COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 5, 2015

[18SX] Main Game Paling Gila di Amai Bistro Ombak Villa Langkawi!


Game giler nie kiteorg main selama 2 malam berturut-turut! Pada malam pertama lepas balik dari Sunset Cruise Dinner and malam kedua lepas Makan Buffet Dinner bersama Datuk Chef Wan! So dlm entry nie aku rangkumkan cerita pada malam pertama dan jugak pada malam kedua ya!


1-GOPR0257 copy


Lebih kurang jam 10 malam... kiteorg semua berkumpul di Amai Bistro!


2-IMG_3314 copy

Amai Bistro nie merupakan salah satu restaurant yg ade di Ombak Villa!


3-GOPR0259 copy


Kite boleh menikmati hidangan makan malam jugak kat sini!


4-IMG_3308 copy

Agak2 nak buat private function, boleh jer masuk kat dlm private room nie...


5-IMG_3307 copy

Sangat selesa sebab bilik nie ade air cond!


6-GOPR0269 copy


Tapi kalau tak nak makan malam.. nak lepak2 and chill out sambil minum-minum for supper pun ok jerrr sebab amai bistro nie bukak sampai lewat malam!


7-IMG_3312 copy

Aku kalau time holiday memang suke kalau ade tempat2 camgini utk chill out!


8-IMG_3318 copy


9-IMG_3317 copy

Pada malam pertama tu we all di hidangkan dgn some light dishes... aku tak leh nak makan banyak sgt pun sebab kenyang makan waktu sunset cruise dinner tak hilang lagi!


10-IMG_3341 copy

Tema pada malam pertama tu kene pakai All White! Jangan risau... aku ngan en.teman dah mandi walaupun masih gunakan baju yg sama waktu sunset cruise petang tadi! Hahaha.. tak kuasa ahhh nak pakai banyak2 baju.. nanti banyak baju nak kene cuci bile balik KL.. since baju yg aku pakai tu masih berbau wangi... so kite belasah kan aje.. unless kalau dah berpeluh bau hapak.. maybe aku tukar baju lain lah jugak kot... hehehe...


11-IMG_3347 copy

After having our light dinner, kiteorg main Charades games! Korang tahu tak game ni macam mana? Alaa.. org bagi kite apa2 word or phrase... then kite kene berlakon utk memberi clue pada org yg nak meneka.. tapi kite tak leh bercakap.. kite kene jadik org bisu.. kite just boleh bagi gerak geri badan kite dlm memberikan clue kepada mereka yg nak meneka!


12-IMG_3345 copy

Sumpah game nie kelakar giler and fun nak mampos! Hahahaa.. adoii... seriously we all had so much fun with this game! Kami terbahagi kepada 2 kumpulan.. so group A bagi clue kepada wakil group B, then nanti tukar pulak.. Group B bagi clue kepada wakil group A.! Time nie.. aku punyer turn utk bagi clue kat my group... time nie kiteorg guna movie / drama title sebagai tema permainan... so aku dpt tajuk drama Baywatch! So tu yg dlm gambar nie aku tunjukkan gambar Watch utk suku kata kedua.. tapi utk suku kata pertama tu susah betol aku nak bagi clue utk Bay...


13-IMG_3316 copy

aku adelah tunjuk persisir pantai nie utk bagi clue Bay.. tapi still group aku susah nak teka... end up aku buat aksi jalan yg mendada skit... jalan ala ala gedikk Pamela Anderson! Ahahahaha... dah abis idea dah aku nak buat aksi kot mana lagi dah.... dah lah masa yg diberikan hanya selama seminit jer... kalau team member tak dpt jawab dlm tempoh seminit tu... kire kalah lah group ko! Huhu.. End up.. selepas berjalan seperti Pamela Anderson beberapa kali.. dpt jugak team member aku memberi jawapan Baywatch! Gilerrrrrr menjerittt keseronokkan tak ingattt!!! Lepas dah jerit cam nak rakk.. pastu baru teringat Dato’ Chef Wan and Tun Dr. Mahathir ade beristirehat kat dlm bilik mewah yg berhadapan ngan bay yg aku tunjukkan nie.. dah l lah tak jauh dari Amai Bistro nie... confirm boleh dengar punyer... huhu... tapi so far kiteorg tak dpt apa2 warning dari pihak pengurusan.. so kire masih selamat lah! Ahaha...


Waktu main Charades game nie Chef Wan tak join kiteorg sbb dia tak berapa sihat... so kiteorg jer lah sesama kiteorg dok enjoying ourself kat Amai Bistro nie... and kebetulan Tun Dr. Mahathir pun ade stay kat sini.. tapi kiteorg takde rezeki nak terserempak ngan dia sepanjang we all stay kat sini hari tu...


Punyer lah seronok main game nie.. baru perasan tak banyak gambar yg kiteorg amik waktu permainan Charades nie... en.teman pun main sekali.. so sapa nak amikkan gambar? Hahah.. takpe lah.. aku cerita kan aje lah kat sini yer... Kiteorg main game nie selama 2 malam berturut-turut.. pada malam kedua pun kiteorg still lepak kat sini and main game Charades nie... So selain dari Baywatch, aku dpt tajuk movie Slumdog Millionaire! Memang hanjing betol bile aku kene jadik hanjing! Bhahahaha... takpe nak menang punyer pasal... aku sanggup buat apa saja.. walaupun hadiah nya sekadar dpt coklat yg comel2... tapi semangat dan be sporting itu yg paling penting sebenarnya!


Utk Slumdog Millionaire tu aku buat aksi anjing.. aku tak menyalak sbb kite kan tak leh keluarkan suara.. so apa yg aku buat aku just bongkokkan diri aku dan berjalan seperti anjing... so dipersilakan utk korang semua imagine mcm mana aku jadik seekor anjing ok.. hahaha.. senggal betol.. so team aku berjaya jawab Dog.. then aku berdiri.. aku buat aksi org kaya.. keluar kan duit dari poket... tabur ke kiri dan ke kanan... jalan mendabik dada... keluarkan duit dari kocek.... buang duit lagi... punyer nak bagi aksi seorang millionaire.... end up... dpt jugak team member aku jawab Slumdog Millionaire... so menjerit dan bersorak kegembiraan lah kami semua! Hahaha...


Then lagi satu tajuk movie yg aku dpt adelah Prince of Persia! Giler... yg Prince tu maybe aku boleh buat lah... yg persia tu memang aku tak tahu camne nak buat... tapi takpe... aku cuba jer dulu... start jer masa berjalan.. aku terus buat aksi prince... aku buat aksi ibarat sedang memakai mahkota... team member aku ade yg jawab queen lah... king lah... so dah dekat dah tu... so aku dok bagi isyarat utk diaorg terus go on teka sbb dah hampir2 dah tu... end up ade yg dpt jawab dgn betol Prince of Persia... vavavavavava... seronok betol aku dpt bagi clue and semua pun boleh jawab! Ahahaha...


Ok tu 3 tajuk drama movie yg aku kene buat aksi and team member aku jawab.. now ade section yg team member aku semuanya buat aksi... then aku kene jawab sorang2... adoiii... matikk lah yg nie... tapi nak tak nak kene jugak buat sebab semua org memang kene take turn.. so bile turn aku... aku kene jawab clue utk Paris Hilton & Arnold Schwarzenegger! Utk challange yg versi ni... kite berlawan secara grouping.. meaning group mana yg dpt jawab dulu... group dia lah yg akan menang! Utk Paris Hilton.. aku dpt jawab dulu.. so group aku yg memang... then utk Arnold Schwarzenegger nak tahu aku menang ke tak?? Jom tengok video yg sempat en.teman rakam kan nie





Harus lah aku memangggggggggggg! Itu pun en.teman tak terfokus kat aku sewaktu kemenangan ku.. saja aarrhh tu dia dengki sebab dia group ngan Izzudin and bukan dlm group aku... so tu yg dia sambil amik video pun boleh lagi bagi clue kat si Izzudin! Ahahaha... bengong jerr! Tapi yg Arnold Schwarzenegger nie memang kelakar giler gak... aku dlm pada tak leh nak jawab.. diarg buat gaya body builder... aku teka Hulk Hogan lah.... The Rock lah... tapi semua tak kena... then sampai lah ke tahap aku dah tak tahu nak teka apa... so aku pun just like ckp... Aaaa Aaaaa... walhal aku dok Aaaa Aaaa... tu aku tak tahu nak teka apa... aku tercengang sebenarnya sambil tengah nak memikirkan apakah jawapan kepada clue yg diberikan... tu yg aku aaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaa.. then one of team member aku like mengiya kan aku punyer word Aaaaa Aaaa tuh.. aku like bluurr giler.. adoii.. lawak nak mampos lah bile aku fikir2 kan balik! Then sorang dok bagi clue like Noooo.. Noooo.. then aku dok guest Aaaa... Nooo.. Aaa... Nooo.. then terus terpacul kat mulut aku Arnold Schwarzenegger! Hahaa.... adoii semputt ahh main game nie!


Ok nie lagi satu part yg tak leh aku lupakan jugak.. during group session yg kene bagi clue to one of team members jugak... tapi time nie bukan giliran aku utk menjawab clue.. tapi kali nie giliran aku utk bagi idea pada clue yg akan kami lakonkan nanti! Both nights idea aku yg paling giler dan yg paling susah utk each group lakonkan... termasuk lah aku sendiri.. aku yg bagi idea.. tapi aku sendiri susah nak lakonkannya... ahahahaha...


Pada malam kedua we all main game nie, aku bagi idea Will Smith sebab diaorg nak kan nama pelakon.. punyer lah lama each group perform bagi clue kat diaorg punyer wakil yg nak menjawab... jenuh nak buat Will tu macam mana... and Smith tu macam mana... end up group aku menang jugak sebab Juliene berjaya buat gambaran bacaan surat wasiat... then smith like potong kepala... hahaha..


Dan idea aku yg paling win sepanjang game Charades nie berlangsung adelah tajuk drama Sex and the City! Aku pun tak tahu macam mana aku boleh bagi idea tu... giler betol.. tapi all of them suke sgt ngan idea tu.. sebab sumpah susah nak buat! Hahaha... tapi bile semuanya dah kaki sporting nak mamposs.. diaorg pedulik apa... yg susah pun jadik senang okkkkkkk.. dah macam2 aksi seks yg keluar malam tu.. yg pompuan ngan pompuan.. yg lelaki ngan lelaki... bhaahahahah.. giler aaahhhh... aku kebetulan pulak time nie satu team ngan en.teman.. so kiteorg jer lah tak menjalinkan hubungan songsang... hahaha... so aku peluk en.teman erat2... dakap rapat2... nak buat lelebih bahaya.. ahahhaa.. so we all berpelukkan aje lah.. and end up.. group aku menang jugakkk! Hoyeeeehhhhhhhhhhhhhhh!!!!


Oh then ade lagi satu yg kelakar jugak aku teringat.. someone gave this idea... tajuk movie Hancock.. adoii... time nie pun lawak nak mampos gakk... macam2 cara nak bagi clue.. dan kebanyakkannya clue cam melucasss lah.. sbb cock tu kan.. ahahhaa... aku ade dengar jawapan yg diberikan.. black cock lah.. ya ampunn... semputt ok main game nie.. Serious korang kalau ade buat teambuilding ker.. buat apa2 family gathering ker.. buat lah game nie.. serious kelakar nak mampos ok!


14-IMG_3350 copy
Lagi best kalau korang dpt team yg super duper sporting... memang awesome lah Charades game nie jadiknya! Hehe.. thank you guys!!!



****************************************************************************************


IMG_3721 (Black)

P/S:  aku dah open pre-order Inner Neck Naazneen Faiqa color hitam... sapa yg berminat boleh email me at pin2it.neenaanuar@gmail.com ya! ;)




2 comments:

Farah Waheda Wahid said...

alahaiii charade lama tak main dah...masa zaman-zaman study dulu memang selalu jugak layan kalau ada get together...

Anum said...

best kan game nie

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails