COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, June 21, 2011

HAPPY 60TH BIRTHDAY DADDY... AND NOT FORGETTING HAPPY FATHER'S DAY TO YOU!


I might forget the world, but I can never forget the love you showered on me...

I LOVE YOU DAD! and wish you a very happy and warm birthday!
Hari nie.. 21st June 2011... genap lah usia my daddy yg ke 60 tahun... alhamdulillah.. diusia 60 tahun ini.. my dad masih lagi kuat... kuat in the sense that masih boleh berjalan dengan kedua belah kaki.. walaupun a little bit week...

Seriously aku tak pernah terpikir yg daddy akan hidup sepanjang usianya kini.. coz daddy ade penyakit jantong.. tapi dah penah wat by pass in 1997.. and then daddy jugak seorang pesakit kencing manis yg boleh dikatakan agak kritikal coz dia dah main inject insulin direct to the body... then his eyes side pun dah makin week actually due to the diabetic.. cuma alhamdulillah.. kaki dia walaupun makin week.. tapi masih boleh berjalan tanpa bantuan tongkat... tapi kengkadang anak dia yg gonjeng nie selalu gak marah2 manja kat daddy dia sbb kalau dia degil2 takmo pakai tongkat biler berjalan coz aku tengok dia sebenarnyer dah tak larat nak berjalan tanpa sebarang pautan.. kengkadang tu cam terhoyong hayang nak terjatoh jerkk.. aku seriauu menengok kan nyer.. tapi daddy tetapp nak cuba jalan tanpa tongkat.. so nak tak nak anak gonjeng dia kene gak bersabar ngan kerenah daddy dia sendiri.. kite bukan apa.. risaukan keadaan dia jerk.. tapi since dia still rasa he can manage it.. ok laa.. terima lah kehendak daddy sendiri...

Dulu2 selalu terpikir yg my dad yg akan terlebih dahulu pergi meninggalkan kami semua... ye lah.. sbb dulu2 dia yg banyak penyakit pun.. now nie dia pun dah start ade masalah saraf plak... tapi sesungguhnya kite tidak tahu apa yg direncanakan olehNYA.. ternyata DIA lebih sayangkan arwah mak dan menjemput arwah mak pergi dahulu.. semua org tak sangka.. termasuk lah daddy sendiri yg sangat2 terasa kehilangan arwah mak... coz his whole life was totally depending on my late mom... so biler arwah mak dah pergi.. daddy memang totally effected with it.. ibarat patah kedua belah kaki dan tangan...

"You taught me how to talk, you even held my hand and made me walk. You filled my mind with knowledge and understanding, that I would never be able to learn if not for you. Thank you for everything. I love you Dad. Happy Birthday!" 
Lepas arwah mak pergi meninggalkan kami... daddy totally lost! nak2 dlm tahun pertama kehilangan arwah... memang sangat getirrr... nak2 dlm menjaga perasaan daddy yg cukupp fragile!  tapi sebagai anak aku cuba buat yg terbaik buatnya... aku percaya sejauh mana pun terkadang kite sebagai anak terasa hati dan terhiris dengan sikap ibubapa.. tetapi kite perlu sedar yg mereka adelah ibubapa kite dan kite perlu buat yg terbaik utk mereka.. Banyakkan berSABAR adelah kunci utama... walaupun tak aku nafikan yg terkadang kesabaran aku tersasarrr jua.. tapi cepat2 berfikir dan beristighfar... apapun yg terjadi.. mereka tetap org yg telah membesarkan aku selama ini.. daddy lah yg mencarik rezeki siang malam utk kami adik beradik.. kerja hampir 24 jam sehari sewaktu kami kecil.. tido tak cukup... makan tak teratur.. hanya demi mencarik sesuaapp nasik!  bile dikenang kembali segala penat lelah daddy membesarkan kami.. nak2 lagi sewaktu aku belajar di UiTM.. setiap bulan wang tak pernah putus masuk ke account (waktu tu belum ade lagi pinjaman PTPTN)... which hakikatnyer aku tahu.. daddy tak cukup wangg... tapi tak pernah lah sewaktu aku yg belajar di UiTM tu tak cukup wang pembelajaran... 

So dari situ aku bermuhasabah diri.. ingat kembali segala susah payah daddy & arwah mak berkorban utk membesarkan anak2.. jadi disitulah aku terpikir yg aku juga perlu berkorban utk mereka walaupun sekadar berkorban perasaan... berkat kesabaran dan keikhlasan kite dlm menjalankan tanggungjawab sebagai seorang insan yg bergelar anak.. insyallah hidup kite akan diberkati olehNYA...  rezeki dan kebahagian yg bakal Allah berikan tanpa kite sedari ianya datang dari mana...

Dad! I know you missed 'her' a lot especially on your birthday!  However.. It's Not only you.. but me too... I missed her a lot! Don't worry 'she' will wait for you and all of us There.. Insyallah.. pray for 'her' happiness.. ~Al-fatihah~
Sebagai anak.. aku sentiasa mendoakan kesejahteraan daddy sampai bile2.. sihat sejahtera hingga akhir hayat.. kalau boleh aku tak sanggup nak lalui lagi sekali dengan apa yg dah pun aku lalui dengan arwah mak 3 tahun yg lalu.. selalu jugak terngiang-ngiang di benak fikiran nie.. tetapi siapa lah kite untuk menghalang kuasa Allah S.W.T., sesungguhnya setiap perjalanan hidup kite ini ditentukan olehNYA.. telah pun tertulis qada' dan qadar' hidup dan mati kite.. 

A Dad is someone who holds you when you cry,
Scolds you when you break the rules,
Shines with pride when you succeed,
and has faith in you even when you fail...
Ayah mana yg tak bangga kalau anak berjaya? ayah mana yg tak sedih kalu anak di timpa bencana? ayah mana yg tidak menghulurkan bantuan kepada anaknya jika berada didalam kesusahan?  Seorang ayah yg baik.. pasti merasakan & melakukan itu semua.. yea.. aku bersyukur kerana dikurniakan seorang ayah sebegitu dan jugak yg sangat bertanggungjawab... terutama dlm mencarik rezeki buat keluarga...  sebagai anak.. selagi org tua kite masih bernyawa.. kite perlu hargai mereka seadanya.. mengalah dan berkorban perasaan itu berbalas sebenarnya... cuma masa dan DIA yg akan menentukan segala-galanya...

Aku terus bermohon dan berdoa agar dikurniakan perasaan & hati yg tabah dlm berbakti kepada daddy... sbb dia sahaja org tua yg aku ade skg nie.. dan kite perlu faham yg org tua nak2 yg dah menjangkau umur 55 tahun ke atas.. hati mereka sangat sensitif.. fragile.. memang tak dinafikan agak susah nak memuaskan hati mereka.. tu belum lagi jatoh dlm kategori nyanyok.. alhamdulillah lah my dad lom lagi jatoh dlm kategori tu.. dia cuma jadik pelupa jerkk... tapi tu lah kite perlu jugak fikir dan beringat yg satu hari nanti kalau di takdirkan kite panjang umur.. pasti kite pun akan melalui fasa sebegitu juga.. so anak2 kite pulak yg akan bersabar dengan kite... Insyallahh...

Cuma satu nak pesan kat Daddy... (aku tahu daddy aku tak baca pun entry nie.. ehehe.. tapi nak pesan gak.. nanti aku bukak blog nie kasik dia baca apa yg aku tulis... biar dia lak nangiss! ehehehee) 

"Daddy jgn degil2 hokeyy... kalau daddy degil sokmoo... angah rotan daddy nanti!! :p" 

Ahahaha.. ye laa.. skg nie aku dah jadik tuan penasihat for daddy.. kengkadang dia mintak nasihat kite... tapi kang dia degil lak tu takmo dengar... so mana lah anak dia yg gorjes nie tak naik hantoo.. tak pe lah daddy.. angah marah2 manja kat dadddy tu sama jerk cam arwah mak marah2 manja kat daddy dulu kannn kannn?? so at least terubat lah jugakk kan rindu daddy kat arwah mak? hehehehe.. :p   

"I miss those days when your strong shoulders were the highest place on earth... But I just want to tell you Daddy, no matter how much time passes and how old I become, you will always be my superman! Happy Birthday!"

21 comments:

InaAchik said...

i read without miss even one word. ~> cried... :((

kamu anak yg baik my gonjeng...

XOXO

Anonymous said...

masih segak walau dah berusia :)

Mimy Hamid said...

hargailah ayah selagi mereka ada...pengorbanan mereka kita tak terbalas...hepi fathers day uncle...i love my dad too...sob sob

-anidaothman- said...

fheww....sangat touching n3 nie....
bila bc nida tekenangkan nida di tempat akak....sungguh hebat sumenie.....BERTUAH PAKCIK, punya anak sebaik mcm kak nin....shukur alhamdulIllah......

BTW, SELAMAT HARI LAHIR PAKCIK..moga ALLAH memberkati perjalanan hidup pakcik dan anak-anak...

ALFATIHAH buat mak DI sana.....

MiszAscha said...

waaaaaa.. sis. sedihnya.moga-moga Allah panjangkan lagi umur daddy sis too..

wAnNy said...

waaa,,,sedihhhhh ;(
btw senyuman sis persis arwah mak..
skrg2nya terubat jgk rindu uncle tu..

faiez said...

sgt touching....tumpang nanges

attyfir said...

sedih lak baca entry neena ni ..miss my arwah abah..

Nashays said...

ensem pak nuar zaman muda2 okeh.. btw aku banjirsss nok bace entri ni..*emo

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr said...

xdapat baca abeh entry ni sis..

sebak....

=,(

NeenaAnuar said...

InaAchik:
uhuhu.. sorry beb kalau aku dah terbuat ko emo.. aku just luahkan apa yg aku rasa.. and seriously sebagai anak masih banyak perkara yg perlu aku perbaiki.. coz aku tidak lah sesempurna mana.. anyway thanks a lot yea!

NeenaAnuar said...

makdara TERdiva:
ehehe.. Thanks sis! :D

NeenaAnuar said...

Mimy:
yea.. betol tu beb.. and thanks a lot yea! :)

NeenaAnuar said...

oP_ida:
Thanks dear.. masih banyak bende yg perlu akak tunaikan sebagai seorang anak.. insyallah akan akak lakukan yg terbaik selagi dia masih ade.. thanks a lot my dear!

NeenaAnuar said...

MiszAscha:
insyallah my dear! thanks a lot yea! :)

NeenaAnuar said...

wAnNy:
alhamdulillah... thanks a lot my dear! :)

NeenaAnuar said...

faiez:
uhuhu.. i'm sorry.. and thanks a lot yea...

NeenaAnuar said...

atty:
al-fatihah for your dad sis..

NeenaAnuar said...

Nashays:
owh.. tu bukan pak nuar.. tapi pak joe i.e. my dad.. nuar is my hubby! ehehehe.. :D

NeenaAnuar said...

GaDiS KaMpUnG sEpArA BaNdAr:
uhuhu.....

Anonymous said...

Hi.. we do not know each other, but i just love your writing..

and i heart this post entirely.. it's so touching and yeah.. u've made me cry (in the office pulak tu..)

40% of it ada persamaan..i used to always terasa hati wth my parents, memberontak with all those complaints that came out from my mom n dad...but when we look back again, parents always be there whenever we are in need...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails