COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, June 1, 2011

Anjing Oh Anjing... Lain Kali Jangan Sergah Aku Camgitu Lagi Yer! Kalau Tak Nanti Aku Tembak Kau!


Agak2 ade yg dah letih @ sanggapp ngan citer percutian aku di Melbourne? hehehe... kott lah kalau ade... takpe.. kite take a break kejap yer!

Nie kejadian pagi semalam!  Memang pucat lesi aku dibuat nyer... mengucap panjangg... Astaghfirullahalazimmm.... pagi2 aku dah pun kehilangan semangat! dlm keheningan subuh hari.. aku dah kuar umah dulu menuju ke kereta.. en. teman macam biasa dia lah yg akan kunci pintu umah while me akan terus naik ke atas utk ke kereta and panaskan kereta... sekalii... entah dari mana datangnyer... tetiba jerk ade anjing besarr dtg meluruu ke arah aku dari sisi kiri... dia tak menyalakk punn.. tapi tiba2 aku nampak anjing tu menerpa ke arah akuuu sedangkan aku sedangg leka berjalann luruss ke hadapan nak kan ke parking lot!

Menjeritttttttttt & bertempikkkkk aku sekuat hati kat situ bile anjing besarr tu dtg menerpa!!! then anjing tu berhenti tengok aku.. aku halauuuu diaa pergii!  fuhhh.. sib baik tak kene gigitt... coz biler aku sergahh and halau dia tu.. nak gak dia lari dan berlalu pergi! ya allahhh.. time tu aku memang panikk giler vavisssssss!!! aku nie dah lah memang penakott nakk maampooss ngan si anjingg... dari jauh kalau aku nampak anjingg.. memang sebatu dah aku larii!

Lepas pada halau anjing tuu.. terus aku terduduk dan menangiss kat situ gak sbb dah kehilangan semangat!  kusssssssssssssssssssssss semangatttttttttt!!!! huhu.. seyesss memang aku stuntt abis ngan si anjingg bengongg tu!  tetibaa jerk dia menerpaa... Yg si en. teman plak.. biler dia dengar aku menjerittt sekuat hati tuu.. dia ingatkan aku kene rompak @ ragutt!! terus meluruuu dia naik ke atas (umah aku di tingkat bawah) tengok apsal ngan binik gonjeng dia nie... memang cuakk gak lah  muke dia aku tengok.. then dia tanyer naper?? aku pun citer lah kat dia... Then ko tauu apa en. teman ckp? aku ingat kan dia nak simpatii lah ngan aku... sekali dia ckp.. "alaa.. anjing tu terkejuttt la tengok you... dia nak melarikan diri lah tuu.. so dia terkejut.. you pun terkejut sama.. ok lah tu.. sama2 you & dia terkejut.. hehehe..."  leh lak org tua nie gelakkan aku! aku pangggggggggg dia sekali baru dia tahu!!

Dia ingatt aku leh gelakk lah dlm pada keadaan camgitu.. memang tak dinafikan yg dia adelah pelawak nombor satu dlm hidup aku... tapi kalau dah dlm keadaan camgitu.. ko wat lawakk kelas VVIP pun aku tak leh layan dahh! tambahh nangess aku ado!  Pastu aku ckp kat en. teman.. "ha'ah.. patotnyer you yg kene gigittt ngan anjing tuu.. baru you tauuuu!!!!!!"

Pas pada tu teruss dah rasa cam takmo gie keje dah.. sbb dah takde semangatt langsung sbb terlaluuuu terkejutt... memang otak blank! pikir sib baik lahh tak kene gigitt.. anjing tu kalau kecik takpe gak.. nie tinggi dan besarr gak lah leh tahan... pheww!! memang scaryy tol lah! pastu en. teman pujuk2 aku.. soh gak gie keje.. sib baik lah pujukkan dia berjaya... kalau tak emergency terus aku! huhuhu...

So start hari nie.. aku dah tobat! takmo lagi dah naik atas sengsorang pepagi buta... biar lah sama2 kuar umah.. sama2 kunci pintu umah.. sama2 jalan nak ke kereta.. dan sama2 panaskan kereta! biar lambat asalkan selamat! :p

Harap2 tak jumpa lagi ngan anjingg lepas ni.. Kalau jumpaa aku nak tenungggggg dia camgini!! *itu pun kalau berjaya lah!*

Pastuu siap nak angkatt keningg sikit kat dia... "please go away from me!" *harap2 berjaya jugak.. sbb takot silap haribulan kang dia terkamm dan makin kejar aku plak kang*
Antara kemungkinan naper anjing tu terjah meluluuu ke arah aku... Kerana baju yg aku pakai tu terangg sangatt kahhh?? sampai sakit mata si hanjing itu?  ataupun kerana bauu perfumee aku yg sangattt kuattt kahhhh???? sampai sakit hidungg si hanjing ituu??? ataupun dia nak kasikk aku semangatt supaya jgn lemau2 di pagi hari bekerja kahhhh?? errmm..ataupun dia terujaa dengan ke-Gorjes-san aku kahhh sbb dia tak menyalakk sekali punn tapi terus berlalu pergi?? ngagagagagaga... whatever it is.. aku bersyukur kerana tidak di apa2kan oleh anjing itu... semoga kite tidak ketemu lagi di lain hari ye anjingg.... and pegi main kat tempat2 yg lebih baik dan afdal supaya kamo tak kene tembak ngan senapang patah! eeeeuuuwwwwww!!!!

18 comments:

shuhadah Zainol said...

Kerana baju yg akaka pakai tu terangg sangatt agaknye...hihihi...

InaAchik said...

aku takut ko tenung dia cenggitu, anjing tu makin dekat jer...
dah tergoda ngan panahan renungan kak gonjeng kekdahnya...
muakakkakaa...

risa said...

ekekeke...takut ke??? makin nak dekat adelah sebab gojes sangat kannn...mmuuaaahhhh

♥MAMASYAZA♥ said...

kuss semangat, kalo akak pun. tobat lari tak cukup tanah, bahaya wooo kalo kena gigit ngan anjing

Mimy Hamid said...

tu aku ckp kat FB..dek gojes gonjeng ko la..anjing tu datang..hehehe..ko tenung lagi pengsan anjing tu..eh mana dtg da anjing tu...pelik ar umah kondo

NeenaAnuar said...

Shu:
hahaha.. itu lah.. gamaknyer lah kot! :D

NeenaAnuar said...

InaAchik:
ngagagaga... boleh jadik jugakk kannn.. silap2 dia lak goda aku.. apa cerr?? =))

NeenaAnuar said...

risa:
hihi.. gitu lah pulak ek! bahaya nie! :D

NeenaAnuar said...

MAMASYAZA:
tu lah kak.. memang scarryyyy abiss laa! huhuhu....

NeenaAnuar said...

Mimy:
hihi.. tu yg aku nak cuba tu beb.. harap2 dia fengsan lah! hahaha..

owh.. itu yg aku pun musykil! entah dari mana dtg nyer anjing liar tu... tapi bapak aku ckp memang dia dah nampak dah anjing tu dok berkeliaran kat kawasan kondo tu beberapa hari lately nie.. dah report kat management.. but biasalah. kot haramm management vunggukks tu nak wat apa2.. haih.. tensiii aku taw!

qellissa said...

kalau nampak anjing tu next time agak2 sempat tak nak tenung2 manja mcm tu kat anjing ? takut baru nak tenung dia da terkam..mencicit2 lari..hihihi...

sW33tdARLiNG said...

dah baca ur status kat FB.. mmg kalo myself pun terkejut jadinya.. kita mana leh expect apa anjing tu nak buat kan....

sedangkan terserempak ngan tikus pun i terkejut, youuuu! hahahaha

eLLy said...

adus memang gerun .. org tua2 ckap jng lari nanti dia kejar. tapi klu tak lari nanti dia terkam pulak

Dee said...

sis..kalo dee pun takut..next time jgn jalan sorang2 ye..bahaya..kalo tak anjing..jantan2 setan pun ramai..

NeenaAnuar said...

qellissa:
hahaha.. tu lah pasalll! I pun terpikir camgitu gak! :D

NeenaAnuar said...

sW33tdARLiNG:
owhhh.. tikussssssssssssss!!!! another night mare for me! huhuhu...

NeenaAnuar said...

eLLy:
hahahahaha.. betoi tu kak! so acaner?? confirm kene lariii jugak kann! hehehe..

NeenaAnuar said...

Dee:
huhu.. tu lah tuu.. memang skg dah tak jalan sorang dahh.. tattoootttt!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails