COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, March 2, 2015

Penginapan Indah Selama 3 hari 2 Malam di Ombak Villa Suit Langkawi!


Setiba nya aku ke dlm bilik penginapan aku... waaaa.... excited tau! Bilik aku luass giler... terus call en.teman.. ckp cepat lahhh terbang ke Langkawi nie... rugi aku duduk sorang2 dlm bilik best camgini! Ahahahhaa... en.teman waktu tu tengah tunggu waktu boarding.. dia suruh aku tungguuu kehadirannya ke sisi ku! Ewahh! Ahahaha...


Ok.. disebabkan aku keseorangan aku memang aku tak amik gambar bilik sgt.. aku malas.... hahaha.. so dlm entry nie aku letakkan kesemua gambar2 yg en.teman snap sepanjang percutian kami di sini... so ko akan tengok aku dlm baju yg berbeza-beza nanti sebab amik gambar pada hari yg berlainan! Ahahhaa..


1-IMG_3144 copy

En.teman baguss... dia dah tahu tugas dia sebagai seorang suami kepada sorang blogger yg cerewat dan banyak songgeh! Ahaha... sesampai nya dia kat resort.. dia terus amik gambar kawasan resort... walhal dia rushing giler tu... sbb kiteorg dah get ready for our next aktiviti.. tapi dia still sempat jalankan tanggungjawab dia sebaik mungkin! *tepuk tangan* syaabas le hubs! Heheh.. Anyway, this is the lobby area...


2-IMG_3142 copy

Ini gambaran dari ruangan lobby hotel.. kat bawah tu adelah tempat makan... nama restaurant tu Bayu Restaurant.. ianya beroperasi dari jam 7 pagi till 11 mlm... basically for morning breakfast kite makan kat Bayu Restaurant tu lah..


3-IMG_3146 copy

Bayu Restaurant tu berdekatan dgn swimming pool! Memang cantik sgt pool area kat Ombak Villa nie!


4-IMG_3148 copy

Kalau nak buat private function pun best kat sini.. nak celebrate wedding anniversary ker.. garden wedding ker... nak celebrate birthday party ker... semuanya bisa diatur.!


5-IMG_3143 copy

Dari ruangan lobby Ombak Villa nie jugak boleh nampak bilik jenis Sea Village!


6-IMG_3145 copy


7-IMG_3147 copy

Sea Village nie adelah unit bilik penginapan atas air gitu.. basically kat Langkawi Lagoon Resort nie ade 3 jenis bilik yg berbeza seperti The Beach Front Hotel, The Sea Village and The Ombak Villa!


8-G0290193 copy

So hari tu sewaktu bercuti di sini, aku berpeluang menginap di bilik Ombak Villa nie selama 3 hari 2 malam!

9-IMG_3656 copy

This is the entrace to my Ombak Villa Suite... tapi bukan lah sebesar bangunan tu bilik aku yerr.. gilerr bapak besar kalau satu bangunan tu utk satu bilik penginapan... hihi.. basically utk setiap block Ombak Villa nie ade lebih kurang 8 unit bilik suites kalau tak salah aku....


10-IMG_3658 copy

Bilik aku di block Lavender! Jom aku bawak korang teroka my awesome room jom!


11-IMG_3668 copy

By the way, setiap block Ombak Villa nie ade 2 tingkat.. so aku dpt bilik di tingkat atas nun!


12-IMG_3462 copy

Dekat ngan pintu masuk bilik tu ade small cute little pantry..


13-IMG_3465 copy

Bagus jugak ade cermin kat pintu almari tu.. secara tak langsung bile amik gambar boleh memberi gambaran sebenar bilik bile ade reflextion gambar! Ahaha..


14-IMG_3444 copy

Katil besauuu... ruangan bilik nya pun besauu! Seriously berasa sgt selesa ketika berada di dalam bilik Ombak Suite nie!


15-IMG_3441 copy

Ok.. bantal nya super empuk.. dan tilam bersaiz King yg super best!


16-IMG_3483 copy

Lagi best bilik nie sebab ade ruangan balcony kat depan tu..


17-IMG_3446 copy

so agak2 nak menikmati udara segar dan permandangan yg indah... kite boleh keluar dari pintu bilik.. takde lah rasa terkedap dan terkongkong dlm bilik aje kan!


18-IMG_3679 copy

Ini lah dia permandangan dari dalam bilik aku hari tu! Memang boleh nampak partly of the Andaman Sea!


19-IMG_3450 copy

Ruang balcony dia luas jugak...


20-IMG_3453 copy

lewat petang aku suke lepak kat sini utk menikmati keindahan dan kedamaian! Oh btw, nampak tak ade building kat bawah tu... itu adelah Amai Bistro.. nanti jap lagi aku bawak korang tengok kawasan Amai Bistro nie pulak yer!


21-IMG_3455 copy

Now jom masuk dlm dulu.. gambar dan keadaan toilet bilik nie korang belum tengok lagi kan??? biasalah mana lah lengkap hotel review aku kalau takde gambar toilet kan? Hahahaha...


22-IMG_3298 copy

23-IMG_3299 copy

24-IMG_3301 copy

Bestttt sgttt.. toilet dia luas dan sgt selesa! So saya nak bagi 5 bintangggggggggggg utk toilet villa nie! Hehehe...


25-IMG_3466 copy

Ruangan meja nie bagus.. sgt bagus utk buat segala aktiviti charging sebab banyak wall plug! So senang nak charge iphone, battery camera, battery GoPro.. hehehe..


Nak tahu berapa harga satu malam bilik yg aku duduk nie?? Ikut pada publish rate harganya lebih kurang RM1,500.00 utk satu malam! But kalau korang nak promo rate... korang boleh jer beli secara online official website Langkawi Lagoon Resort nie! kalau Early Bird Promo korang boleh dpt 25% off!


Honestly bilik Ombak Villa nie sgt sesuai utk para honeymooners! Sesiapa yg baru kawin... tapi takde idea nak pilih tempat berbulan madu di mana... korang boleh consider Ombak Villa by Langkawi Lagoon nie sebab kawasan dia memang privacy, relax & sgt mendamaikan.. Kalau yg dah lama kawin macam aku ngan en.teman nie pun boleh jer kalau korang nak celebrate anniversary korang kat sini! Hihi...


Oh ya... bagi mereka yg addicted ngan internet.. jgn risau.. korang boleh menikmati ruangan jalur lebar yg super ohsem kat Ombak Villa nie.. en.teman tetiap malam layan video YouTube tanpa sebarang gangguan ok! Hihi..


So kat sini aku bagi korang some information about Ombak Villa Suite nie ya!


Ombak Villa 1


Ombak Villa 2

Ombak Villa 3

Ombak Villa 4
Ombak Villa 5

Ok lepas nie aku nak share ngan korang bilik penginapan Datuk Chef Wan pulak... ohlalallalaa.. sempoi giler pi terjah bilik Chef Wan... dah macam kengkawan pulak rasanya! Ahaha... lepas terjah bilik chef wan.. kiteorg ade private session ngan dia jugak.. nak tahu apakah our next aktiviti with Datuk Chef Wan... do check out my next entry ya! ;)

4 comments:

Unknown said...

bestnyaaaa.. teringin.. insyaallah nanti kalau ada rezeki nak pergi sana.. :)

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak neena. lawa gila hotel ni ~~~

Chekgu Azrine said...

Serius best tgk biliknya..
Untung neena..

Fieza said...

Nice review... mmg lengkap tntang facility hotel... Insyaallah xde apa2 sy kesana hujung tahun ni.. tq so kuch! Hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails