COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, October 7, 2011

DIA Hadiahkan Seseorang... DIA Jemput Kembali Seseorang... ~AL-FATIHAH~

Assalammualaikum my dear readers...

Maaf sekiranya aku meninggalkan blog ini sepi tanpa sebarang kabar berita buat kalian yg tidak kenal erti jemu singgah ke blog yg tidak berilmiah ini...

Segala-galanya telah ditentukan olehNYA... sesungguhnya limpahan nikmat rezeki.. ajal dan maut ditangan yg Maha Esa.. di saat keluarga kami menyambut berita gembira dengan menerima kehadiran org baru... di saat itu jua kami menerima ujian dariNYA dengan DIA telah pun menjemput seorang daripada ahli keluarga kami...

Arwah Abdullah Md Zain.. beliau merupakan abg ipar aku... telah pun pergi menyahut panggilan Illahi baru2 ini.. perginya tanpa sebarang tanda dan pesan... pemergiannya begitu mengejutkan kami seluruh keluarga.. sekelip mata beliau pergi meninggalkan dunia yg fana ini... 

Arwah meninggal dunia kerana diserang sakit jantung pada usia 47 tahun.. sesungguhnya ajal tidak mengenal usia... pemergiannya sangat mudah.. tidak sekali menyusahkan ahli keluarga nya sendiri... tetapi disebalik pemergiannya secara mengejut.. sudah pasti ahli keluarga juga berasa seperti tidak bersedia dengan pemergiannya...  Arwah abg ipar aku rebah dipangkuan rakan nya sewaktu makan bersama-sama disebuah gerai makan... terima kasih yg tak terhingga buat rakan arwah yg pantas memanggil ambulance.. arwah dikejarkan ke hospital ampang... tetapi arwah gagal diselamatkan di ward kecemasan bahagian kritikal kerana jantung beliau sangat lemah dan semakin lemah.. lebih kurang pada jam 10:30 malam.. arwah telah pun menghembuskan nafasnya yg terakhir... :(

Dalam tempoh hampir 4 tahun... aku kehilangan 2 org ahli keluarga.. dulu arwah mak pergi secara berisyarat... maksudnya... kami seperti sudah menjangka dimanakah pengakhiran arwah.. jadi kami ahli keluarga semuanya sedikit sebanyak boleh bersiap sedia dari segi mental & emosi... Sempat utk berbisik hati ke hati.. memohon keampunan... limpahkan kasih sayang sepenuhnya selagi beliau masih hidup... tetapi berbeza pula dengan pemergiaan seseorang secara mengejut sebegini.. memang bukan mudah utk menerima keadaan sebegini walaupun dia pergi dengan tenang dan tidak menyusahkan sesiapa sekali pun... tetapi bagi kite yg tinggal ini.. sukar utk menerima kenyataan yg org tersayang pergi buat selama-lamanya dengan hanya sekelip mata.. dengan apa cara sekali pun.. setiap yg berlaku itu pasti ade seribu hikmah disebaliknya... ade pro and cons... yg penting kite perlu redha dengan pemergian mereka yg tersayang...

Sebagai adik ipar.. aku tetap terasa akan pemergian nya.. sudah pasti yg akan lebih terasa dengan pemergiannya adelah kakak aku dan 2 org anak buah aku... melihat pada keadaan mereka... aku menjadik hiba dan sayuuu.. tetapi aku perlu lebih kuat dari mereka.. coz they really need moral support at this critical stage!  Yg lebih buatkan aku sebak bile mana mengenangkan anak buah aku yg perempuan tu.. kakak Faten yg kehilangan seorang ayah disaat 3 hari sebelum dia bakal menduduki peperiksaan PMR pada Selasa yg lalu...  Dia seorang anak yg sangat manja ngan arwah.. kerana abg ipar aku pandai masak.. dan dia suker makan... tat kala aku membaca blog Anak Buah aku nie... air mata mengalir lajuuu bak air terjun!  derassssssss yg tanpa henti... :((

Aku berdoa dan berharap agar kakak ku dan anak2 buah ku tabah menghadapi ujian dari Illahi ini...  Yang pasti.. yg pergi tetap pergi... kite yg masih hidup ini perlu meneruskan kehidupan sebagai khalifahNYA... Semoga roh arwah abg ipar ku bersemadi dengan tenang diSana.. moga roh dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan org2 yg beriman.. aminn.... 

DSC_2678 copy
Al-Fatihah buat arwah abg ipar ku...  Buat Along, kakak Faten & Adik Mamat... tabahkan hati.. taburkan doa buat arwah suami/daddy kalian sebanyak mungkin...

DSC_2674 copy
Foto terakhir kami seluruh keluarga pada hari raya tahun lepas... semoga ianya menjadi kenangan buat kami semua...
Tidak lupa juga buat kalian semua yg tidak putus2 ziarah & memberikan ucapan takziah pada kami sekeluarga.. Terima kasih banyak2 dan kami sangat2 menghargainya..  Aku jua memohon kemaafan jika ade yg tertanya-tanya tentang keadaan aku kerna aku menyepi dari dunia IT buat seketika...  Aku tidak kemana.. cuma berehat seketika dari dunia teknologi.. secara tidak langsung cuba bermuhasabah diri dengan lebih dalam lagi... timbal balas tentang kehidupan ini.. Aku juga sedang kumpul kekuatan isi hati.. agar hati tidak berbolak balik dalam apa jua yg diperhalusi... setiap anak tangga akan ku daki perlahan lahan.. hati perlu di perkukuhkan terlebih dahulu kerana sesungguhnya Allah terlebih dahulu melihat pada HATI hambaNya...

 

24 comments:

sisdee said...

al-fatihah..sungguh sedih :(

semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 beriman....hope ur sister n her kids kuat smgat

mrs chenta said...

alfatihah kak....semoga arwah ditempatkan dikalangan org2 yang beriman.... semoga seluruh ahli keluarga tabah dan redha ya.

-oP_ida- said...

salam akak...
desuppppp terus masuk hati ni...

owh sangat meruntun jiwa...tp mcm akak cakaplaah.."redha dengan pemergian mereka yg tersayang..."

SEBAK baca n3 ni.....sebab mengamit memori saat MAMA tinggalkan kami adik beradik......... pergi tanpa pesan..

ALFTIHAH buat arwah abang ipaq akak....

Gieyana said...

sebak Yang! Moga kalian tabah dgn dugaan Allah..

alfatihah utk arwah abg Ipar ko...

Mimy Hamid said...

Salam takziah buat seluruh ahli kelurga neena johari atas kehilangan insan tersayang mengejut...ajal di tangan Allah..Al Fatihah..


p/s: aku baca blog anak buah ko aku sebak jugak...sabar yer adik..

SURIA AMANDA said...

Neena..
takziah dari along dan keluarga..alfatihah..harap keluarga allahyarham tabah..

ratusiput said...

takziah utk ko n family....smoga tabah hadapi ujian...alfatihah...

Shu Shinju said...

alfatihah...takziah tuka akak sekeluarga...

moga ronya dicucuri rahmat..amin...

Mak Izz said...

ya Allah.. terkejut sy mendengar khabaran ini. janji Allah itu pasti cuma kita sebagai hamba tidak tahu bila ajal itu akan dtg menjemput.

takziah untuk akak sekeluarga. moga roh arwah dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan di kalangan org2 yg beriman. kpd isteri dan anak2 yg ditinggalkan perpisahan ini adalah sementara kerana kita semua juga akan ke sana juga 1 hr nt. semoga tabah!

al-fatihah.

Nieta Shairi said...

Takziah kak neena.
Al-Fatihah...

;(

~♥ OjaAmran ♥~ said...

Al-fatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat dah ditempatkan dikalangan mereka yang beriman..Amin..

mrs puex said...

salam takziah dr mrs puex n family..

ZaitonIsa said...

Al-fatihah...semoga neena tabah juGa meneriMa keteNtuan ini...
Dan saLam perkeNaLan....zaitOn iSA...

Rinna said...

Salam Takziah.. Moga rohnyaa ditempatkan disisi orang2 yang beriman dan beramal soleh.. Amin.. Al-Fatihah..

Deqna said...

Al-Fatihah...

berat mata memandang berat lagi bahu memikul... tak dapat aku byg camne keadaan anak buah ko tuk menghadapi exam di saat berita duka ini..

aku ingat lagi tatkala arwah ayah aku meninggal... dekat 10 hari jugak aku tak gi sekolah tak salah aku...

apapun aku harap ko dan keluarga tabah menghadapinya.. yang pasti sumer org pun akan pergi juga bila tiba masanya...

ilanasuhaimi said...

al-fatihah..
semoga roh nya di tempatkan dikalangan org2 beriman..
kebetulan nenek sy pun bru meniggal 6hari yg lepas. sme2 kte muhasabah diri perbaiki kehidupan.

InaAchik said...

Tak mampu nak kata apa...

Aku doa yang terbaik buat kamu...
Semoga terus tabah dan kuat untuk org2 yg disayangi...

Takziah buat keluarga arwah...
dan AL-FATIHAH buat arwah...
Semoga rohnya dicucuri rahmat...

mummysyafie said...

al fatihah..semoga roh nya dicucuri rahmat.

semoga keluarga arwah tabah..

Eri-chan said...

yang pergi tak akan kembali, kita yang masih hidup kat dunia ni selalu2la berdoa untuk yang dah pergi..moga2 rohnya ditempatkan Allah di tempat yang sebaiknya. Amin

♥MAMASYAZA♥ said...

salam takziah dari akak sekeluarga.
harini akak kehilangan atuk tersyg dlm usia 93 thn. dalam hidup akak ni, nilah kali pertama akak tgk jenazah yg sejernih, sebersih, sehensem seperti jenazah atuk akak...alfatihah

ratna said...

Salam takziah.. Saya faham perasaan itu kerana saya juga pernah merasakannya. Alfatihah...

eLLy said...

Takziah :(
Al-fatihah

Semoga arwah ditempatkan di kalangan orang2 beriman, dan semoga keluarga arwah tabah & redha

nairaariaa said...

takziah sis...alfatihah ntuk arwah...

nome said...

al fatihah buat arwah...

takziah dari aku...semoga family kakak ko strong dan tabah menghadapi hari2 mendatang....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails