COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, January 4, 2010

TV oh TV!


Adoiii... busann sehh... umah aku now nie diaorg tengah buat kerja2 repainting for the whole building! biler nak wat keje2 repainting nie... diaorg akan pasang ceracak2 besi yg camgini didepan & belakang umah....



pandangan di bahagian balkoni umah aku....



Confirm aku takkkan bukak2 pintu sliding door depan.... malam mungkin boleh lar kot... tapi itu pun harus berjaga-jaga... coz, anytime jerk org leh panjat tiang besi tu... yelah... kang mana lar tau aku tengah dok berasmara dana ngan en. teman kang, tak pasai2 org panjat besi ceracak tu... teruih depa tak nak turun2 lak kang!

So, langkah yg paling bijak, tutup jerk sliding door tu sampai diaorg siap cat! biler siap? adoii... nie yg sakit nie... baru jerk diaorg pasang hari khamis hari tu... and mungkin amik masa almost 3-4 weeks = 1 bulan hoke!
Ok lah part tak leh nak bukak sliding door tu aku rasa2 cam leh lar tahan lagi kot... tak kisah lar... takat tak dpt fresh air jek masuk dlm umah kan.... nie yg lagi satu nie buat aku nak pitam nie....


Kuali ASTRO dihalang oleh ceracak besi!



Al kaedahnyer... ASTRO nie kan ker bukan main sensitippp lagik! hujan kat tempat lain pun dia dah dah cam kene sawan... inikan pulak besi2 camgini dok menyelubungi piring kuali dia tu... confirm "SERVICE IS CURRENTLY NOT AVAILABLE" lar gamak2nyer! Gilo!!! almost 1 month aku tak dpt siaran ASTRO nie... Waaimmaa??? gini lah jadiknyer.....


Gunalah built in Arial tuk mendapatkan siaran seperti dahulu kala!


Memang rasa lain macam lah! dah biasa sgt ngan siaran2 ASTRO kan.. now nie biler dah tak der ASTRO takkan lah tak nak tengok TV langsung lak kan... haishh.. aku tak leh lar gamaknyer... harus ade TV especially nak tengok Berita! So, aku paksa en. teman angkut bawak turun TV yg beratnyer memcecah berpuluh-puluh KG lar aku ingat... hampehh giler punyer berat TV jaman dulu2 nie... now nie aku taww.. semuanyer dah berLCD screen kan? takper.. takper.. wait till I move to my new house ok! ceaaa... dah ade plan dah nie... tak sabarnyer nak pindah umah baru... huhuhu...

Oh ya... why kene angkut turun TV tu? haa.. coz cable built in tu terletak dibahagian dinding yg aku dok letak aku nyer sofa... kalau nak drag cable dari tempat asal TV tu nak ke dinding kat sofa tu memang tak leh, sbb wayar cable sgt2 pendek! so, nak tak nak terpaksa lar wat camgitu for a time being! So, selama tempoh lebih kurang sebulan nie, nak tak nak.... boring tak boring... kene lah aku berbalik pada channel TV1, TV2, TV3, NTV7 & TV9 sajork! huhuhuhu... sadis tol lar... TV1 & TV2 tu apa yg leh harap? rancangan semuanyer hampeh! TV3 ok lagi lar.. sbb memang ade a few slots of series drama yg aku follow... nak2 now nie tiap2 ptg aku tak penah tinggal lagik citer Cinta Balqies tuu... bestt gak layan drama tuu... hehehe.... then NTV7 & TV9 pun ala2 boleh lar....

p/s: alaaaa... dulu2 tak kisah pun kann... tak der channel bebanyak cam kat ASTRO tu kan? ok jerk layan TV... now biler dah ade banyak option.. mula rasa mcm2... takper secara tak langsung ianyer mengimbau kenangan tengok TV cara jaman dolu-dolu...

12 comments:

Pepel BoNda AmaNi said...

ohhh memang layan cita cinta balqish tue..huhuh sedih ya amat...TV2 kadang2 ada jugak drama yang menarik2....TV1 jerk yang xtaw apa yang menarik..bola jerk la kot...

[z@ck] said...

ahahah..
kira ok gak dapat channel semua tu..

mmg x bley hidup la kalau tadak tv..rasa macam duk dlm hutan ja..

tsk

Anonymous said...

you will get use to it ').... btw 8tv tak de?? join me on tuesday night, ade ghost whisperer n gossip girl at 8tv... hhhhehehe

Unknown said...

la ni mmg ngada2 sikit kalu takde astro huru hara sbb dah tak reti nak tngk channel bese hehe

Nur Irfan Juezrie said...

ala.. siannya.. tp mmg busan pun klu sehari tak tgk astro kan? ni apatah lg lebih kurang sebulan.. sabor jela..

Cik Ina Do Do Cheng said...

piring astro buat semua siaran , gambar jadik cantik.itu yg penting tu.

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
tu lar... memang drama yg penuh ngan air mata tol si balqis tu...

NeenaAnuar said...

z@ck:
tu lar tu... ibarat katak bawah tempurung kannn.. :D

NeenaAnuar said...

Awien:
8TV tak berapa clear lar awien.. rugi tak dpt tengok ghost whisper.. :(

NeenaAnuar said...

POSH76:
yea betoL!! rasa cammm kurenggg something jerk kann.. pasai tu lar astro naik minyakkk.. sikit2 naik herge.. sbb dia tau ramai org tak tahan kalau tak der astro! huhuhu..

NeenaAnuar said...

Nur Irfan:
tu lar pasai.. tapi ok lar.. at least ade jugak channel biasa kann.. dari tak dak langsung.. lagi haruu dibuatnyer! hihihi...

NeenaAnuar said...

Kak INa:
hahahaha.. Yeeezzzaaaa...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails