COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, December 8, 2009

Deluxe Chalet @ Cyberview Lodge


Meh aku nak citer apa yg menarik tentang Deluxe Chalet yg aku duduk nie....



bilik nie juga dilengkapi ngan Flat Screen TV yg berapa inchi entah... tapi leh tahan lar jugak besarnyer.... dan juga ia dilengkapi ngan tempat tuk ber-tenet! Yes.. tempat yg aku tengah dok duduk tu merupakan locationnyer tuk sebuah desktop!



Dimana2 pun tetap “I’m Yoursss! :p



Ok.. bercerita about tenet nie... Cyberjaya!! Well.. memang tempat yg Ber-IT pun kannn? So, privillage nyer duduk kat CyberView nie... setiap bilik dilengkapi ngan desktop computer with a high speed of internet connection! Best kooooo... laju giler internet nyer.. aku rasa kalau boleh nak jerrkk aku apply service yg camgitu kat umah aku... but confirm lah mahal giler kannn... entah berapa Mbps yg diarog gunakan... but memang something yg quite interesting lah pada aku... coz amat lah sesuai ngan kedudukan & jugak nama Cyberjaya tuu... so, mereka tidak mahu guess terputus ngan dunia cyber lah pendek kata!!

Oh yaa... nak tau adekah ianyer berbayar atau tidak??? Ohhh Yesss... sudah semestinyer ianyer PERCUMA!!! YeS... Tak percaya??? Iyerr.... it is Free Of Charge!! FOC ok... hehehe.. aku pun mula2 cam tak percaya jerk... but then.. biler dah tanyer kat reception tu duk double confirm.. baru lah aku percaya... hahahaa..... ye lah.. aku selalunyer kalau gie bercuti kat mana2 pun before this mainly offer free wifi kat ruang lobby jerk.. kat dlm bilik kalau ade pun memang kene bayar... but dunno lah.. as for now aku rasa dah banyak gak hotel2 yg offer free internet from room kot... Cuma aku belum penah rasa lagi lar kot.. nie yg pertama kali nyer lah buat aku.... :D



ade gak ruang istirehat... agak2 dah penat duduk atas katill.. boleh lar lepak2 sini lak! Seyes.. kiteorg lepak jerk... kiteorg tak buat apa2 pun kat sini... :p Oh ya.. gambar nie menunjukkan suasana sebenar dlm bilik tu yer.. memang dia ala2 dim gitu...




hah! Yg nie gambar yg diambil oleh en. Teman ngan menggunakan flash!! So lain kan ? Saja lah aku suruh dia amik gambar menggunakan flash nie.. .so that leh bezakan ngan original environment tu... but En. Teman tak suke gambar yg guna flash! Katanyer nampak tak original! Pasal tu dia suke amik gambar yg bersifat semulajadi.. kalau suasana tu ala2 dim... maka dia akan amik lah yg ala2 dim gitu... aku layan kan ajer... janji muke aku ade.. hahahaa...




Kamar beradu yg begitu indah deco nyer! Woohhh.. I loikkee this concept!! *Terus aku teringat Bali yg aku stayed kat Kamandalu tuuu* Pada aku dengan hanya memasangkan kelambu camgitu... secara tak langsung ianyer memyuntik sedikit sebanyak element romantisss diruang beradu tuu.... kalu dibuang kain kelambu tu.. confirm ianyer tampak biasa2 saje...




Chalet nie jugak dilengkapi ngan simple pantry! Not bad lah... lengkap ade lar gelas.. cawan.. pingan satu set... dan jugak ade sinki... ok.. nie gambar yg with orginal environment...




nie gambar yg menggunakan flash! Hah... Location pantry nie terletak betol2 kat pintu nak masuk bilik...




ok.. mari kite melawat toilet lak! Wahh.. sampai ke toilet aku bawak korang jalan nie.. tak per2... aku kan suke detail2.. :p standard arrr.. mana2 toilet pun ade sinki kann... hehehehe..






nie ruang mandi yg di separate kan ngan glass door sebegini... aku suke ngan batu yg menghiasi toilet nie... jenis tak licin and air mudah kering! Ruang jamban aku tak amik... tapi yg pasti ruang jamban harus lah adekan... kalau takder ko nak membuang kat mana lak kang... hahaha... so, ruang jammbb tu terletak di kat bahagian yg setentang ngan sinki tadi..




Oh yaa.. something that interest me!! Aku first time jumpa nie.. kalau org lain dah penah jumpa.. kire aku ketinggallan jaman lar kot... hehehee.. semua butang2 suis kat dlm bilik tu menggunakan panel controller digital camgini yg terletak dibahagian side table katil.... ermm.. menarik! Oh ya.. satu lagi... dia ade gak set timing.. bagi menjimatkan cost agak nyer.. tepat kol 10.30 mlm camgitu.. secara automatik.. semua lampu2 akan terpadam secara sendirinyer... wah... kami terkujat gak memula tu.. ingatkan tak dak elektric.. rupe2nyer ia diset kat panel controller nie.. but korang leh lar on balik kalau tak tido lar... pendek kata.. diaorg nak suruh korang concentrate on ‘bed’ lar pulak!! :p




masuk2 bilik jer nampak bekas yg warna hijau tu ade kat side table... errmm... cam pelik.. so bukak lar.. tengok2... yeay!! Ade chukelat larrr... yumm... yumm.. kirenyer compliments from pihak hotel lar nie..






en. Teman tak sobar2 nak makan chukelat tuu.... tapi memang sedap pun... ianyer perisa mint! Yg aku lak like sayang giler nak makan chukelat nie.. sbb sayangkan print out dia yg kat atas chukelat tu.. boleh? Hehehehe...



hurmmm.. nie pun satu lagi bende baru yg aku notice lah.. remote control! Siap di simpan rapi lagik kat dlm casing dia nie.... very nice & attractive!


To be continued....

4 comments:

Marlia said...

wee...Seronoknya! Heard about it before , tak tahuler bila nak duduk... more more more pls.. hehehe (gian baca blog ni dah seminggu cuti LOL)

Deqna said...

menarik gak CLR ni yer.. oklah takde lah nak kena travel jauh2.. sesuai tuk percutian yg pendek.. so, ni hanimun korang yg kali ke berapa ntah kan for this yer...

teruskan berhanimun... ai loike..

Unknown said...

beb nice placelaa...tak yah gi trip jauh2 kat sini pun besss

kelassss laaa...

Pepel BoNda AmaNi said...

bestkan dapat bercuti..kat tmpat2 yang aman dan tenang cam tue..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails