COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, February 1, 2011

Minyak Oh Minyak


Minyak oh Minyak... bukan isu baru tapi dah lama dahhhhh..

Teman pun tak paham kenapa mesti harga minyak naik medadak? napa tak naik terus je sampai RM10 ringgit je, so tak payah la susah kita nie nak ubah cara hidup, dari miskin bertambah miskin dan yang kaya bertambah kaya... paham kan..

Satu lagi persoalan, negara kita keluarkan minyak, tapi mana pergi minyak kita? soalan nie pun bukan nye baru, dah lama dahhh jugak...

Kita sepatutnye buat perbandingan dengan negara pegeluar minyak bukan buat perbandingan dengan negara yang tak keluarkan minyak, memanglah harganye tinggi...

Dan satu lagi bagi negara yang bukan pegeluar minyak, taraf hidup perkapita rakyatnye tinggi berbanding dengan negara kita... fikir2 kan lah..

Teman ada sedikit info kat sini kalau nak tahu lebih lanjut pasal harga minyak nie...


So Teman tak payahlah bercakap banyak kat sini, kita fikir2 kan lah masa depan kita... so buatlah pilihan..

Selamat Bercuti, dan selamat Tahun Baru Cina..

11 comments:

Shu Shinju said...

minyak naik lagi??????

InaAchik said...

lambat plak pilihan raya... nk wak pilihan ni! ;)

Queen said...

minyak naik lagi neena?...

naik la..naik...naik lagi banyak2...

dulu ada kawan cakap...kat arab saudi tu....minyak die murah..tapi air die mahal..

rasa nakhempuk je kepala die kat dinding..

minyak die murah..sebab die pengeluar minyak..air die mahal sebab die negara padang pasir..

kita ni minyak pun ada..hujan sampaikan banjir2 bagai... apa alasannya?

Malas nak bising dah...nanti time undi..kita undilah mana2 yang patut

-aNida OtHmaN- said...

GiLOOo....minyak naik lagik:???
pas ni NAIK GEREK jaa laaa..

Zaharah said...

Ish kalo harga minyak yg negara malaysia keluarkan same dengan harga minyka import baek xpayah ade pemprosessan minyak kat negara ni..

baik beli je minyak yg di import lg puas ati dr beli minyak sendiri tp harga same mcm minyak import..

eLLy said...

minyak oh minyak.. makin naik naik dan naik ...

Nurulbadiah Lai said...

bila minya naik bermakna i xboleh selalu g ronggeng2 lagi hehe..
btw ur new followers..334..nice blog..amazed with ur header beautiful

Eri-chan said...

gov kan suka minyak naik.dah sampai RM2.70 baru berhenti la kot...pak menteri nak bercuti kat disneyland tokyo agaknya.

Wahidah said...

ade gk dgr pesal isu ne...rsnya sicne dok sini dh brp byk kali la minyak naik harga...

kat sini dh la minyak murah giler..rs nak angkut bawa pualng mesia je..hahaha

sW33tdARLiNG said...

kan kan kann... makin lama makin meningkat plak harga barang2 kita walaupun kita ni pengeluar...
sw33tdarling.com

NeenaAnuar said...

uikksss... en. teman buat entry rupenyer dikala binik gonjeng dia tido... hahaha.. patot la malam tu dia dok pong pangg pong pangg pasal isue nie kat aku.. rupe2 nyer lepas dia dok membebell ngan aku hal nie.. aku dah tak larat nak layan.. terus TerTido... tup2 tengok esok pagi member dah kuarkan satu entry panas! hihihi..

Bagus Bee.. nie lah gunanyer blog.. salah satu nyer tempat luahan perasaan kannnnnnn... I dah malas dah nak layan issue nie.. lama2 leh sakit jiwa sbb always being sakit hati with own country! :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails