COPYRIGHT WARNING!

ALL IMAGES ARE THE SOLE PROPERTY OF http://neenaanuar.blogspot.com. ANY REPRODUCTION, REPRINTING AND REPUBLISHING OF ALL IMAGES FROM THIS WEBPAGE, WITHOUT THE SOLE PERMISSION OF THE BLOG OWNER ARE EXPRESSLY FORBIDDEN! (Kalau anda mencuri, anda berdosa! Saya tak nampak, tapi Allah Maha Mengetahui!)

Tuesday, December 11, 2012

Dia Buat Aku Menangis!

Bile kite tengah down.. tension.. rasa menyampah.. nak nangis.. nak mengamuk... nak tarik rambut.. nak menjerit.. nak pecahkan gelass.. apa yg kite buat utk reda kan perasaan amukkan dan amarah kite tu?

Sebaiknya ambil wuduk.. tenang kan diri.. beristighfar banyak².. berselawat.. menangis dan berdoa pada Allah semoga di permudahkan segala masalah yg melanda! Allah kan ada dengan kite.. DIA kan Maha Mendengar.. dari segi kerohanian dan batin nya, kalau kite dah mengadu dgn Allah.. Insyallah kite akan mendapat sedikit ketenangan! tetapi as manusia biasa.. dari segi zahirnya terkadang we still need a shoulder to cry on!

Cam aku.. kalau ade masalah & tension... I still need a support supaya aku tak terus down jatuh merudumm! aku memang jenis bangsa tak boleh simpan sengsorang... aku mesti nak bercakap dan luahkan apa yg aku rasa.. aku tak leh pendam dan simpan dan lalu melupakan! bile aku dah luahkan.. baru lah aku rasa legaaaaaaaaaaaaaaa!

Dulu before kawin, arwah mak adelah tempat aku mengadu.! apa jua masalah dan rasa suka duka aku akan share ngan dia.. but since dah kawin... en.teman lah peneman dan pendengar setia aku! dia lah punching bag aku.. dan dia jugak lah pendengar setia hotFM aku!

Bila tengah rasa down tu.. aku mesti rasa nak nangis! well aku ni cenggeng skit.. kalau dah tension sgt memang rasa nak nanges! sbb terkadang ngan menangis jer boleh reda kan perasaan tension aku tu! So bile mengadu domba ngan en.teman.. dia memang akan kasik aku menangis dgn perangai dia!

Air mata aku yg keluar tu bukan nya air mata amarah.. tetapi air mata hasil dari gelak tawa yg melampui batas sampai aku semputtt dan terasa cam nak terkelur isi perot dibuatnya! Ade jerr perangai ataupun idea senggal & bingai yg dia buat kat aku supaya aku tak terusss tension! kalau berMessage @ talk over the phone pun dia boleh buat lawak.. kalau kat umah lagi senang dia nak buat lawak Pak Pandir or Mr. Bean sbb aku depan bijik mata dia! Terkadang aku geram dan rasa cam nak hempukk pun ye jugak sbb org tengah tension dia boleh melawak pulak!

Tapi bagus lahh dia melawak dari dia jadi biawak! biawak tu maksudnya aku nak citer masalah dan perasaan sedih aku.. tup² ko plak kasik tambah api dan bikin aku lagi marah dan marahhh.. or else ko malas nak layan apatah lagi nak dengar suara hotFM aku! So, of coz I'm feeling soooo blessed by having this awesome man as my soul mate! (puji lebey skit sbb nak mintak something.. haha!)

Actually waktu bercinta dulu.. sampai lah 3 tahun pertama kawin ngan en.teman.. aku tak pernah nampak yg en.teman nie seorang pelawak! biasanya org perempuan nie memang suke pada org lelaki yg pandai berjenaka kan? sbb aku notice gak ramai yg kawin ngan jejaka pilihan hati diaorg sebab bakal suami diaorg pandai buat lawak! itu confirm kriteria pertama.. aku dulu jgn kata nak dengar dia buat lawak.. nak dengar dia berborak pun dah cukup hazabbb ok! kalau di fikirkan balik skg nie.. aku sendiri boleh jadi confused camne aku boleh suke ngan dia ek? ahahahaa....

Serious tahap kesenggalan dan bingaii en.teman nie aku notis after 3 years of marriage! makin lama kawin.. makin senggal rupanye org tua nie! dia memang such a funny man lahh... aku pun heran camne dia boleh berubah ek? sbb dia suke sgt tengok rancangan raja lawak & Mr. Bean kah? ke memang dia ade the sense of humor tapi dia tak pernah tonjolkan diri dia yg sebenar? ohh ni kire kes not showing the true colors la nie? hmmm.. tapi org kata kalau tak tunjuk perangai sebenar yg dari sudut positif ok lagi.. kalau tak tunjuk yg negative attitude tu yg parahhh sbb confirm bakal mengundang masalahhh nanti!

Again I'm blessed... adelah lebih baik dia berlawak jenaka selepas berkawin daripada aku jatoh cinta dgn dia yg berlawak jenaka sebelum kawin.. if let say before kawin bukan main berlawak jenaka bagai.. tup-tup lepas kawin, kite nie asyik lah menangis air mata darah jerr kerjanya.. sampai hati pun naik lebammm dibuatnya! tapi kalau dpt yg memang jenis sentiasa berlawak.. sebelum kawin pun dia lawak ngan kite.. lepas kawin pun dia maintain lawak ngan kite.. owhh.. tu lagi bestt! hihi.. sbb banyak gak kes yg aku baca dan ketahui yg before kawin bukan main lagi suami dia seorang pelawak, dia jatuh cinta ngan suami dia pun sebab pandai buat lawak.. dia asyik lahhh ketawa bila tiap kali bersama dgn pasangan dia tuh.. end up bile dah kawin.. makann hati berulam jantunggg pulak dahh.. segala lawak sebelum kawin tu hilanggg entah kemana.. so org perempuan.. sila lah berhati-hati dlm memilih pasangan raja lawak anda okeh! :D

Aku pernah ckp kat dia.. pegi lah masuk rancangan Raja Lawak.. aku akan give full support.! Ko tahu apa dia ckp kat aku? dia kata.. kalau dia masuk rancangan Raja Lawak, nanti aku sorang jer yg gelakkk terbahak-bahak bile dia buat lawak... and dia kata dia hanya boleh buat lawak dekat aku jer.. Exclusive lah kononnya utk aku sorang je lawak dia tuh.. cehh!

But serious kalau lawak dia mengena.. memang aku macam boleh kene kancing gigi dibuatnya! perot jgn cakap lah.. memang confirm akan cramp! Tapi itu lah terapi yg terbaik buat aku.. aku tension dia buat lawak.. so tak jadik nak marah..! terusss hotFM jadi coldFM.. hehehe..



Dear Bee.. You've been so supportive!
Thank You for always being there for me when I need you the most!
Walaupun sometimes idea dan kata² semangat tu versi kartun..
Tapi itu lah kamuuuu... kamuu Si Maharaja Lawak di HatiKu! :)



9 comments:

Anum said...

so sweet

Mila Ahmad said...

semoga bahagia hingga ke akhir hayat ;)

La Cocca Di Papa' said...

samalah dgn hubby kite, suke buat lawak exclusive :D

sisdee said...

Betullah..dh kawin bru nmpk true color psangn kan..hihi..i dulu pun x nmpk pun asbn i sorg yg bole jdi teman bgurau sbb yg i nmpk kat fmily lain asbn jenis kena hormat jek..tpi dh kwin bru tau psangan kita cmne...

Untung uols..pray the best ;-)

mrspuex said...

anda sangat sangat bertuah kak..

Rina said...

sy ni pun mcm awk juga,sy klu de masalah pun mmg x leh nk simpan sorang pas2 mmg senang sgt nk menangis. kadang2 menangis 2 dpt buat diri rasa lega.. :) tp hubby i x kelakar mcm hubby awk. dia x suka tgk sy nangis,nanti dia jadi mrh..haha..jadi klu nk nagis x leh nangis depan dia..huhu..x syiok! ~~

yana lyana said...

ceria selalu.. :)
untunglah ada en teman yg setia di sisi..

-anidaothman- said...

beruntung akak punya suami lengkap segala........jangan persiakan..
nida doa dr jauh, moga ikatan halal akak ni bekekalan selamanyaa....

in sha allah

mrs kayrul said...

kalau kayrul ada masalah yang memang tak boleh nak share selalu mesti lepaskan semua masalah dalam satu kertas...tulis apa yg masalah dan lepaskan geram kat situ pastu kerumuk2kan kertas dan buang dalam tong sampah...kalau tak sejuk gak hati, ambik wuduk dan ngaji..hanya allah tempat kita meluahkan rasa hati...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails