COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, January 18, 2012

Penangan Y.E.S. (Year End Sales) @ CHEVROLET CRUZE!

Betol lah org kata.. org lelaki nie kalau sekali dia shopping memang boleh buat kite fengsannnnnnnnnnn sampai kakiii tercacakkk ke atass!!!

Nak aku tegahh... dah tak termampuuu okkkkkkk.. dia dah macam org gilerrr ko tau takk!! siang malam.. pagi petangg.. angauuu sasauu semacammmmmmmmm jerk bile memikirkan akan si putih putih gebuusss nie!

DSC_0449 copy
Chevrolet Cruze Sport!
Orang lelaki punyer nafsuuu memilikii nie ternyataaa lagi hebatt penangan nya dari org pompuan tauukk??  Pening kepala aku nak layann!! dah rupe org mandi tak lena.. tido tak kenyang.. makan tak basah dah kekdahnya.. aku pakai seksiiii camne pun ngan dia setakat hari sebelum dia memiliki si whitey nie belum cukup menggoda nak tarik napsuuu memilikii dia tuu!!

DSC_0438 copy
So memang dah ternyataaa.. si whitey nie lebih seksii dari aku lah gamaknya!!! *sentap*

Ok.. semuanya berpunca dari member-member terdekat yg dok main tukar2 kereta sepanjang tahun lepas!  Yg tokey CST tu tukar kereta dlm bulan 5 waktu kiteorg gie Melaka!  pastu adelah sorang lagi pasangann tu... alahh.. kalau aku sebut nama mesti korang taukk punyer.. sebab dia pun KaKiBlogging... punn tukarr kereta baru2 nie.. aku nak kaborr lelebihhh takott kene saman sebab tuan tanah sendiri lom kaborrr secara rasmi... ahahhaa.. so aku kaborr takat hint2 jerk lah ye.. sapa yg tahu tuuu tahu lah kottt!! :D

Yg si en.teman nie.. waktu si Lee tukar kereta bulan 5 dulu.. takde lah pulakk dia menggila sangattt nak tukar kereta... dia adelah ckp cam rasa nak tukar kereta baru.. tapi aku yg halanggg.. aku kata.. dah takyah nak carik pasal... kereta honda city nie elok jerk lagi.. jgn nak ngada2 lah nak carik penyakit baru.. guna pun baru 3 tahun!  Then dia pun diam.. ok kan ajee madammmm besarr nie bersyarah! ahahaha...

Tapiiiiiiiiiii!! bile baru2 nie tengok sorang lagik memberr dia tukar kereta.. dahhh... mula dahhhh dia bunyikkkkkkk lagiiiiiiiiiiiiiiiiiii kat telinga aku nie!!! Dia nakk jugakk tukorr keretaa okkkkkkkkk!! Aku tanyer.. nak tukar kereta apa??? Dia berkenan ngan Chevrolet Cruze yg Special Edition.. nampak sporty.. kereta tu dah tak yah nak makeup2 katanya! 

Eeeiiiiiiiiiiiii.. aku nie garukkk kepala sambil tarik rambutttt tau dak??  Ye lah.. pada aku tukar kereta nie memang lah besttt.. syiookkkk... tapi yg tak bestt tuu... duit sah2 kene top up sana sini sikit.. harga kereta nie pulak lagi tinggi sikit dari kereta honda city tuu... pastu bayaran bulanan Chevy nie pun lebih sikitttt dari Honda.. Insurance pun tinggi.. Road Tax pun tinggii.. and isi minyakk pun dah tinggi tau tak? ye lah.. dulu Honda City 1.5 jerr.. full tank around RM70.. skg Chevy 1.8 okkkk... full tank dah almost RM100.. pendek kata bile tukar dari Honda ke Chevy nie.... semuanya tinggi lahh!! mana lah aku tak tinggiii suara ckp kat diaaaa TAK MAUUU tukar kereta!! pahammm tak???

Tapi dia tak pahammmmm okkkk!! dia nakk jugakkkkkk!! dah macam org giiler meroyan dah gamaknye! eeeii!! serious lah.. sejak kenal.. sampai dah kawin.. cuma belum beranak jek lagi.. sumpah aku tak penah tengok dia punyer keinginan yg melampau gaya gini tau!  selaluu kan.. dia cam herannn tak herann jek! evenn ngan kamera godangg D90 dia dulu punnn dia tak anggau gaya gini.. Serious hebatt betol godaan kamuu wahai Chevy!!! *_______________* 

DSC_0442 copy
"Impian menjadik Kenyataan"
dahh!! puasss hati sekaranggg Bee???

Aku nie bukan lah tak sukerr dia tukar kereta baruu.. sapa yg tak sukerr weiiiii!! cer kaboorrr!! aku of cozzz lahh SUKEEEEEEEEEEEE!!!!!!!  tapi yg aku tak berapa nak setuju tu bukan apa.. kereta Honda City tuu.. ya Allah.. tak luak langsungg!! nanti lah.. pasal honda city nie aku citer kat entry yg lain lah... kang kalau aku citer kat sini panjang berjela-jela lak entry nie.. semput korang nak baca! :p

As a wife... mesti lah aku happy bile dia nak tukar kereta baru... tapi itu lah.. aku cuma rasa cammm takde sebab musabab yg munasabah lah nak tukar kereta baru.. coz Honda tu bukannya dah tak elok atau pun rosak.. even it's under used okkk!! so maukk tak sedey?? :(

Tapi apakan daya.. sesungguhnya aku kalah bile dia kata.. 

"I memang dah lamaaa mengidamm kereta yg sporty.. dulu waktu beli honda city tu pun.. I bukannya suker sangat.. tapi time tu keadaan memaksa kite amik Honda City jek... lagi pun time tuu takde kereta sporty yg limited edition design yg I suker.. kalau ade pun maybe tak mampu nak bayar.."

Ko tengokk... ko tengokkk! lepass dah 3 tahun pakai Honda City tu baru dia kata kereta tu dia tak minat??? memang sajaa jekk nak carik sebab musababb nak tukar kereta kanN?  Hmmm..  takpe2.. org kalau mengidam nie kite kene tunaikan permintaaan dia.. betoi tak? So as a wife yg gorjess.. harus lah aku bagi support.. walaupun hakikatnyaaa aku membebellll sampai kering air liur gak lah... ahaha.. ye arr.. bebel mesti bebel... pesanan azimattt kene ade.. syaratt perlu ade.. nak taukk apa syarat nya??  Ok ini antaranya lah...

-  duit different bayar kereta every month tu dia yg kene bayar!
-  jgn sekat aku nak shopping sebab dah bayar extra kat kereta skg nie!
-  holiday jgn di catu.. kalau dia catu.. aku kasik dia sepatuu!
-  jgn sekali-kali memekakk kat telingaaa aku lepas nie nak tukar kereta baru... kalau sebutt lagi... confirm aku amuk!

Lepas dia bersetujuu dengan syarat2 aku.. baru lah aku kata OK! sila pegi beli kereta itu bawak balik!  hahahaa....


DSC_0446 copy
seee.. mana ade aku marahhhhhhh.. aku belaii lagi ade! :p

DSC_0450 copy
perrrghhh!! nanti aku nak anto gambo nie kat Chevrolet! mana tahu leh dpt contract jadik model! :p
Nak citer more detail about si Chevy nie.. nak sharing2 about the spesifikasi... camne aku buat sesi pertukaran honda & chevy... beli kat outlet Chevy mana... then apa yg awesome about this car... apa pulak yg tak awesome..   haha.. ade ek yg tak awesome?? adeeeeeeeee.. pada citerasa aku kurang awesome laa.. tapi minor thing jek pun.. takpe2.. aku citer kat entry lain lah pasal tu.. coz kalau nak citer semua kat entry  nie confirm korang emo nanti coz aku banyak bebel.. so nak kasik korang happy sebab aku taukk korang semua happy bile dpt tengok gambar banyak2.. so mari lah kite menonton wayang gambar tak bergerak disini! :p

DSC_0455 copy
baekkk punyer parking kan???
Last saturday... kiteorg gie jejalan ke Putrajaya!  org baru 3 hari dpt kereta koo.. mana dia senang nak duduk diamm.. bontott tu panassssssssss jerkk kalau duduk dalam umah lama2.. dpt collect kereta hari selasa i.e. hari bekerje..  So hari rabu, khamis sampai lah jumaat.. tiap2 hari dia tanye aku.. nak gie mana weekend nie?? nak gie jalan mana weekend nie?? aku bantai kata jom lah gie Melaka! jom lah gie Penang.. senyapp pulakk tu taknak kata.. yer jom pegi! hahaha.. sebab yg benornya dia nak pegi jejalan yg round2 like balik hari jek utk warming up kan enjin si Chevy dia tu!

DSC_0453 copy
Jgn risau.. kerajaan tak marah aku parking kereta kat sini.. memang tempat nie tempat org amik gambar pun.. sib baik tak ramai org kat area nie.. senang sikit kiteorg wat kerja2 giiler kiteorg nie!
Memang mula-mula ingat nak gie Putrajaya just suka suki drive jek lah ke sana.. pastu fikir2 dah drive jauh2.. pastu nak wat apa?? takkan nak dating tepi tasik! aarrggghhhh! bosann.... baik aku dating dalam bilik jek ngan dia! hahahaa... So endup tu yg datang idea utk buat photoshoot.. saja suke2.. nama pun sorang photograhper sorang modelgrapher! hahaha...

Mula-mula tu kiteorg bunttut.. eh.... buntuuuuu jugak coz tak tahu nak parking kereta nie kat mana utk wat photoshoot! Cam gambar2 yg kat atas tadi tu kiteorg parking tepi jalan kat area jambatan di Putrajaya.. tapi tak leh lama sangat lah kat situ sebab takot nanti kene sondooll lak ngan lori ke trailer kee.. tak ke naya..so berhenti kejap jek sebab langitt adelah kebiruan yg amat cantik ketika itu.. so rugi kalau tak captured some moments disitu!  Pas dari jambatan tu kiteorg teruskan perjalanan tanpa hala tuju.. mencarik2 tempat yg sesuai utk aku park kan si whitey Chevy niee.. berhenti di dua tiga lokasi.. tapi cam tak best.. tup2 sampai kat bulatan masjid dan pusat pentadbiran putrajaya nie.. terussssssssss aku ckp kat en.teman suruh dia naikk dan parking kat tengah2 laluan pintu gerbang pusat pentadbiran putrajaya nie!  mula2 tu cam risauuu gak lah kot2 kang pak guard datang halauuu kiteorg wat kerja yg ala2 gila nie.. tapi no hal bebehhh!!! takde sapa kacoo pun... cuma ade lah kereta peronda polis laluuu kejapp.. dia usha kot.. takot2 kereta putih nie ade bom!!! ahahahahaa.. :p

Ok dah lah tuu.. dlm pada kata tak nak bebell. membebel jugakk ko nie gonjengg!! adoiyaii.. susah betol org yg suker bebell nie.. idea datang mencurah.. teruss lajuu turun ke jari jemari lantas lajuu menaip di keyboard! :p  Alrite lepas nie janji... aku sajikan korang semua ngan gambar2 semata!  Enjoiceeee!! *v* 

DSC_0461 copy
"I Find Her Very Hot!"

DSC_0466 copy
"Racing is The Best Way to Convert Money Into Noise!"

DSC_0469 copy
"I Cruze Because... It Speaks My Style!"

DSC_0479 copy
"The Harder You Work, The Luckier You Become!"

DSC_0481 copy
"I Really Like Listening to Music In My Car!"

DSC_0487 copy
"Never Have More Children Than You Have Car Windows!" :p

DSC_0568 copy
Saya lah photogediksgrapher kesemua gambar2 diatas! *v*
Ok.. jom sambung lagi... mana boleh gambar aku takdee dlm sessii gedik2 nie!! hahahaa....

DSC_0493 copy
"You Only Require Two Things In Life.. Your Sanity & Your Wife!"

DSC_0494 copy
Naaaaaaaaa!!! :p

DSC_0503 copy
"When A Man Opens A Car Door For His Wife, It's Either A New Car or A New Wife!"

DSC_0501 copy
Danggggggg!!! Luckily Not A NEW WIFE !

DSC_0496 copy
Kalau new wife.. aku sepaakk montott dia dari belakang! ahahahaha...

DSC_0510 copy
"Behind Every Successful Man Is A Surprised Woman!"

DSC_0512 copy
Am I Surprised Enough for you my Dear??? :p
Siapa yg amikkan gambar2 pasangannn in the bluess nie? Mr. Tripod??? Nehiiiiiiiiii....

DSC_0550 copy
Si Ngekk ikut samaa memeriahkan hari kami! 

DSC_0553 copy
TQ kamoo sebab jadik photog kite sampai tongangg tongengg! hehehe...

DSC_0560 copy
TQ InaAchik for capturing some of our pictures! :)

DSC_0519 copy
Ehh I nak sambungg gedik lahh!!! :p

DSC_0515 copy
Men Like Cars...
Women Like Clothes!

DSC_0536 copy
Happy with our new Baby!



DSC_0531 copy
Opocottt!!!

DSC_0538 copy
Sila pastikan kamuu sayang saya lebih dari si Whitey ini ok???

DSC_0543 copy
Ade gaya Hero & Heroin Fast & Furious takk?? ahahaha.. :p
Ok lah.. dah penattt dah aku buat entry nie.. lambat bebenorr rasanya... kite sambung citer pasal our new baby nie in next coming entry yea! 

Tata!!


29 comments:

Iryani Noor said...

Alalala suke tgk gambo2 korg dgn white chevy.. Mmg kete tu nmpk sporty abes..

Ehh cik kaki pun ade =p

joijoi80 said...

bestnya..kete baru... erm..jadi model, nanti payment collect kat hq yek..hahhaha

-iLLa- said...

hi neena...kita pun pemilik chevrolet...ngeee..

-anidaothman- said...

betoi tekaaan asyraf....ketA KAKNIN spoty abes...cchantiklah

mizzura said...

best kan best kan?
adik kita pun br beli kaler silver blue..padahal putih cun..tak paham kenapa dia amik kaler tu..

Mommy's Diary of Life said...

akak!!!!! sila jgn buat saya jeles boleh tak? hehehe.. geram tul la tgk gmbr2 akak nih.. hadoyai.. tingin sgt ler nk ada dlm gambo tu. hehehehe.. nk gonjeng skali.. kih2

pena rozie said...

Bestnyer blh nak kete baru....

Dee said...

takpelah..mesti dia dpt good rate and loan dgn senang dari rimau tu kan..in fact mmg cantik pun keta ni..lgpun bulan 3 ni depa dpt bonbon lagi kan..hahaha..so leh ar u mtk apa2 special lak..

InaAchik said...

hahahhahaaa...
baca entry sambil gelak guling2!
sila percaya wahai teman2... makin hari gonjeng makin sengal tahap babun! sakit perut aku nak layan sengal dia ni!!!

skali pandang si putih ni cam BM da... nanti tukar karpet merah erk... mana tahu untung2 pak cik johari yg bayorkan. ngehehee

Aini said...

kegojesan akak tetap terserlah daripada si putih tu...huhu..

Marlia said...

Uwaaaa sukanya! Sempat ko print paper2 tu... I like!

Lulu Caldina said...

lamaaaa tunggu entri ni tauuuu....

keta tu mmg gorjes... ;)

nome said...

ensem beb keta ko tuh...i loikeee!!!

Unknown said...

biar la dia gils kete..jgn gila perempuan dah..(tu la yang mak ai selalu cakap..) hehe

shuhadah Zainol said...

ohhh..bestnye kete baru..ooo..cantiknye chevy Cruze tu....ooo..i'm so jelous !!! nak jugak keta tuuu....hehehe..:D

kazmyra afkar said...

haaaaaaaaaaaa, dah dpt agak je sape yg beli kereta baru jugek.. hehehe...

cantek la kerta itu.

Wawa T said...

wah cantik nya whitey chevy.. nati ajak wawa jalan-jalan naik kereta baru ok.. :)

its me said...

perghhh terbaek la keter aunti neen ngan ankel nuar ni....phewittt

prebetsabu said...

demnngggggg ini tidak adil!! so lps dh dpt kete tu, suami tido dalam kete tak? kalau tak, tak cukup ngidam lagi tuu.. cuku 2-3tahun lagi, dia akan mulakan pencarian cinta besi dia yg lain pulak wakakakkakakakaka aiyok tatau

mama tisya said...

wah cun posing2 ngan kete baru...mcm posing utk drama cz ada dlu citer apa ntah posing kt putrajaya ngan kete gk pelakon2:)

mrs.ecam said...

tanhiahhhhh..aku jeles...huhuhuhuhuhu heeeeeeeeee

MiYOKO SuKi said...

keta cntik...gambo mmg confirm2 la cntik...model2 tu lak meletup2 cam bunga api gituuu....

cik fadh said...

pic sume cantik2 ! sukaaaa

Mimy Hamid said...

rezeki jangan tolak beb...ini la namanya rezeki tahun baru dan tuah dari Allah...hah pasni jaga elok2 peluk cium untuk new chewy baru..muahhhhhhhhhhhh

Qaseh Suhaida said...

perrrhhhh mantap habis gambar2 laki bini dgn kereta baru...jelestau

mekchu said...

everytime nak baca ur entry ni kan, i will make sure my job is done.. sebabnya mmg akan spend more than 20 minutes okeyyyyy...

saya sebuah whitey chevrolet cruze.. sangat beruntung :D

Unknown said...

very nice...ske nengok kater coloour white

skuterlady.blogspot.my said...

hi...i'm bw here...from here :

http://skuterlady.blogspot.com/

love all your picture...sangat2 cun..he3... salam kenal..

Anonymous said...

sportingnye ur hubby..... :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails