COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Wednesday, November 9, 2011

Nasi Liwat... Korang Pernah Makan??? Aku Dah Makan Dah!

Serious aku tak tipu... nama nasik tu nasik liwat... aku like waktu first time dengar waitress kat restaurant tu sebut aku likeeeeee.... terbeliakk bijik mata.. ku tak puas hati ku tanyer lagi sekali.. nasik apa?? dia still ulang ckp nasik liwat! uhuhuhuuu... nak tengok rupe nasik liwat??? Nie dia....


DSC_0833 copy
kat menu ditulis as Nasi Liwet (Sunda)... but they pronounce as Nasi Liwat!
Nasi Liwet ~ Traditional  Sunda steamed rice cooked with anchovies and coconut milk! (RM2.90)

Chooopp!!! makan kat mana nie? hahaha.. ok ok.. kan aku dah ckp in previous entry yg tujuan asal aku gie MidValley adelah nak bertemu ngan seorang blogger comeyy niee... 

DSC_0865 copy
ngadate ngan Wai.. Missy yg baru pulang dari tanah Arab!
DSC_0866 copy
Kami memilih Restaurant Bumbu Desa as tempat mengedate!  sesapa ade credit card Maybank untung.. leh dpt discount 15% off for a la carte menu kat outlet Bumbu Desa MidValley nie! so saja nak gebang yg aku adelah salah sorang yg beruntung tu! ngagaa.. :p
DSC_0841 copy
suker ngan concept restaurant nie... terasa seperti ade di Bali! sorry aku kalau indonesia nie memang tempat lain tak leh nak sebut sebab aku tak penah sampai lagi ke bandung ke medan ke.. so pasal tu lah dok sebut Bali jek! hehehe....
DSC_0842 copy
mula2 ingatkan buluh yg diwarnakan.. rupe-rupenya kain batik di gulung2 dan diletakkan seperti tirai... kreatif kan!
DSC_0858 copy
tempat basuh tangan dari buluh! punn aku sukerr! en.teman kata esok2 kat umah sendiri nak wat camgini gak! hahaha.. lantak!
DSC_0824 copy
minuman dah sampai.. pose sedas dua dulu!
DSC_0825 copy
last bit of smiling moment on my face.. coz after this one of their staff ruin my day! huh!
Nak tahu napa aku sentap?? haa.. ade lah sorang minah kat restaurant nie.. dia dah wat aku emo! geramm tol aku ngan dia!  mana tak nya... nasik baru sampai 2 bungkus kat meja... kiteorg order 3.. pastu dia nak argue ngan staff dia yg mintak nak tambah nasik lagi.. actually it is just a miss communication jerk pada aku.. tapi aku dah start notice perangai bengong dia tu since awal lagi.. before miss communication about nasik nie.. aku adelah tanya kot2 leh mintak tukar jenis lauk..

Ok.. since kiteorg pun first time datang sini... so seriously memang tak tahu camne cara amik menu kat sini.. so kiteorg sampai2 jerk terus duduk and mintak order berdasar kan menu.. so dlm pada dia nak prepare tu.. saja gie tengok2 kat satu kawasan kat dlm restaurant tu yg cam ala2 buffet nie..

DSC_0826 copy
rupenya baru lah tahu... apa saja yg ditulis dlm menu rupe-rupenya leh gak kite tengok secara real kat kawasan buffet nie.. tapi jgn salah faham tau.. diaorg tak sediakan menu buffet.. but apa yg ade kat buku menu tu diaorg realisasikan dlm bentuk realiti camgini.. so korang leh pilih menu ngan lebih jelas dan tepat la...
So biler aku dah tengok kat meja buffet tu.. aku just tanye lah kot2 aku leh tukar menu yg aku order awal nya tadi.. kalau boleh then aku nak tukar.. kalu tak boleh pun takper. aku faham coz aku yg dah buat order awal... but yg menjadiik aku geram tu.. biler aku tanyer boleh tukar ke tak... some of cowok2 gantengg kat situ kata boleh.. but ade sorang dari diaorg gie tanyer kat minah nie.. aku rasa dia supervisor kot kat situ.. teruss dia kata tak boleh! cara ckp tak boleh tu cam merunggut-rungutt... cam tak puas hati org nak mintak tukar! Helooowwww!! I bukan lah bahalol sangattt kalau you kata tak leh pun I nak marah tak tentu pasal.. yg aku geramm tu.. CARA tuuu! jgn lah poyoo sgt! org tanyer secara berhemahh.. tak leh ker awk pun jawab secara berhemah lagi ramahh??? lagi2 pulak awk deal with customer okkkkkkkk...  tapi waktu tu aku diam kan ajer... pahamm.. coz aku yg mintak tukar pun.. bukan salah dia.. coz aku yg mintak tukar punn kann... but biler dia tunjuk kekwat dia buat kali kedua biler staff dia bagi tahu yg nasik utk meja aku tak cukup lagi satu dia nak tunjuk angin kus kuss dia... waimaaaaaaaaaaaaaaaaaa........... (eh dah lama lah tak gune perkataaan waimaa kat I'm yours rasanya! hahaha...)

Haruss lah ahkak gorjes sentapp.. so kalau dah sentapp tak ke gonjengg jadiknya?? haa.. amik ubat! aku semburr sikit sedass dua kat dia! Teruss diammmmmmmmmm!!! 


DSC_0829 copy
So korang sapa2 yg nak try makan kat restaurant Bumbu Desa nie ingat.. pada aku much better korang gie terus ke meja yg ala2 buffet nie utk pilih lauk pauk kesukaan korang... coz ianya lebih visualize!
DSC_0830 copy
majoritynya masakan sunda & padang!
DSC_0844 copy
sambal wajib amik... campurkan ketiga-tiga sambal nie.. fuhhhhhhh~~ output terbaekk wook!! nak2 pada pencinta hot and spicy!
Disebabkan 'amukkan' kecil dah berlaku.. maka mood nak amik gambar masa makan2 sampai nan hado! uhuhu.. alahh.. aku amik hari tu pun menu Ayam Bumbu Desa (Sunda) ~ RM9.90... dia cam ayam penyet gak lah.. ayam yg digoreng dan dihidangkan dengan sambal... En.teman pulak amik menu...

DSC_0836 copy
Pepes Ayam ~ RM9.90...  sorry aku mula2 baca menu nie ternampak cammm... pepet! hahahaha... terus terasa cam dok dlm restaurant 18sx! :p
DSC_0849 copy
then kiteorg order desert nie pulok! perrrrrrggghhhh!! memang layannnnn abis dessert nie! sedappppppppp okk.. sesapa gie Bumbu Desa.. make sure korang amik dessert nie tau!  nama dessert nie Pisang Saus Karamel (Banana Fried with Butter, topped with Caramel Sauce, served with almonds and raisins) ~ RM7.90
DSC_0852 copy
satu tu share bertiga pun dah cukup.. kenyanggg taw!

DSC_0827 copy
Wai order air Es Jeruk ~ RM8.90.. actually it is fresh orange dia bubuh isi kelapa di dalam nya!

DSC_0855 copy
bukti Ice Lemon Tea dia sedap! ahaha.. harga tak ingat.. rasanyer lebih kurang jerk harga air2 dia nie...
DSC_0850 copy
Wai pun minat ngan gadget godang nie! :D
DSC_0859 copy
bersama teman cinta hati saya!
DSC_0861 copy
bersama adik comel saya!
Seriously Bumbu Desa nie besttt pada aku! yg tak best staff dia yg sorangg tu jerk! but sib baik lah staff dia yg lelain tu baik hatii... datang gak kat aku lepas dah makan semua dah mintak bill.. tanyer is everything ok miss? of coz lah aku jawab ok.. sbb food wise dia tak mengecewakan.. so dia ckp mintak maaf kalau ade apa2 yg kurang.. Haaaaaaa.... camgitu lah.. terus akak gorjes maintain gorjes! ahahaha... :p

Lepas nie leh terjah lagi.. coz I love Indonesian Cuisine & also Balinese concept! so insyallah for sure will terjah again and again to any Bumbu Desa outlet after this! ;)


8 comments:

mama tisya said...

1st time dgr...oh kt bumbu desa ye...nanti nk try yg outlet klcc

kathy jem said...

cam best jer..nk try la mkn kat sini..hehe

-anidaothman- said...

bestnyaaaaa makan kat BUMBU tuh..nice place....

NASIK liwat....NAma memang sempoi..hihih

Mimy Hamid said...

lama ko tak sentap neena...heheh aku suka kalau bab ko menyound waiter ke waitress...sound tepek..pedas...hehe bumbu desa ada area mana weh..makanan sunda ni pedas kann

Wahidah said...

Such a sweet memory kak neena..merasa gk wai tgk kak neena gonjeng kite ne naik angin..hehehe..:p

Tp sekejap je angin kus2 akk kite dh ok..banana saus karamel tu enak giler dong..:)

SURIA AMANDA said...

aisey..kena review ni..bila nak ngadate ngan along lak?hehehehe..

eimma's said...

penah sekali makan situ..mmg sedappppp :))

Unknown said...

baca entry ni...tringat makan kat foodcourt ofis i..nasi goreng kanpaus..waiter tu sebut u shud try our specialties...nasi goreng kanpaus......berkobar2 nak makan..huuuu nasi goreng ikan paus...sambil2 fikir halal ke...huhiiii..ikan paus kan mamalia....bila sampai je..rupanya nasi goreng kampung sajork...ceh...itu nepal punya pronounciation....kampung jadi kanpaus...kekdahnyerrrr.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails