COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, February 8, 2010

My Pray Will Alwayz With You... Adik Ammar...


Nak sambung citer aku kat PMC lagi.. tapi aku nak selitkan dulu satu citer yg ade kaitannyer ngan hospital gak!


Lepas baca kisah adik
ammar nie...



Ia telah membuatkan aku terpikir sejenak.... Sesungguhnyer segala ujian yg Allah berikan pada aku selama hari nie tidak lah seteruk & sehebat mana.. cuma kite as a normal human being.. biler di uji.. secara automatik kite rasa..

"naper aku yg diduga sebegini"...

Tapi hakikatnyer kite kengkadang terlupa yg Allah senantiasa menduga setiap hambanyer.. cuma cara & bentuk dugaan yg dihadapi oleh hambanyer itu saja yg berlainan...
Memang aku tak nafikan biler aku dpt tau aku ade masalah kesihatan baru2 nie aku sgt2 down... rasa cam sedih giler... tapi biler baca kisah bayi kecil ini.. ternyata dugaan allah berikan pada aku nie tidak lar sehebat adik ammar nie... terutama dugaan buat kedua org tuanyer... if I were to be in Ammar's parents shoe... phew!! rasanyer aku leh mati kejongg silap2 kalau tak cukup kuat!

Tu lah... betol bak kata pepatah....

"Jangan sesekali kite lihat @ memandang pada org yg mempunyai kelebihan atau kedudukannyer yg lebih tinggi dari kite.. sebaliknyer pandang lah pada org yg lebih rendah atau dlm erti kata lain mereka2 yg lebih susah dari kite.. nescaya kite akan sentiasa bersyukurr setiap saat akan nikmat kurniaanNYA..."

Aku memang berpegang pada pepatah tu.. cuma sometimes biler kite terlalu tertekan.. tak dinafikan yg kite mungkin terlupa akan apa yg menjadik pegangan selama ini... tapi apa pun, aku akan terus dan terus berpegang pada kata2 hikmah itu!

So pada korang2 yg nak menghulurkan bantuan buat adik ammar nie... boleh lah hulurkan bantuan kewangan kepada account mama ammar nie yerr...

Azmaniza Mohamad Kamal - 514093114912 (Maybank)

Nuffnang pun ade buat charity fund for adik ammar.. bagus gak lah nuffnang nie.. at least something kann... sapa kata berbloggin nie sia sia?

p/s: tangan yg memberi lebih baik dari yg menerima... walaupun sedikit... tapi biler banyak tangan yg menghulurkan bantuan.. yg sedikit itu bakal menjadik bukit! mudah mudahan adik ammar akan sihat seperti kanak2 riang yg lain satu hari nanti.. Insyallah!

16 comments:

Lady of Leisure said...

semoga adik ammar akan cepat sembuh..
:)

Cik Yayang said...

Allah tidak akan menduga lebih dari keupayaan hambaNYA..DIA memberikan dugaan begitu, krn DIA lebih mengetahui kita mampu menghadapinya..

Asz said...

salam dear ... thank u for ur support & effort utk bantu Ammar .. May Allah bless u always ... Amin!

eynda said...

Akak pun berpegang pada pepatah yg neena tulis tu...insyaallah kita takkan lupa diri....buat baby Ammar...semoga dia cepat sembuh...

ini blog wirdah said...

bgus kan nuffnang niyh,prihatin :)

POSH76 said...

betul sis kekadang bila kita diatas kita mudah lupa & bila kita susah ada org lain yg lebih susah...insyallah adik ammar akan selamat

Suki Cida said...

:( tak terkeluar kata2. Sesungguhnya allah tahu terbaik buat hambaNya.

ina mail said...

betul tu.itu selalulah kita berdoa pada Allah SWT, supaya bila kita senang, kita tak lupa orang susah.lagi murah rezeki kita.

NeenaAnuar said...

Lady of Leisure:
Insyalah.. mudah mudahan...

NeenaAnuar said...

Cik Yayang:
Totally AGreed!

NeenaAnuar said...

Asz:
Thanks sis! Semoga ammar kembali pulih seperti kanak2 lain yg sebaya dgn nyer... amin!

NeenaAnuar said...

Eynda:
betol tu kak.. semoga adik ammar kembali pulih sepenuhnyer...

NeenaAnuar said...

Wirdah:
yup! satu inisiatif yg sgt2 murni!

NeenaAnuar said...

POSH76:
yup! harap2 begitulah hendaknyer..

NeenaAnuar said...

Cida:
sedih kann.. semoga ade hikmah disebalik apa yg terjadi...

NeenaAnuar said...

Kak Ina:
betol tu kak... neena setuju!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails