COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, February 29, 2012

My Gorjes English Breakfast ~ Scrambled Egg, Baked Beans & Hot Dog Frankfurter!

Siapa tak tahu camne nak buat scrambled egg? meh sini aku nak ajar!

Siapa tak tahu camne nak masak baked beans? meh sini aku nak ajar jugak!

Siapa tak tahu nak goreng hot dog? meh sini aku nak smack-down sampai ko fengsann sebab bende senangg camgitu pun ko tak leh buat memang nak kene rotan kekdahnya! haha!

Aku ngan en.teman memang sukerr makan english breakfast set camgini!  Nak2 aku yg kalau tengah dtg bulan mengambangg.. cam terujaa jek nak makan hotdog tuh! OoooOOoPppppSss!!! :p 

DSC_0321 (2) copy
antara bahan2 yg aku gunakan utk buat my gorjes English Breakfast!
Meh mula2 nak tunjuk camne nak buat scrambled egg! owhh.. sumpahh senangg nak mammmmmmm buat telor hancuqq nie!

DSC_0324 copy
ikut lah berapa bijik telor yg ko nak scrambled kan... pecahkan ke dlm kuali non-stick! 
utk telor maintain gorjes.. gunakan lah non-stick pan ye!

DSC_0325 copy
agak2 dia cam dah nak kerass sikit2 tu.. gaul2 kan dia camgini!

DSC_0326 copy
teruskan mengaul.. api maintain jgn besar sangat.. nanti dia cepat kerasss.. tak sedap makan scrambled egg keras kejung!

DSC_0329 copy
terusskan sahaja mengaul dan mencincangg telur di dlm pan... sampai nampak telor tu dah kering.. dah cukup hancur.. then boleh tutup api!

DSC_0330 copy
Ok.. now kite move on pada baked beans pulak!
Senang jugak masak dia.. tuang jek setin baked beans dlm non stick pan..

DSC_0331 copy
then masukkan bawang kuning dan jugak cili padi!
*cili padi tu utk org yg mulut hotttt & spicy cam aku nie memang sesuai sangat lah! baru laju leh makan! :p*

Frankfurter @ HotDog aku tak yah lah tunjuk camne nak menggorengnya.. ko tuang jek minyak sikit dlm frying pan.. then golek2 kejap si hotdog tu.. siap lah dia!

DSC_0332 copy
and now siap sudaaa My Gorjes English Breakfast ~ Scrambled Egg, Baked Beans & Hot Dog Frankfurter! 
kat atas Hot Dog & Scrambled Egg tu boleh lah taburkan sikit serbuk black papper.. then makan lah bersama cili sos & mayonnaise!  memanggg awesome! cam aku ngan en.teman kiteorg kalau nak kasik lebih kenyang..  sometime we ollzz makan dengan berulam kan roti wholemeal.. so confirm kenyangg sampai kol 3 petang! :D


8 comments:

shuhadah Zainol said...

sedapnyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......

kathy jem said...

yum yumm nk buat gak la..hehehe

wAnNy said...

adehhh,,da la lapaqq nih

Unknown said...

alamak...*drool* lapa plak..

kazmyra afkar said...

mabelessss...

ratna said...

Walaupun simple tp mesti kenyang kannnn..

*SiRibenMerah said...

tetiap pagi bekpes kt opis mkn neh...huhuu~ cam mudah je kannn buatnya~

*nampak sgt I x penah nk masak*

Unknown said...

jgn hempuk saya sbb sy taw nak msk hotdog ngn telur tu.. cuma baked beans failed walaupun senang.. xlalu je tekak ni nak makan, kalo kat hotel laju la plak.. jap lg nak try cara u masak baked beans, hope menepati tekak ni :) tq..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails