COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, May 21, 2009

Dari Entry Pn. Cida, Aku Tambah Info.


Dari entry Cida nie yg aku baru baca tadi, aku memang nak share something yg mungkin ade sesetengah org perempuan @ isteri tak tau akan tentang hal nie... So just check it out for your info OK!

Amik sikit komen aku dari entry cida tadi tuh....

kite kene ingat... ngan lelaki nie.. kalau before kawin pun kite dah di perlakukan macam2 apatah lagi kalau dah kawin nanti... susah beb! coz, biler dah kawin... kite sbg pompuan kene ingat... kuasa CERAI itu di tangan lelaki yer!!

Aku cerita nie berdasarkan cerita sebenar OK... dari situ baru aku tau.. bukan mudah tuk seorang isteri meminta cerai dari seorang suami kalau tak der alasan yg kukuh!!

Kes nyer begini...

Pasangan ini ade masalah.... kirenyer, suami isteri nie dah tak der persefahaman lar pendek kata... so, isteri mati2 nak mintak cerai dari suami.. tapi suami tak nak jatuhkan talak kat isterinye itu.. al maklum lar kuasa tu kat tangan dia.. sesuka hati si suami jer lar kann...

So, isteri dah gi amik tindakan gi pejabat ugama.. konon2 nyer ingat senang lar .. gi je pejabat ugama.. ingat leh settle kan masalah.. tapi tak semudah itu OK!!! Ia akan jadik amat mudah kalau si suami yg dengan rela hati menjatuhkan talak pada sang isteri...

Yg Pejabat ugama suruh isteri failkan kes dulu.. pastu diaorg akan panggil sessi kaunseling... suami isteri dua-dua kene hadirkan diri ke pejabat ugama tuh tuk sessi kaunseling.. pastu tengok dulu camner.. tapi lepas pada sessi kaunsel tuh... isteri masih lagi tak ade persefahaman ngan si suami.. macam2 lar suami dia buat kat dia... tapi tak der lar sampai naik tangan ker apa ker... kalau ade kes naik kaki tangan kat isteri, menurut pejabat ugama... senang sikit tuk mintak cerai lar dari suami kalau suami tuh tak nak jatuhkan talak.. tapi isteri kene pegi pejabat ugama.. tunjuk bukti yg lebam2 tuk kat pejabat ugama.. and diaorg jugak akan mintak saksi tau! isteri kalau kene pukul ker @ suami main judi @ suami berzina @ suami amik dadah @ apa aje lar yg kite nak tuduh suami kite tuh buat macam2... kite kene bawak 3 org saksi!!! kalau isteri jek ckp mati2 kat pejabat ugama tuh.. walaupun betol apa yg suami kite tuh buat.... tapi pejabat ugama tetap takkan amik kes itu dengan amat senang sekali.. diaorg tetap nak bukti yg amat kukuh, tuk si isteri memfailkan kes ke atas si suami...

Sooo.. ingat lar wahai sang isteri... bukan senang tuk kite dptkan cerai kalau suami kite tak nak jatuhkan talak kat kite.. sudahnyer si isteri tadi terpaksa lar lalui kehidupan yg amat2 menyakitkan... nak tak nak... kene paksa suami bagi cerai.. tapi suami tetap tak nak cerai kan isteri.. atas sebab apa aku tak tau lar... tapi aku rasa mesti ade sesuatu yg dia tak nak ceraikan isteri dia tuh... entah2 si suami tuh tau kot yg kalau dia ceraikan bini dia tuh... tak der sapa lagi dlm dunia nie nakkan kat dia kot... hik.. hik.. tak baik aku kannnn....

Soooooooooooo.... kesimpulannyer kat sini... pada sapa2 yg tak kawin lagi tuuu.... buat lar pilihan yg sebaik mungkin tuk diri anda... sebab ianyer masih belum terlambat... coz waktu berkawan tuh lar waktu tuk kite mengenali hati budi pasangan kite tuh.. kalau kite selesa & bahagia.. yes.. u can proceed with it.. BUT.. if u have lots of problem... belum kawin dah macam2 masalah.... baik lupakan sahaja niat anda tuk berkawin ngan si dia.... And also instinct & chemistry waktu berkawan tuh amat penting... kite rasa kite leh tak sehidup semati ngan si dia... kalau lepas kawin baru kite nak nyesal.... memang dah terlambat... Takder MaknaNYE!!!

So.. pikir2kan lah....

4 comments:

HasraRazali said...

Betul la kan, bak kata org SESAL DULU PENDAPATAN, SESAL KEMUDIAN, TAKDE GUNA NYER

Thanks Neena...ur info sgt berguna utk mereka yg belum berkahwin sprt diriku ini..:-)

Suki Cida said...

ha! u rite dear... bagus buat entry macam ni... sesekali kita kena letak sumething yang org boleh ambik pengajaran....

cida dah lalui... lelaki ni semua dah banyak kenal... macam2 jenis... bukan nak bangga but u will learn alot! and when u meet sumeone yang sesuai... u akan gembira... just like u and ur hubby,kan?

Mama Qaseh said...

That's true..sya dh laluinya cm sebijik dlm citer nie..xsemudah tue Pejabat Agama nk amik kes kita sbg isteri utk mnta cerai wlaupun laki tue terang2 memg jhatnya dh mcm Syaitan..
Skrg nie hidup sya penuh ceria dn bahagia tnpa terikat ngn seorang lelaki yg bnama suami yg x btgjwb dn mcm2 lagiii..nightmare hidup ngn laki cmtue..
So sya bharap Neena kekalkan hbungan romantis bsama hubby tue..so sweet uols br2 ok..sma cm Deqna..mdah2an bkekalan hgga hjung nyawa yea..aminnn

NeenaAnuar said...

Hasra:
Yup! no worries.... at least I can share this useful information with everybody...

Suki Cida:
harus!! kalau ade lagi info2 yg berguna pada semua.. akan ku sharekan di sini yeerr... :D

Mama Qaseh:
Thanks for dropping ur comment here!
I'm sooo sad to hear that dear... hope u will find ur happiness soon! Insyallah...
Thanks yeah! :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails