COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, January 22, 2010

Potong!! Potong!! Potong!! _ Last Part


Hai tak abis lagi rupenyer cerita "potong" aku niee....


OK.. on this final part... tak banyak yg dipotong... sikitttttttttt sgt2 pun.. but yet kerja2 memotong telah pun dilakukannn...

Ok lah.. straight to da point... hari tu aku gie potong rambut!! but as I said earlier.. tak banyak pun yg aku potong.. sikitttt sangat2... memang dah lama dah plan nak gie wat treatment & modify rambut aku nie... sampai dah tak larat nak maintain & dah naik rimas lemas dah... tapi apa yg membuatkan aku dok hold on & bertunda tunda nie coz aku tak larat lar nak spent time berjam jam kat saloon wat rambut tu... memang ben-chinta tol taww! but end up aku gagah kan jugak lar biler tengok kat blog2 kawan like Sis Little Parlour, Sis Posh & Sis Eynda dok story mory about rambut kebelakangan nie... so teruss semangat aku dtg berkobar-kobar nak wat rambut... hehehe...

My original hair nie adelah sanggattt lebattttt & jugak agak kasar & wavy! so adelah macam singa betina (rambut kembang mengerbang) rupenyer kalau aku tak wat treatment like relaxer... aku tak suke wat rebonding coz rambut jadik melepek! aku prefer wat relaxer jek coz rambut akan nampak ade wave, volume & jugak senang tuk diurus coz dia dah lembut!

Dulu2 aku selalu lah gie potong pendek sikit rambut aku and then aku akan nipiskan... niipis tu senipis nipis nyer lah... janji pada aku leh ikat udah... then till at one time aku tengok cantik lak rambut org yg panjang and ade curl kat bawah... kat bahagian atas rambut tu diaorg wat relaxer then bawah wat digital perm... and that being recommend by my hair dresser tooo... coz dia kata rambut aku lebat.. sgt chantek kalau aku wat digital perm kat bahagian bawah jerk... so, aku pun gigih lar tuk menyimpan kembali rambut aku since the last time yg aku potong pendek & nipiskan pada tahun 2008......



PERTH

Gambar terakhir aku berambut pendek & sanggattt nipis @ Perth in 2008.... aku potong rambut nie just a few days before akunyer trip to Perth... biiler tengok2 balik.. alahaiii.... ciputttnyerr rambut aku time nie! huhuhu....



So, after rite back from Perth... I let my hair grow... aku tak potong.. tak buat apa pun.. sampai lah in the middle of 2009... buat pertama kalinyer aku gie wat digital perm kat bahagian hujung rambut aku... tak penah lagi aku wat perming all this while.. like relaxer tu dah selalu sgt dah lar... and it turn out quite well pada aku...


Rambut

Gilerr punyer pose... konon2 persis model lar tuu! (*OK ABAIKAN PART TU*)
Sila tumpukan perhatian pada rambut aku jerk.... photo taken in May 2009...
Just rite after 1 month aku buat digital perm + relaxer!



Lepas pada tu... aku tak buat apa2 dah pada rambut aku... aku biarkan dia grow lagi dan lagi... sampailah ianyer menjadik sebegini.....


V


V


V




Sekali pandang cam Ju-On pun ade dah gamaknyer camgini!
*Sorry kualiti gambar agak kurang memuaskan sbb amik guna HP*


Gambar diatas tu aku amik just before hair dresser aku potong & trim sikit2 and also before dia buat digital perm & relaxer!

Selepas aku meng-kebas-kan vunnntoiitt aku selama hampir 6 jam di salon itu... maka hasilnyer adelah seperti berikut....

V



V



V






P1060066 copy1

Front look!





P1060064 copy

Side ways....





P1060060 copy

So, do I look Good in this hair style? hikks.. hikks...



Actually the bottom part tu aku nak potong sbb bahagian tu sgt nipis so nampak cam tak cantik biler nak make it curl... but hair dresser aku suruh aku grow lagi in a few months then only baru leh potong sikit... coz now nie tahap kepanjangan rambut tu dah just nice tuk buat curly2 tu... takper lah.. akan aku gagah men-grow-kan balik rambut aku niee.... huhuhuhu....


p/s: aku dah berzaman tak penah potong rambut pendek cam paras bahu ker or which tak payah nak ikat2 lah... kire betol2 pendek nyer hair cutting lar... nak tau naper? ade satu penyebab yg sampai ke hari nie aku tak leh lupakan insiden tu... nanti! aku nak kene carik dulu gambo2 lama aku tu... so that aku leh story kat sini yer... ;)


25 comments:

Unknown said...

i like nak buat gak ler....tak pernah buat digital curl ni...this one permanentkan...

eynda said...

Yeaayyy....akak nak buat rambut cam tu gak...akak pun suka buat relaxer...iron buat rambut kempis habis flat kan...now dah tau digital perm cun macam tu..nanti nak pegi buat....sebijik macam neena hehe...tapi rambut akak tak tebal la... :-p

nasazfrog... said...

aduhai... jeles seh tgk rambut neena,, cantik curl..:) huhu dia nak kena pjg baru cantik buat camtu ek,, akak tak kesampaian nak buat neena... asyik rimas pastu potong,,, :)

liana said...

neena..nak tanya..relaxer tu buat cam ne yer..coz selalu saya buat rebonding jer..rambut saya ni jenis tebal pas tu kerinting plk..boleh ke buat relaxer tu?

joijoi80 said...

Terserlah kembar kajol..jgn marahhh.. duduk 6 jam.. kat saloon..uii ..kebas bontot tuh..

Lady of Leisure said...

uwaaaaaaaaaaaa.... sangat cantik yr new hairdo.. i likeee... suka sbb curl kat bawah tu buat u nampak sangat sexy.. cantik sangat...

bila lah rambut i nak panjang nihhh...
ekeke..

Afiqueku said...

cun giler... :)

nairaariaa said...

sgt sesuwai...nice

Marlia said...

cantik sgt... geram! hair dresser kat mana ni? tak smua pandai buat tau... pandai cakap banyak!

ini blog wirdah said...

tak kesha rambut akak cmne pon,akak still cantik.tergoda I.hohoh.

[z@ck] said...

hoh..
memang macam ju on dari blakang..
lebat gila rmbut.
jeles oh..
rambut saya nipis sgt

NeenaAnuar said...

POSH76:
buat lar sis... rambut you lagi cantik.. coz tak yah wat relaxer dah.. just wat digital perm kat bahagian bawah tu jerk...

ha'ah.. yg nie permenant... but in order to make it curl.. you kene rajin sikit lar.. kene bubuh serumm or mouse.. then kene twist2 kan rambut yg di perm tu.. then clip it for a few minutes... then baru nampak curl yg cam I buat tu...

NeenaAnuar said...

Eynda:
heheh.. tak per kak.. tak tebal pun tak per... still boleh buat gak... yg penting kene panjang sikit lar.. so, buat taww nanti! :D

NeenaAnuar said...

nasazfrog:
hehehe.... thanks kak! ha'ah.. kalau nak nampak cantik and ade flow better rambut tu panjangg lar... takper lepas nie akak simpan rambut panjang yek.. leh wat cam rambut neena nanti... :))

NeenaAnuar said...

Liana:
hehehe.. boleh sgt liana.. rambut neena pun camtu lah.. lebat & kerinting.. but neena tak suke buat rebonding sbb rambut baru biler tumbuh dia akan nampak kurang cantik lah coz kat bawah lurus kat atas kerinting sgt2kan.. so pasal tu neena buat relaxer.. relaxer nie dia tak terlalu straight cam rebonding but dia more on wavy lar... ade volume and flow... kalau liana nak buat.. just ckp kat hairdresser tu yg you nak buat relaxer bukan rebonding... all the best! ;)

NeenaAnuar said...

joijoi80:
hikkkss.. hikkksss.... kembar kajol kahhh?? memang kebasss kebusss dah vuntuiit nie pun... apa nak buat kan... nak jugakk buat rambut.. hah.. rasakann.. hahaha..

NeenaAnuar said...

Lady of Leisure:
huhuhu... Thanks beb! takper... u simpan taww rambut kasik panjang... coz rambut you sgtt chantek.. I loikke it too!

NeenaAnuar said...

Afique:
hehehe.. Thanks AS! Muuuaahhh!!

NeenaAnuar said...

Nadzirah:
Thanks dearrr! :D

NeenaAnuar said...

Liea:
Thanks beb!! memang betol pun.. ramai hairdresser yg ckp cam bagus.. the out put end up cam hampeh...

hairdresser aku kat HOliday Villa Apartment kat Jalan Ampang tu.. kalau ko nak pegi.. aku leh recommend!

NeenaAnuar said...

Wirdah:
hahahhaa.. sampai tergoda kah dik? hehe.. anyway.... TQ so much dear...

NeenaAnuar said...

z@ck:
kan? cam ju-on kan? hahhaha.. memang lebattt giler rambut akak mu dik non... hehe..

Pepel BoNda AmaNi said...

wow..u look gorgeous in new look..ha'ah la ada skit nampak macam adik beradik ju on la masa dekat saloon tue..hehehehhe

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
huhu... Thanks sis!
hahahaha.. ade nampak rupe ju-on yer.. heheheh...

BabiesMom said...

wow sis.. look like a model ar.. cantek bangat kamoooo

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails