COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, October 9, 2012

KAMI REDHA ~ Sesungguhnya Kehadiranmu Tanpa Diduga & Pemergianmu Yang Tak Diduga!

Jika tidak lama dulu, ibu dan ayah berasa gembira dan terharu dengan perkabaran tentang kehadiran kamu di dalam rahim ibu...  Namun hari ini siapa menduga ayah dan ibu telah berkongsi air mata diatas pemergian kamu di dalam rahim ibu juga!



BABY... terima kasih kerana kamu sempat memberi peluang dan ruang utk ayah & ibu merasa akan kehadiranmu dalam kehidupan kami berdua!

BABY... dengan kehadiran kamu dlm rahim ibu, ketahui lah bahawa kamu telah membuktikan yg ayah & ibu mampu utk bergelar seorang ibu & ayah dengan sifat dan natijah semulajadi sepasang suami isteri tanpa sebarang komplikasi!

BABY... ketahui lah dengan kehadiranmu... ia telah membuktikan yg ayah dan ibu bukanlah pasangan suami isteri yg hanya mahukan kehidupan 'enjoy' semata!

BABY... sesungguhnya kehadiran kamu tanpa diduga... dan pemergiaan kamu juga terlalu tak diduga... terima kasih sayang kerana sempat singgah didalam diari kehidupan ayah & ibu walaupun sementara sahaja!

BABY... maafkan ibu kerana tidak dapat menjaga kamu sebaik mungkin sewaktu kamu berada dalam rahim ibu!  Ibu sendiri tidak tahu dimana silapnya... tetapi ibu & ayah redha... Redha dengan ketentuan Yang Maha Esa ini!

BABY singgah dlm kehidupan ayah & ibu umpama sinaran pelangi dan cahaya permata yg berkilauan!  Ibu & ayah tidak akan sekali-kali melupakan kamu sayang... kamu adelah permata hati kami yg abadi..

Kehilangan mu tidak sesekali membuatkan ibu & ayah berputus asa... Allah Maha Besar lagi Maha Mengetahui apa yg terbaik buat ibu & ayah.. pasti ade hikmah yg tersembunyi disebalik segala kenangan pahit ini!


Baby... Walaupun ayah & ibu sedih dengan kehilangan mu, tetapi kami sebagai hambaNYA yg lemah sangat redha dengan ujian Illahi ini!  Semoga kejadian pahit ini bakal bertukar menjadi satu peristiwa yg paling manis juga akhirnya buat kami suatu hari nanti... Insyallah! Sesungguhnya ujian ini menguatkan lagi rasa cinta kami berdua dan jugak menguatkan kasih sayang kami kepada pencipta kami Yang Maha Esa!



 








PELANGI PETANG (Sudirman)

Ku meniti awan yang kelabu...
Ku tempuhi lorong yang berliku...
Mencari sinar yang menerangi Kegelapanku

Ku percaya nanti suatu masa...
Sang suria kan menyinar jua...
Membawa harapan yang menggunung Bersamanya...

Engkau tiba bagaikan pelangi...
Tak bercahya namun kau berseri...
Tapi cukup menghiburkan Hati ini...

Seharian waktu bersamamu...
Tak terasa saat yang berlalu
Bagai pelangi petang kau kan pasti...
Pergi jua...

86 comments:

CikFi said...

sbar ye kak..smg kuat...

Mrs Lurve said...

Ya Allah kak, takziah...turut bersedih, xsangka scpt ini. Moga akak dan hubby kuat dgn ujian nie, insyaAllah bila kita redha, allah akan gantikan dgn yg lbh baik, amalkan doa ketika musibah kak utk ketenangan..

ameris said...

sabar yea neena... ada hikmahnya.

Noor Shafila said...

Takziah ya akak. Allah lebih menyayanginya. Semoga akak tabah.

Lynda Che Lah said...

kak neena..dia menanti di Jannah :)

Sue-Rya Qistina said...

ya Allah..saya terkejut dgn berita ni. semoga awk tabah, kuat dan sabar hadapi ujian yg amat hebat ini.

sabar dan kuatkan kesabaran. berdoa dan bertawakal padaNya agar dipermudahkan segalanya. insyaAllah, Allah janjikan yg terbaik buat hamba2Nya.

atty's said...

sabar ye neena..kty doakan supaya satu hari nanti ada lagi rezeki utk neena,amin.

*Mrsfarahzaki * said...

sabar yea kak.. farah pun da penah rasa apa yg akak rasa...tapi kisah farah lagi sedih...xpelah.. redhakan dia..

azzpinky said...

Dear sis...

I'm sorry for your lost...semoga kalian tabah dgn ujian Allah, kerana ternyata Allah lbh menyayanginya...

Baby Bee said...

sabar yerk neena..semoga tabah n hopefully allah will grant your wish someday...your entry always makes me stronger and hopefully u are always strongs in so many ways...

myfara FLK said...

salam takziah...sabar banyak2 yea kak..

mRs aGed said...

Ya Allah kau tabahkanlah hati insan berdua ini, sedih nya sis neena..bnykkan sabar dan berdoa ye sis

Zila erzil said...

Yaallah.... Sabar yea kak... Smoga akk & husbend tabah...

ana liyana said...

sabar ye kak..

Anum said...

sabar ye sis... ada hikmahnya

yana2605 said...

byak2 kan la bawak bersabar ya kak..sedih sy membacanya..setiap sesuatu yg berlaku pasti ada hikmahnya.. ALLAH turun kan hujan supaya kita dpt menghayati betapa indah nya pelangi selepas hujan berlalu..

aanie said...

sabar ye...
semoga ada hikmah di sebaliknya.....

AIN NAZRI said...

kak neena.. jgn sedey2 sangat ye kak.. Redha dan Syukur krn diberi jua kesempatan itu.. harap akak gunakan 2week ni dengan berpantang sesungguhnya.. kuatkan balik rahim kita.. insyaAllah adik2 baby akan dtg dgn usaha akak n hubby.. jgn skip pantang.. amalkan lah yang mana baik demi kesihatan akak..

Rasp said...

banyak banyak bersabar ya sis...
Allah Maha Mengetahui...
setiap kejadian itu pasti ada hikmahNya....
jaga diri baik-baik ya....

Shu @ Mrs. Hamid said...

Salam takziah, be strong and take care neena. Insyaallah, something good is wating for you.

Gieyana said...

sedihnyer..b strong k babeh...moga kamoo dan suami senantiasa tabah dan kuat mengharungi dugaanNya..

!nice pic..

PinKy MoMMa said...

neena syg..kuat ya..ai tau rasanya bagaimana..sbb dah 2x melaluinya..Allah nak bg yg lebih baik buat kamu dear..

jgn berhenti berdoa..minta pada Dia..peluk kamu dari jauh..

kuat tau..

nome said...

semoga kamooo dan anuar terus tabah menghadapi dugaan Allah ini...

jgn berputus asa....teruskan usaha dan teruskan berdoa...

love u beb..be strong yer :)

Miss Moon said...

Its ok dear ( hugssssss )

Insyaallah pasti yg lebih indah menanti kamu ....dan Allah pasti ada perancangan yg terbaik utk kamu berdua .....

banyakkan saba ya dear

hugsssssssssss

♥♫♥ZaiKuLiM♥♫♥ said...

assalamualaikum...

zai harap neena dan pasangan sabar ye...
semoga ada hikmah di sebaliknya

amin..amin..amin

thebinipolischeritha said...

Takziah Kak.. Allahuakbar. Maha Besar Kuasa Allah.. dr Dia kita datang, kepada Dia jugak kita bakal kembali.. saya faham sangat perasaan akk.. sy pn pernah dipinjamkan perasaan macam ni buat seketika.. betul kata akk.. kehadiran dia walau sekadar singgah sebentar cukup membuktikan yang kami suami isteri bukan pasangan yg kawen sebab nk enjoy semata-mata.. Takziah kak.. semoga kakak terus kuat!!

Deqna said...

fren,

aku tak tau nak taip apa nie..speechless, baru jer sama2 kita berkongsi khabar gembira hari tuh...

aku harap korang berdua sabar dan tenang menghadapi ujian ni.. tapi sesungguhnya korang berdua telah pun diberikan nikmat utk merasa perasaan itu walaupun seketika cuma...

jgn putus asa... Allah jua lah yg merencanakan hidup kita... setiap perkara yg terjadi itu adalah sebaik2 aturanNya....

InsyaAllah pasti ada sinar buat korang lagi selepas ni...

(ingat tak kes akak aku camne? insyaAllah jika memang rezeki tak kemana.. cuma sabar jualah kunci segala-galanya)

doaku sentiasa bersamamu.... InsyaAllah...

NM02 said...

pasti ada hikmah sebaliknya. sabarlah wahai teman, insyaAllah...tiap dugaan yang datang pasti Allah akan turunkan nikmat kemudian hari walau kita tidak pasti bila.

teruskan berusaha, jgn putus berdoa, selebihnya kita beserah pada yang Maha Esa.

aishah zaharin said...

semoga Allah kurniakan ganti yang lebih baik secepat mungkin. amin!

sabar dik!

Kak Izan said...

takziah... Dia lebih tahu mengapa dan kenapa... serahkan segalannya pada Dia... Insya Allah.. Dia akan memberi selagi kita terus meminta...

Nanthini said...

kak neena, very sorry to hear that....I feel like want to cry.....i can feel the pain too. but no worries. everything got reason behind it. just be strong. one day definately GOD will answer our prayers.

Nens Collection said...

be strong dear!..
rezeki Allah maha luas..x arini esok..;)

Biqque said...

sigh...speechless...sigh...at least u PERNAH ada, whilst, i masih tak ada :( sama2 kita berdoa ok...

mamyharraz said...

tabah ya neena..sesungguhnya semua ini rahsia Allah.jaga diri baik2. -hug-
salam takziah utk neena&suami.

bibi yusof said...

salam...
me just a silent reader of your blog..
be strong... insyaAllah, Allah akan kurnia kan sesuatu yg lagi baik untuk neena & hubby..

berat mata memandang berat lagi mata memikul...
kuatkan semangat ye..

Golden Rose said...

moga ALLAH menggantikannya dgn yang lebih baik....sabar ye

purpleryna said...

neena
sabar
dugaan dari Allah swt

Nory Zoulkefle said...

saya penah rase kehilangan baby setahun yg lepas...smpai skrg, belum ade pengganti lg...

ADEQ said...

sis neena dan suami..
salam takziah... sesungguhnya dialah penyelamat dialam lain nanti...
usaha diteruskan lagi tau....

wAnNy said...

kak,,sedih sy ;(
sabar byk2 ek...
sebaik2 perancangan adalah perancangan Dia..
mgkin bkn rezeki akak kali ni..
jgn bhenti berusaha dan berdoa..

Diana AR said...

tumpang sedih..
jaga diri bebaik ye

mummy alisha said...

akak... sy pun 5 tahun baru dapat baby... sedih sgt baca entry akak... insyaallah ada rezeki nanti... take care...

MiZz aRa said...

kak neena..sedeynya +___+.. be strong k.. mungkin bukan rezeki lg.. byk berdoa kat Allah S.W.T.

Rinna said...

Takziah Neena.. Dia menunggu mu di sana..

Mungkin ada hikmah disebaliknyaa. Harap besabar dan jgn stres2 okey.. Boleh berusaha lagi..

MiZz aRa said...

Kak neena..sedeynya +__+.. be strong k..Banyakkan berdoa kat Allah S.W.T.. Insyaallah kak neena.. take care..

Mimy Hamid said...

neena..be strong..ada hikmah sebalik nya...jgn berhenti putus asa...dapat peluk ko hari tu pun aku dah rasa lapang sangat...memoga satu hari nanti ada cahaya untuk ko dan nuar..amin aku doakan...tears..sayang neena...

SURIA AMANDA said...

Takziah..semoga neena tabah..be strong dear..

SyaNa said...

takziah :(
sebak aku baca
sgt paham perasaan ko, sbb nasib kite serupa..perkahwinan tanpa zuriat
tp lepas Allah makbulkan doa kami, alhamdulillah rezeki tu dtg

insya Allah bila sampai masanye rezeki korg akan smp juga..hanya Allah yg tau hikmah sume ni

Allah lebih tau yg terbaik utk kita

Peri PiA said...

ya Allah,sesungguhnya ada hikmah disebaliknya

semoga neena sekeluarga tabah menghadapi nya

Chah Abbas said...

takziah kak..semoga akak skeluarga tabah mengahadapi ujian yang Allah berikan...setiap kejadian ada hikmahnya....redha & terimalah kenyataan...jika akak sabar, insyaAllah Allah akan gantikan dengan sesuatu yang lebih manis buat akak...

Erin-Ibu Marsya Qistina + Marissa Qaisara said...

Salam Neena,

Takziah atas perkhabaran ini.
Saya juga telah melalui perkara yg sama 2 minggu sebelum raya yg lalu...
kalau sudi boleh baca kat entry saya ni...
Salam, Erin Hakim

http://erinhakim.blogspot.com/2012/08/dia-pergi-jua.html

O'gosh Iskandar said...

Takziah ye Neena...semoga semuanya tabah menempuhi dugaan.....percayalah...di sebalik hujan tuhan akhirnya akan menganugerahkan sang pelangi....

mama tisya said...

salam takziah...insya allah ada rezeki nanti..take care

Makbed said...

Takziah. Didoakan anda dan suami tenang dan teruskan berusaha. JAga kesihatan ya...

Salam kenal.

ibu MZW @ farah idayu said...

saya turut bersimpati...semoga dikurniakan pengganti secepat mungkin..

psst...orang tua2 kata lepas gugur mudah lekat semula..harap2 ade rezeki baru buat neena dan suami

lynn kamarul said...

kuatkan semangat eh. moga awk tabah dan kuat


teman TTC

wahida said...

sedihnya dgr perkhabaran ni...

semoga ko terus kuat neena, teruskan berdoa...jgn putus harap...

kalau dekat, mmg nak peluk2 ko time ni...

ZarinAziz said...

Innalillahiwainnailaihirojiun, sesunguhnya dari DIA kita datang dan kepada DIA kita kembali...salam takziah dari saya

Moga NeenaAnuar tabah menghadapi dugaan dari Allah...Al-fatihah

-cinta soFiaSafiya- said...

insya'allah.....
sebak baca N3 ni.......
akak, redhO keh...ALLAH merencanakan yg terbaik lg buat akak n abg.nuar di deppan sana..Mungkin...

mayb pasni ALLAH gantikan lebih pada 1 taksiapa duga dan tahu.bUKAN!!!

sesungguhnya, akak hambaNYA yg hebat di uji sebegini.......SABAR ya kak...

nida tahu akak KUAT dan tak kkan putus asa di atas apa yg terjadi

go..go..go kakneena.....LOVE u
akak JAGA DIRI ya..pantang elOK-elOk..gugur lebih detail pantang nya.... pasni kita prenen len keh...."KITA" ???? :)))

sis, PIC akak n abg Nuar tuh chantikLaaa...

dh nak mcm ainhawani n adam mukriz :))))

my everything said...

sabar sayang.... semoga kuat dengan ini semua insyaallah ada hikmahnya amin...... hugss

et said...

sabarla neena..

moga kalian tabah dan kuat menghadapi dugaan.
dan pasti ada hikmah indah disebaliknya...insyaallah

kathy jem said...

Neena sedih nyer..xper Insyallah akan ade rezeki lg..

no_helmi87 said...

k.neena...takziah :(
harap akak dan suami tabah
dan diberi rezeki lagi utk menimang
cahaya mata...semoga akak kuatkan semangat ye..

no_helmi87 said...

takziah ye kak....:(
walau ape pun akak ttp mampu
rasa indah nya dpt merasakan degupan bayi itu..

mekchu said...

dah petang baru sempat nk tnggalkan komen.. dah baca status fb.. 2-3 kali baca sbb mcm tak percaya..

bersabarlah wahai sahabat.. semoga ada hikmah disebaliknya.. Tuhan menduga hambanya yang benar2 kuat.. kamoo adalah antara yang kuat.. be strong girl..

Bitt (doubeIS) said...

ada rezeki tak kemana neena... Allah jek yg tahu baik buruknya...be positif...tumpang sedih dan salam takziah...alfatihah yg dapat diucapkan...jaga diri u, jgn abaikan kesihatan..kerana suami masih memerlukan mu...

~Beb~ said...

insyaAllah akan digantikan dengan yg lain, yang lebih istimewa, insyaAllah..

hondacity said...

salam neena.sy menangis bila baca perkabaran sedih ni.moga awak dan hubby tabah dan sentiasa redha ye. Insyaallah, mudahan mudahan akan ada pengganti baby yang akan menyinari semula hidup kamu berdua.kiss from noor.ur silent reader.

Karbon Kopie said...

kak neena.. takziah.
sabar ye.. pasti ada hikmah disebaliknya.

Waney Zainuddin said...

salam takziah. Allah tak bagi ujian yg tak mampu kita tanggung. Semoga tabah ye

Wahidah said...

takziah kak neena..be strong n redhakan pemergiannya...keep on moving sis

mummywifey said...

bersabarlah.....sy pernah alami situasi yg sama..insyallah ada yg lebih baik allah akan berikan suatu hari nanti....amin...

l.e.e.a.a.n.w.o.n said...

Sorry to hear that.. semuanye adalah rahsia Allah..semoga korang berdua tabah, berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul..

Nur Irfan Juezrie said...

salam akak.. smg akak kuat semangat tabahkan hati.. redha dgn ketentuanNya.. insyaAllah lepas ni akan ada rezeki.. same with me.. 1st pregnancy tidak berjaya.. 2nd, insyaAllah.. akak akan berjaya.. aminnn..

a.d.a.M.i.a said...

beRgenaNg aiR mata biLa baca eNTry ni paGi ni..seMoga kak NeeNa daN aBg NuaR teRus tabaH dan SabaR yeR di atas pemergian bidadari syurga bertemu dengan penciptanya...jaga diRi baik2 kak NeeNa..Ya Allah..kurniakanlah pada pasangan ini zuriat yang soleh dan solehah dan kurniakanlah kepada mereka kebahagian di dunia dan akhirat..amin..Al-Fatihah dan salam takziah dari silent reader kak neeNa.

Izza - Jiejah said...

tabah yer neena ..

ibuhebat said...

Sabar ya Neena... Ada yang lebih baik menanti. InsyaAllah... ;)

Riri Yoorin said...

sabar ye neena... ada yang terbaik buat kamu

eyza said...

Ya Allah.. menangis eyza baca entry ni... eyza faham perasaan bila kita dah lama nantikan kehadiran si kecil... sabar yer Kak Neena.. InsyaAllah, moga suatu hari nanti Allah akan memberi kita peluang menjadi ibu dan ayah.. Semoga Kak Neena dan suami terus tabah..

YaNa said...

salam...takziah kak neena...wlupun sy xpernah mengalami, tapi sy tau betapa sedih dan kecewanya akak....byk2 kan bersabar ye akak...semoga ada rezeki kita bersama menimang cahaya mata...InsyaAllah...Allah mendengar doa kita akak...teruskan berdoa...Allah tidak pernah menghampakan umatNya....

shameel Iskandar said...

Salam takziah dari sya. Moga dikuatkan hati menghadapi mehnah dan dugaan ini. Pasti ada hikmah tersirat disebalik hakikat yg tersurat.

Alin Marlini said...

Salam Takziah...ada hikmah sebaliknya neena

Nissa Kawaii said...


Takziah utk awak dan family...Dugaan ni hanya setengah2 orang je yg rasa..dan ia dtg dlm pelbagai bentuk dugaan..sabar...dan terima seadanya...atleast, baby sempat berada dlm 'pelukan' awak dan suami kn? :) be strong!huggss

ina said...

neena,
sy pernah merasai 'kegembiraan' itu ... di saat mengetahui diri miscarrge, masih ada rasa 'gembira' ... sebab ..??? sebab kita tahu diri kita NORMAL! 'Pengembaraan' sy lebih panjang drp awak ... secara moden sudah, tradisional/islamic (yg ni "menjawab" keluarbiasaan yg berlaku pd sy selama ini; dan baru tahu pernah bbrp kali gugur tanpa sedar ... patutlah blablaablaaa) pun sudah. So, usah berputus harap dan usaha.

NeenaAnuar said...

TQ SO MUCH ALL FOR YOUR SUPPORT & DOA! SUNGGUH SAYA TERHARU DENGAN SETIAP COMMENT YG DITINGGALKAN DISINI..

SEMOGA ALLAH MERAHMATI KALIAN SEMUA.. SESUNGGUHNYA KALIAN JUGA LAH SEBAHAGIAN DARI SUMBER KEKUATAN SAYA DIKETIKA INI! BILE BACA KOMEN2 YG DIBERIKAN.. SAYA TERUS DPT SEMANGAT DAN KEKUATAN DEMI KEKUATAN!

LOTS OF HUGS AND KISSES TO YOU GUYS! ♥ ♥ ♥ :)

~~Ap Hasnida~~ said...

salam...kak tahniah sebab telah berhijrah...tahniah juga atas kehadiran orang baru walau kehadirannya hanya sementara cuma...setiap yang berlaku ada hikmahnya...redha atas kepergiannya..insyAllah dia menanti akak di sana...:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails