COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, January 6, 2010

Selamat Bertunang ~Mazeri & Sue~


19.12.2009... cousin aku (anak lelaki PakNgah yg ke berapa.... entah... aku pun tak ingat... sbb PakNgah aku ade 10 org anak!) telah pun selamat ditunangkan dgn pilihan hati dia sendiri... si gadis bertuah tu asalnyer dari JB... tapi tuk rombongan meminang nie buat kat umah akak dia jerk di shah alam... tapi kenduri kawin nanti... confirm kat JB lah!



DSC_2184 copy
Bakal Pengantin Lelaki A.K.A. My Cousin... Abg Mazeri



Seawal pagi we ollzz semua dah get ready & berkumpul @ my dad’s house... kol 11.00 pagi.. rombongan meminang pun bertolak ke shah alam dengan 6 buah bijik kereta...


DSC_2190 copy
rombongan meminang dah tiba.....


Umah kakak kpd tunang cousin aku nie jenis apartment.. so biler nak accommodate reramai agak payah lar.. so, diaorg buat kat dewan serbaguna apartment tu.. lagi senang kannn.. umah pun tak berkecah-kecah....


DSC_2207 copy
upacara meminang pun dimulakan oleh kaum lelaki...




DSC_2209 copy
org pompuan duduk & hanya mendengar.. eh dengar ker? Tak dengar pun apa yg dibincangkan hari tu.. coz they talked veryyy soft & slow lar plak!




DSC_2242 copy
PakNgah yg berbaju maroon telah mewakilkan PakTeh aku sebagai juruckp bagi pihak keluarga pengantin lelaki....


Lama gak lar perbincangan di lakukan.... yelah senang nak make it everything clean & clear kann.... apabila pihak pompuan kurang mendapat pendengaran tentang apa yg dibincangkan oleh kaum lelaki tadi... maka adelah org yg dah busannnn & panasss vuntuitt duduk bersila lelama kat dlm dewan tuu..... oleh itu timbul lah aksi2 sebegini!



DSC_2220 copy
Yuuuuhhhuuuuuuu.... (cuba menarik perhatian en. Teman tuk snap pic aku... hahaha... nak gak gedik kannn... :p)



DSC_2221 copy
Chaaakkkk!!! whoopss.. sorry makcik... the camera not focusing on you... hahaha...



DSC_2235 copy
:D.... thanks en. teman sbb anda telah menghilangkan keboringan saya buat sementara waktu... hihihihihi....



Ok.. cukup2 lah tu... jgn nak hoverrr lak ngan majlis org.... berbalik pada majlis perbincangan pertunangan tadii... so, en. teman pun menjalankan tanggungjawabnyer sebaik mungkin....



DSC_2238 copy
Waaahhh... betoi punyer serius abg2 kepada bakal pengantin pompuan nie berdiscuss... ala2 samseng kg dusun gitu... Aku suke ngan gambar nie... Credit to en. teman coz dpt capture moment2 yg menarik sebegini.... but persoalannyer... dari mimik muka diaorg bertiga nie.. seolah2 cam agreed tak agreed jerk kan?



DSC_2243 copy
Ehh... mana leh tak agreeed.... alhamdullilahhh... segala2nye telah pun dibincangkan & dipersetujui dengan begitu baik sekali dari kedua-dua belah pihak....



Ok.. now sessi menyarungkan cincin ke jari manis si gadis bertuah itu...


DSC_2217 copy
Cik Sue... inilah dia pilihan hati abg kupu2 aku tuu.... comeyyy jerk dia nie... umur muda dari aku (waaa.. tua kah aku? Aaahh takpe.. janji jiwa ku mudassss! :p) & dia jugak seorang yg banyak ckp gak lar... sesuaaiiii sgt lar ngan abg kupu2 aku tuu... dia tu pendiammm ya amattt.... berat mulut org nyer... ala2 cam en. Teman dolu2 lar... tengok nanti Sue, biler dia kawin ngan hang, kot2 dia berubah cam en. teman nie ha.... dia lak pot pet lebey dari kite... huhuhuhu...


Tadi ade org boring kan... hah! Amik ko... tak pasai2 satu tugasan telah diberikan kepadanyer......



DSC_2245 copy
Sila angkat dulang cincin tuu....




DSC_2246 copy
Sambil mengiringi Mak Ngah aku tuu....




DSC_2249
Utk menyarungkan cincin ke jari manis bakal menantunyer ituuu....




DSC_2251 copy
Cicin disarungkan sebagai tanda ikatan....




DSC_2255 copy
Tersemat sudaaaaa.....




DSC_2259 copy
Sebelum amik anak.. kene amik emaknyer dulu... :p




DSC_2306 copy
Selamat sudaaa... Insyallahh... pasangan ini bakal disatukan di awal bulan 6 tahun nie.. so sapa2 yg ade jemputan tuk aku dlm bulan 6 tu, aku mintak maaappp awal2 nie.. ade kemungkinan aku tak dpt memenuhi jemputan korang tuu...




DSC_2311 copy
PakNgah & MakNgah bergambar kenangan bersama anak & bakal menantu....




DSC_2326 copy
Nie baru sebahagian dari keluarga belah aku... anak beranak PakNgah aku tak semua yg ade nie... baru 3 beradik jer yg hadir time nie.. yg lagi 7 semuanyer kat t’ganu... nanti waktu kenduri di t’ganuu... confim payah en. teman nak amik gambo seluruh family!




DSC_2339 copy
Nie keluarga belah Cik Sue plak... kata Sue.. nie baru 20% dari ahli keluarga dia yg sebenar... terkedu jap aku disitu! aku ingatkan family PakNgah aku dah cukup besar ngan 10 org anak... tup2 si Sue nie lagi ramai adik beradik rupenyer... dia anak yg ke-11 dari 11 org adik beradik! Confirm gempak 2 family nie biler bersatu!! Nak tengok gempak tak gempak... tunggu kenduri di Johor bulan 6 nanti!



DSC_2270 copy
Last but not least..... nak jugakkkkkkkkkkk posing ngan bakal pengantin nie haaa.... :D



DSC_2328 copy
Apa pun.. selamat lah bertunang buat my cousin Mazeri & pasangannyer Sue... tak sabar nak tunggu bulan 6 nanti... tuk kite semua seluruh keluarga akan ber’foya-foyaaa’ di JB & Ganu Kite!


11 comments:

Deqna said...

ni entry tunang..

tapi aku nak komen pasal entry tomyam ko lagi.. hari ni aku tgk gambar tomyam tu rasa meleleh jer air liur... terasa kemasamannya...
tetiba nak makan tomyam... huhuhuhu

memang mcm2 peel lah aku sekang nie.. dah lah pemalas lipas.. pastu nak terliur2..hehehe..

by the way, aku mengalami night sickness yg agak teruk.. muntah belahak aku malam tadi.. fuh...eh ni pun nak gitau di sini kah?

Lady of Leisure said...

hehe.. teringat time i dulu tapi i tak tunang2.. i terus zassss akad nikah wakaka..

[z@ck] said...

mmg x rugi en teman beli dslr..
bini kuat posing.. =)

Unknown said...

beb org sibuk gambo bertunang aku dok tngk hang nyer kebaya kaler pink tula...nak tanya lining tu corset ker atau mmg lining...mintak izin nak copy nak buat baju raya taun ni bley...hehe

Pepel BoNda AmaNi said...

muda dari sis ke sue tue??tapi seriusly muka dia nampak tua skit dari sis..ampun sue..heheheheheh

NeenaAnuar said...

Deqna:
ala.. siannyerr kat si ibu mengadung nie... sampaikan kat entry org bertunang pun ko comment pasal tomyam yer... hehehe.. takper... aku tak kisah pun ko nak comment kat mana frennnn....

alahaii.. ko dpt nite sickness yer? siann.. sabar lah yer frenn... memang dah adatnyer begitu kann...

rasa bersalah pulak buat entry tomyam tu.. sampai buat ko terliur2 hah! kalau ko betol2 rasa nak sgt makan tomyam nie... jemput lar dtg ke umah aku frenn... insyallah aku leh masakkan tuk ko.. sbb ko ibu mengandung kann.. so, ade privilage lar.. hehehe.. lagipun aku taknak nanti anak ko melelehhh jek air liur nyer kang dok teringatkan tomyam untie nin dia.... hehehehe...

NeenaAnuar said...

Lady of Leisure:
eh ok lar tu sis.. kengkadang nikah teruihhh jerk lagi best.. so dpt elakkan dugaan bertunang tuu... hehehe...

NeenaAnuar said...

z@ck:
hahahaha.... barulah berbaloi-baloii kannn... biler tak der model.. binik dia memang anytime jerk leh meng-offer diri tuk jadik model.. huhuhu....

NeenaAnuar said...

POSH76:
yup, that's corset sis... I memang tempah separately only the corset...

ohhhhh... my pleasure darling!! terharu rasanyer ade org nak buat baju design yg sama cam baju I jugak! nanti kalau dah siap.. don't forget to sharing sharing with me keh! ;)

NeenaAnuar said...

Purplelicious:
ha'ah.. dia muda from me.. kembangg vuntuiiitt I taww... u kata I muda.. hehehee.. takper.. don't worry.. rasanyer sue tak baca my blog... tapi kalau baca pun... sue tak kisah kot.. dia ok jerkkkkk... :D

mkajunai said...

jalan2 sini..maksih kerana ikut

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails