COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, January 11, 2010

Thumbs Up for AJL24!!


Selepas hampir lebih 10 tahun aku kurang ade perasaaan dlm mengikuti perkembangan AJL... tahun nie baru lah rasanyer aku betol2 berpuas hati ngan AJL secara keseluruhan... pada aku, AJL yg paling best ever aku tengok dlm sekitar era 90an.. time tu semua yg bertanding kumpulan rock2 kapak... memang syiokk giler tengok AJL that time... but after that era... aku memang tak leh tengok AJL.. bukan tak nak tengok.. aku cuba nak tengok.. but end up it's really2 bored!! baik dari segi persembahan.. baik dari segi lagu yg dipertandingkan... dan jugak dari segi pengacaraan.... takder apa pun yg akan terkesan dihati nie...


But... this year... segalanyer berubah!! Aku yg pada awalnyer cam boring jer nak tengok AJL... tapi mula hati ni dah mula tertarik tuk tengok AJL berdasarkan AJL promo yg kerap disiarkan @ TV3... dengan hanya bersandarkan kpd 3 org pengacara yg aku rasa diaorg dah penah pun digandingkan sebelum nie.. but aku rasa this year they have made it thru!! Iklan promo diaorg di TV3 jer dah membuatkan aku & en. teman sentiasa tersenyum & tergelak tiap kali ianyer keudara.... so itu yg membuatkan aku tak sabar nak tengok AJL secara live malam tadi coz nak tengok sejauh mana apa yg cuba disampaikan mereka melalui iklan tu sama ngan persembahan malam tadi... and ternyata... Ally, Cheyrl & Faizal... you all damnnn funn lol!! aku & en. teman tak kering gusi tengok AJL malam tadi... to us pengacaraan mereka sgt2 sempooiii and they got their own classs! tak payah lah nak terlalu skemaa kann... just be more natural and spontaneous like them.. that more fun!



Aku harap mereka bertiga nie bakal digandingkan lagi tahun hadapan!
Keep up the good work guys!!


Soal lagu2 yg bertanding malam tadi.... pada aku kesemuanyer best2 belaka... and aku prefer this year punyer format AJL... diaorg mansuhkan segala kategori2 yg ade.... coz dgn adenyer kategori2 nie sometimes memusnahkan harapan lagu2 lain yg ade potensi tuk bertanding but end up tak dpt masuk just b'coz tak cukup quota! Aku harap AJL dpt kekal kan format sebegini... so baru lah lagu2 yg best kite leh dengar... kalau tak... cam lagu2 irama malaysia yg sometimes tak cukup kuat & best tuk dipertandingkan pun terpaksa gak kite dengar.. just b'coz they are in da quota!

Aku memang tak der target lagu mana yg menang for AJL24 nie... coz pada aku semua lagu2 yg bertanding semalam memang hebat... but yet aku ade a few songs yg aku harap2 dpt hit any one of da prizes i.e. Dan Sebenarnyer - Yuna... BenCinta - Faizal Tahir & Pakai Buang - Stacy. YES!!! Yuna dpt no. 2 & my supermannn dpt no. 3... suke aku tengok Yuna nyer persembahan yg sgt gilerrrr sempoi!! you rockkin gurl!! as for my superman.. Faizal Tahir.... you look like Michael Jackson lah!! nak2 part last yg tetiba Faizal hilang dari stage and tetiba jerk si Shila keluar... perrghh.. memang ade pengaruh MJ disitu!! kelassss.... I really loike hoke! I know if you're in a good condition.. confirm your performance will be more energatic!!

As for Aizat... aku memang suke gilerrzz ngan lagu dia "Hanya Kau Yg Mampu".. tapi lagu nie lagu tahun lepas lar... bukan tahun nie kannn.. hihihi... but as for 2 lagu yg dia yg bertanding semalam.. aku agak kurengg minat lar ngan kedua2 lagu tersebut.. entah.. maybe ianyer tak mendapat sentuhan dihalwa telinga aku lar kot.. tapi di halwa telinga pihak juri.. lagu "Pergi" yg dibawa ngan begitu baik sekali oleh Aizat dah pun dinobatkan sebagai Juara Lagu 24 nie... pada aku no harm.. coz dah nama pun Anugerah Juara Lagu kan.. so harus lah lagu akan dinilai oleh org2 yg pakar dalam hal perihal lagu nie...

Black yg dpt vokal terbaik pada aku memang patot pun dia menang... coz suara dia memang unik!! Yg lelain tu... aku suke tengok baju Misha & Alyah... walaupun ianyer agak sarat.. but in a way I kindda loike! Group2 Indi bukan Hindi bak kata si Ally bukan Ali... hahahaha... anyway, they are rockkin tooo!! Cuma ade satu yg aku tak paham dlm persembahan Akim... props banyak gilerr... tapi apa relevantnyer props2 tu pada dia sedangkan dia gunakan 1 or 2 jer kalau tak salah aku... errrmm....

Persembahan penutup dari Jeffrydin.. Carefree... & Search... ffffuuuuhhh!! memang power!! aku terhibur sgt2... sampaikan terblack-out sekejap waktu show Jeffydin.. en. teman leh wat lawak lak.. kata dia... "tu lar... Jeffrydin tu goyangg pinggul banyak sgtt... abisss semua sistem bergegarr & bergoyang sama!" Jay Jay... vocal memang mantooopp! as for Search... tak yah ckp lah... memang berderau derau darah aku tengok showmanship diaorg nih... cuma aku a lil bit frust coz diaorg tak bawak lagu Isabella.... satu lagi... aku tak paham, lepas era zaman2 rock kapak (performance from search) naper dioarg terus jump pada era lagu2 indi i.e. Meet Uncle Hussain... Bukan ker kite ade lagi satu era selepas era rock kapak and sebelum lagu indi i.e. lagu2 Hip Hop? Aku rasa penganjur leh selitkan kumpulan KRU lar sbg contoh tuk segmen era Hip Hop nie...

Ok lah... apa pun... in overall... aku rasa... AJL24 memang besttt! harap2 tahun depan dpt lar diaorg kekalkan apa yg ade nie.... jgn makin menurun sudaa... Congrats to the whole team of AJL!!


Tahniah juga kepada semua pemenang AJL24...


p/s: lupa lak.... opening show by CT & Lan pun memukau!! walaupun aku tak minat ngan si CT tuu.... tapi aku tak deny lar yg dia memang berbakat!

17 comments:

Cik Ina Do Do Cheng said...

lagu pergi tak minat.yuna okey. faizal tahir peberet akak.

Hami Asraff said...

salam. salam persinggahan. oh banyak juga ulasan anda. saya pun ada komen pasal AJL juga. silalah menjengok ke blog saya kalau sudi. terima kasih!

Pepel BoNda AmaNi said...

huhuh sedih Faizal Tahir dapat no 3..dan sangat xpuas hati sebab lagu aizat menang..rasa cam xbest jerk..tapi sebabkan lagu tue tribute tuk jasmin ahmad so menang..

[z@ck] said...

baju CT sgt cantik dan unik.
=)

Nur Irfan Juezrie said...

wow.. akak..penuh dgn kesimpulan.. apa2 pun ju setuju dgn akak.. yg best ju punya fav singer la.. sapa lagi klu bukan MR FT.. hehe.. mcm npk mcm MJ la akak.. yg last tu jugak sgt terkejut.. FT hilang.. wah2.. bestttt... Hidup FT..

Lady of Leisure said...

best sangat sbb yuna pun menang.. naib juara kan.. suka suara dia..
:)
ke tiga2 pengacara pun best..
:)

Unknown said...

sis i agree sgt what u typed...kali ni AJL mmg2 sgt2 bess...compare to previous....yg penting simple & not boring...hehe

tp opening show i missla kalu astro adalah ulangan...ruginyer walaupun tak minat CT tp bile dia buat show mmg bess hehe

NeenaAnuar said...

Kak Ina:
haha... sama lah kite! :D

NeenaAnuar said...

hami:
salam kenal.. thanks for following my blog! yeah.. I've read your blog.. kindaa interesting entry!

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
tu lar.. kite pun tak sangka yg lagu Aizat leh menang... dah memang nak jadik rezeki dia kot..

NeenaAnuar said...

z@ck:
yup! akak pun suke gak!

NeenaAnuar said...

Nur Irfan:
hihihi.. Jue big fan of FT yek.. memang enjoy tengok dia punyer show kann..

NeenaAnuar said...

Lady of Leisure:
yea... betol betoi! :D

NeenaAnuar said...

POSH76:
ha'ah kann... kalau astro ade ulangan... Eh why not sis try check it out kat TV3 website.. I think diaorg ade slot Juara Lagu online view kot...

ini blog wirdah said...

yeah..sangat sukee dgn FBI,ALLY & CHERYL handle majlis mlm tuh.
menarik,kelakar =)

NeenaAnuar said...

Wirdah:
yea betol!! *wink*

Suki Cida said...

melihat pengacara tu, ku teringat mung la... hahaha....tengok faizal ismail dengan iskandar tu, dah ruoa en teman dengan en shah... wakakakak bule???

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails