COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, February 8, 2012

Meeting My Another Half of Blood Families!

Hari tu.. dpt lah jumpa most of my uncle2.. unties2.. & cousins2... memang aku jarangg dpt amik gambar ngan family belah my dad.. coz diaorg nie semuanya cam alergik camera sikitt.. susah nak diajak amik gambar!  hehehe.. but after dah settle2 semua urusan for my late granny.... sempat lah aku klik2 ngan iphong.. bukan apa.. aku rasa aku perlu simpan gambar2 kenangan bersama camgini... nanti kalau salah sorang dah takde... ade lah something in our hand to keep as a beautiful and sweet memories!

My Dad with his younger brother.. Uncle Julie @ Uncle Peter!

out of 5 adik beradik.. now tinggal mereka bertiga sahaja...  Untie Jessie merupakan adik yg paling bongsu sekali..
My dad ade 5 org adik beradik...  First kakak dia yg bernama Cecily Theresa... kami panggil dia Big Untie.. Big Untie dah lama meninggal.. due to heart attack.. then comes my late Uncle Melvyn Lincoln... Uncle Melvyn pun sama meninggal secara mengejut due to heart attack jugak.. then baru lah my dad anak yg ke3 dlm keluarga... nama sebenar my dad.. Jonathan Lewis.. lepas dah masuk Islam jadik Johari Abdullah.. then bawah my dad.. Uncle Julie which nama sebenar adelah John Peter... then last sekali barulah Untie Jessie yg nama sebenarnya adelah Jessie Margarita!

nampakkk... gonjeng kecik2 dah jadik gangster??
Dlm family my dad ade nama timang timangan.. cam Big Untie nama manja dia dlm keluarga adelah Ruby.. then Uncle Melvyn nama manja dia Rubert.. then my dad family members panggil Ruben.. then Uncle Peter diaorg panggil Julie.. Untie Jessie sorang jek yg takde nama timangan manja lain coz nama dia Jessie and diaorg still panggil Jessie! Serious aku suker nama adik beradik my dad... verry the English name gituuu... ye lah family my dad Christian kan.. so datuk ngan nenek aku kasik nama yg ala2 Hollywood gituu! tapi dpt cucu Bollywood.. boleh? muahahaha... :p
 
my late grandpa & grandma!

aku rasa lah kann.. dlm adik beradik my dad.. ayahanda aku sorangg yg betoi2 copy cat my grandpa!  serious dari hujung kepala sampai lah ke hujung kaki! baik dari segi ketinggiannya.. body nya... kemancungan hidung nya... dan paling penting trade mark kat kepala yg botak tapi gilerrr machoo kan? hahaha.. tapi tu lah.. sayanggg sungguhh biler cucu nya yg sorang nie.. tang ketinggian tu dah mengikut dah.. botak tak leh ikut.. merbahaya... aku cuma gerammm tang hidungg yg tajamm bak Woody Woodpecker tuu tak mampu aku milikii! takpe lah.. aku kan anak combination.. tang rambutt.. hidung.. mulut.. ikut arwah mak.. tang mata dan kening haruss ikut Bollywood baru boleh challenge Kajol! muahahahaa...

bergambar kenangan dengan family Uncle Melvyn.. anak dia 3 org semuanya lelaki.. wifey dia.. Untie Prema yg kat sebelah aku tu... menantu perempuan dan dah ade cucu pompuan!

dia segann ke takot ke aku pun tak tahu... ahaha.. budak nie pangkat dua pupu dah ngan aku!

Sebelah aku tu my dad's cousin, Untie Pushpa... and next to her Uncle Peter's Wifey.. Untie Maggie!

dulu budak2 nie cenonettt jekk.. now dah leh jadik bapak org dah...
From left.. Brian, Joshua & Brandon!

biler dah lama tak get together... sakannn my dad pong pong pongg panggg...
Actually my dad's family nie besar.. time aku amik gambar nie pun ramai yg dah balik.... takpe next time kalau ketemu.. akan aku kidnap diaorg utk amik gambar! hehehee...

4 comments:

shuhadah Zainol said...

waa...sedap nama uncle johari...

Biqque said...

so...they speak English or Tamil?

Pinkjambu said...

seronok baca, best betol family besor nih.. huhuhuh

mama tisya said...

lain muka time kecik2 tu..serius benor

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails