COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, January 9, 2012

Ada Apa Dengan CITARASA?

Dah lama tak membebel... jom kite bebel membebel jom! :p

So apa ade dengan CITARASA?  setiap org ade citarasa masing2 kan? tak kire lah citarasa dari segi apa pun.. semua org punyai citarasa tersendiri.. baik dari segi makanan.. pakaian.. percutian.. which setiap insan punyai citarasa tersendiri.. Begitu juga dengan peminat & followers... setiap celebrity ataupun ikon, mesti ade followers mereka tersendiri...

Citarasa nie aku rasa TerrrrrrrSangattt lah subjective! ade org kata Ayam Penyet AP sedap (aku la tu) sehingga sanggup menjadik peminat tegarrr.. makan tiap2 hari pun takpe! tapi ade org lain pulak mungkin bile makan Ayam Penyet AP tak Sedap pada anak tekak dia.. dia rasa Ayam Penyet Ria pulak yg sedap! so boleh kahh aku nak kata org tu salah?? or patot kah aku bengang ngan org yg kata Ayam Penyet AP tu tak sedap? aku rasa tak patot lah kot kan... sebab kalau semua org kata Ayam Penyet AP tu sedap... takkan lah Ayam Penyet Ria tu boleh hidup lagi outlet nya sampai sekarang!

Nak aku kasik contoh lagi??? boleh jerk.. kalau ade yg tak minat Anuar Zain.. sesungguhnya masih ramai yg mengilai jejakii idaman melaya nie... kalau ade yg minat pegi bercuti ke Amerika Syarikat... mungkin ade jugak yg tak minat nak pegi bercuti ke Amerika Syarikat kalau mampu (aku la tu) tapi atas sebab musabab citarasa tersendiri.. maka mungkin seseorang itu merasakan baik pegi bercuti ke Eropah!

Contoh apa lagi yg aku nak kasik nie? haa.. kalau kot ade yg rasa cam...

"eeeiii.. membazir lah asyik buang duit beli beg mahal2.." (bukan guna duit ko pun kalau org tu nak beli beg mahal)

ataupun ade yg leh kasik statement camgini pun ade gak..

"kalau nak beli beg mahal.. jgn lah beli beg made in China!" (adussss... sumpah rasa nak tempelengg)

Well.. itulah namanya citarasa masing2... setiap insan ade citarasa masing2..

aku minat... ko tak minat...
aku suker.. ko tak suker..
aku rasa murah.. ko rasa mahal..
aku rasa senang.. ko rasa susah...
aku rasa OK.. ko rasa pulak KO...
aku rasa gorjes.. ko rasa jongosss...
aku rasa betol... ko rasa salah..
aku rasa adil.. ko rasa zalim..
aku rasa enjoy.. ko rasa boring..
aku rasa puas hati.. ko rasa hati panas...
Kat tekak aku sedap.. kat tekak ko mungkin tak sedap..
Di mata aku cantik.. mungkin di mata ko tak cantik..
Di hati aku sokong.. di hati ko mungkin tak sokong..

Seeee.. semuanya melibatkan rasakan?? CITARASA!  ianya jugak melibatkan hati dan perasaan.. so perlukah kite rasa cam eeiii... geramm.. or menyampahhh pada org yg mempunyai citarasa Contra dengan kite?? aku rasa tak perlu lah kot... sebab kite kene ingat.. tak semua org dlm dunia nie ade 1 citarasa yg sama.. kalau dah semuanya ade citarasa yg sama.. jawabnya takde lah designer baju boleh carik makan.. takde lah kedai makan boleh ade competitor... takde lah artist boleh carik makan.. kalau dah semuanya minat kat J-Lo sorang... then sapa nak minat kat Inul? hahaha. I'm sure Inul ade peminat dia yg tersendiri kan??? Lagi parahh kalau dah semua org punyai satu citarasa.. nanti laki kite semua pun jenis yg spesennnnnnn jekk perangai nya! so apa yg special nya pasal laki ko kan kalau dah semua org ade laki yg lebih kurang sama? ahahhaa..

So aku rasa dlm hal ni.. kite perlu ade sifat hormat menghormati antara satu sama lain lahh!  Nak bagi tahu apa perasaan, citarasa ataupun apa yg ko sokong...suker/tak suker tu tak salah... masing2 bebass dlm memberikan pendapat dan meluahkan apa yg dirasa...  tapi aku rasa tak yah lah nak provoke.. sampai silap haribulan leh ade yg berkelahi... which to me buang masa jek lah! relax2 suda.. Kalau kite hormat antara satu sama lain.. takkan ade puak2 yg anti meng-Anti nie!  Just be more moralize.. be more matured.. be more educated... Insyallah our bonding will be much more stronger!  Ingat.. ade CARA dlm setiap perlakuan... kalau betol CARA nya.. tak kire lah cara menegur ataupun menyatakan sesuatu hasrat.. perlu ade CARA yg terbaik dlm melakukannya!  Cam contoh kalau ko tak suker pada satu2 isu.. kalau nak interprem.. interprem elok2.. jgn sampai boleh mencetusskan ketidakpuasan hati pulak pada pihak yg setentang dengan pendapat ko tu.!

Apa nak buat kalau tak puas hati dengan citarasa org lain? Aku selalu membebel kat en.teman sorang jek... ye lahhh.. aku pun manusia biasa jugak.. tipuuuuuu lahhhhhhhhh kalau aku kata aku takde langsung pot pet pot pet nyaa... hahaha... tapi pot pet pot pet ngan laki sendiri rasanya jauhhhhh lebihhh baik & bestt dari ko potpet potpet ngan org lain coz laki ko pahamm ko.. pastu ko ade lah bahan nak diborakkan ngan laki ko.. secara tak langsung menguji minda gak.. borak2.. tension2.. pastu kang paling best bile laki ko pro pulak pada yg ko tak setuju tuu... haa.. dari situ memang confirm leh jatoh sentapp.. pastu merajuk.. pastu aku merajukk... dia pujukk! owhhhhhh.. awesome!! coz leh gedikkk-gedikkss merajuk masuk bilik sambiil tutup pintu pastu suruh dia tido luar selama satu hari satu malam! muahahaha...

Anyway.. sib baik lah aku ngan en.teman tak banyak perbezaan dari segi citarasa.. biasanya apa yg aku suker.. dia suker.. apa yg cantik di mata aku.. cantik lah dia mata dia.. apa yg best pada aku.. best jugakk lah pada dia.. apa yg dia minat.. aku minat jugak.. Alhamdulillahhh.. Syukur sangat-sangatt walaupun tak lah 100% kami punyainya citarasa yg sama.. tapi almost 99% kami adelah sekepala! kalau laki bini tak sependapat nie memang parahh weii.. mesti selaluuu nak kelahi jek kekdahnya sebab dah tak sebulu walaupun selaluuu berbulu-bulu... Ooooppsss!!! :p   


5 comments:

Cikpuan rara said...

alamak.entry ni xde piccy.suke tgk piccy akk =) citarasa rara lak senang je.asalkan cantek.jalannnnnn~

Pinkjambu said...

setuju bangat!! ada orang xsuka citer ombak rindu (saya le tu) ada orang suka (neena le tuh) hahahah..

lagi 1 dah xsuka, dendiam je ler, kdg2 sakit hati bila beli apa2 ade aje org mengomen, contohnye "eii kenapa beli kereta kaler itam, kereta kaler itam byk eksiden, eeii knp beli pinggan vintage, xminat!!, eeii knp cincin kawen ko cmtu, knp xbeli kat situ lagiii byk lawa lawa!!

stress!! kekeke..

Bitt (double IS) said...

betul tu....respect jek kalau nak berkawan...kalau tak tayah sibuk kannnn kann kann ;)

Mimy Hamid said...

bab citarasa ni mmg subjektif...tak kisah la apa pun yang penting udahhh jangan gaduh ribut....kannnnnnn....aku lak ngan megat ada benda tak sama..tp bg aku ketaksamaan itu la membuatkan kitaorang saling syg..pendapat memasing kannn

J@rt said...

Hi Neena,

Jumper blog u dlm blog Cik Kaki..
Sebenarnya I silent reader jer..
Heheheheh ari tuh nampak u kt station masjid jamek..dari belakang tgk gaya macam u...btol2 kuar dr tren & tgh naik escalator..hehe x sangka slalu baca blog u jer...tgk2 ternampak lak depan mata..mmg tidak syak lagi ahahahaha..
Keep blogging & luv all your vacation photo...santekk..credit to ur hubby (^_~) & hopefully ader byk lagi photo2 santekk lepas neh..

pstt ~ saya pengemar photography juge hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails