COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, January 13, 2010

Az@m Oh Az@m!


Kejap jerk dah 13 hari kite berada dibulan January 2010.... pantas betol masa berlalukan...

Actuallykan.. aku ade lagi satu azam baru dlm 2010 nie taww.. lupa lak nak habaq hari tu... hehehe... nak taww apa azam aku dlm 2010 niee..... haaaaaaaa.... mulai tahun nie... ngan secara rasmi nyer aku meletak jawatan sebagaiii.........


Tukang gosok baju.......


OK tak? leh diambil kire sebagai azam tak tu?? hahahaha... terukk aku kannn... apa punyer binik lar en. teman ade nie kan... huhuhu.... pemalas lipas nak gosok baju! but weeehh.. seyes.. aku nak kaboorrr kat mung nie... aku dah tak larat hoke nak gosok baju keje aku + baju keje en. teman! seminggu aku kene gosong lebih kurang 20 helaian baju tawww... aku dah lar memang dari bujang giler punyer pemalas nak gosok baju sendiri.. nie ditambah lak ngan en. teman nyer baju lar plak! But ok lar... after 4 years of married... aku dah bagi service yg terbaeeekkk dlm menggosok baju.. so now aku serah kan tugasan ini kepada.....


Mr. Laundry!


Senang! hehehe... memang lar senang... duit pun senang gak kuarnyer kan... tapi aku rela lah... sbb memang dah tak kose lagi nak menggosok every week! naik tepu dah gamaknyer... ibarat biler nak menggosok tu... memang aku BenCInta (benci + cinta)... hahaha... lagu FT lar plak!

TAPI! ade tapinyer... aku antar baju aku jerk ke dobi tawww... baju en. teman masih lagi aku yg basuh & gosok.... sbb tak nak hilang pahala katanyer! ahakss!! ye lar.. baju en. teman takat kemeja & suar slack leh lagi lar aku gosokkan.. kot2 aku maleh... en. teman gosok sendiri.. yea.. penah terjadik... sumpah aku tak tipu!
Yg tang baju aku tu yg waiimaa penattt aku nie... baju sendiri ... sendiri yg penat.. bleh? but seyes memang tak larat lar aku nak maintain... coz aku nyer baju semua majoritynyer delicate... so, nak kene wat Hand Wash, nie kalau nak baju tahan lama lar! aku memang pantang baju yg bukan buat belasahan masuk mesin & jemur bawah terik matahari.. baju cepat rosak taww... Cam dulu memang aku tegarrkan diri jugak lar basuh ngan tangan everyday... but now no more lah! tak larat dah aku.. tu yg azam aku tahun nie.... biar lah Mr. Dobby yg take over... so, package dari Mr. Dobby... siap basuh handwash + ironing... aku amik dari dobby... dah bau wangi... huhuhu...


17 comments:

ini blog wirdah said...

boley kire sbg azam gak eh?hehe~

Deqna said...

setuju, bab2 mengiron nie memang lemah semangat dibuatnya... aku dah lama bersara iron baju laki aku..sumernya mr. dobi yg buatkan..

baju sendiri pun kengkadang tak termampu nak iron.. tapi iron gak lah alah kadar jer...

p/s: lagi apa azam ko? takkan satu je kot..hiks..

Nur Irfan Juezrie said...

erm.. sama la dgn ju.. sebijik mcm akak.. tak koser nk iron baju..
haha.. baju keje ju pun kdg2.. seminggu 15 pasang ju basuh..
sbb dok simpan mls basuh.. hihi. .malunya cite baju tak basuh..

Pepel BoNda AmaNi said...

huhuhuh sama la dengan kita..gosok baju seminggu sekali...memang skali gosok tue menimbun la..baju tuk seminggu kita nan en shukri...huhhuhu

Dunia Mommy Comel said...

Saiz Diameter 43mm x Tebal 4mm
Panjang tali 260-350mm (Adjustable)

Bungkusan Setiap Pendant di dalam kotak ekslusif beserta sebuah Kad Keaslian.
Setiap Pendant mempunyai nombor siri unik yang dicetak pada kedua pendant & Kad Keaslian.


Untuk makluman, produk ini adalah 100% Original Fusion Excel Quantum Scalar Energy. Ia didatangkan dengan kad aunthencity yang mana ada no siri yg sama dengan no siri dibelakang energy pendant itu.


Saya menawarkan 7 hari 100% moneyback guarantee pada semua pembeli jika mendapati produk ini palsu. Hantar semula kepada saya (pos ditanggung oleh pembeli) dan saya akan pulangkan wang anda 100% tanpa soal jawab.

RM 169.90 siap penghantaran PERCUMA ke seluruh Malaysia. Harga market Rm550.00. Kenapa bayar lebih untuk produk yang sama?? Order sekarang!!! Offer terhad!!

Lady of Leisure said...

kadang kalau tak berapa rajin nak gosok keluar dryer i terus gantung ekeke..

NeenaAnuar said...

Wirdah:
hahaha.. boleh lar kot! :D

NeenaAnuar said...

Deqna:
oh ko dah lama bersara yek.. hehee.. aku baru tahun nie nak bersara lah gamaknyer...

p/s: kan aku dah ckp hari tu... aku nak jauhkan diri aku dari STRESSS! :D

NeenaAnuar said...

Nur Irfan:
hehehe.. tak per.. biasa lah tu.. akak pun kengkadang kalau dah dtg sindrom malas cuci baju.. memang menimbun gak dlm bakul tu selama seminggu.. :D

NeenaAnuar said...

Purpelicious:
tu lar kannnn.. nak tak nak.. dah tanggungjawab kite.. kene lar jugak wat.. tapi kalau tak larat.. mintak jer tolong en. suami tuk bantu2kan kite kann.. :D

NeenaAnuar said...

Bila Comel Jadi Comot:
Thanks for your info! ;)

NeenaAnuar said...

Lady of Leisure:
yeaa... good idea tu sis! hehehee...

Marlia said...

tak suka gosok baju gak!Baju sendiri pun berchinta! nasib baik Mr.Hubby rajin gosok baju dia sendiri... kalau boleh lipat baju pun takmo!!! ehehhe

Unknown said...

kalu baju mahal...better anto dry cleaning...sayang taw kalu baju rosak...

ingat dok anto sumer kat laundry hehe

me too paling tak suker iron baju...huhu

NeenaAnuar said...

Liea:
hahaha... sama simptom2 kite tu kann... :D

NeenaAnuar said...

POSH76:
yup! memang pun... kalau nak maintain elok & kekal lama.. memang hantar dry clean jerk! ;)

hahahaha.. tak lar.. sebahagian masih lagi dilakukan dirumah nie.. hik.. hikk..

huhuhu... ramai gak yg tak suke gosok baju nie yek.. can consider me normal lah! hahaha..

Suki Cida said...

sbb tu la nak beli baju ku pk betul2... dulu time bujang senang mak basuhkan... sian tengok ibuku tertongeng2 basuh tangan baju anak2... dah kawin rasakan kenikmatan menogeng kat dlm toilet basuh baju... hahahah... sekarang baju yang payah nak basuh ku pakai jarang2... sbb apa???

malas nak basuh... dah la malas basuh baju sendiri tambah lagi roomate ku tukan??? aden pun tak mo kurang pahala.... hehehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails