COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, August 25, 2011

Short Film Raya - "Almari Baru" ~ Kadangkala Kita Hampir Terlupa Dengan Apa Yang Pernah Kita Dapat! (by CST PRODUCTION)

Sesapaa yg punyai hati senipis tisu... baik pergi carik beberapa helai tisu and be prepared to cry after you watch this touching Hari Raya Short Film by CST Production!


CST hanya sekadar ingin berkongsi kisah-kisah yang sering berlaku di sekeliling kita.

"Kadangkala kita hampir terlupa degan apa yang pernah kita dapat"

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI DARI KAMI DI CST PRODUCTION.

Pelakon-Pelakon
Wan Maimunah - Ibu Amin
Khairul Azhar - Amin Dewasa
Aiman - Amin Kecil
Zakaria - Penjual kuih
Aiman - Kawan Amin 1
Hakim - Kawan Amin 2

Penata Cahaya: Adam
Penata Bunyi: A Are
Penata Seni: Zulfazli & Ayen
Pengarah fotografi: Zabidi Ali
Cameraman: Zabidi Ali, Rudy Bahar, Al-Fahim, Zakaria, Rody Teng

Skrip: CST PRODUCTION

Pembantu Pengarah: A are & Hakeem

Pengarah: Rosli Mohamed

Produser: CST PRODUCTION

Song credit to "Doa Untuk Ibu - UNGU"


Sobbb... sobbbbbb.... wahai kawanku Rosli Mohammed... sesungguhnya engkau dah buatkan aku menangis teresak-esak!! setengah kotak tisu abis ku buat lap air mata dan jugak air hidung!!! huuuuwwwwwaaaaaaaaa!! sangattttt touching okk!! dah lah aku takde Mak!!! :((

Tapi seriously secara tak langsung inilah dia realiti dan senario sebenar dlm kehidupan manusia.. dan apa yg dipaparkan nie memang penah terjadik dlm kehidupan segelintir umat manusia.. Ibubapa sanggup melakukan apa sahajaa demi kebahagian & kegembiraan anak2... tetapi adekalanya anak2 tidak dpt membahagiakan ibubapa... Kite lupa yg ibubapa kite dahulu pernah bersusah payah sehinggakan tidak makan tidak minum semata-mata mahu  membesarkan kite.. berikan apa sahaja yg kite minta dari mereka.. betapa sayangnya mereka pada kite... tetapi biler kite dah dewasa.. kite mula alpa... kite lupa tanggungjawab kite pada ibubapa kite sendiri...  terkadang ade juga ibubapa tidak meminta wang ringgit pun dari anak2... ibubapa hanya perlukan perhatian dan kebahagian yg diberikan oleh anak2 mereka... Jika kite bahagia.. mereka turut merasa bahagia nyaa...

Dan perlu kite juga beringat yg suatu hari nanti... kite juga akan menjadi ibu dan bapa kepada anak2 kite... hidup ini ibarat putaran roda... jika kite pernah melukakan hati org tua kite.. tidak mustahil satu hari nanti anak2 kite pula yg akan melukakan hati kite sepertimana kite pernah menyakitii hati org tua kite... Jadi kite perlu sentiasa meletakkan diri kite di tempat mereka...

Jadi ingatlah... (sambil mengingatkan diri sendiri) selagi kite mempunyai ibu dan bapa... hargai lah mereka sebaik mungkin.. tiada gunanya jika mereka telah menutup mata.. baru kite hendak menyesali perbuatan lampau kite terhadap mereka... Seburuk mana pun ibubapa kite.. mereka tetap ibubapa kite... ambil lah peluang sebaik mungkin utk membahagiakan mereka dengan apa cara sekali pun... Jika mereka sanggup berKorban apa sahaja utk kite... jadi mengapa tidak kite berkorban sedikit sebanyak utk mereka pula?  Memang bukan mudah utk melakukan pengorbanan... tetapi pengorbanan itu lah yg akan membahagiakan kite kelak... terutama bile kite berkorban demi ibubapa sendiri... bila mereka gembira.. mereka akan sentiasa mendoakan kite yg baik2.. Dan insyallah... doa ibubapa itu sangat mujarab... Kebahagian pasti milik kite apabila doa mereka sentiasa mengiringi kite...



5 comments:

Anum said...

sangat sedih
saling ingat mengingati

InaAchik said...

memula tgk ni mmg nanges abes. seb baik sengsorang kat ofis ptg semalam. syabas to LEE...

MiYOKO SuKi said...

huwaaaaa...nangis...

Shu Shinju said...

sedih sgt..huhu..

de kuar tv tak ni nanti...

Mimy Hamid said...

sebak dan sedih...patut kasi kuar tv...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails