan banyak gilerrr... but this time bile aku pegi.. ikan dah tak banyak dahh... terumbu karang pun dah makin takde dan semuanya dah rosakk... Sedeyy sangattt!!! :(


DSC_1793 copy
TIPS:~ Lepas mandi.. pasti baju akan melekap ke badan kan? so gunakan kain pario tuk coverup your wet body ok! :)


9 comments:

: Capital N : said...

suka tgk akak pakai baju renang tu..
comel jer..

Ann said...

comel..ade baju swimming cmni gak tapi belum pernah guna sbb segan..kui3..

Anum said...

cutenya sis nie

nome said...

neeeenaaaa....beb i salute u la beb....bile dah tutup....u betul2 tutup...suka sgt! :)

doakan aku yer beb (^_^)

Lia said...

cantik..

Sheherazade said...

cantik,nmpk enjoy selesa neena pakai

sedihnya,blm penah pegi

redang dah tak terpelihara ,khazanah Allah bagi

xdpt merasa

Gieyana said...

wahhh..cantik n cutee! Nnt nk kena beli juga la br sesuai jd ikan dugong! Hihihi..:-)

-anidaothman- said...

kaknEenaa,,super duper kiuttttt
bagus laa akak ni..bg tips segala... dalam pemilihan baju mandi apa..
so pasni tak semestinya behijab takleh buat per.mandi manda nih kan..hehehehhehe :))

abg.nuar ni kan pesyen naik bulan..ni pesyen mandi manda laa..hahahahahha

Biqque said...

been searching for muslimah swimsuit. tx for the info :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails