COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, November 12, 2012

First Time Gunting Rambut Di Salon Muslimah!

Awal bulan hari tu aku pegi gunting rambut! rambut aku dah panjang tahapp melampaui punggung dah... udah lah teball ya rabbi... lepas tu original hair plak agak kasar dan ketak ketakk... memang dah cukup masa utk di carass rambut kesayangan nie!

Walaupun aku dah berhijab.. tapi aku tak mahu potong rambut pendek! memang org kata kalau dah berhijab nie lagi senang nak maintain rambut kalau berambut pendek.. tapi aku takmo lah.. sbb sayang sgt pada mahkota abadi aku nie! dan jugak of coz en.teman tak suke aku berambut pendek.. so harus lah aku tidak sama sekali akan berambut pendek! Untuk en.teman aku masih perlu dan wajibul utk berambut panjang dan kelihatan seksi gitu! muahaha...


First time kene kuarantin bile nak gunting rambut! hehe..
Kali nie aku gunting jer.. jimat skit duit! haha.. kalau dulu beratus-ratus abis duit utk buat rambut aje... so now no more hair relaxer and no more digital perm yg curly² cam dulu lagi! rindu pada rambut camgitu memang ade.. nak² pulak bile hair dresser keringkan rambut aku and dia pi blow ngan gaya rambut aku yg dulu.. that is on top agak wavy and bawah ade curl curly! oh cantekkkkkk nya rambut kuuu!!! Ade amik gambar tapi hanya tuk tatapan diri sendiri dan en.teman sahaja! hehehe...

Aku dah tak pegi pada hairdresser aku yg dulu tuu... this time aku pegi kat kedai gunting rambut kat area umah aku jer... kebetulan kedai gunting rambut nie adelah kedai gunting rambut favorite my best friend! Zaa selalu gunting and set rambut kat kedai nie... Nama kedai rambut tu adelah Lela Indah Salon yg terletak di area rumah kedai Ampang Indah! aku lupa nak snap gambar luar kedai.. takpe lah.. korang gOOgle aje lah.. confirm leh carik punye!

Lela Salon nie bagusnya ade tirai utk separate kan wanita muslim yg berhijab.. yg nak digunting rambutnya secara private dan tertutup! so takde lah org jantan kalau masuk kedai ni leh nampak kite potong rambut ke apa! mula² aku cuak gak.. camne lah nak potong rambut nie.. sbb aku baru first time ke sini as hijabster... So bile ke sini ade tirai.. haaa.. legaaaaaaaa!!! bile kite nak potong rambut... dia tarikk je tirai yg ade di antara meja gunting rambut tu utk dijadikan ruangan khas for muslim lady!


with my 2 BFF yg turut serta potong rambut together-gather with me! waktu aku nak potong rambut, aku duduk sebelah Za... so tirai di tarik antara tempat duduk aku ngan Za! tapi still boleh bergosip... tirai takat tutup fizikal antara kami.. tapi suara still boleh dengar.. so boleh continue berpotPet! haha...

Yeay... We are done! TQ Yana... our cute hair dresser!


Masing² dah chomel... so tak boleh balik.. rugi sbb nanti kene terkam ngan laki sendirik! hahaha..  ye arr.. rambut dah cantik... harus lah laki geramm kan! muahaha...  So, kami memang saja takmo balik awal demi mengelakkan kejadian yg 'tidak diingini'! So dengan izin suami masing-masing.. kami bertiga sambung our outing day!

So, What's our next activity? Will continue in next entry yea! :)

12 comments:

suwara entertainment said...

wahhh..sure bertambah cantik neena nnt. hehehe. saya pas bersalin dulu, potong rambut pendek terus, senang nak urus. hehehe

SURIA AMANDA said...

bestnya dapat kuar ramai2 mcm ni...

Munn Jaafar said...

hahahaha
takut kena terkam!

Unknown said...

ok noted hehe

Unknown said...

hoho...meriah!

Gieyana said...

best la bila dpt gunting rmbut cmni kan..susah nk cr kedai gunting yg da tirai cmni..:-)

Biqque said...

i didnt cut my hair as well, dah parang pinggang. for me, though baru berhijab, i still retain the length sbb senang nak buat sanggul :)

and i am 100% agree that tak perlu berhabis duit dah buat relaxer and color :) jimat duit!

Salun Rambut said...

Salam, saya ada menyediakan perkhidmatan dandanan rambut, make up dan manicure & pedicure di rumah di kota damansara. Harganya, Children cut RM5. Wash, cut & blow RM 15. Henna/ Colouring RM30-RM88. Perming/ Rebonding RM88-RM128. Treatment RM38. Sesiapa yg berminat bolehlah call Zura 012-208 4048. Atau layari laman myhomesalon.blogspot.com. Terima kasih.

Unknown said...

Brape harga akak gunting rambut kat ctu??dy pon rase nk gnting rmbut jgk ni..asyik gugur je..tp semua tmpt yg sy search bnyk kat area shah alam n damansara je.sy tinggal dekat ngan ampang..

NeenaAnuar said...

Akma: huhu.. sorry tak ingat berapa harganya sbb dah lama tak pegi.. rasanya around RM50 kot.. :D

DeChinta said...

dechintasalon.blogspot.com
salon rambut khas untuk wanita
sebarang pertanyaan hubungi no 012-2288967

DeChinta said...

beralamat di no.9 jalan sm8 taman seri mangga balai panjang 75250 melaka

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails