COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, March 4, 2014

Kehadiran Baby AnnZee Telah Membuatkan Kami Suami Isteri Merasakan Sesuatu…



Sehari selepas AnnZee menjadi insan ketiga... eh chopp!!! kekucing mana boleh jadik insan.. dia kire dlm ketegori makhluk.. ok… jap nak ulang balik ayat tadi…


Sehari selepas AnnZee menjadi makhluk ketiga dlm kehidupan kami lakik binik… satu sessi linangan air mata telah berlaku antara kami berdua!

















Conversation kami lakik binik nie berlaku di WhatsApp… waktu tu hari Isnin... memasing kat office dok meluah perasaan.. Asal nya aku just nak ckp kat en.teman mengantok… tapi tak sangka pulak conversation tu berlarutan menjadi kepada sessi luahan perasaan yg mengundang air mata! Huhuhu.. serious utk aku touching laa.. sbb aku yg merasai dan melaluinya!


Actually the reason why aku whatsapp bagi tahu yg aku mengantok kat en.teman pagi isnin tu adelah kerana ianya berkaitan with si AnnZee jugak lah kekdahnya! AnnZee officially be with us in our house pada hari Ahad.. tak sampai 24 jam duduk ngan kiteorg.. si AnnZee dah buat hal! Hal yg drag both of us tido sampai pukul 2:45 pagi!!! Mauu aku tak ngantok pagi isnin tu?? ahahaha..


Nak tahu apakah yg AnnZee dah lakukan kepada kami berdua? Insyallah will update that story in my next coming entry yea!


Anyway… berbalik pada conversation kami lakik binik tu tadi… seriously aku like speechless giler dgn apa yg diluahkan oleh en.teman diketika itu! Memang rasa cam terkesimaaaaaa lah sekejapan… rasa macammm… ehhhhhh.. betol ke nie lakik aku yg tulis camgini nie? Hahaha.. yea lah.. memang lah all this while aku tahu yg en.teman sayang kat aku… tapi biler dia kait kan kehadiran AnnZee tu menguatkan lagi kasih sayang antara kami berdua.. itu yg membuatkan aku touching giler tuuu… huhu..


Yea aku tahu… dia tak percaya dgn apa yg dia nampak sebenarnya! Dia tahu yg aku asalnya bukan lah pencinta kucing.. even yg beria nak bela kucing pun adelah dia dan bukan nya aku… so biler dia nampak yg aku caring pasal AnnZee… biler dia nampak aku bersusah payah utk AnnZee.. biler dia nampak betapa sayang nya aku pada AnnZee yg mana aku buat AnnZee macam anak aku sendiri… so disitu lah punca luahan perasaan yg terjadi antara kami! Dia cam tak percaya kot yg aku boleh sayang AnnZee macam mana dia sayangkan AnnZee… dia tak percaya kot yg aku boleh caring pasal AnnZee macam mana dia caring pasal AnnZee! Pada dia aku macam terpaksa suke pada AnnZee since dia dah suke pada AnnZee!


eehhh.. bende2 yg melibatkan perasaan nie bukannya boleh di paksa-paksa! Kasih sayang dengan haiwan peliharaan nie sama jer rasa kasih dan sayang terhadap manusia! Lagi pun aku nie memang penyayang org nie… so utk aku berkasih sayang dgn haiwan takde masalah… Cuma masalah aku adelah kerana tak dibiasa kan dgn binatang peliharaan sejak dari kecil! As macam aku cerita in my previous entry, aku datang dari keluarga yg tak biasa dgn binatang peliharaan.. so aku start belajar dan kenal kucing biler aku kawin ngan en.teman!


Aku nie berani mencuba.. so aku tak takot utk mencuba sesuatu yg aku tak biasa.. and alhamdulillah… skg aku dah mula bergelar the Cat Lover! Ahaha.. Honestly tak pernah ade istilah keterpaksaan dlm hidup aku.. aku kalau nak buat apa pun biar ikhlas.. and aku ikhlas pelihara AnnZee! Aku tak pernah rasa yg aku bela AnnZee hanya kerana aku nak puas kan hati en.teman yg minat dlm membela kucing… and en.teman pun tak pernah paksa aku utk terima dia bela kucing dlm rumah kami! Segala nya berlaku kerana keikhlasan hati… aku hormati minat dia.. dan dia sentiasa jugak menghormati minat aku… kalau ade minat dia yg aku tak minat… dia akan cuba meminati minat aku tu… dan begitu lah sebalik nya!


IMG_6249 copy
AnnZee.. Walaupun keputihan AnnZee telah membuatkan ibu tampak semakin gelap di sisi AnnZee.. Percaya lah yg ibu tetap sayang kan AnnZee mcm anak ibu sendiri!  T____T


IMG_6236 copy
Yes.. You are my baby!


Alhamdulillah… we both really happy with our baby AnnZee right now.. banyak lagi cerita pasal AnnZee yg aku nak share kan kat sini… pasal kami shopping barang dia.. pasal onar yg dia dah buat kat dlm rumah aku since dia menjejakkan kaki kat dlm rumah aku…. Ahahhaa.. so nantikan story nya yer! :D

10 comments:

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak neena. alhamdullilah. bestnya. nak juga jadi pencinta kucing... tapi masih tak berani nak pegang2, belai2.. dia datang dari jauh pun kita dah menggigil.. acaner nak ubat perasaan takut ni Y_____Y

Anum said...

sweet sangat

Deqna said...

lama tak drop komen, lama tak bertanya khabar, lama tak contact, lama tak jumpa :)

rasa terharu baca entry nie, rasa cam sebak,.. rasa macam ada satu perasaan jgk.. i can feel u both..

Semoga kehadiran AnZee menceriakan lagi hidup korang berdua... InsyaAllah AnZee akan dapat 'adik' nanti.


wAnNy said...

comelnyee AnnZee! ;)

careno said...

mesti AnnZee yakyak bersepah ni kann... hehehe... btw, so romantik la uolls...

moon flower said...

Tak sabar nye nk tahu kisah AnnZee :)

Mula2 mmg macam onah, Insya'Allah lama2 ok...

Feeling bela cats mmg lain...rasa mcm anak sendiri...kami prnh tak tido sb kul 2 pagi, dgr bunyi anak kucing...rupe2nya Kimberly beranak br kuar sekor...my hubby la yg jd bidan hehehe...







MOMMYLIN said...

as salam..

kak neena.. it so sweet...
wish u will get bby soon...

Mimy Hamid said...

touching neena..touching..sebak pulak aku baca..sweet nuar..beb kalau ann zee kahwin nak anak dia eh..

Unknown said...

Touching sungguh..seriously im happy for both of u 😍

Emy ilhamie said...

so sweet.. romantik gilerss la akak lakik bini ni... ai plak yang terharu.. xsabar nak tau ape kucing tu dah buat..hihihi

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails