COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, March 3, 2014

Ini lah Dia Kehidupan Baru Kami Berdua.. Welcome to Our World Baby...

Ingat tak lagi pada entry aku yg NIE?

So hari nie aku nak share ngan korang kehadiran si dia yg telah menjadi penyeri dalam kehidupan kami berdua sejak hampir 3 bulan yg lalu....

IMG_6224 copy
ini lah dia... our new baby.......
*
*
*
*
*
Jeng....
*
*
*
*
*
Jengggg.....
*
*
*
*
*
Jengggggggggggggg......



IMG_6232 copy
ini lah dia.. welcoming our new family member.... Baby AnnZee!


IMG_6243 copy
seperti yg aku katakan dlm entry sebelum nie... honestly tak pernah langsung aku terfikir yg satu hari nanti aku & en.teman akan bela seekor anak kucing!


Well... mungkin pada org lain.. alaaa... biasa lah bela anak kucingg.. takde apa yg luar biasa pun!  ehhhhhhh.. jangannn... utk aku seorang manusia yg bukan pencinta kucing nie, teramat lah luar biasa keadaan nie utk aku hadapi nya yer! haha...

Sejujurnya aku memang seorang yg penggeli dengan kucing... aku geli kalau kucing datang meleser-leserrrr kat kaki aku... then dlm pada aku geli tuu... aku ade rasa takot jugak dgn kekucing nie... aku takot kalau kene gigit or kene cakar!  pastu yg aku paling pantang kalau kucing datang terkejot-terkejot kan aku... cam contoh... tetiba ajer dia dtg melompat kat aku kalau aku tengah duduk kat meja makan ker... haaaa.. nie memang kepantangan aku...

So camne skg nie aku boleh jadi pencinta kucing pulak??? sampai siap boleh belaaa lagi... ahahaha.. ini semua demi memenuhi minat dan kecintaan sang suami terhadap sang kucing!  yessss.... en.teman adelah seorang pencinta kucing yerrrrr.... dia memang dah lama ckp ngan aku nak bela kucing... since dari kawin lagi.. tapi aku nie kan ade cam rasa geli & takot ngan kucing... so camne aku nak bela kucing????

Lagi pun aku nie ade masalah sinus yg agak teruk... so aku memang takot nak bela kucing! ye lah... normally kucing nie bulu dia senang gugur kan?  itu yg buat aku takot nak bela kucing tuuu... tak sanggup aku nak bersin tanpa henti... Pernah lah duluuu duluuuu, biler en.teman bercadang-cadang nak bela kucing... aku ckp kat dia nanti kucing hidup sihal walafiat... aku pulak mati sebab sinus! ahahaha...

So camne aku boleh bela kucingg skg nie???

IMG_0762 copy
Semua nya berpunca dari si Boboi nie!


Boboi nie adelah kucing belaan adik ipar aku (adik en.teman)... Ni lah first time ever aku berani nak dukung kucinggg okkkkkkkkkk.... aku pun cam tak percaya jer aku boleh jadik seberani ini! ahahaaa... Aku jumpa Boboi nie waktu balik cuti raya tahun lepas kat kampung en.teman.. Boboi nie tersangat lah behave.. susah giler nak dengar suara dia... tak de bunyi ngiauuu ngiaauuu pun.. dia coool and very gentleman..! lepas tu bulu dia pun cam tak gugur teruk... then dia tak de pulak cam nak gigit2 aku... takde pulak dia buat aku terperanjat tak tentu hala... ahaha.. So pendek kata.. memang si Boboi nie lah menjadik salah satu sebab musabab macam mana aku boleh tersuka dengan kucing skg nie... Aku jadik berani utk bermanja-manja ngan kucing pun disebabkan si Boboi nie lah.!  Boboi tak aggresive...  dia very calm and relax.. pendek kata dia mudah utk didekati..!


Untitled


En.teman sememangnya pencinta kucing... dia nie pantang jumpa kucing... kucing tepi jalan... tengah jalan.. hujung jalan.. semua nya dia bedal! kalau tengah jalan kat mana-mana.. jgn lah terserempak ngan si kucing.. confirm dia akan tinggalkan aku dan pergi dekat kucing tu..!  pernah jugak kalau pepagi nak pergi kerja.. bukan main dia bebel kat aku kalau aku dah terlambat keluar umah nak pegi kerja.. tup-tup kalau terserempak ngan kucing.. terussss dia lupa yg dia tu dah terlambat nak pegi kerja... ehhh boleh pulak dia bermanja-manja ngan si kucing kat tepi jalannn.!  mauuu aku nak senyapp?? harus lah aku pulak yg membebel... aku ckp lah... Ohhh... kalau ngan aku bukan main membebel kata dah lambat lah... itu lah.. ini lah.. tapi biler jumpa kucing... bukan main banyak pulak masa kauuuu yerrr nak bermanja ngan si kucing?  *sentap*

Tapi kalau dah namanya kite minat pada sesuatu benda / perkara tu kan... kite mesti sanggup lakukan apa saja kan? Macam aku memang takde langsung perasaan cintakan binatang peliharaan... sebab family belah aku memang takde satu family pun yg bela kucing!  macam en.teman arwah ayah dia memang pencinta kucing.. nenek dia pun pencinta kucing... so mana lah darah tu tak turun pada anak cucu nya... en.teman dan kesemua adik beradik dia memang pencinta kucing.. so aku sebagai seorang isteri yg sangat memahami minat si suami... maka aku pun cuba belajar mencintai apa yg dicintai oleh sang suami! 


IMG_6235 copy
hahahaha... ini lah rupa paling macho dari si comel AnnZee!


IMG_6240 copy
Honestly kehadiran baby AnnZee telah mengubah sedikit sebanyak kehidupan kami suami isteri!   

Banyak lagi cerita about AnnZee yg aku nak kongsikan disini... nak cerita macam mana kami boleh memiliki AnnZee... adekah kami beli dia di Pet Shop... or adekah kami kutip dia di tepi jalan?  Dan apakah behavior baby AnnZee ketika hidup bersama kami sepanjang 3 bulan yg lalu?  memang terlalu banyak lagi cerita geram & kelakar about baby AnnZee yg bakal aku kongsikan disini nanti!

Yang pasti kehadiran AnnZee telah memberi satu ruang perasaan yg begitu touching buat kami suami isteri... aku sendiri tak sangka en.teman boleh menyatakan perasaan dia terhadap aku selepas memiliki AnnZee... nak tahu apakah luahan perasaan en.teman kat aku?  tunggu my next entry yea... :)


14 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum awak. kagumnya! sheila pun takut dan geli kucing. tapi nak sangat bela kucing sebab suami sheila pencinta kucing. sebelum kawin dia ada bela kucing banyak... bagi tips boleh camne nak mula pegang kucing? nak hilangkan rasa takut dan geli tu? Y_____Y

norasiahnasir said...

aku igt ko mengandung, xpe la..dengan hadirnya annzee ni,matau akan muncul baby berupa manusia pulak,aku doakan..

aku pun xde baby lagi,tapi baby mcm annzee ni melambak dalm rumah..hahaha

apapun, chill!

::EIDA:: said...

neena, ingat ida? ida jugak laki bini pencinta kucing.. sejak kahwin kitaorang bela kucing , 9ekor, sampai lah skrg hanya tinggal seekor. hukhuhuk.. percayalah bela kucing ni adalah satu terapi stress masalah kita. hehehehhe ;))

welcome to the club!

Anum said...

TOMEI2

MOMMYLIN said...

comelnya annzee.... ni kalau dapat kat anak bujang lin ni, mmg kena picit je la...

Unknown said...

so masalah sinus you x menjadi masalah dah ke Neena...serius nak bela gak..tp en dadi x bagi...sobs..

Mimy Hamid said...

aku pernah bela kucing nama mimie..kalau ko pernah ingat la...kucing ni feeling dia lain sangat...kasih sayang macma manusia..dia paham apa kita rasa..tp kucing aku majuk after fayel lahir mungkin dia terasa terpinggir sobsssssssssssssss....

Baby Bee said...

Bagus kan neena dah bela kucing..pengubat rindu macam bende2...sy pun pengemor kucing tegar..kalu kucing luka sy sedih..kalu kucing kotor pon sy sedey..mcm2 bende la buat saya sedey berkaitan kucing....sayangnyer lepas sy preggy ...kucing telah dihilangkan oleh en hubs sy..tpi skang ni bile da makin besar perot..saya xnak da bela kucing dulu..sebab kalau bela nanti suami sy membebel je..biar la bagi makan kat luar rumah je..sy bela kucing angkat je skang ni kat luar..kasi makan lepas tu belai2 sikit.....walau pon sy mmg kalau boleh nak jugak kucing ni ...tapi ye la.... sy tak mau kucing ilang g..tunggu si kecik sy dah besar sikit lah..and abah die lebey bertanggungjawab baru sy bela ...good luck neena...kucing ni pada org yang gemor die anggap macam anak da..nanti lepas tu ..soon to be anak neena sendiri pulak..sy doakan yerk...

moon flower said...

Salam Neena. I'm one of your silent reader gitu hehehe..

My hubby pun very the pencinta kucing mcm your husband jugak...we have been married for 5 years already...2 years back, my hubby bought 2 kittens from petshop..and we all bela that cats smpi skrg...Mike and Kimberly (nama nk omputeh aceceh)...

Kimberly dah 2 kali beranak and all their kids some with us..some wit my parents in law...

No such thing that bela cats susah nak beranak...most of my friends said that to us :( Alhamdulillah we now have 4 months old baby boy and we still keep the cats..Now the cats already got their so call private room...kalau nak main2 dgn cats, kami masuk bilik tu without baby hehehe...during weekend we bought them out..

Even dah ade baby, it’s not a reason to halau or bagi cats dekat org lain..Dulu masa xde anak, diorg la anak2 kami...Diaorg la tempat kami bermanja…bermain2 lps penat keje seharian…

So just want to say.... "Welcome to the Club" 

P/S : Sorry panjang plak bebelan kali ni...all out sb almaklum la selama ni just read je hehehe

Unknown said...

Welcome to the club, Neena! Memang seronok bela budak bulus ni...seronok tengok telatah diorang...seronok feeling2 kita ni memang sangat diperlukan time diorang lapar n ngada-ngada tu... seronok gak mengemas rumah lepas diorang sepah-sepahkan...hahah....All the best ya! :)

mizzura said...

abislah tangan kena cakor nanti..hahah...tgn saya tak ilang parut lagi..bela kucing ni kadang hilang stress..lagi2 kalo jenis aktif..aksi tahapa2 tu kadang kan..kejar semut la apa la..

mama tisya said...

cute kucing tu...tk brp gemar kucing gk sbb takut kena cakar tp kt umh inlaw , adik ipar bw blk kucing utk bg tisya main...punya la syg smp kena cakar byk kali pn die tk serik tp mama die yg takut...hehe

Unknown said...

Wah!! AnnZee dah besar!!

Aty Fared said...

akceli..bagus bela kucen ni..i suka kan kucen sangat2..masa baru kawen b4 ada baby..i bela kucen..macam anak orang i layan..macam anak kandung lah di buat nya... grooming bagai.. tapi biler i ada baby..i tak boleh bela dah atas banyak faktor..n biler i pindah.. kucen i tak nak ikut..!! die balik umah lama..kesian dia..n i rindu kat dia sampai sekarang..i pernah menanges meraung2 masa die hilang kejap n paksa asben i carik die tengah2 malam...huhu..dramatic sungguh... eerr..neway... bagi i.. orang suka kucen ni penyayang nye lebih sikit nampak.. ngeeee.. ;p

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails