COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Friday, February 10, 2012

Ade Orang Suker Jadik Stalker di FB!

STALKER! memang ade jek kat mana-mana...

Satu golongan yg tidak boleh dikengkang... malah diaorg nie macam satu komuniti yg boleh matikkkk kebulurann kalau dalam hidup diaorg tak menjadik stalker!  Malah ade yg create account FB just utk jadikkan satu medium mereka mendapatkan info tentang org lain!  haa.. utk mendapatkan infoo okkk... bukan nak berkawann secara jujur.. ikhlas lagi berhemah! Sungguh lahh ku felikkss.. bukan ker FB tu satu medium yg bagus utk kite keep in touch sesama sendiri?? yg nak pegi jadik stalker tu buat apa? oooOoo... aku terlupakk! diaorg boleh matikk kalau tak menjadik Stalker! :p

Stalker nie cam ade 2 jenis golongan lah pada aku... satu jenis yg Visible.. and satu lagi jenis yg Invisible!  Jenis yg visible nie aku amik contoh Dato Chef Wan punyer FB lah.. ampunn Datoookk.. I amik you sebagai contohhhh... but you don't worry.. I amik contoh coz you're my idola okkk!! :D

Terkadang sangatt kesian dengan Dato Chef Wan bile dia sering di hentamm oleh sesetengah golongan yg berfikiran sempit lagi negatif! Seriously to me some people are really pain in the ass! bukan ke itu Fan Page.. kalau dah tak suker ngan si Chef Wan tu.. tak yah lah like page dia.. why nak LIKE... then nak busybody.. then nak hentam owner page ngan macam2 statement! This is TYPICAL attitude... If don't like.. just get off laaa!! tak yah lah nak like or friend with someone.. then just be 'friends' atas dasar nak busybody dan bukan nya atas dasar betol2 IKHLAS nak keep in touch!

Yang ke buat aku feliksssssssss bin ajaib... diaorg nie tak pahamm ker apa maksud LIKE tuuuu????  LIKE tu kan ke SUKE??? so kalau kite sukerr.. bermakna kite LIKE.. kalau kite TAK SUKE .. maksudnya adelah DON'T LIKE!!! aiyyoohhhh yoooooo.... kaadaweleyyyy!!! yennadeeiii!!!! tak pigiii sekolah kaa? simple english pun tak tahu ek?? muahahaha....

Tapi memang betol lah manusia2 yg LIKE tapi DON'T LIKE nie berpenyakit mental! giler physco okkk... serious jgn marah aku ckp kalau org yg LIKE tapi dia DON'T LIKE tu giler!  yea aarr.. org giler jek yg tak tahu membezakan yg SUKER ngan TAK SUKER! ok ok laa.. aku nak be positippp sikit kat sini.. aku panggil diaorg nie ibarat golongan Dalam DiLema lah gituu! Diaorg suker dlm tak suker! ishh.. entah lah.. serious aku plak yg rasa nak gilerr bile fikirkan camne suke tapi tak suke! hahahahaa...

To me lah kann... bile kite LIKE satu2 fan page tuu.. bermakna kite betol2 nak mengikuti perkembangan dia.. itu bermakna kite berMINAT nak amik tahu pasal dia... bile kite minat... bermakna kite SUKE!  ni aku bagi contoh lah.. misal kata aku tak minatt ngan Anuar Zain (which aku sedang menipu skg nie)... of coz lah aku tak hinginnnnn langsung nak add or like FB dia... tapi disebabkan aku minattt gilerrrrrrrrr kat dia.... haruss lah aku nak like dan like dan like dan likeeeeeeeeeeeee juta jutaaa kali kalau boleh kekdah nya! tapi sadiss beribu kali sadisss.. jgn katakan berjutaa Like.... satu Like pun aku tak dpt nak buat sebab Anuar Jengg nan hadoo FB! muahahaha.. yg ade tu like admin yg jaga... so cam tak bestt sangat lah kalau bukan artist yg dealing directly with their fans... tak kisah kalau nak ade admin... if sibuk at least ade admin yg membantu... but not for Anuar Zain.. dia memang takde langsung wujudnya di dunia FB nie rasanye.. ke kot ade aku yg tak tahu tuu wallahualam lahh...

So skg dah paham apa itu concept LIKE??? ok itu  utk kategori fan page.. camne lak ngan kite yg ade account FB nie? dia bukan concept LIKE tapi dia concept ADD as a friend! sama jekk konsep nya.. kalau dah ko yg gedikk nak add FB account seseorang tu... that's mean ko minatt nak keep in touch ngan org yg ko add tu lahh kan?  Ok mungkin ade org dia jenis yg malu nak appear kat org yg dia add tu... so dia jenis yg mendiamkan diri jek lah.. dia tengok jerkk wall update seseorang tu.. dia senggeh sengsorang biler nampak update2 yg comel lagi mencuit hati.... dia sukerr layan apa saja update dari org yg dia add/like tu dgn tanpa ade sebarang perasaaan jelekk dihatinya akan pada setiap update yg dilihatnya... dia nak ckp 'Hai' pun cam segann gilerrr.. nak tahu sapa? aku lah tuu.... muahahaha.. aku react camgitu so far with Hamis Jalikha.. gilerr segann sioll.. aku rasa budakk tu cunn gilerrr sampai beratt mulut aku nak say Hai pun dengan dia... tapi aku sukerr jek tengok segala update2 dari dia.. even blog dia pun aku selalu baca.. ok senang ckp be as silent readers!

*gambar sekadar hiasan*
nak kasik korang hilang ngatok sikit.. kang baca aku bebel sampai tetido pulak!  penat aku menaip nie tauK??

Tapi yg pelikk lagi jelekk nie.. biler ade org yg add/like kite kat FB.. then dia diamm.. ok takpe lagi.. anggap lah kes cam aku ngan si Hamis tuu.. hahaha.. tapi yg tak syiookk tuu.. dia pulak yg emo ngan apa yg kite update!  haaaa..... pulak dahh..... apa kess ko nak emo.. boleh pulak dia up status berunsur-unsur ketidakpuasan hati.. halooo... tak sukerr senang jek.. just UNFRIEND/UNLIKE jek lah.. kan senang.. tapi yg musibattnya.. dia nak add kite tu.. sebenarnye dia nak carik bahannn utk dia jadik stalker!! dia nak mem-buzy-body akan hal kite.. so berkawan atas dasar menjadik pengintip professional! haaaaaaaaaaa.... itu yg payahh jerihhh tu..... tapi boleh ke kite nak control?? susahhh sikit lah melainkan ko boleh agak dan tangkap sapa ko punyer stalker tuu... so boleh lah ko sendiri yg delete them!  

In fact ade jugak jeniss yg hanya akan appear time ko update status2 yg a little bit down.. bile ko sedeyy or emo sikit.. wahh.. time tu lah diaorg muncul terpacull.. cuba ko update yg happy2.. yg bahagia2.. time tu menyorokkk camm tikuss mondokk!  Ok... kalau appear time kite sedih tuu dengan ckp bende2 yg sedap utk didengar takpe gak lah.. ibarat bagi moral support.. tapi nie ade yg spesis saja nak kasik kite tambah emoo ngan komen2 yg berbauurr minyak masak! haha... memang masakk laaa jadiknya!  in my personal opinion.. kalau kite betol2 sincere... we'll be there when they are happy or sad!  if not baik teruskan be as silent readers like me and Hanis Zalikha !  Bile Hamis sedih.. aku berdoa dlm hati yg terbaiik buat dia.. kalau dia gembira.. aku tompang gembira lalu tadah tangan mengucapkan syukur buatnya!   

Ok.. another thing aku nak share about Dato Chef Wan punyer fanpage... In my opinion.. why nak be tooo negative when some statement being made by Chef Wan.. org kata dia nak show off laa.. being boosting lah... semua bende pun nak share lah... cam contoh hari tu dia citer lah yg mak dia sakit.. dia spent duit banyakk jugak lah utk mak dia punyer perubatan.. then dia ckp dia tak kisah utk bayar berapa saja amount selagi dia termampu coz itu adelah satu tanggungjawab anak pada ibunya... but unfortunately some donkeysss can be emo plak ngan apa yg diupdate oleh chef wan tuu.. diaorg started commenting yg alaa dia mampuuu... kaya raya.. banyak duit.. memang lah boleh spent juta2 kat tempat mahal!

Ishh.. ishh.. ishh.. how narrow their mentality can be! Macam aku lah.. aku lagi suker kalau baca or amik tahu hal org2 yg berjaya dlm hidup diaorg nie.. macam mana diaorg boleh majukan diri.. macam mana diaorg boleh dpt apa yg diaorg inginkan.. dan yg paling penting.. macam mana aku nak jadi macam diaorg dan cuba capai seperti apa yg mereka2 yg berjaya itu kecapi! Coz aku pun teringin nak jadik berjaya seperti mereka.. boleh kecapi apa yg diingini...and apa yg di sharekan oleh Chef Wan tu adelah semata-mata nak memberi motivasi serta inspirasi pada diri org lain.. bukannya dia gebangg pasal dia mampu itu ini.. bermakna dia nak show off yg dia kaya rayaa... kalau kite org yg berfikiran positif.. kite akan amik apa yg dia ckpkan tu dari sudut pandang yg berbeza!

Ingat... org yg berjaya tuu bukan dengan sekelip mata dia berubah jadi berjaya dan kaya raya... Chef Wan pun asalnya anak org susah.. seorang anak peneroka felda jerr (macam en.teman)... tapi macam mana dia come up in life (pun ade sipi-sipi macam en.teman) *matikkk laaa puji laki sendiri* actually itulah yg cuba dia sampaikan.. So jgn lah kite amik segala kata2 dia tu dari sudut pandang negatif way... Coz bile kite negatif.. itu lah yg membuatkan kite sentiasa berada di takuk lama.. susah utk maju dlm hidup sebab hati tu tak habis2 nak berhasad dengki dengan org lain yg kecapi kejayaan dlm hidup!

Aku bersyukurrr kerana hati ini tidak sering melihat dari sudut pandang yg Negative.. jika terdetik yg negatif... akan cepat2 balikkan ia pada yg positif.. dan alhamdulillah.. berkat yg positif itu lah yg telah menempatkan dimana aku berada sekarang... Now ade satu tempat percutian yg Chef Wan pergi.. cantik sangat2... teringin nak pegi tempat yg dia pergi tuu.. walaupun mahal... tapi tak mustahil satu hari nanti.. kalau punyai rezeki... pasti aku akan pergi ke tempat yg dia pergi tuu jugak!  Insyallah tiada yg mustahil.. di mana ade kemahuan disitu ade jalan.. perlu berusaha kerass utk berjaya.. bukannya goyang kaki.. rezeki dtg secara bergolek ya!

I'm always inspired by other people's achievement baik dari segi dunia mahupun akhirat... so I love to see what they have in their life so that I can have them too.. walaupun in a different category... ade yg dah berhijrah menjadik muslimin/muslimat sejati.. tapi aku masih dlm process merangkak-rangkak ke arah itu.. ade org mampu pergi Hawaiii.. aku takat mampu pergi Maldives jerk.. ade org mampu pakai Ferrari.. aku mampu pakai Chevy jerk.. but yet ianya satu sumber inspirasi yg sangat berguna.. yg penting kite bersyukur dengan apa yg ade.. dan happy with it... kalau betol kite tak mampu.. jgn ditangisi.. kerana perlu beringat yg kite mampu pakai kereta... ade org langsung tak berkereta!  kite punyai wang ringgit tetapi ade org yg jauh lebih melarat lalu merempat!

That's why sometimes aku pun suker nak share banyak bende about my life with others.. coz aku suker kalau aku boleh pakai Chevy.. biar lah kalau ade org yg mampuu nak pakai Chevy jugak.. jom sama2 kite jadik persatuan kelab Chevy... if not kalau ade yg lebih mampu dari Chevyy aku lagiiiiiiiiii sukerrr sebab aku boleh tompangg happy biler tengok ade rakan @ kenalan yg mampu pakai BMW ke... Mercs ker.. or even mana tahu ade yg mampu pakai Ferrari kan!  Dapat lahh aku  merasa bangga biler ade kenalan yg mampu pakai kereta hebat ye dak? 

Anyway.. kat dlm FB aku tu tak tahu lah ade stalker ke tidak.. tapi rasa2 lately nie cam ade lah bau-bauuu hancingg tuuh.. tapi aku takk kisahh punn... yg sakit hati ko.. bukan aku punn! ahahaaha.. ko kutuk aku.. ko yg dpt dosa.. aku dpt pahala.. so sila lah kondem aku lagi bebanyak yer.. lagi satu.. jgn lupa... kalau ko kondem aku.. ko kene mintak maaf ngan aku tau... org lain tak boleh maafkan pun.. even Allah pun tak dpt nak bantuu bila melibatkan dosa sesama manusia nie.. so kalau nak aku maafkan korang yg stalker about me.. meh cepat2 mintak maaf meh.. pastu cerita lah kat aku apa yg ko stalker kan tu.. Insyaaaaaalllllaaaaaaaaahhhhhhhhhhh... aku mungkin akan maafkan! :D

Entry tanpa gambar sungguh mengantok & membosankan... Setuju? :p


6 comments:

wAnNy said...

sy pon kadang2 malu2 miowww nk comment..hihi ;)

Mak Izz said...

sukalah entry ni. sll bermain2 di fikiran je tp mls nak terjemah dlm bentuk penulisan. thanks k'neena sudi tulis entry mcm ni. hehe.. kalo hati x ikhlas maka jdla spt cerita di atas. tp sy x nafikan juga, mmg ada yg jenis show off tp k'neena dan chef wan tak termasuk. kalo suka.. bc, x suka.. blah jelah. senang kan?

mekchu said...

mcm pernah terbaca pendapat tu kat fb.. ngeeee :D

Dee said...

betul tu..tak faham ngan org2 mcm tu..dorang mental problem kot sis..

ratusiput said...

plg takbleh blah kalau spupu spapat yg jd stalker.ehh tetibe je kan.dia komen mcm kite ada pinjam duit dia tak bayo.perghhh tersirap2 je darah.

eqbalzack said...

Salam,
selamat berhujung minggu neena and keluarga.
cerita pasal stalker ni, kat fb abg eq ni ada je stalker, bila kita delete, dia 'bising'...then add kita balik. entah apa yg dia nak pun abg eq tak tau. kadang2 rimas dibuatnya!
by the way, header sgt2 lah cantik...hehe

-eqbalzack.com-

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails