COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Monday, March 31, 2014

Berapa Harga Kasut Yang Aku Shopping Dekat Malaysia International Shoe Festival (MISF)?

Ade yg bertanyakan kat aku berapa harga kasut yg aku shopping kat MISF over the weekend baru nie.. so hari nie aku nak share ngan korang kegairahan aku menyoping 2 pasang kat di MISF! Hehehe..


Aku nie pencinta kasut.. kalau nak di bandingkan antara handbag ngan kasut.. aku lebih suke buat collection kasut! Sebab nya kasut lebih murah berbanding handbag! Hahahaa.. ye lah.. beg harga dia lagi mahal dari kasut.. kalau takat kasut aku buat collection dari cap Vincci jer.. so satu kasut tak sampai RM100! Tapi kalau handbeg.. aku suke pada quality.. sbb handbeg yg berkualiti boleh tahan lama.. lagi pun handbag mudah jaga berbanding kasut! Macam kasut cepat rosak… tiap2 hari lenjan kat kaki… so aku memang tak favor nak beli kasut yg harga riban2 walaupun aku berkenan! Utk setakat hari nie, aku masih belum ade kekuatan nak buat camgitu lah.. haha.. unless tetiba aku dpt duit bonus 10 bulan ker… haa.. then mungkin aku boleh pertimbangkan utk beli satu pasang designer shoe yg harganya melebihi RM1k koowwttt! :p


Honestly aku tak pernah tahu pun yg all these while ade festival kasut Malaysia! Aku rasa nie kali yg ke lima kot festival kasut nie diadakan… so, camne kali nie aku boleh tahu? Aku ade lah follow Instagram satu customade shoe nie.. diaorg ade join MISF yg berlangsung selama 4 hari di PWTC! So aku terus jadik teruja nak terjah PWTC utk MISF kali nie sebab kedai customade shoe tu terletak di Bangi.. aku nie memang cukup femalas lifas nak ke area bangi/kajang sebab aku tak berapa familiar ngan kawasan tu! selalu rasa cam tempat tu boleh buat aku sesat.. ahahah.. walhal kalau guna GPS ok jer leh sampai.. tapi entah kenapa entah.. aku memang elergikk jer ngan area bangi / kajang nie.. kalau takde bende penting memang aku tak pegi lah!



Yang benor nya aku memang teringin nak ke kedai customade shoe kat bangi tu utk tempah kasut.. sebab tengok kasut2 yg diaorg buat cam cantekk jerr.. cam comel jerr.. cam best jerr.. tapi dari sehari ke sehari.. aku dok postpone agenda aku nak ke kedai dia yg terletak di Bangi nun… so biler tahu yg dia ade bukak booth kat MISF.. so apa lagi.. terus aku ajak en.teman gie PWTC pada hari sabtu baru nie! Senang naik LRT dari ampang terus sampai PWTC… no traffic jammed! Hehehe…


Ini lah dia booth pertama yg aku terjah setibanya di exhibition hall MISF… Next to me Aryna, the owner of Distro KL! Aku berjaya rembat sepasang flatshoes yg super cute! And then aku ngan en.teman sempat tempah sorang sepasang kasut customade with Distro KL.! Kasut kiteorg tu couple shoe tau.. kirenya kasut aku ngan en.teman nanti adelah sedondon gituu.. owhh tak sabarnyaaa nak tunggu kasut kami tu tu siap nanti! Hihihi…



Ini lah kasut readymade yg berjaya aku rembat dari booth Distro KL.. Warna pilihan tetap lah purple color walaupun dia ade banyak color lain… ahaha.. kasut nie nama dia Maika… harga normal RM150.. aku beli pada harga RM120 during MISF.. ok lah kan? Still dpt RM30 discount.. banyak jugak tu! hehehe.. Comel kan kasut nie? Aku suker sbb bile aku pakai aku rasa selesa.. tak rasa sakit kat bahagian depan tu.. kalau kata depan dia tu tiruss sangat... confirm aku tak leh pakai sebab kaki aku jenis melebar kat depan.. so kalau amik yg bentuk bersegi skit camgini baru lah tak sakit kaki!



Selesai dari booth Distro KL.. kiteorg saja lah look see look see kawasan sekitar.! Memang geram tengok macam2 jenis kasut yg ade terjual dan dipamerkan di exhibition hall tu! dari yg paling mahal sampai lah yg paling murah… dari jenis kasut yg simple sampai lah kasut yg ganjil! Ahaha… tapi aku tak sempat nak amik gambar sgt sebab kiteorg agak rushing coz tinggal lebih kurang 15 min aje lagi hall exhibition tu akan ditutup! So mata melilau tengok sekali harung aje!


Biler tengok sekali harung camgitu… rasa2 macam dah settle lah boleh balik! Adelah aku ternampak booth Jimmy Choo.. rasanya2 cam nak pi singgah tengok… tapi aku tahu harga dia kalau discount pun mesti riban2 jugak kekdahnya.. so malas nak singgah.. buat tak nampak ajer…. Jalan straight ke pintu keluar hall.. dlm pada tu hati ku berkata-kata.. Phewwww!! Selamat poket aku.. takde lah diperkosa lagi setelah shopping kat Distro KL tadi! Hahaha… tapi at last.. just before nak exit dari exhibition hall tu.. boleh plak terpandang satu booth designer antarabangsa nie!


Zang Toi okk.. Zang Toii! Suker gilakk aku ngan bantal & kerusi queen dia tu! sib baik dia tak jual… kalau tak mau aku shopping kedua nya sekali! Muahahaha…



See.. kan dah tershopping satu pasang kasut dari Zang Toi pulak! But honestly it is really worth it dowh! Pasal tu lah aku beli.. ahahaha…




Tadaaaa!!! Gorjes tak kasut nie? Kalau korang kata tak gorjes pun takpe laa.. sebab yg pastinya aku rasa sgt comfort biler memakai nya! Harga asal RM390… lepas 20% .. aku dpt beli pada harga RM312 sahaja! Kalau ikutkan rating aku selalu beli kasut dari Vincci memang lah terasa jugak kemahalan nya tu kan.. tapi biler memikirkan kasut nie dari designer antarabangsa.. plus tahap quality and jugak keselesaan ketika memakainya.. maka aku rasa utk aku memiliki kasut nie adelah berbaloi! Lagi pun nak pakai kasut designer Jimmy Choo tak mampu.. so dpt Zang Toi pun jadik laaaaaaaaaa!



Haha… excited gilak dpt shopping 2 pasang kasut kat MISF! Oh actually 3.. satu pasang lagi dlm process pembuatan… hehehe… this time aku shopping semua kasut dlm kategori flat shoes! Waimaa umur dah nak menginjak ke 34 tahun dlm tempoh 25 hari dari skg kannn… so feeling nak pakai kasut tinggi tu dah sedikit merudum! Kalau utk pegi function and pegi kerja ok lah pakai kasut tinggi.. tapi kalau nak keluar over the weekend and for casual outing.. seriously aku dah tak koser nak bergaya ngan kasut bertumit tinggi lagi dah! Heels wedges pun aku malas nak pakai.. ahaha.. symptom org tua dah semakin menebal dlm hati aku dah kekdahnya kan..!



Insyallah lepas2 nie kalau ade lagi Malaysia International Shoe Festival nie berlangsung kat KL akan aku terjah lagi dan lagi! Mana tahu lepas nie boleh beli kasut Dato’ Jimmy Choo pulak! Kahhhhhhhh!


9 comments:

Anum said...

berbaloi-baloi

MsBabble said...

cantiknya kasutttttt

Alida Ali said...

Bila tgk owner kasut tu baru perasan jiran apartment sy..wife pemain bola tu kan...

ieda iedana said...

Salam kak,
do you know Charles and Keith pun ada buat warehouse sales over the weekend @ SSTwo??
I went to both events (CK + MISF) and memang worth it sebab some kedai bagi special diskaun giler2 punya.

i myself pun dah limitkan pakai heels for special function and limited hours only. sayang lutut...heeee..

Unknown said...

amboi...cantik sangat kasut neena....jeles..

dalila said...

wahhhh...cantik3 sis..
siyes berbaloi..

Rizziela said...

cantiknyer Neena...

Bitt (double IS) said...

mahal skit tak pe janji tahan lama...suka2...tapi benci plak kalau mahal nak mampos kejap je pakai...grrr rasa mcm nak gam je tapak kasut kat pembuat kasut tersebut...ngeee :)

Zai Zamree said...

cantiknya kasut kaler pepel tu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails