COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 8, 2011

Gorjes Gonjeng Jadik Jakun Biler Jumpa MACAROON @ Melbourne!


Sapa penah makan MacarOOn angkat KakiTangan! Ok.. aku tau yg aku agak ketinggalan dalam merasai nikmat makan menatang Macaroon nie! hehehe..

Waktu org dok hebooh2 pasai MacarOOn nie.. aku dok pikir lah.. camner lah rupe bentuk si MacarOOn nie.. sedapp bebenorr ker pun yg org dok kecoh2 akan si Macaroon nie? Tapi waktu kat Malaysia takde lah pulak terlintas nak pegi carik ke apa ke.. pada aku kalau as aku jalan2 kat mana2.. incase aku terjumpa barulah aku beli and rasa... tapi malangnyer sewaktu kat Malaysia aku tak plak terserempak ngan si MacarOOn nie.. Sampailah waktu aku berada di Melbourne hari tu... tetiba boleh plak terserempak ngan si Macaroon yg comey-comey kat Queen Victoria Market!  Teruss aku terasa sangatt jakunnn bin jakiii kat situu ko! hehehe.. memang saja rezeki  nak makan macarOOn kat obersea kannn... ngagaga.. :p

DSC_0498 copy
memang geramm wooo tengok all the macarOOnss... dah lah comey2.. colorful pulak tu!
Ade yg ber-alkohol.. and ade yg tak.. so kene jaga2 yer waktu membeli... kalau tak kang... dpt mabukk free jek! hehehe..

DSC_0501 copy
Owhh! memang gorjes lah MacarOOn nie walaupun agak kemanisan sedikit!  tapi kalau takan makan seketui dua tak menjadik hal lahh... aku amik perisa cukelat.. dah memang hantoo cukelat kan.. so tak leh nak larii.. hehehe.. btw, seketul tu harga dia lebih kurang AUS$2.65.. kalau convert memang rasa tak lalu nak makan seketui pun! huhu..
By the way... sapa tahu kat mana nak carik MacarOOn kat around KL? so far aku lom terserempak lagi.. kalau ade yg penah jumpa and dah penah beli.. roger2 me keh! and then mahal tak? seketui kat sini berapa diaorg jual?
 

23 comments:

shuhadah Zainol said...

ape rasa macaroon tu kak?? rasa biskut erk?

NeenaAnuar said...

Shu:
ha'ah.. dia cam ade layer2 biscuit and kelapa la camgitu.. :D

mama tisya said...

kt harrods klcc ada 6biji rm18...kalo nk bli online pn ada cikmin.com 25biji rm45

iJu said...

klu nk senang dpt kt san francisco ada jual...tp x sure la bpe hinggit...x pun try usha2 kt blog...ramai dh jual benda ni...

iJu said...

klu nk mkn on the spot, bleh g kt Levain Boulangerie & Patisserie....ni website dia....www.levain.com.my...kt situ ada alamat skali...bleh try
#fb (Zuraidah Shaarani)

Anonymous said...

xpenah try makan pon lg
hehe
tingin nk try

Mimy Hamid said...

kalau ko nakpi cari macaroon ko leh pi kedai WHISK kat empire Subang..kalau ko nak beli online pun ada...ko leh beli kat sini http://cikmin.com/macarons/ ...kalai nak kelass iskit leh pegi kat KLCC ..kedai Harrods cari macaroon ladureee.tu mahal sikit la...wah panjang lebar aku nya explain...aku dulu beria cari nak makan...sebji dua je aku sanggup...manis bebenor

NeenaAnuar said...

mama tisya:
ooo ok.. thanks dear for the info! nanti leh terjah! :)

NeenaAnuar said...

iJu:
oic! alrite.. thanks yea! ;)

NeenaAnuar said...

Nana:
jom kite carik sesama kat sini jom! :)

NeenaAnuar said...

Mimy:
thanks beb for the info.. hehe. yea.. memang leh makan sebijik dua jek macaroons nie.. if not confirm senang dpt kencing manis! hehehe...

yatt said...

kat empire subang, ada cafe nama WHISK kat situ ada.. sebijik lebih kurang RM2.50 kot

ratusiput said...

aku pun tak pernah rase lagi.jb ni mmg takde jumpa lg kecuali yg home made punye.tp kalau home made biasalah mane leh bli sbiji dua.nk bli byk2 kang sape nak makan kan.

Biqque said...

kat kl merata dah orang duk merasa...i sampai arini teringin, tapi tak pi cari jugak2...hahaha!

Unknown said...

Pernah mkn kat Levain Boulangerie & Patisserie. rm3/pc…. x sedap mane pun macaroon ni… sedap lagi cake

NeenaAnuar said...

yatt:
oo ok.. thanks for da info yea! ;)

NeenaAnuar said...

ratusiput:
oo ok... maybe ade kat shopping mall kot beb.. cuba terjah2 tengok!

NeenaAnuar said...

Biqque:
hehehe.. takpe.. mana tahu dia nak suruh you pi rasa kat negara luar gak ker! :D

NeenaAnuar said...

zatie_izzati:
hehehe.. ye ker? to me for first time taste macaroons kat melbourne tu cam sedap laa.. nanti nak pi carik yg kat sini plak.. then leh compare rasanyer.. sedap ke tak.. :D

Wahidah said...

jgn convert kak..kalo convert maunya tk mkn n beli pape..:P

tk pernah try macaroons lagi la kak neena..sini enggak ado...:P

Anis Azalea said...

wah makan manis2 tak sanggup koo

NeenaAnuar said...

Eri-chan:
hehe.. teringin beb.. makan sikit jerr.. :D

Iryani Noor said...

babe, ada kt Levain Boulangerie.. sebiji tu kalu tak silap RM3.50.. or try Harrods KLCC.. RM15 for 6pc..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails