COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Thursday, December 13, 2012

Our 7th Wedding Anniversary Celebration ~ Sawasdee Ka & Welcome to Phuket, Thailand!

Seperti biasa.. saya memohon kemaafan diatas kelewatan mengUpdate cerita percutian Anniversary kami ke Phuket pada bulan November yg lalu!  Well.. selepas di pilih.. gambar ade lebih kurang 300 keping yg akan aku share kan ka sini.. setelah di bahagi-bahagikan.. akan ade lebih kurang 11 entries utk trip ke Phuket kali nie!  bersiap sedia lah nak bernanah kan bijik mata korang ngan melihat gambar dan gambar dan gambar sahaja lepas nie.. walhal bukan pegi buat tour trip pun.. duduk dlm bilik semata pun gambar boleh cecah sampai 300 keping! muahahahaa.. gasakk laahhhh!!! :p

Actually.. this is our second trip to Phuket!  our first visit to Phuket in 2006.. waktu tu kiteorg celebrate our 1st wedding anniversary!  During first visit, kiteorg stay kat Kamala Beach.. time tuh sempat lah kiteorg buat Phi Phi Island Tours and Island Hopping!  so this time pegi.. kiteorg memang tak nak buat apa² aktiviti selain daripada merehatkan diri di dalam bilik tido sahaja! hahaha.. entah lah bile dah makin tua nie kan.. makin rasa malas dah nak keluar buat outdoor aktiviti.. rasa lebih syiok buat indoor aktiviti jerr.. hahaha..

Phuket nie main attraction dia apa lagi selain dari pantai & pulau² kecil yg cantik!  so bile dah buat tour in 2006 dulu.. this time rasa dah takde apa lagi yg menarik nak di explore kat Phuket nie!  That's why bile nak ke Phuket jer dok berfikir-fikir.. apa lahhh nak buat kalau ke Phuket nie ye? So I must find something interesting at Phuket so that I can go back for the second time!  and alhamdulillah.. memang nak jadi rezeki utk ke Phuket lagi sekali gamaknya.. dlm pada aku ngan en.teman dok buntu dah tak tahu nak kemana lagi for our anniversary celebration this year.. end up waktu Matta Fair bulan March hari tu.. aku ternampak this 1 resort nie yg seriously telah menarikkkk minat aku utk pergi dan beristirehat disitu!  walaupun aku dah survey² resort nie kat booth di Matta Fair.. but end up aku tak purchase pun during Matta Fair tau.. hihi.. aku purchase secara online je.! Ok.. will elaborate more about that resort in future entry yea! :)

Ade gak yg bertanya.. kenapa tak pergi visit tempat² lain..  banyak lagi tempat² yg boleh kami pergi travel kat muka bumi nie.. kenapa balik² kitorg gie visit area Asia jer? yang paling jauh pun Australia & Maldives jer...  Bali & Phuket adelah negara Asia yg paling jauh kami pi melawat setakat nie!  Hmmm.. entah lah ye.. actually kiteorg nie memang lah teringin nak pegi area Europe nunn... especially ke Switzerland!  Itu destinasi idaman aku lah kirenya..  I'm not so fancy of Paris or Milan coz aku suke nature.. no doubt aku suke shopping.. tapi utk pegi holiday.. I'm not in to it sgt lahh sbb jiwa aku jiwa damba kan permandangan alam semula jadi yg indah! so kalau aku punya banyak uwang.. memang aku dah make a trip to Switzerland! hehe..

So tu yg balik² aku akan make a trip ke negara² jiran terdekat jer buat masa nie!  Actually, kalau tak fikirkan dan tak memberi keutamaan pada hal² masa hadapan.. rasanya dah lama kot aku sampai ke Switzerland nie! haha.. serious itu kalau nak buat kerja gile dan kepala gile kan.. rasanya memangggg dah lama aku jejakkan kaki ke sana gamaknye!  tapi org kata hidup nie perlu beringat masa hadapan juga... kene sediakan payung sebelum hujan jugak!

Lagi pun currency exchange and flight tickets yg membuatkan aku terciriittt nak pegi ke negara Europe nie!  hahaha.. Cam Australia tu pun sbb currency exchange masih mampu utk di tampung, so tu yg boleh pegi berulang kali.. and also pluss dgn adenya Air Asia yg membuatkan Now Everybody Can Fly tu yg memberi satu peluang yg lebih cerah utk aku terbang ke destinasi² percutian yg aku dah pernah visit all this while!  Akhir tahun lepas dah plan out baikk punye plan nak ke New Zealand.. tup² memang tak nak jadi rezeki.. boleh plak Air Asia stop route to New Zealand.. serious aku sentappp time tuh! sbb currency NZ jauh lebih murah dari Aussie.. and NZ sgt cantikkk and very nature just like Switzerland.. Tak pe lah.. tunggu  dan berdoa lah semoga satu hari nanti mana tahu Air Asia terbukak hati nak open balik route ke NZ!  Sbb with Air Asia je lah aku mampu terbang ke sana ke mari... That's why I love Air Asia forever!  and lagi satu.. bile dah makin sedar diri nie.. baru lah terfikir yg diri nie sepatutnye ke tanah suci jugak!  yup.. that for sure will be in my list in the future.. Insyallah.. doakan ye! :)

Ok lah.. panjang betol mukadimah entry phuket nie! muahahaha.. nasib lah yo.. aku kalau dah start membebel.. nasib lah apa yg terpacul kat kepala hotak aku.. itu lah yg jari aku akan menaip.. so layann kan ajo lah bebelan aku nie sbb lepas nie ko akan disajikan dengan ratusan gambar semata tanpa sebarang bebelan mungkin! yeaa.. yea.. MUNGKIN! hehehe..

Alrite.. berbalik pada cerita trip anniversary aku ke Phuket pada 18 Nov yg lalu.. disebabkan kami nak pegi bercuti during our date of anniversary jugak yg mana jatuh pada 19 Nov.. so bile nak beli tiket flight tak dpt lah nak grab harga tiket yg murah sgt pun.. but yet alhamdulillah dpt harga tiket Promo lah.. nak kata murah sgt tu tak lah.. tapi boleh lahh kot.. aku dpt harga seat around RM97.. plus taxes gedebak gedebuk jadi around RM300++ utk tiket seorang pergi & balik!  kalau during hot sales.. rasanya memang boleh dpt lagi murah dari harga yg aku dpt nie.. tapi nak wat camne aku tak dpt nak grab any hot sales tiket sbb plan nak ke Phuket nie pun last minit!

Ini lah first time aku beli tiket flight dgn waktu departure yg agak gile!  Waktu flight nak berlepas tu tak gile.. tapi timing aku nak kene keluar umah tu yg menggila! hahaha.. yer laa.. flight depart dari LCCT pada pukul 6:55 pagi!  So bayangkan pukul berapa aku nak kene keluar umah?  Pukul 3:30 pagi okkk kiteorg gerak dari umah!  Sib baik lah 18hb jatuh hari Ahad.. so sabtu malam minggu tu aku tak tido jadi kelawar sepanjang malam kekdahnya! tapi petang sabtu tu lepas Asar memang aku bantai tido sampai Maghrib! kengkonon nak cover timing tido waktu malam tu.. tapi takde maknenya.. next day kat Phuket tetappp cam org mabuk dan sanggap sbb tak cukup quality of sleep! T____T

L4
Jam menunjukkan 3:37 pagi.. cuaca bersuhu 28 darjah celcius.. Pak Joe dgn rajin nya nak menghantar anak menantu dia ke KL Sentral!  Bapak aku kalau malam minggu boleh tahan jadi kelawar gak.. dia suke layan bola! hehehe..

L3
satu lah dari dulu lagi aku cukup panas hati ngan KL Sentral nie.. tempat org nak naik bus ke LCCT memang cam haremmm! dah lah sempit nak turun tangga ke lower ground.. lift pulak rosak... sungguh tak mesra pengguna tau!  pastu this time aku pegi.. bus utk ke LCCT semua nya takde kat lower ground tu.. kiteorg kene menapak sampai ke Jalan Brickfields ni utk naik bus ke LCCT!  huh! sib baik lah bawak beg tarik.. tapi tetap scaryy nak jalan kat lorong yg sunyi di bawah KL sentral tuh.. dah lah pukul 4 pagi.. takde org yg jalan ngan kiteorg time tu.. takot sungguh aku!  tapi bile dah naik bus nie.. ohh dah ramai rupenye yg senasib ngan kiteorg..

Dalam bus sempat lah jugak tido² ayam sekejap... sampai kat LCCT around 5 pagi.. tengok kaunter check in dah bukak.. so terus pi check in luggage dulu!

L2
Aku ingatkan tak ramai org.. rupanya ramai jugak yg travel pepagi buta nie!  ohh lupaa.. cuti sekolah lah katakan... memang lahhh sibuk yaa amat LCCT tuh... org cam semut!

L1
Lepas check in luggage.. terus pi surau utk solat subuh!  Ya ampunnn... tempat solat kat area Old Town nie kecikk dowh!  ramai sgt org bersesak kat dlm nie.. berhimpit-himpit kiteorg solat pagi tu!  lepas solat.. aku ckp kat en.teman.. sempit gilerr bilik solat nie! kalau utk waktu solat subuh & maghrib memang pack ya rabbi! pastu en.teman kata.. tempat solat lelaki bukan main luasss.. selesa je nak solat!  aikk?? napa tak sama ruangan solat antara lelaki & perempuan? serious tak puas hati!

Tapi kat departure hall, once korang dah boarding.. kat dlm tu ade jugak tempat solat tau.. dia dekat-dekat ngan toilet.. haa.. kat situ memang luasss dan selesa ruang solat muslimah! hari tu aku dah ajak en.teman solat kat departure hall je... tapi en.teman kata takot tak sempat sbb gate open pukul 6:15.. kiteorg pukul 6:30 dah nak kene get ready utk naik atas flight.. which is true.. memang tak sempat pun.. Lepas solat kat ruang solat di sekitar Old Town pagi tu.. then kiteorg terus check in for boarding.. memang timing kiteorg hari tu just nice je.. tak lewat dan tak terlalu awal!

L5
hahahaa.. mata layuu jer sbb mengantukssssssss!

L7
atas flight kiteorg breakfast Nasik Lemak Pak Nasir!

L6
Serious sedap giler nasik lemak pak nasir nie..  memang ini lah menu favorite kiteorg laki bini bile tiap kali on board with Air Asia! sambal & rendang ayam dia pedas.. yumm.. yummm..

L8
Lepas lebih kurang sejam atas flight.. maka sampai lah kami ke bumi Thailand nie.. hohoho.. gile ramaii org nak masuk ke Phuket!  and majority nya adelah mat sallehhhh... so it's peak season in Thailand during Nov till Dec ya!

Sawasdee Ka.. Welcome to Phuket Kaaa!

DSC_8175 copy
Seperti biasa.. mata harus liar mencari pak supir @ butler yg memegang papan tanda dgn terpampang nya nama aku disitu!

DSC_8176 copy
Hah.. nie lah dia our private driver! sekali imbas muke dia cam Nabil RajaLawak pun ade kan? hahaha.. but serious dia nie sgt terror dlm merempitt!  aku ngan en.teman terkesima diatas kecekapan pemanduannya!  serious he's a drifter! hahaha...

DSC_8177 copy
Naik Estima you ollz!! ohh.. airport transfer nie memang dah termasuk dlm harga pakej yg aku amik.. so it's Free of Charge! :)

DSC_8193 copy
Dato' Khairol Anuar & Datin Neena yo! muahahaha.. :p

DSC_8202 copy
masuk² je kami disajikan dgn air mineral seorang sebotol!  first time aku dpt airport transfer yg sediakan air dlm kereta! heheh..

DSC_8203 copy
Bile ade driver.. gaya org kaya kene ade! hahaa.. bile lagi nak feeling² ala Dato'!

DSC_8208 copy
I pun nak feeling ala Datinnn youuuuuuuuuuuu! :p

DSC_8215 copy
ahahhaa.. akhirnya gaya Datin dah kelauttt!! gaya org kampung jugak yg bestt! ngantookk weeiii.. sedapp gile duduk dlm Estima niee.. perjalanan pulak jauh amik masa lebih kurang sejam dari airport tuk sampai ke resort.. so sempat lah kami qada' tido sekejapan dlm Estima nie! hehehe..

DSC_8216 copy
Yeay! alhamdulillah dah selamat tiba di tempat penginapan kami!

DSC_8218 copy
Ok.. Let's check in!
Weii.. aku dah penat nie.. kite sambung on next entry ek! jgn risau... ade lagi 10 episode korang kene review ni! haha..

wunniey said...

akhirnyaa!!.. ;)
kak, saya pegi surau ppuan tu besar je,,luas!tp kat area luar la,dekat dgn tmpt skybus x silap..

Zila Zainal said...

rindu phuket!

NeenaAnuar said...

Anum: TQ! :)

Ili Syazwani:
ohh.. yg nie akak pegi dekat toilet kat belah OldTown WhiteCoffee tu! takpe lepas ni try kat area awk tu pulak! :)

NeenaAnuar said...

Zila Zainal:
dear.. nanti pegi honeymoon kat sini keh! ;)

Meeda said...

Wahh! Bestnya...

Mrs. Ady Firdaus said...

olo comel je kak neena tdow

♥MAMASYAZA♥ said...

tempat yg dah berpuluh kali akak ajak en. abah pegi, tapi dia tak layan, frust menonggeng akak ni

FarahFerraDotCom said...

Wah mesti best kan k.neena..sya dh grab tiket ke bali lps k.neena bg tahu tiket murah tue.. then balik dari bali selang sehari ke Phuket & Krabi pulak..ikut trip ofis..so please update cepat apa yg best kat phuket..:)

ibuhebat said...

waa.. seronoknya celebrate anny sambil melancong :) tahniah.. moga berkekalan dan bahagia hingga ke syurga dan dikurniakan anak2 yg soleh dan solehah ...

amaniammar said...

selamat berbulan madu

Happy Anniversary ke 7
smg ikatan kasih sayang n cinta kalian kekal ke syurga..smg REZEKI itu bakal Allah kurniakan buat kalian

snap gmbo bebanyak buat senaman mata sy ye
hihihihihi

Queen said...

happy annivesary kak dee..

seriouuss???air asia dah tak buat penerbangan ke NZ?.. waa.. nanges hentak2 kaki..

saya mengidam lama dah..takpe2..mungkin nnti bila duit saya dah cukup die dah bukak balikpenerbangan ke sana..hohooo

kak Neena sayang.. 11 entry? boleh berdarah nak baca..ahha..selalu miss out nak baca..