COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, March 6, 2014

Bagaimana Kami Boleh Memiliki Baby AnnZee?

Kehadiran AnnZee  bermula disaat aku telah mula membiasakan diri dgn haiwan kesayangan Nabi SAW nie...  Macam aku dah cerita dlm entry yg NIE,  hari raya tahun lepas aku dah boleh rasa kasih sayang si Boboi (kucing peliharaan adik ipar).. so biler bersama boboi.. aku kurang rasa takot sebab boboi nie jenis yg very gentlement..., dia kurang menggelejat!  dia cool and sgt machoo.. so mudah utk aku dekati dia sebab dia tak cakar... dia tak lompat sana.. lompat sini yg mana boleh memeranjatkan aku yg lemah semangat ngan binatang jenis kekucing nie! ahaha.. so utk beberapa hari duduk serumah ngan boboi kat umah mak mertua di kampung halaman en. teman, end up aku dah mula rasa yg aku macam boleh adopt jer ngan kucing!  in fact biler dah balik KL ... tetiba jer... ehhh... rasa cam rindu lah pulak kat si Boboi tu! huhu....

So dari situ aku dah tahu yg aku dah mula minat ngan kucing... tapi aku still cam takot nak membela kat dlm umah sendiri!  macam2 yg aku fikir.. macam mana ngan berak kencing dia?  macam mana nak jaga dia diwaktu aku bekerja?  ishh.. risau lahhh.. macam2 yg aku fikir!

After raya.. biler dah balik KL... tetiba muncul satu kucing kat area rumah aku!  setiap hari kalau kiteog balik kerja... kucing tu mesti dah tunggu kiteorg kat area parking lot!  Biler en.teman click jer car alarm... dia dah kenal dah bunyi alarm kereta kiteorg.. so confirm dia akan datang mencanak-canak ke arah kami berdua!  Mula2 tu en.teman just main usap2 dia kat area parking lot jer... main kejap2.. bermanja kejap2 ngan kucing tu... pastu kiteorg pun masuk lah rumah!  tapi dia tak lepas kan kiteorg tau... dia berlari sama nak ikut kiteorg masuk umah kiteorg! adooiii.. sedih tol time nie!  tapi mula2 tu aku memang cam tak suker lah nak bawak masuk stray cat kat dlm rumah.. tapi biler lama kelamaan aku cam terfikir.. ishhhh... cam kesian sgt pulak tengok si kucing tu.. setiap hari dia setia menunggu kepulangan kami berdua... dia memang sgt manja.. suka dibelai dan diusap-usap!

At the same time aku kesian tengok en.teman jugak.. ye lah dia punyer lah enjoy melayan si kucing tu!  Setiap hari balik kerja memang en.teman pun ternanti-nanti nak jumpa kucing tu kat parking lot...  So aku pun decide takpe lah.. takde salah nya kalau aku bawak balik kucing tu kejap kat dlm rumah... yg penting en.teman kene betol2 keep on eye pada si kucing tu!  aku takot dia memberak dan mengencing kat merata-rata tempat je kangg... mauuu amukkan aku nanti! ahahaha.. so bermula dari main2 ngan si kucing tu kat parking lot.. end up kiteorg dah bawak dia masuk ke dalam rumah pulak! Biler dah masuk dlm rumah... dia memang aktif dan jugak manja...  aku kesian tengok dia mengiaaaauuwww non stop.... terdetik kat hati aku.. lapar gamak nya si kucing nie... tapi rumah aku takde makanan kucing... yg ade susu fresh milk good day and ikan bilis fresh!

So for a few days dia datang masuk dlm rumah.. aku bagi dia makan ikan bilis dan jugak minum fresh milk...! wahhh.. bukan main suker si kucing tu dpt makan ikan bilis mahal and fresh milk yg semakin mahal skg nie... huhu.. tapi takpe.. aku ikhlas bersedekah si kucing tu.. happy tengok dia makan dan minum dlm rumah aku!  Tapi part yg paling kelakar.. biler dia dah makan.. dia dah minum.. after almost 1 jam bermanja ngan kiteorg... en.teman pun nak keluarkan dia dari rumah..  sampai jer kat depan pintu rumah.. boleh plak dia jatohkan badan dia depan pintu rumah kiteorg.... ahahaa... cute gilerrr okkkk cara diaa... pandai dia lembikkan badan dan jatohkan badan dia depan pintu rumah.. itu gaya protest tak nak keluar dari rumah kiteorg! ahahaa... yg kiteorg nie memang takde lah nak membela dia secara 24 hours.. cukup lah sekadar dia datang setiap hari selama 1 jam utk kami bermanja bersama-sama... lepas tu you can get out from my housee... muahhahaha....

Rasa kesian sgt kat kucing tu biler dia rebahkan diri dia depan pintu rumah kiteorg.. dia umpama memberitahu yg dia tak nak keluar dah... dia nak duduk dlm rumah kiteorg!  tapi malangnyaa... kiteorg yg tak prepared lagi nak bela kucing time tu!  huhu... so utk beberapa minggu.. memang kucing tu dtg ke rumah kiteorg.. then after 1 hour dia akan dikeluarkan... sampai lah satu hari tu... kiteorg balik dari kerja.. puas kiteorg tunggu mana lah kucing yg selalu menantikan kepulangan kiteorg nie!  sedih jugak biler dia dah hilang dari pandangan kami berdua... lagi bertambah sedih... elok jer aku belikan makanan kucing utk dia... terus dia pun dah hilang dari kawasan rumah kami!  huhuhu....

AnnZee6


Ini lah dia kucing yg sempat kami bermanja-manjaan buat beberapa minggu!  Kiteorg sempat namakan dia Earl Grey... tak tahu kat mana Earl Grey skg nie... maybe dah ade org amik dia kot utk dijadikan sebagai haiwan peliharaan!  at times rasa macam terkilan jugak rasanya sebab tak jadikkan dia sebagai binatang peliharaan kami berdua... tapi tu lah... waktu berjumpa ngan Earl Grey nie... memang kami berdua masih tak bersedia nak jaga dia sepenuh masa dlm rumah.!  Takpe lah... maybe Earl Grey bukan milik kami berdua.. dan dia mungkin dah jadik hak milik org lain... apa pun we both mendoakan semoga Earl Grey sihat dan baik2 aje hendaknya bersama keluarga yg baru!

Lepas Earl Grey menghilangkan diri.. memang kiteorg tak nafikan yg kiteorg rindu jugak lah kat dia... so utk lepas rindu... kalau jumpa kucing kat mana2.. kiteorg layan lah kucing2 di tepian jalan tu! hehe.. cam en.teman memang itu dah nature dia... ahaha. cam aku lah yg baru nak rasa kenal dan cinta pada kekucing.. so haruslah rasa cam hover skit! muahahhaa...

Then around bulan November last year... my best friend Za... tanyer kiteorg nak anak kucing tak?  wahhhh... memang lah kiteorg excited!  tapi dlm excited tu still feeling like 50/50... hehe.. ye lah.. risau.. aku nie memikir macam2 tau!  tapi org kata tak cuba tak tahu kan?  so after bincang2 ngan en.teman... then we both decide ok.. its high time to have our own pet right now!

Za memang pencinta kucing... dia dah bela 2 anak kucing!  kalau pegi rumah nenek Za.. waaa.. lagi lah meriah ngan anak2 kucing!  banyak gilerrrr.... hihi... Actually kucing yg Za offer kat kiteorg tu datangnya dari kawan Za!  Kawan Za nie memang pencinta kucing jugak... dia ade bela banyakkk kucing... dia ade kucing jantan dan kucing betina.. so biler si jantan dan si betina mengawan maka nya..... keluar lah anak2 kucing yg comel dan seekor darinya adelah baby AnnZee!

AnnZee1
Waktu Za offer kat kiteorg tu... dia tunjuk lah gambar baby AnnZee... sekali tengok terus dah berkenan!  muke dia cuteee sangattt! ehehehe.... mataaa biruuuuu!

Za ckp kalau confirm kiteorg nak adopt AnnZee.. nanti dia reserve kan AnnZee for us dari kawan dia! Waktu kiteorg bincang2 nie, baby AnnZee baru lahir... umur tak sampai 3 bulan... Kawan Za ckp kiteorg boleh amik AnnZee biler AnnZee dah 3 months old.. which dia dah bercerai susu dgn mak dia!  Bagus jugak sebab kiteorg pun tak sampai hati nak amik AnnZee if dia masih menyusu ngan mak dia!

AnnZee4
So when AnnZee at 3 months old... barulah kiteorg gie collect Annzee dari kawan Za!

ABgWhitey
Ini lah dia Elly.. kawan Za yg baik hati serahkan AnnZee kepada kami! Actually a few months before aku collect AnnZee dari Elly, Za pun ade adopt satu anak kucing dari Elly!  rupa dia saling tak tumpah macam AnnZee kan? hihi..  So nie lah dia Whitey.. abg kepada baby AnnZee..  AnnZee & Whitey lahir dari baka bapa yg sama... tapi berlainan ibu!

AnnZee2
Yang nie parents AnnZee!  bapak dia hitam legammm ko! ahahaha...

AnnZee3
AnnZee copy cat mak dia sejibik sejibon kekdahnya.... aku lebih prefer kucing putih dari kucing warna hitam!  kucing hitam tu menakotkan! huhuhu...

AnnZee5
So, pada 22nd December 2013, bermula lah kehidupan baru kami bersama baby AnnZee!  Insyallah will take a good care of baby AnnZee...
Will share our first day experience with AnnZee in my next entry yea.. macam2 hal jugak yg berlaku dlm tempoh tak sampai 24 jam! huhu... macam2 rasa ade... sedih... simpati... geram.. susah hati.. ish.. macam2 rasa lah! ahaha... so wait for my next entry yea! :D

5 comments:

Anum said...

OO PANJANG CERITANYA
ANUM SUKA CATS :)

Mimy Hamid said...

neena comel sgt annzee...klu dia kawen aku nak tau anak dia satu hehe

MOMMYLIN said...

teringin plak nak bela kucing...

shuhadah Zainol said...

comelnye..annzee jantan ke betina kak?

Unknown said...

Suka entry ni😻..happy tgk both of u happy ngan annzee

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails